Om het andere topic niet te vervuilen, maar even een nieuw topic hier omdat ik er toch wel serieus over nadenk een trip naar Canada te maken indien Amerika niet lukt. Vooropgesteld dat we vanaf 7 september mogen reizen naar Canada.markro schreef: ↑31 aug 2021, 03:50Even 2 dingen:Coyote schreef: ↑30 aug 2021, 21:29Ik heb zelfs 3 dagen extra tot mijn beschikking dus zou van 1 okt - 19 okt ook naar Canada kunnen gaan. Bijv. heen op Vancouver en terug vanaf Calgary. De autohuur is even slikken maar ook ik ben al 2 jaar lang niet op vakantie geweest (okt '19 voor het laatst naar Amerika) en heb wel weer eens zin in een mooie reis.![]()
Wordt (misschien) vervolgd...![]()
- prijzen autohuur met achterlatingskosten kunnen (behoorlijk) verschillen tussen Vancouver - Calgary of Calgary - Vancouver
- als je zo laat in het najaar gaat, is het verstandig om eerst de Rocky Mountains te bezoeken en daarna de kust, dit i.v.m. eventuele sneeuwval en afsluiting wegen. Dus kan reizen van Calgary naar Vancouver beter uitpakken.
@markro Bedankt voor je tips.
Ik heb heel bewust voor Vancouver - Calgary gekozen vanwege een goedkoper vliegticket. Bovendien kan ik tussen Vancouver - Calgary een auto huren zonder dropoff kosten, die gelden omgekeerd wel. Qua weer is het inderdaad even afwachten maar ik zou er de eerste helft van oktober zitten. Volgens mij kan het dan fris zijn maar zou het qua neerslag nog meevallen (voor zover ik heb kunnen achterhalen).
Verder houd ik mij aanbevolen voor tips, rekening houdend met de periode dat ik er zit. Hoop zeker ook iets van de herfstkleuren mee te krijgen in dit gebied.
Roland