Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen weer mogelijk zonder covid test? (30 juni 2021)
Vliegen weer mogelijk zonder covid test? (30 juni 2021)
Ik woon in de usa en vlieg vrijdag naar Nederland voor een korte vakantie. Zijn covid tests nog verplicht? Mijn vliegmaatschappij zegt van wel. Maar de website van de overheid zegt wat anders:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
Zijn er onlangs nog mensen van USA naar NL gevlogen?
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
Zijn er onlangs nog mensen van USA naar NL gevlogen?
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Re: Vliegen weer mogelijk zonder covid test?
Wij vliegen zondag terug voor een korte vakantie.
Op dit moment naar Nederland heb je geen test of quarantine meer maar terug naar Amerika heb je wel een test nodig.
Op dit moment naar Nederland heb je geen test of quarantine meer maar terug naar Amerika heb je wel een test nodig.
Never give up!
- Almere vak V
- Amerika-expert
Re: Vliegen weer mogelijk zonder covid test? (30 juni 2021)
Jij pakt twee aparte zaken die niks met elkaar te maken hebben en maakt daar 1 geheel van. En daar gaat het fout.
In Nederland heb je geen test nodig om Nederland binnen te komen. Je bent van harte welkom. Maar om in een vliegtuig naar te komen heb je die negatieve test weer wel nodig.
Jouw probleem zit m dus in het vliegen. Je mag niet vliegen zonder negatieve Covid test. En die mag maar max 72 uur oud zijn. Soms zelfs 48 uur. Check dat even goed met de maatschappij waarmee je vliegt.
Dus het klopt dat je geen negatieve test nodig hebt voor Nederland. Alleen als je met het vliegtuig wil, eist de maatschappij dit weer wel.
In Nederland heb je geen test nodig om Nederland binnen te komen. Je bent van harte welkom. Maar om in een vliegtuig naar te komen heb je die negatieve test weer wel nodig.
Jouw probleem zit m dus in het vliegen. Je mag niet vliegen zonder negatieve Covid test. En die mag maar max 72 uur oud zijn. Soms zelfs 48 uur. Check dat even goed met de maatschappij waarmee je vliegt.
Dus het klopt dat je geen negatieve test nodig hebt voor Nederland. Alleen als je met het vliegtuig wil, eist de maatschappij dit weer wel.
Waarom zou de maatschappij dit eisen? Dat doen ze voor binnenlandse vluchten toch ook niet?
Ik ging er ook vanuit dat wij in augustus alleen voor de heenweg tests nodig hebben.
Ik ging er ook vanuit dat wij in augustus alleen voor de heenweg tests nodig hebben.
Dit geeft Delta aan:
Important: Passengers arriving from countries with COVID-19 low risk, including the United States, are exempt from presenting a negative COVID-19 test prior to arrival.
https://www.delta.com/us/en/travel-plan ... ices=false
Important: Passengers arriving from countries with COVID-19 low risk, including the United States, are exempt from presenting a negative COVID-19 test prior to arrival.
https://www.delta.com/us/en/travel-plan ... ices=false
Ja ik vloog 3 weken geleden naar San Diego met Southwest, airports waren toen weer trouwens bom vol en covid tests voor binnenlandse vluchten zijn al langere tijd niet meer nodig.
United Airlines heeft net de website aangepast, voor de vlucht zelf zijn ook geen covid tests meer nodig richting NL. Mondkapjes nog wel verplicht in de vliegtuigen
United Airlines heeft net de website aangepast, voor de vlucht zelf zijn ook geen covid tests meer nodig richting NL. Mondkapjes nog wel verplicht in de vliegtuigen
Nee toch? Dit zou also het goed is per de 24ste juni aangepast zijn. De airlines die ik gechecked heb hebben dit toen ook gelijk aangepast.Almere vak V schreef: ↑30 jun 2021, 16:20Maar om in een vliegtuig naar te komen heb je die negatieve test weer wel nodig.
Nee, sinds 24 juni is er geen test meer nodig om naar NL te vliegen. Maar ik heb al meerdere verhalen gelezen van mensen die met Air Lingus vlogen die daar erg moeilijk over deed.
Terug in Texas!
Volgens mij klopt dat inderdaad niet, ik heb al van meerdere mensen gelezen dat ze sinds 24 juni probleemloos zonder test naar NL zijn gevlogen.SemJes schreef: ↑30 jun 2021, 21:41Nee toch? Dit zou also het goed is per de 24ste juni aangepast zijn. De airlines die ik gechecked heb hebben dit toen ook gelijk aangepast.Almere vak V schreef: ↑30 jun 2021, 16:20Maar om in een vliegtuig naar te komen heb je die negatieve test weer wel nodig.
Terug in Texas!
- Almere vak V
- Amerika-expert
Niet alleen Air Lingus. Ook anderen. Als het goed is wil je ook weer terug. Dan heb je m weer wel nodig. In ieder geval bij Delta volgens mij. Maar ik zou hier het zekere voor het onzekere nemen. Zorg dat je die test hebt. Weet je ook zeker dat je geen gedoe krijgt.
Air Lingus doet (deed?) moeilijk de eerste dagen omdat ze niet door hadden dat de regels in NL veranderd waren. Bij bijvoorbeeld Delta en KLM vliegen mensen nu probleemloos zonder test van de VS naar NL. Ik las van iemand die direct na de wijziging AA vloog dat die even moeilijk deed, maar na wat bellen hadden ze door dat de eisen aangepast waren en kon die persoon gewoon zonder test vliegen.
Terug is altijd een test nodig, omdat de VS dat eist, staat ook dan weer helemaal los van de maatschappij.
Ik lees nergens dat maatschappijen zelf een test eisen, los van de regels van de verschillende landen. Delta verwijst op de website ook duiselijk naar de eisen van het land van bestemming bijvoorbeeld.
Terug is altijd een test nodig, omdat de VS dat eist, staat ook dan weer helemaal los van de maatschappij.
Ik lees nergens dat maatschappijen zelf een test eisen, los van de regels van de verschillende landen. Delta verwijst op de website ook duiselijk naar de eisen van het land van bestemming bijvoorbeeld.
Terug in Texas!
Precies. Tot nu toe alleen maar gelezen dat het de eerste paar dagen hier en daar misging, maar na het erbij halen van een supervisor die problemen ook weer opgelost werden. Nu zijn we inmiddels een week later en het moet wel erg gek zijn als je nu nog iemand treft die niet op de hoogte is, EN geen collega's heeft die niet op weten van de nieuwe regels.
We vliegen volgende week en AA geeft in ieder geval duidelijk aan dat een COVID test niet nodig is (behalve natuurlijk voor de terugreis, maar zoals Hemmie zegt heeft dat inderdaad niks met de maatschappij te maken maar met de VS).
We vliegen volgende week en AA geeft in ieder geval duidelijk aan dat een COVID test niet nodig is (behalve natuurlijk voor de terugreis, maar zoals Hemmie zegt heeft dat inderdaad niks met de maatschappij te maken maar met de VS).
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Nee hoor, je hebt geen covid test meer nodig voor vluchten naar Nederland vanuit de US.Almere vak V schreef: ↑30 jun 2021, 16:20Jij pakt twee aparte zaken die niks met elkaar te maken hebben en maakt daar 1 geheel van. En daar gaat het fout.
En als het al bij luchtvaart maatschappijen zou verschillen, bij de meeste, grote, heb je geen negatieve test meer nodig.
Dus geen idee waar het fout gaat in jouw gedachten..
Never give up!
- Almere vak V
- Amerika-expert
Naar Nederland niet meer. Terug nog steeds wel.
Waar in mijn optiek mensen de fout maken is door te denken als het de ene kant op kan dan zal het andersom ook wel kunnen. Neem de halleluja stemming hier op het forum toen bekend werd dat Amerikanen weer naar Europa mochten. Das mooi, maar andersom geld het dus niet.
We hadden het over USA -> NL.
Voor NL -> USA nog covid test nodig inderdaad
Zojuist ingecheckt op het vliegveld. Alles ging prima en snel. Alleen Health declaration form werd naar gevraagd. Gelukkig had ik dit ingevuld en meegenomen. Dus vergeet dat niet mensen
Voor NL -> USA nog covid test nodig inderdaad
Zojuist ingecheckt op het vliegveld. Alles ging prima en snel. Alleen Health declaration form werd naar gevraagd. Gelukkig had ik dit ingevuld en meegenomen. Dus vergeet dat niet mensen
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fijn dat het soepeltjes verliep. Kun je na terugkomst naar de US even laten weten hoe dat is gegaan? Dan kan ik zien of ik ook weer eens op bezoek wil in Nederland.
Alles ging oke, was het zeker wel waard al was ik maar 2 weken in NL. Was heerlijk om even terug te zijn. Ik ging naar NL toen NL ineens even groen was op de kaart. Misschien veranderen er weer dingen, nu NL weer oranje/rood kleurt.
Dus van USA -> NL: ingevulde health declaration form nodig
NL -> USA: covid test bewijs nodig. Ik hoefde niet in quarantaine.
Ik zag wel dat er mensen geweigerd werden bij de incheck balie op Schiphol voor vluchten naar USA. Gek dat er nog steeds mensen zijn die de memo niet door hadden gekregen dat toeristen niet mogen vliegen, en ook was er iemand die geen covid test bij zich had. Vliegtuig was bijna helemaal leeg van nl naar usa.
Trouwens, er zijn ontzettend veel websites op de eerste pagina van google als je zoekt naar covid test nl, waar je de hoofdprijs moet betalen. Kijk gewoon via de officiële (overheids) website die linken naar bedrijven waarbij de covid test gratis is.
Dus van USA -> NL: ingevulde health declaration form nodig
NL -> USA: covid test bewijs nodig. Ik hoefde niet in quarantaine.
Ik zag wel dat er mensen geweigerd werden bij de incheck balie op Schiphol voor vluchten naar USA. Gek dat er nog steeds mensen zijn die de memo niet door hadden gekregen dat toeristen niet mogen vliegen, en ook was er iemand die geen covid test bij zich had. Vliegtuig was bijna helemaal leeg van nl naar usa.
Trouwens, er zijn ontzettend veel websites op de eerste pagina van google als je zoekt naar covid test nl, waar je de hoofdprijs moet betalen. Kijk gewoon via de officiële (overheids) website die linken naar bedrijven waarbij de covid test gratis is.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jammer dat de regels zo snel veranderen momenteel. Die Delta variant gooit echt roet in het eten. 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 6756 Weergaves
-
Laatste bericht door L1nda
-
- 15 Reacties