Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Coyote: Vancouver - Calgary oktober 2021 (onder voorbehoud)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Re: Reis Coyote: Vancouver - Calgary oktober 2021 (onder voorbehoud)

Bericht door Coyote »

Dat zijn goede tips @markro :thumbup:

Een goed stuk vlees gaat er bij mij altijd in en Tony Roma's is natuurlijk altijd goed! :D

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

De route ziet er op zich mooi uit, ik weet niet hoeveel je wil reizen op een dag, maar je zou eventueel in 1 trek naar Revelstoke kunnen. Dat doen wij ook dikwijls als wij onze familie in Calgary gaan bezoeken. We vertrekken zo rond 8u-9u 's morgens en zijn dan tegen 16-17u in Revelstoke met regelmatige stops om benen te strekken en minstens een uur voor lunch. Ik zou kijken om het stuk van North Vancouver naar Lake Louise te doen met 1 tussenstop in plaats van 2, dan heb je nog een extra dag ergens anders. Een volledige dag Whistler is misschien wel de moeite.

Je kan gerust vanuit Lake Louise village Banff National Park en Yoho National Park bezoeken...zeker Yoho niet missen met de Takakkaw Falls, Wapta Falls, Natural Bridge en Emerald Lake. De Truffle Pigs Lodge in Field (Yoho NP) is ook een aanrader om te verblijven en niet al te duur. Van daaruit kan je goed Yoho en Banff NP bezoeken. Field heeft wel weinig shopping/restaurant mogelijkheden, maar wij vonden het voor enkele nachten daar prima te doen. Voor Vancouver Island zou ik dan van Whistler naar Nanaimo gaan en zo verder naar Tofino voor 2 nachten en dan verder naar Victoria voor 1 nacht en dan terug naar Vancouver.

Earls vind ik persoonlijk niet echt bijzonder ookal hoor ik van vele toeristen dat ze er graag gaan eten. Er zijn veel betere keuzes en zelf ga ik liever naar de Keg Steakhouse voor een lekkere steak en die zijn ook op verschillende plaatsen te vinden in BC/AB. In Vancouver hou ik van The Flying Pig, Burgoo Bistro, Phnom Penh, Craft Beer Market, Browns Social House restaurant en als je van sushi houdt dan is Miku een aanrader.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bedankt @AnnInBC :thumbup:

Met deze tips kan ik zeker wat!

Ik ben een vroege vogel, zeker tijdens vakanties :wink: dus een flinke afstand rijden is niet ongewoon voor mij. Ik heb er ook niets aan indien ik om 12 u al op de plaats van de bestemming ben. Ik weet ook niet goed of het stuk van Vancouver tot Field/Lake Louise 'must sees' heeft of dat het voornamelijk rijden is om bij Lake Louise uit te komen. Dan blijf ik liever langer in Lake Louise of Banff want voor alles daar is 2 weken nog niet genoeg vermoed ik. :wink:

Ik ga nog eens puzzelen en kijken of de route sneller kan rijden, Fields in te passen valt en wellicht nog een nachtje langer in Lake Louise blijf.

Roland

jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Coyote schreef:
05 sep 2021, 21:14
Ik heb schaamteloos gebruik gemaakt van andere planningen....
Daar zijn we toch voor :lol:

Victoria is een leuke stad. Wij hadden aan 1 dag ruim voldoende, maar we zijn geen stadsmensen.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.b ... ge_22.html

Je hebt het over de Capilano Suspension Bridge. Die heeft een behoorlijk hoge entreeprijs. Wij zijn naar Lynn Canyon Park geweest, even boven Vancouver, en dat is gratis. Weliswaar een wat kleinere brug, maar toch heel leuk en mooi en een mooi park er omheen waar je echt nog een leuke wandeling kunt maken. Wij zijn hier geweest voordat we de rest van de dag in Vancouver doorgebracht hebben.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.b ... ustus.html
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@jojostravelusa Bedankt voor de tip!

Ik had al van Lynn Canyon Park gehoord. Wie weet kan ik het combineren met Capilano Suspension Bridge Park.

Je hebt gelijk dat de entreeprijs aan de stevige kant is voor Capilano Suspension Bridge Park (en dat is nog exclusief parkeren). :wink:

Ik ben alleen dus dan heb je die kosten slechts 1x. Daar staat natuurlijk tegenover dat ik alle overige kosten van de reis ook zelf moet ophoesten. :lol:

Het lijkt mij een leuk park waar je je volgens de website 2,5 - 3,5 uur kunt vermaken. Vandaar dat ik het er wel voor over heb. Deze vakantie zal sowieso wat duurder zijn dan mijn Amerika-tripjes vermoed ik maar dat mag van mijzelf na 2 jaar niet op vakantie te zijn geweest. Mijzelf nog maar even getrakteerd op betere stoelen voor beide vluchten. :mrgreen:

Roland

jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Coyote schreef:
07 sep 2021, 16:37
Mijzelf nog maar even getrakteerd op betere stoelen voor beide vluchten.
Dat is precies waarom we naar Halifax business class vliegen :wink: . Een keer moet kunnen vinden we. Het leven is een feestje, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Beetje late reactie, maar Lake Louise Inn is echt helemaal prima (vonden wij). Je kunt er ook prima eten. En inderdaad, het is voor Banff in principe ook een goede uitvalsbasis, hoor. Mocht het weer het nog toelaten, dan is een wandeling naar Lake Agnes Tea House misschien leuk. https://www.banfflakelouise.com/hiking/tea-houses Op de site staat dat het open is tot Canadian Thanksgiving, dat is 11 oktober. Dat zou je nét redden.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zijn er in 2000 in de winter geweest, maar vlak bij Lake Louise is de Deer Lodge ook een schattige locatie. Het deed ons een beetje Agatha Christie-achtig aan. We hebben er toen ook lekker gegeten, maar toegegeven, het is al even geleden. Er was ook een hot tub on the roof. De kamers hadden wel hele dunne muren.
We hebben toen ook in de Lake Louise Inn gegeten. Was toen wel aardig aan de prijs, maar wel lekker.
https://crmr.com/resorts/deer-lodge/
Op de site van Doets staan ook een paar foto's.

Tussen Vancouver en Lake Louise ligt nog Revelstoke NP. Ook mooi. Helaas zijn op 1 of 2 na al onze foto's van die dag op wonderbaarlijke wijze verdwenen. Zal wel een gevalletje van een keer te vaak delete zijn geweest. Gelukkig had ik wat naar het thuisfront geappt en die waren er dus nog.
In Revelstoke NP zijn we in 2019 geweest en in de winter van 2000 hebben we er gesnowmobield. Was ook een geweldige ervaring.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bedankt weer voor jullie input! :clap:

De eerste 8 nachten zijn reeds vastgelegd en de route een beetje aangepast. Lake Louise Inn zijn 4 nachten geworden. Vanaf Jasper kan het nog alle kanten op en ligt nog niets vast. Niet alles van de eerste 9 dagen hieronder vermeld. Heb wel wat bezienswaardigheden op het oog.

01-10 AMS - YVR - North Vancouver ± 20 km (motel: SureStay Hotel by Best Western North Vancouver Capilano)
02-10 North Vancouver ?? km (motel: SureStay Hotel by Best Western North Vancouver Capilano)(Capilano Suspension Bridge Park, shoppen)
03-10 North Vancouver - Vernon ± 446 km (motel: Sandman Hotel & Suites Vernon) (reisdag)
04-10 Vernon - Golden ± 292 km (motel: Glacier Mountaineer Lodge) (reisdag)
05-10 Golden - Lake Louise Inn (motel: Lake Louise Inn) (Bezienswaardigheden nabij Field?)
06-10 Lake Louise Inn ± 94 km (motel: Lake Louise Inn) (Bow Valley Pkwy? Mount Norquay Lookout? Banff Gondola Sulphur Mountain?)
07-10 Lake Louise Inn ?? km (motel: Lake Louise Inn)
08-10 Lake Louise Inn ?? km (motel: Lake Louise Inn)

Vanaf hier nog verder plannen:

09-10 Lake Louise - Jasper
10-10 Jasper (Medicine Lake?)
11-10 Jasper - Clearwater
12-10 Clearwater - Whistler
13-10 Whistler - Vancouver
14-10 Vancouver - Vancouver Island?
15-10 Vancouver Island?
16-10 Vancouver Island?
17-10 Vancouver Island?
18-10 Vancouver Island - Vancouver
19-10 Vancouver - YVR- AMS
20-10 Aankomst AMS

Roland

GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

In Whistler is de Peak2Peak Gondola eigenlijk niet te missen. Er zijn ook gondeltjes met een glazen bodem, maar daarvoor is de wachttijd een stuk langer.

Bij Whistler in de buurt, op de weg richting de Olympische skischans, kun je veel beren zien rond zonsondergang. Althans, in 2012 wel, ik weet niet hoe het nu is. Er liep er bij Whistler trouwens ook een onder de stoeltjeslift door waar we in zaten.

Tussen Whistler en Vancouver kun je het beste de Sea-to-Sky-Highway volgen, dat is een prachtige route. En ik denk dat je dan misschien ook nog wel een overtocht naar Vancouver Island kunt maken op die dag (al is het natuurlijk wel vroeger donker, dus misschien is het fijner om in (North) Vancouver te slapen en de volgende dag de oversteek pas te maken).
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@GJ Leuk, die tips! :thumbup:

Dit weekend wil ik mij storten op de rest van de reis. In Jasper zit ik net in het weekend en ik vind het daar belachelijk duur (voor wat je krijgt). Een beetje kamer voor 2 nachten kost daar niet veel minder dan 4 nachten Lake Louise Inn... :? Maar ja, met het weekend heb je dat. Dus dat calculeren we ook maar weer in. :wink:

Aangezien ik niet in de drukste periode naar Canada reis, vraag ik mij af of ik na Jasper (die wil ik nog wel vastleggen) ook zonder reserveringen van motels zal plannen. Dan houd ik het 2e deel van de vakantie helemaal open zeg maar. Verstandig? Of niet? Ik wil in ieder geval een globale route maken.

En als alles dan straks gepland is moet alles van Amerika nog geannuleerd worden. :cry: Wil daar zo lang als mogelijk mee wachten want stel je voor... Baal ervan als een stekker dat Amerika niet door kan gaan. Had een bezoek aan mijn tante gepland staan wiens gezondheid ook achteruit gaat. :sadcry: Bij elk bezoek aan Californië heb ik haar bezocht en ik heb met haar ook een speciale band. Van de familie uit Nederland, ben ik de enige die zo vaak bij haar is geweest. Hopelijk kan Amerika binnen afzienbare tijd ook weer zodat ik alsnog bij haar op bezoek kan.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Met nog 3 dagen te gaan voor vertrek is de gehele route nu klaar. :D

Waar ik eerst het gedeelte ná Jasper vrij wilde laten heb ik er toch voor gekozen ook voor deze dagen alvast een overnachting vast te leggen. Alles is nog wel te annuleren dus mocht ik anders willen dan kan dat ook.

01-10 AMS - YVR - North Vancouver / ± 20 km (motel: SureStay Hotel by Best Western North Vancouver Capilano)
02-10 North Vancouver / ?? km (motel: SureStay Hotel by Best Western North Vancouver Capilano)
03-10 North Vancouver - Vernon / ± 446 km (motel: Sandman Hotel & Suites Vernon)
04-10 Vernon - Golden / ± 292 km (motel: Glacier Mountaineer Lodge)
05-10 Golden - Lake Louise Inn / ± 247 km (motel: Lake Louise Inn) **
06-10 Lake Louise Inn / ?? km (motel: Lake Louise Inn)
07-10 Lake Louise Inn / ?? km (motel: Lake Louise Inn)
08-10 Lake Louise Inn / ?? km (motel: Lake Louise Inn)
09-10 Lake Louise - Jasper / ± 233 km (motel: Tonquin Inn)
10-10 Jasper / ?? km (Medicine Lake?) (motel: Tonquin Inn)
11-10 Jasper - Kamploops / ± 443 km (motel: Best Western Plus)
12-10 Kamploops - Whistler / ± 297 km (motel: Executive Inn at Whistler)
13-10 Whistler - North Vancouver / ± 116 km (motel: Econo Lodge & Suites)
14-10 North Vancouver - Campbell River / ± 223 km, incl. ferry (motel: Ramada Inn)
15-10 Campbell River - Ucluelet / ± 244 km (motel: Water Edge Shoreside Suites)
16-10 Ucluelet - Victoria/Saanichton / ± 304 km (motel: Quality Inn)
17-10 Victoria/Saanichton / ?? km (motel Quality Inn)
18-10 Saanichton - North Vancouver / ± 102 km, incl. ferry (motel: SureStay Hotel by Best Western North Vancouver Capilano)
19-10 North Vancouver - YVR - AMS / ± 21 km
20-10 Aankomst AMS

** De reistijd tussen Golden - Lake Louise wordt helaas wat langer. Het blijkt dat de weg tussen Golden en Field/Lake Louise vanaf deze week t/m 8 oktober afgesloten is ivm werkzaamheden nabij Golden. Dat betekent zo'n 1,5 uur extra reizen. Hierdoor wordt het wellicht wat lastiger die dag de bezienswaardigheden nabij Field te bezoeken maar wellicht kan dat ook als ik in Lake Louise ben. Heb dan 3 volle dagen. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe vroeg ik die dag vertrek. :wink:

Ik kwam erachter tijdens het plannen dit weekend via Google Maps. Via de de website van DriveBC kun je dat voor heel BC mooi zien.

De bezienswaardigheden heb ik niet tot in detail uitgewerkt maar weet zo ongeveer wel wat ik wil. Terplekke zie ik dan wat haalbaar is en wat niet. Het is een eerste reis naar Canada dus ik laat alles maar op mij afkomen. Veel is natuurlijk ook afhankelijk van hoe het weer zal zijn. Hopelijk een mooie herfstperiode met ook mooie herfstkleuren!

Een laatste vraag: ik neem een eigen TomTom (met Canada-kaart) mee voor het geval ik geen navigatie in de auto heb. Ik ben ook een groot fan van Waze maar dan heb ik eigenlijk een sim-kaart nodig voor mijn telefoon. Is er iemand die ervaring heeft met een prepaid plan (zoals je voor Amerika bijv. AT&T hebt waar ik al enkele keren gebruik van heb gemaakt)? En zo ja, welke provider? Ik snap dat je in de Canadian Rockies wellicht lang niet overal bereik hebt. Daarom ook de eigen TomTom mee als backup.

Roland

pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Goede reis alvast, ga je ook een blog bijhouden??
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik denk via Facebook. Heb ik de laatste jaren steeds gedaan.

Dan moet je mij even een vriendschapsverzoekje sturen. Geldt ook voor anderen die dat willen. :wink:

Roland

DavyA
Amerika-ontdekker

Bericht door DavyA »

Goeie reis Roland.. ik ga zeker ook meevolgen.. (en heb je dan ook een volgverzoekje gestuurd)..
Op 23oktober vlieg ik zelf ook die kant uit..
Ging de arriva can app invullen trouwens vlotjes?
Ik ben ook eens benieuwd naar de wagen (en banden) die je bij avis gaat krijgen.. welke klasse had je gekozen?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Goede reis!
Groetjes,
Daniel
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik wens jou een heel fijne vakantie. Ik kan je reis helaas niet volgen, want ik heb geen Facebook account. :cry:
Groet,

Old Faithful
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dank jullie wel allemaal! Ben nog in afwachting van de PCR test van vanochtend. Dat maakt mij toch wel beetje zenuwachtig merk ik. :oops:
DavyA schreef:
29 sep 2021, 09:30
Op 23oktober vlieg ik zelf ook die kant uit..
Ik ben ook eens benieuwd naar de wagen (en banden) die je bij avis gaat krijgen.. welke klasse had je gekozen?
Leuk! :thumbup:

Ik moet de ArriveCAN app nog invullen, wacht op uitslag PCR test zodat ik alles in één keer kan doen.

Bij Avis.be heb ik een Medium SUV (Jeep Grand Cherokee of gelijkwaardig) gekozen. Ook benieuwd hoe dat met de banden gaat. Het is een wettelijke regel in BC dus je mag verwachten dat het verhuurbedrijf het goed regelt. Maar ja, afwachten...

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

En de test is binnen: Negatief! :mrgreen: :headbang:

Dat lucht toch wel erg op.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

DavyA schreef:
29 sep 2021, 09:30
Ik heb zojuist alles via ArriveCAN online gedaan, niet via de app. Op de computer is het iets makkelijker om de bestanden te uploaden. Ik hoef dan de app niet meer te gebruiken volgens mij. Want als ik die nu start en inlog dan moet ik van voren af aan beginnen terwijl ik via ArriveCAN online al een bevestigingscode gekregen heb. Die moet je toch printen en straks tonen dus dan is de app in principe niet nodig.

Invullen online ging erg eenvoudig. Je moet iets van 13 stappen doorlopen. Als vaccinatiebewijs heb ik het bewijs van Coronacheck.nl 2x geupload (enkel 2e vaccinatiedatum krijg je te zien). Die 2x geupload als vaccinatie 1 en als vaccinatie 2. Je kunt voor beide maar 1 bestand uploaden dus zal nog wat extra documentatie printen (RIVM en bewijs dat ik kreeg na vaccinatie) en ook mijn Gele Boekje neem ik mee. Ook moet je een adres voor mogelijke quarantaine opgeven. Hier heb ik het adres van het motel waar ik de eerste 2 nachten verblijf opgegeven.

Ik kreeg gelijk een code in beeld toen ik klaar was en die krijg je ook per e-mail. Na het voltooien krijg je nog de mogelijkheid om alvast CBSA Declaration online in te vullen. Dit hoeft nog niet maar is wel zo makkelijk. Anders moet het bij aankomst nog. Ook hier krijg je een code voor.

KLM biedt overigens de mogelijkheid om je vaccinatiebewijs, je PCR-testuitslag en ArriveCAN goedkeuring alvast te checken. De documenten kun je max. 72 u en min. 5 uur voor de vlucht uploaden. Na goedkeuring hoef je ze dan niet meer op Schiphol te laten zien. Ook erg handig.

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer