Vraagje … (op weg helpen succesvol te zijn in de VS).

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Peter.Jorgen
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2021, 05:25
Aantal x V.S. bezocht: 999

Vraagje … (op weg helpen succesvol te zijn in de VS).

Bericht door Peter.Jorgen »

Goedemorgen allemaal,

Vanaf 2002 werkte ik grotendeels al in Amerika (vloog er 10x per jaar een week of drie naartoe), maar vanaf 2012 ben ik er definitief gaan wonen. Eerst in Florida, daarna in Palo Alto, Phoenix en nu in Los Angeles.

Na 10 jaar denk ik mensen op weg te kunnen helpen om beter en sneller zaken te doen, veiliger te zijn tijdens vakanties, en redelijk unieke insider tips te hebben die je kunnen helpen.

Vanaf half juli gaan we voor een half jaar terug naar Nederland in verband met familie omstandigheden. Heb m’n werk beeindigd, maar ga thuis niet de hele dag achter het raam naar buiten zitten staren.

Dus bedacht ik: misschien kan ik kleine groepjes (van een man of 10 per keer) alle geheimen verklappen om hier succesvol te zijn? Is dat een dom idee, of zouden mensen geïnteresseerd zijn?

Kind regards,
PJ
Laatst gewijzigd door markro op 15 jun 2021, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel voor de duidelijkheid aangepast.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vraagje…

Bericht door mtl »

Je mag je geheimpjes ook hier met ons delen :thumbup:
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vraagje…

Bericht door Coyote Buttes »

Ik vind het een fantastich idee.

Ik loop al jaren met het idee in mijn hoofd om naar Amerika te emigreren. Familie en dochter hield me altijd tegen. Het grote probleem is waarscijnlijk om een verblijfsvergunning te krijgen.
Daar zouden voor mij de eerste tips over kunnen gaan.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vraagje…

Bericht door BonnyR »

Wij organiseerden vroeger " huiskameravonden" over een ander onderwerp trouwens. Moet zeggen dat het altijd zeer gewaardeerd werd. We hadden behalve de maximaal 10 gasten ook altijd een andere ervaringsdeskundige. Vaste tijden en alcohol vrije consumpties :wink:. Maar zo'n idee kan zeker leuk zijn. Hoewel door het internet en dit soort forums er misschien minder behoefte aan is. Maar ik denk zeker dat het fijn is om met mensen met soortgelijke plannen tips te krijgen en van gedachten te wisselen. Succes!
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Vraagje…

Bericht door kastelke »

Gratis? Of zoek je voor een alternatief inkomen terwijl je in Nederland bent?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vraagje…

Bericht door BonnyR »

kastelke schreef:
15 jun 2021, 14:20
Gratis? Of zoek je voor een alternatief inkomen terwijl je in Nederland bent?
Binnenlopen ga je niet echt van zoiets :lol: , maar een terechte vraag.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vraagje…

Bericht door mtl »

Volgens mij worden tips om succesvol naar Amerika te emigreren altijd gewaardeerd op dit forum. Dus @Peter.Jorgen wat let je?
Gast

Re: Vraagje … (op weg helpen succesvol te zijn in de VS).

Bericht door Gast »

Peter.Jorgen schreef:
15 jun 2021, 05:33

Na 10 jaar denk ik mensen op weg te kunnen helpen om beter en sneller zaken te doen, veiliger te zijn tijdens vakanties, en redelijk unieke insider tips te hebben die je kunnen helpen.
Met hinderden mensen hier op het forum die (gratis) tips, inzichten en ervaringen met elkaar delen, plus een behoorlijk aantal actieve forumleden die al (jaren) in de US wonen, of gewoond hebben ben ik zeker benieuwd hoe uniek deze insiders tips zijn.

Uitgaande van het goede in de mens, ben ik dan ook heel benieuwd naar post nummer 2 van PJ :)
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Vraagje … (op weg helpen succesvol te zijn in de VS).

Bericht door Hockey »

Peter.Jorgen schreef:
15 jun 2021, 05:33
Dus bedacht ik: misschien kan ik kleine groepjes (van een man of 10 per keer) alle geheimen verklappen om hier succesvol te zijn? Is dat een dom idee, of zouden mensen geïnteresseerd zijn?
Als ik dit lees zou ik 2 vragen hebben:
1) Wat bedoel je met "hier succesvol zijn"?
2) Afhankelijk van 1 zullen mensen zeker interesse hebben, maar ook dat is weer afhankelijk van of je er geld voor vraagt en indien je er geld voor vraagt of je dat op no cure no pay basis doet.
Gast

Re: Vraagje … (op weg helpen succesvol te zijn in de VS).

Bericht door Gast »

Klinkt als een “Wow! This is an Amazing discovery” Tell Sell Commercial.
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Vraagje … (op weg helpen succesvol te zijn in de VS).

Bericht door RaphaelB »

Ik had vroeger een collega die met zijn vrouw altijd groepsreis vakanties boekte via fox reizen. Alles werd dan verzorgd, excursies, gidsen, hotels, restaurants, tips en trucs over het betreffende land enz. Vaak gingen er ook alleenstaanden mee die niet alleen op vakantie wilden, dus zo’n groepsreis was dan ideaal voor ze. Ze verzamelden zich dan in het land van bestemming en werden vaak ook bevriend met zo’n groep. Google die site maar, misschien kan je er ideeën vandaan halen
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vraagje … (op weg helpen succesvol te zijn in de VS).

Bericht door mtl »

En krijgen de deelnemers tips om succesvol te emigreren?
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Vraagje … (op weg helpen succesvol te zijn in de VS).

Bericht door PetraGL »

Ben benieuwd :-)
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Vraagje … (op weg helpen succesvol te zijn in de VS).

Bericht door Hockey »

Helaas. De topicstarter heeft sindsdien wel ingelogd, maar niet meer gereageerd op de gestelde vragen.
Peter.Jorgen
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2021, 05:25
Aantal x V.S. bezocht: 999

Re: Vraagje … (op weg helpen succesvol te zijn in de VS).

Bericht door Peter.Jorgen »

Als reactie op de laatste: Er valt niet zoveel te reageren, de reacties zijn over het algemeen weer typisch Nederlands achterdochtig en gaan over geld.

Had serieuze bedoelingen, heb 100+ Nederlanders hier gezien die allemaal hele kostbare fouten hebben gemaakt toen ze hier kwamen, maar met dit geneuzel vind ik het allemaal helemaal prima en besteed m’n tijd liever zinvoller.

En betreffende inloggen en niet reageren: inloggen gebeurd automatisch in m’n browser, reageren kost tijd die ik niet heb omdat ik 400m2 aan het inpakken ben.

Wens iedereen succes
(Bespaar vooral 5 tientjes en maak 5000+ aan fouten, ik vind het prima)
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Vraagje … (op weg helpen succesvol te zijn in de VS).

Bericht door RaphaelB »

Ik gaf je serieus antwoord. Ik denk dat de meeste mensen al succesvol zijn hier op het forum die in de VS wonen. Maar ik snap goed je intentie. Ik heb geluk dat ik veel van nieuwe Amerikaanse vrienden/kennisen hier in usa heb geleerd en dat ze me op weg hielpen. En van m’n Amerikaanse vrouw natuurlijk.

Ik denk dat er zeker wel interesse is naar jouw ideeen. Vooral mensen die nog geen band hebben met de usa (Nederlanders zonder amerikaanse partner, of zonder amerikaanse werk visum). Greencard lottery winnaar die ineens in het diepe gegooid worden bijvoorbeeld. Die hebben denk ik vooral behoefte aan tips en sturing
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Vraagje … (op weg helpen succesvol te zijn in de VS).

Bericht door Hockey »

Iedereen hier heeft in dit topic serieus gereageerd. Het feit dat er door TS zo op gereageerd wordt zegt genoeg.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Vraagje … (op weg helpen succesvol te zijn in de VS).

Bericht door Disney-Golf »

Peter.Jorgen schreef:
30 jun 2021, 01:14
En betreffende inloggen en niet reageren: inloggen gebeurd automatisch in m’n browser, reageren kost tijd die ik niet heb.
Als je geen tijd hebt kan je ook geen mensen helpen, juist? :mrgreen:
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Vraagje … (op weg helpen succesvol te zijn in de VS).

Bericht door USInsider »

Deze reactie - en andere hier - maakt dat Peter Jorgen (en anderen) van dit forum vertrekken.
FYI: Jorgen is nu aan het pakken, zijn idee wilde hij verder uitwerken wanneer hij in Ned. was.

Je kunt door onbekendheid met de US en de USers, fouten maken die je je niet eens realiseert op het moment dat je de faux pas maakt. Dat kan je mogelijkheden kosten.
Ik wou dat ik destijds dergelijke coaching gehad had voor we vertrokken.

Peter, je idee heeft waarde maar ik zie niet zo snel hoe de vork aan de steel te steken. Lezingen op volksuniversiteiten ed. ? Immigratie-advocaten benaderen ? Bedrijven die werknemers naar de US uitzenden contacten ? Immigratie-beurzen - maar daar zal een sponsor bij nodig zijn, wat op een beurs staan kost geld.
Er zijn websites voor mensen die naar de US willen of gaan emigreren/net geëmigreerd zijn, mogelijk kun je daar je intenties verduidelijken met enige voorbeelden, en je individuele diensten aanbieden.

Je kunt een website opzetten waarmee je je jezelf voorstelt en je product aanbiedt. Bouw een teaser, plus een algemene on-line versie, alsmede een optie voor one-on-one consulten. Waar je de pay-wall kunt zetten, geen idee.
Dit zijn tijden waarin men informatie gratis wil. En dan vaak achteraf ontdekt hoe duur dat is.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vraagje … (op weg helpen succesvol te zijn in de VS).

Bericht door Coyote »

Niet de reacties van anderen maar de instelling van de TS zelf maakt dat hij vertrekt....

Je hebt een (volgens jezelf) geweldig idee en peilt hier de meningen. Niks mis mee! Zijn we op het forum alleen maar blij mee. Maar als je dat doet vlak voor je de verhuisdozen gaat inpakken en dat vervolgens als excuus gebruikt om niet te reageren moet je niet de schuld bij de forumleden leggen als die om een tegenreactie vragen. Een simpele toevoeging dat je op het punt staat te verhuizen en daardoor de komende periode weinig tijd hebt te reageren was voldoende geweest.

Zomaar een kleine tip van mij om succesvol te zijn op een forum... :wink:

Overigens vind ik het helemaal geen raar idee dat geopperd werd. Maar waarom moet dat in kleine groepjes? Wat is de gedachte daar achter? Waarom niet het forum gebruiken om mensen te helpen succesvol te zijn in Amerika? Bij uitstek de plek waar je mensen vindt die graag naar Amerika zouden willen verhuizen. Het zouden best hele interessante topics kunnen worden. Zo kun je je tijd achter de geraniums ook besteden. Of was je eigenlijke intentie er geld mee te verdienen? Waarom dat dan niet gelijk eerlijk zeggen?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer