Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Coyote: Vancouver - Calgary oktober 2021 (onder voorbehoud)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Reis Coyote: Vancouver - Calgary oktober 2021 (onder voorbehoud)

Bericht door Coyote »

markro schreef:
31 aug 2021, 03:50
Coyote schreef:
30 aug 2021, 21:29
Ik heb zelfs 3 dagen extra tot mijn beschikking dus zou van 1 okt - 19 okt ook naar Canada kunnen gaan. Bijv. heen op Vancouver en terug vanaf Calgary. De autohuur is even slikken maar ook ik ben al 2 jaar lang niet op vakantie geweest (okt '19 voor het laatst naar Amerika) en heb wel weer eens zin in een mooie reis. :)

Wordt (misschien) vervolgd... :wink:
Even 2 dingen:
- prijzen autohuur met achterlatingskosten kunnen (behoorlijk) verschillen tussen Vancouver - Calgary of Calgary - Vancouver
- als je zo laat in het najaar gaat, is het verstandig om eerst de Rocky Mountains te bezoeken en daarna de kust, dit i.v.m. eventuele sneeuwval en afsluiting wegen. Dus kan reizen van Calgary naar Vancouver beter uitpakken.
Om het andere topic niet te vervuilen, maar even een nieuw topic hier omdat ik er toch wel serieus over nadenk een trip naar Canada te maken indien Amerika niet lukt. Vooropgesteld dat we vanaf 7 september mogen reizen naar Canada.

@markro Bedankt voor je tips. :thumbup:

Ik heb heel bewust voor Vancouver - Calgary gekozen vanwege een goedkoper vliegticket. Bovendien kan ik tussen Vancouver - Calgary een auto huren zonder dropoff kosten, die gelden omgekeerd wel. Qua weer is het inderdaad even afwachten maar ik zou er de eerste helft van oktober zitten. Volgens mij kan het dan fris zijn maar zou het qua neerslag nog meevallen (voor zover ik heb kunnen achterhalen).

Verder houd ik mij aanbevolen voor tips, rekening houdend met de periode dat ik er zit. Hoop zeker ook iets van de herfstkleuren mee te krijgen in dit gebied. 8)

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Coyote: Vancouver - Calgary oktober 2021 (onder voorbehoud)

Bericht door markro »

Misschien ten overvloede, maar ken jij de website al van forumlid Ann uit Canada?
Anders bij deze: http://anninbc.blogspot.com/p/reis-rout ... anada.html.

Met vanaf haar website: "Lees dit eerst": http://travelwestcanada.blogspot.com/p/ ... eerst.html
Haar route betreft het zuidwesten van Canada en bevat veel informatie.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Oei, ik zou het denk ik ook écht andersom doen. In oktober kun je al flink wat sneeuw hebben in de Rockies, zeker wat later in de maand. En volgens mij mag je niet met sneeuwkettingen rijden met een huurauto.

Als Calgary-Vancouver niet kan, is het misschien een optie om een rondje vanuit Vancouver te doen, met bv. Whistler en lekker veel tijd voor Vancouver Island? Daar is ook meer dan genoeg te zien.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bedankt voor de tips @markro en @GJ!

Even speuren op internet en ik zie dat in oktober er best al wat sneeuw kan vallen in de Canadian Rocky Mountains. Vorig jaar sneeuwde het al op 12 oktober. En de kans op sneeuw is inderdaad groter dan ik dacht:
October
  • October can have warm sunny days up to 10C. or higher with lows down to -1C.
  • It’s another month where each week the temperatures progressively drops. The beginning and end of the month can be very different.
  • The first signs of snow can start in late September or early October. Each year is different, sometimes there is no snowfall until November.
Bron

Voor AMS - YYC (Calgary) en YVR (Vancouver) - AMS vind ik op zich wel een betaalbaar ticket maar vlieg ik de heenweg eerst op Vancouver met een binnenlandse vlucht naar Calgary met WestJet. Ken de maatschappij niet maar dit bericht van enkele dagen geleden stelt ook niet echt gerust dat het probleemloos zal gaan. :roll:

Dan zou ik inderdaad nog kunnen kiezen voor een retour AMS - YVR. De eerste dagen dan richting de Rockies vanuit Vancouver en weer eindigen in Vancouver de laatste week/dagen.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

De gok gewaagd... :mrgreen:

Retour AMS - YVR (Vancouver) geboekt bij KLM vanwege de gunstige annuleringsvoorwaarden en de non-stop vlucht.

Ook de autohuur vastgelegd. Geboekt via avis.be. Een Standard SUV voor een hele schappelijke prijs gezien de huidige prijzen (betalen ter plaatse).

Plan B voor mijn vakantie kan dus uitgewerkt worden. :D

Uiteraard is alles afhankelijk van 7 september of de grens van Canada voor ons open gaat. Ik houd er dan ook rekening mee dat de grens toch gesloten blijft en ik alles weer annuleren moet. Maar ja, dat is van latere zorg. Komende dagen eerst maar eens een route uitstippelen. 8)

Roland

boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door boonens »

ik ben niet jaloers....ik ben niet jaloers....ik ben niet jaloers... :wink:

Super Coyote, veel voorpret toegewenst en fingers crossed! :thumbup:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX - TX (part 2) | Gepland: '26: AZ - LA/MS/AL/GA/FL
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Als je een rondje wilt maken, is Vancouver Island misschien teveel van het goede.

Wat wij heel mooi vonden, waren de badlands bij Drumheller, heel bijzonder. En natuurlijk alle highlights. De gletsjer op bij Columbia Icefield (met een giga-bus) was een unieke ervaring!
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in 2019 een rondje Calgary gedaan met een camper, mèt Vancouver Island, in 4 weken. Wij gingen van 24 augustus tot 18 september. Iets eerder dan jij. Misschien heb je wat aan ons verslag. We zijn ook met de Icefield Explorer de gletsjer op geweest. Als het kan, kies dan voor een tocht aan het eind van de dag, dat is minder druk. Zij het dat het in die periode sowieso al minder druk zal zijn dan in het hoogseizoen.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ah, bedankt weer voor de tips! :thumbup:

Roland

AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ik kan nergens concreet lezen wanneer jullie gaan reizen? Ik zie bovenaan van 1 oktober tot 19 oktober, zijn dat dan ook de datums geworden? Vanaf 1 oktober zijn winterbanden of sneeuwkettingen verplicht op de binnenlandse snelwegen (richting de Canadese Rockies) alsook de Sea To Sky Highway richting Whistler, dus hou daar rekening mee en vraag het na bij de autoverhuur of er winterbanden op de auto zitten. Als je in september aankomt en nog tijd hebt voor 1 oktober om eerst de Canadese Rockies te doen, dan zou ik dat doen. Ga je niet naar de Canadese Rockies dan kan je misschien kijken voor een rondje Vancouver, Vancouver Island en de Sunshine Coast.

Veel plezier met puzzelen en voorbereiden. Voorlopig is men nog steeds van plan om de grenzen te openen voor buitenlandse toeristen op 7 september. Zorg ervoor dat je de ArriveCan App download waarin je alle informatie over vaccinaties en dergelijke moet ingeven.

Groetjes,
Ann
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Niet 'wij' maar 'ik' :wink: ga van 1 oktober t/m 19 oktober.

Bedankt voor je opmerking over de winterbanden. Gek genoeg niet eens bij stil gestaan. :oops:

Inmiddels de nodige info erover gevonden. Tzt bij het ophalen maar eens kijken of ze voldoen:
image.png
image.png (23.85 KiB) 2433 keer bekeken
Sneeuwkettingen staat de verhuurder niet toe. Ga er wel vanuit dat er een huurauto met het tekentje 'bergje met sneeuw' of de letters M+S aanwezig zullen zijn in Vancouver aangezien het daar op wegen vereist wordt maar het is natuurlijk afwachten wat de voorraad op dat moment is.

Roland

pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Heerlijk om weer voorpret te hebben! Geniet ervan!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Coyote schreef:
02 sep 2021, 18:57
Niet 'wij' maar 'ik' :wink: ga van 1 oktober t/m 19 oktober.

Bedankt voor je opmerking over de winterbanden. Gek genoeg niet eens bij stil gestaan. :oops:

Inmiddels de nodige info erover gevonden. Tzt bij het ophalen maar eens kijken of ze voldoen:

image.png

Sneeuwkettingen staat de verhuurder niet toe. Ga er wel vanuit dat er een huurauto met het tekentje 'bergje met sneeuw' of de letters M+S aanwezig zullen zijn in Vancouver aangezien het daar op wegen vereist wordt maar het is natuurlijk afwachten wat de voorraad op dat moment is.

Roland
Ja, ik zou toch denken dat die autoverhuurders dit ter beschikking moeten hebben vanaf 1 oktober! En verder heb ik goed nieuws voor jou, kijk eens op de officiele website van de regering van Canada in verband met reizen naar Canada voor internationale toeristen, de grenzen gaan zo te zien open op 7 september en denk niet dat ze dat nu nog gaan verzetten, want dan hadden we er toch wel al nieuws over moeten horen! Hier is een linkje naar die officiele website: https://travel.gc.ca/travel-covid
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ja!!! :mrgreen: Las net jouw berichtje (in ander topic). :clap:

Had de site de afgelopen dagen al in de gaten gehouden. Tekst is nu veranderd in 'effective':
September 7, 2021: Border changes
Effective September 7, foreign nationals who qualify for the fully vaccinated traveller exemption can enter Canada for discretionary travel.
Ik voldoe aan de eisen maar er moeten nog wel wat zaken geregeld worden voor vertrek. Eerst maar eens eTA aanvragen en de ArriveCAN app installeren en vullen.

Oh ja, de route moet ook nog verder uitgewerkt worden... :lol:

Roland

AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Dan is er werk aan de winkel, Roland!! :mrgreen: :mrgreen:

Veel plezier met de voorbereidingen!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Coyote: Vancouver - oktober 2021

Bericht door Coyote »

KLM zat zeker te wachten op de bevestiging van Canada.

Mijn vlucht (toch al niet heel goedkoop) is gewoon € 250 (!) :shock: duurder dan 2 dagen geleden toen ik mijn ticket boekte.

Had al een vermoeden dat ticketprijs omhoog zou gaan. De hele week kon ik de ticketprijs tot 3 september, 23:59 u vasthouden voor € 15. De prijs van het ticket bleef overigens gewoon de hele week gelijk (zonder dat ik prijs vastgelegd had) maar de duur van het vasthouden van die prijs bleef op 3 september staan. Dat deed mij al vermoeden dat er een prijswijziging aan zat te komen.

Mooi op tijd geboekt dus en ook stoelen al (gratis) vast kunnen leggen bij het boeken. Er was nog volop keuze qua zitplaatsen.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Maar eens een 1e opzet voor een route gemaakt. Het is een begin en moet nog meer in detail uitgewerkt worden.

01-10 AMS - YVR - Nort Vancouver
02-10 North Vancouver (Capilano Suspension Bridge Park, shoppen)
03-10 North Vancouver - Hope
04-10 Hope - Kelowna
05-10 Kelowna - Revelstoke
06-10 Revelstoke - Lake Louise
07-10 Lake Louise
08-10 Lake Louise (Bow Valley Pkwy? Mount Norquay Lookout?)
09-10 Lake Louise - Jasper
10-10 Jasper (Medicine Lake?)
11-10 Jasper - Clearwater
12-10 Clearwater - Whistler
13-10 Whistler - Vancouver
14-10 Vancouver - Vancouver Island?
15-10 Vancouver Island?
16-10 Vancouver Island?
17-10 Vancouver Island?
18-10 Vancouver Island - Vancouver
19-10 Vancouver - YVR- AMS
20-10 Aankomst AMS

Canada is nieuw voor mij dus ik vind het lastig inschatten wat een beetje haalbare afstanden zijn. Na aankomt in principe zo snel mogelijk richting Lake Louise om eventueel een vroege winter voor te zijn. Ik heb schaamteloos gebruik gemaakt van andere planningen.... :wink:

Voor Vancouver Island kun je wellicht nog wel meer dagen uittrekken maar voor een eerste indruk lijken mij 4 nachten wel aardig. Zou ook zomaar minder kunnen zijn als ik meer tijd tussen het stuk Hope - Whistler moet gebruiken.

Op- of aanmerkingen van harte welkom. :)

Roland

GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik mis Banff in het lijstje, daar zou je best een dag extra kunnen plannen, misschien die eerste die je eigenlijk voor North Vancouver hebt gepland? Canmore is een plaats vlakbij Banff, die wat voordeliger is dan Banff zelf.

Vancouver Island is voor een eerste indruk zo wel prima denk ik. Victoria ken ik niet, maar ik heb er wel positieve dingen over gehoord. Misschien kun je ook nog richting Ucluelet of Tofino. Wij vonden de Point West Cottages echt fantastisch om te verblijven, met privé hottub op de veranda die uitkijkt over het water. Geweldig. Of je gaat richting Campbell River, dat kan ook. Allebei wordt denk ik wel lastig.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@GJ Bedankt voor je input. :)

Banff staat er inderdaad niet bij maar die nachten had ik gepland in Lake Louise om van daaruit ook Banff (oa Banff Gondola) te bezoeken. Eventueel Banff Gondola, Bow Valley Pkwy en Mount Norquay Lookout combineren op 1 dag. In Lake Louise had ik bij Lake Louise Inn een leuke aanbieding gevonden voor 3 nachten.

Of het handig is net buiten Banff te zitten weet ik niet maar dit leek mij wel goed te combineren met de bezienswaardigheden in de buurt. Alles kan ik toch niet doen dus het wordt keuzes maken. Dat geldt ook voor andere gebieden. Het is dan ook een eerste keer Canada en wie weet bevalt het zo goed dat ik later nog eens terugkeer. :D

De Point West Cottages had ik al over gelezen. :wink: Ook naar beschikbaarheid gekeken maar voor zover ik kon nagaan was het de hele maand oktober al bezet??

North Vancouver is gekozen omdat ik ook daar een leuke aanbieding voor 2 nachten vond en het is vlakbij Capilano Suspension Bridge Park. Op dag 2 zou ik die dan willen bezoeken gecombineerd met wat shoppen voor de nodige inkopen na aankomst. Oh ja, er zit ook een Denny's vlakbij het motel. 3x raden waar ik de eerste 2 ochtenden eet... :lol:

Roland

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Als je een goed restaurant zoekt voor het middag/avondeten, kan je het eens bij een Earls proberen.
Wij waren daar altijd erg van gecharmeerd.
Je vind ze o.a. in West-Vancouver, Whistler, Jasper, Banff.
https://earls.ca/

En o.a. in Banff vind je een Tony Roma's, voor de overbekende ribbetjes. :wink:
https://locations.tonyromas.com/canada/ ... -banff-ave.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer