Het lot heeft bepaald dat ik één van de gelukkige winnaars ben van de Diversity Visa Lottery (2021). In juli heb ik mijn interview gepland staan in Amsterdam! Zelf zit ik nog een beetje in dubio hoe ik het moet doen met de afronding van mijn studie en het vertrek naar de USA. Ik zit nu in mijn laatste jaar en maximaal 8 maanden (vanaf juli gerekend) heb ik zeker wel nodig om de studie af te ronden.
Zou het goed zijn om 6 maanden (na het medical exam) hier te wachten en dan rond januari 2022 de activatietrip naar de USA te maken (als ik klaar tot bijna klaar ben met school)? Zelf staat de optie van direct in augustus naar de US vertrekken en daar de Green Card afwachten om dan weer terug naar Nederland te gaan mij beter aan (zeker in deze gekke tijd waarin je niet weet hoe het met de grenzen zal zijn).
Heeft iemand ervaring met het in het buitenland verblijven voor langer dan 6 maanden terwijl je een Green Card houder bent? Is het riskant? Ik lees soms berichten dat je tot 6 maanden weg mag blijven en dan elders weer dat het vanaf 1 jaar pas riskant wordt. Ik weet wel dat als je langer dan 1 jaar in het buitenland gaat verblijven, je sowieso een re-entry permit aan moet vragen van tevoren.
Alvast erg bedankt voor jullie reacties/opmerkingen!