Auto huren op Maui

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Hendrik8
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jun 2021, 01:56
Aantal x V.S. bezocht: 15

Auto huren op Maui

Bericht door Hendrik8 »

Beste mede forumleden ,specifiek voor Hawaiian freaks
In mijn laatste vraag over Hawaii vroeg ik iets over accomodatie omdat het op Maui zo schreeuwend met huren.€ 150 is het minumum en hotels komen via ooking.com bijna niet naar voren, iemand een tip alsnog, we willen er begin oktober naar toe
2e vraag , wie heeft ervaring met het huren van een auto op lokaal gebied bv in Kihei want daar willen we het liefst verblijven,met een shuttle vanaf het vliegveld is niet goedkoop maar een auto voor 5 dagen helemaal niet en we willen dan alleen huren op dagen dat we het eiland verkennen want er rijden ook nog bussen en dat is ook wel makkelijk
We willenvliegen vanaf LAX naar HNL(vlucht van HNL naar OGG) en van OGG naar Seattle
We willen 5 nachten daar blijven, er voor 5 dagen in Honolulu(Airbnb)
Hopelijk komen er bruikbare tips ook al zoek ik me suf op internet
Bij voorbaat dank,Hendrik
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Auto huren op Maui

Bericht door Tantelotje »

Wij hebben voor 2018 een reis gepland (die wegens de orkaan die Hawaii toen aandeed op het laatste moment niet door kon gaan) en hadden eigenlijk overal via Airbnb overnachtingen geboekt. Inderdaad zijn overnachtingen niet goedkoop, maar het is dan ook een prijzige bestemming. Toen kwamen wij al uit op een gemiddelde van €152,- per nacht (24 overnachtingen verdeeld over 4 eilanden) en dat zal nu zeker niet minder zijn.
Maar ik denk toch dat Airbnb (of VBRO) je de goedkoopste opties geeft.
Let wel goed op de annuleringsvoorwaarden bij zeker Airbnb. Met VBRO heb ik geen ervaring maar ik weet dat er bij Airbnb nogal wat verschillende voorwaarden mogelijk zijn.

Qua auto, tsja, ik weet niet wat verstandig is. Ik hecht erg aan 'vrijheid' met een auto. Ook als dat veel duurder is dan normaal. Want ik snap de gedachte om alleen te huren op de dagen dat het nodig is, maar stel dat je op 2 dagen er op uit trekt. Wat ga je dan op de andere dagen doen? Neem je dan een Uber, OV of taxi? Dat kost ook geld. En dan dus ook nog die shuttle. Ik zou nog eens goed zoeken, maar toch echt overwegen om een auto te huren, zeker op Maui. Desnoods een kleintje. In het autohuur topic zijn er wellicht nog deskundigen die hier goede tips voor hebben.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Auto huren op Maui

Bericht door dejong89 »

Airbnb is je beste vriend. Daar hebben wij de meest goedkope overnachtingen geboekt. Maui was voor 6 dagen 685 euro. Alles via Airbnb. Wij hebben onderstaande accommodatie geboekt maar inderdaad, Maui is duur!

https://www.airbnb.nl/rooms/43011566?so ... 26iyBjR44f

Voor de huurauto betalen we 372 usd( direct bij National geboekt) . Ik zie nu bij Avis ( via Skyscanner ) dat er mooie tarieven zijn bij Avis. Voor een Kia Rio betaal je dan 235 euro voor 5 dagen. Meer heb je ook niet nodig denk ik.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer