Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke weg bewandelen voor emigratie?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Welke weg bewandelen voor emigratie?

Bericht door kwarktaart »

Ik zit al een paar dagen actief te lezen in wat oudere onderwerpen hier op het forum m.b.t. emigratie. Het valt me op dat er een aantal leden zijn die over veel kennis beschikken en hoop dat deze actieve leden ook mij van advies willen voorzien.

Wat ik vaak las in de andere onderwerpen was dat er niet genoeg informatie was van de vragensteller uit en dat er dus geen info gegeven kon worden.

Bij deze daarom mijn info waarop jullie hopelijk een advies kunnen geven, want heel graag willen wij als gezin emigreren naar Amerika.

Ik ben eigenaar van een eenmanszaak hier in Nederland en haal hier ons fulltime gezinsinkomen uit. Mijn man werkt ook fulltime mee in dit bedrijf. We hebben drie kinderen. We willen over een jaar of 5 definitief emigreren naar Amerika, bij voorkeur Florida. Ik ben al ontzettend vaak in Amerika geweest en heb er jaren gewoond als student. Ik ben geen US citizen en heb geen makkelijke weg om te emigreren.

De optie van de loterij ken ik, wil ik ook aan meedoen dit jaar, maar ik ben ook naarstig op zoek naar meer kansrijke mogelijkheden. Financieel komen we ver dus een investering is een optie. De investering voor een EB-5 visum is wel erg hoog, dat zie ik niet gauw als mogelijkheid.

De emigratie moet definitief zijn, dus geen risico van terug moeten naar NL na een aantal jaar. Welke wegen kan ik hiervoor gaan bewandelen?

Tips zijn meer dan welkom!
Dank alvast.

Groet,
Linda
Gast

Re: Welke weg bewandelen voor emigratie?

Bericht door Gast »

Kijk even op dit plaatje, dan kun je zelf constateren wat je kansen zijn en hoe lang dit mogelijk gaat duren:
https://reason.com/wp-content/uploads/a ... 2ef5ad.jpg
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Niet echt een 'sure-fire' manier maar wist je dat jij en je man allebei kunnen meedoen aan de loterij als jullie allebei aan de eisen voldoen? Als een van de twee wint kun je dan allebei. Dubbele kansen, dus. Je hebt wel allebei dan een geldig paspoort nodig, dus even regelen voordat de loterij opent in oktober/november.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

kwarktaart schreef:
25 jun 2021, 11:51
Wat ik vaak las in de andere onderwerpen was dat er niet genoeg informatie was van de vragensteller uit en dat er dus geen info gegeven kon worden.
Nu een beetje hetzelfde… :wink:
Je éénmanszaak, mogen we weten wat dat is? Kan je die in de V.S. voortzetten?
De kinderen, hoe oud gaan die zijn over 5 jaar? Wat met de studies?
EB-5 en DV lottery zou ik even niet op hopen… Het begint meer en meer duidelijk te worden dat Biden de marionet van Obama is en die wilde het ook al afschaffen!
Nu 30 juni is het EB-5 programma afgelopen als er geen verlenging komt en is het nu niet verdacht stil errond of ligt het aan mij? :mrgreen:
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

Hi Disney-Golf,

Dank voor je reactie. Ik heb een succesvolle eenmanszaak in woonaccessoires. Ik zou dit heel graag in de V.S. voort willen zetten.
De kinderen zijn over 5 jaar 20, 18 en 14. De jongste is dan de enige nog die nog op de middelbare school zit, dus hij zou naar high school gaan in Amerika, de oudste twee zouden naar college/university gaan in de USA.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Graag gedaan!
Je accessoires koop je die in NL aan?
Want als dat het geval is zou je voor een E1 kunnen gaan omdat dan je aankopen voor meer dan 75% van je “home country” komen.
Naderhand kan je gaan franchiseren en omschakelen naar een EB-5 wanneer je eigen vermogen dit gaat toelaten.
(Nogmaals als dat programma nog gaat bestaan na 30 juni? 🤷‍♂️)
Kortom een Immigration Lawyer gaat je hierover alles kunnen vertellen!
Nog een kleine opmerking die zeker niet onbelangrijk is…
Je schreef dat dit een planning is voor over 5 jaar, correct?
Zorg dan wel dat je zeker in het bezit bent van een green card want anders moeten de kinderen, ouder dan 21, onheroepelijk het land uit!
Tenzij ze verder gaan studeren maar dat is een ander verhaal en visum… Voer voor alweer een immigration lawyer… :wink:
Veel succes alvast en hou ons op de hoogte! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer