Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door bedeve »

Disney-Golf schreef:
20 aug 2021, 14:35
Net zoals ze ons “white” noemen…🤷‍♂️
Is in meer delen van de wereld zo.
Simpel en voor iedereen begrijpbaar.
In onze "baizou" wereld , in de dictatuur van de " correctheid " mag het dan weer niet....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door bedeve »

020Amerika schreef:
20 aug 2021, 14:38

“Things happen to us, but what we can really control is the way that we respond to those things.”
Mooie tekst !.
Revererend aan de teksten van Covey als hij het heeft over de cirkels van invloed & betrokkenheid.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Almere vak V »

Coyote schreef:
20 aug 2021, 08:18
Het heeft ook niets meer met bescherming van de mensen te maken maar is puur een politiek spel geworden in Florida.
Niet alleen in Florida. Ook in Nederland hoor ik net een minister nog even de publieke opinie naar de mond praten. Alle mensen in een stadion zijn of gevaccineerd of hebben de afgelopen 24 uur negatief getest. Hoeveel besmettingen denk je dat er uit zo'n stadion komen??
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door ned in MO »

Hey Roland, Ja mijn huis ligt op de route van de meeste toeristen als ze een rondje Florida doen. Als je weer komt gaan we aligator hunten per boot (voor de mensen die zich achter de oren krabben heb ik het over de camera als weapon of choice) Of manatees natuurlijk. Die drijven bij mij langs in de achtertuin.

Ik woon nu een jaar in Florida (na 25 jaar Missouri) en wij doen gewoon ons ding hier in Florida. Maskertjes op waar nodig en allemaal gevaccineerd
Hier op de scholen hebben ze nu een mandate voor een week om mondkapjes te dragen met een opt out clause, of te wel het slaat nergens op. Gelukkig doet mijn jongste zijn senior year niet op highschool maar op college, waar men er een stuk professioneler mee omgaat.

Ik denk trouwens zelf dat gouverneur death santis een grote politieke fout gaat maken door zijn kop in het zand te steken maar dat zal de toekomst leren. Behalve de governor en wat andere landen vind ik Florida een geweldige staat om te wonen. Behalve in de hete zomermaanden is het weer hier fantastisch en palmbomen kan ik ook erg waarderen Een van de dingen waar ik mij hier op wilde richten is de container vracht maar die ligt door covid zodanig overhoop dat we daar nog maar even op wachten tot dat de situatie daar weer wat normaler is.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Coyote »

ned in MO schreef:
20 aug 2021, 17:32
Hey Roland, Ja mijn huis ligt op de route van de meeste toeristen als ze een rondje Florida doen. Als je weer komt gaan we aligator hunten per boot (voor de mensen die zich achter de oren krabben heb ik het over de camera als weapon of choice) Of manatees natuurlijk. Die drijven bij mij langs in de achtertuin.
Ha! Kan me er nu al op verheugen! :thumbup: :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Coyote »

Almere vak V schreef:
20 aug 2021, 16:37
Alle mensen in een stadion zijn of gevaccineerd of hebben de afgelopen 24 uur negatief getest. Hoeveel besmettingen denk je dat er uit zo'n stadion komen??
Je zou verwachten veel maar het tegendeel blijkt waar.

Weinig besmettingen in stadions waar niet iedereen op vaste zitplaats bleef

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Pete.Z »

https://nos.nl/liveblog/2394570-duizend ... ing-sydney

EK finale was een aardige besmettingshaard blijkbaar.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door SemJes »

ned in MO schreef:
20 aug 2021, 17:32
Hier op de scholen hebben ze nu een mandate voor een week om mondkapjes te dragen met een opt out clause, of te wel het slaat nergens op.
Ik wou net vragen of dat toevallig Manatee county was, maar zie nu ingelogd op de computer dat jullie nu inderdaad in Bradenton wonen! Groetjes van jullie zuiderburen uit Sarasota :P

In onze county is er net voor gestemd om het dragen van mondkapjes verplicht te maken op scholen, en is daarmee politiek gezien redelijk uniek in FL
Sarasota County in Florida has become the state's first Trump-won county to implement a mask mandate in schools, defying Governor Ron DeSantis' order that banned schools from issuing one. Read more
Ik hoop echt dat dit, en de recente boost in vaccinatie nummers, de nummers een beetje kunnen drukken. Maargoed, de gouverneur heeft al gereageerd dat dit tegen de wet is... ben benieuwd wat er gaat gebeuren dus!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door USInsider »

NedinMO, nu NedinFL dus.
Wat leuk iets van je te lezen ! Ik wens jou en je gezin voorspoed in jullie nieuwe woonplaats.

P.S. Zou je me per PB je adres willen geven ? Ik overweeg een aantal dingen (terug) te sturen naar Ned. op termijn. We zouden zwaardere items zelf naar FL kunnen brengen voor verdere verzending - plus ik wil ook wel eens een manatee zien.

Voor topic starter: je emigreert niet naar Florida of Texas. Je emigreert naar de US - immigratie regelgeving is Federal. Nu de Covid-19 shots FDA goedkeuring hebben/krijgen zullen ze op de (was)lijst van voor immigratie-doeleinden verplichte vaccinaties komen te staan.
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door FlipjeBTiel »

Om dat laatste punt van USInsider te onderstrepen, hier zijn de regels van CDC omtrent immigranten, en COVID-19 vaccinatie is nu inderdaad een voorwaarde voor een groene kaart: https://www.cdc.gov/immigrantrefugeehea ... tions.html

Gr., Flipje
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door USInsider »

Met dank voor je aanvulling !
Jimmy Astley
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2021, 09:37

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Jimmy Astley »

Aapie schreef:
07 mei 2021, 14:44
dpardoen schreef:
10 apr 2021, 17:12
Hoi allemaal,

Wij (gezin met 2 kinderen) vinden de situatie in Europa/ Nederland zeer verontrustend worden. Los van de zinloze mondkapjes plicht is het hier zover dat er binnen afzienbare tijd een vaccinatiepaspoort verplicht zal worden die de normale dingen in het leven onmogelijk zullen maken voor diegene die niet gevaccineerd zijn. Wij zijn als gezin tegenstander van de door de overheid opgelegde coronamaatregelen en zullen dan ook uitgesloten worden van essentiële zaken (zoals o.a. onderwijs) omdat wij nooit het vaccin zullen nemen.

Met dat in gedachten zijn wij al een tijdje aan het nadenken of Amerika (Florida/ Texas) de plaats voor ons is om te gaan leven zonder dat een overheid ons tot zaken dwingt die schadelijk kunnen zijn. We horen veel berichten over dat o.a. Florida volledig open is maar ik lees ook berichten dat op de scholen mondkapjes verplicht zijn.

Resumé is de vraag: Hoe is het in Florida/ Texas met de coronamaatregelen, ben/ blijf je daar wel een vrij mens?

Daniel


Hoi Daniel,

Zou je mij aub een privé bericht kunnen sturen zodat wij in contact kunnen komen. Wij als gezin denken er namelijk er hetzelfde over. Misschien kunnen we samen tot een oplossing komen? Groetjes Stephanie

Hallo Daniel en Stephanie,

Wij hebben als rode lijn de vaccinatieverplichting, die er gewoon komt. Wij denken inmiddels eerder in termen van vluchten. Zonder vaccin kom je het land op dit moment gewoon niet in. Ik denk dat er in de VS een burgeroorlog aanstaande is. Toch verwacht ik dat de situatie in Europa nog veel grimmiger zal worden. De voornaamste reden dat ik naar Amerika wil, is omdat de gemiddelde mens daar gewoon beter is. Daar is weerstand, hier nauwelijks. Men is hier gretig om een QR code te bemachtigen en privileges te genieten op basis van medische status. Nauwelijks ophef over de meest absurde ontwikkelingen.

Hoever zijn jullie op dit moment met de plannen?

Groetjes,

Izaak Astley
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door dutch_in_seattle »

Jimmy Astley schreef:
12 dec 2021, 10:51
De voornaamste reden dat ik naar Amerika wil, is omdat de gemiddelde mens daar gewoon beter is. Daar is weerstand, hier nauwelijks.
Behoorlijk boute uitspraak. Waar baseer je dat op?
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door JeroenB »

Jimmy Astley schreef:
12 dec 2021, 10:51






Wij hebben als rode lijn de vaccinatieverplichting, die er gewoon komt. Wij denken inmiddels eerder in termen van vluchten. Zonder vaccin kom je het land op dit moment gewoon niet in. Ik denk dat er in de VS een burgeroorlog aanstaande is. Toch verwacht ik dat de situatie in Europa nog veel grimmiger zal worden. De voornaamste reden dat ik naar Amerika wil, is omdat de gemiddelde mens daar gewoon beter is. Daar is weerstand, hier nauwelijks. Men is hier gretig om een QR code te bemachtigen en privileges te genieten op basis van medische status. Nauwelijks ophef over de meest absurde ontwikkelingen.

Hoever zijn jullie op dit moment met de plannen?

Groetjes,

Izaak Astley
Vaccinatie verplichting heb je ook als je naar Amerika wilt emigreren, en je hebt een flinke spaarrekening nodig om de kans te krijgen om te emigreren.

Misschien kun je nog richting Afrika ontsnappen, daar hebben ze nog niet zoveel vaccins.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door mtl »

Of Wit Rusland?
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door GoBucks »

Wel een grappig topic. Alsof Amerika op (legale) ongevaccineerde immigranten zit te wachten....

Behalve Covid is er een redelijke lijst met verplichte vaccinaties:
https://www.uscis.gov/tools/designated- ... quirements

Edit:

en hou er rekening mee dat sommige zaken via de werkgever gaan en niet via de overheid. Bijvoorbeeld persoonlijk voor mij: Geen vaccinatie? Per 1 januari 2022 betaal je $150 per maand meer voor zieken verzekering.


ander nieuws: ( even snel ge-googled.... er is nog veel meer, maar je ziet de trent):

Google tells US staff to get vaccinated or face losing job
https://www.theguardian.com/technology/ ... losing-job

Navy commander fired after refusing COVID-19 vaccine and refusing to be tested for the virus
https://www.businessinsider.com/navy-fi ... ne-2021-12

25 North Charleston firefighters, police fired for not getting COVID-19 vaccine, city say
https://abcnews4.com/news/local/25-nort ... -city-says

Florida science teacher fired for refusing to wear mask
https://www.seattlepi.com/news/article/ ... 703526.php

Number of unvaccinated United staff drops from 593 to 320 after airline said it would fire them
https://www.cnbc.com/2021/09/30/uniteds ... fired.html
Amerikanist
Amerikakenner
Berichten: 437
Lid geworden op: 14 mei 2011, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Nederland

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Amerikanist »

GoBucks schreef:
15 dec 2021, 15:39
Wel een grappig topic. Alsof Amerika op (legale) ongevaccineerde immigranten zit te wachten....

Behalve Covid is er een redelijke lijst met verplichte vaccinaties:
https://www.uscis.gov/tools/designated- ... quirements
Mooi, daar staat dus duidelijk ook COVID-19 op het lijstje.

Ik ben benieuwd of deze informatie voldoende zal zijn om deze anti-vaxxers uit hun droom te helpen, erg nuchtere en realistische mensen zijn het meestal niet.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Disney-Golf »

dpardoen schreef:
11 apr 2021, 15:35
Disney-Golf schreef:
10 apr 2021, 23:44
Ah, een anti-vaxer, wees welkom op dit forum!
Voor de goede orde, wij zijn geen "anti-vaxers" (wij zijn allemaal volledig ingeënt) maar willen specifiek de corona vaccins niet.


Maar het zijn helemaal geen anti-vaxers! Ze willen alleen geen vaccinatie! :mrgreen: :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer