Hawaii Juli 2021

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Hendrik8
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jun 2021, 01:56
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door Hendrik8 »

Beste forumleden,Wij willen zodra het weer kan eind augustus naar de USA en deel 2 ervan willen we naar de Hawaii eilanden zoals Maui ,Kaui en Ohau
Wat Maui betreft heb ik een vraag ,ook al heb ik veel zelf uitgezocht.we willen een overnachtingsplek hebben ik Kihei en uiteraard de road to Hana rijden en uiteraard ook de road after dus zeg maar een rondje rijden zolang de wegen het daar toelaten
Is het te doen qua tijd op 1 dag als we vroeg weg gaan van onze lokatie ,zeker omdat er veel te zien is aan de Hana kant
En dan nog wat: omdat het in Hawaii niet goedkoop is om te overnachten graag tips over dit item en ook of we evt lokaal een auto kunnen huren wat voordeliger is,de shuttle van het vliegveld naar de verschillende plaatsen is best wel duur en een soort machtsmisbruik naar de toeristen toe
We willen er voor ook nog naar Kauai en daar geldt het zelfde verhaal dus wie komt met leuke tips die ook nog betaalbaar zijn
Bij voorbaat dank, Hendrik 8
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door lauravanderklugt »

De road to Hana kan je in 1 dag doen, maar dan moet je keuzes maken in het aantal stopplaatsen. Ik zou me goed verdiepen in welke stops je wilt maken. Persoonlijk zou ik er eerder voor kiezen om hem niet rond te rijden. Ik vind na Oheo Gulch de stopplaatsen wat beperkt voor het extra km's dat je rijdt (en dat deel blijft altijd onzeker qua wegconditie, bovendien ben je bij de meeste autoverhuurmaatschappijen onverzekerd) Om de drukte te vermijden, zou ik 's morgen zsm naar Oheo Gulch rijden en dan terugrijdend de stops om de drukte te vermijden. Maar het hangt ook af van welke stopplaatsen je aan wilt doen.

Maui en Kauai zou ik zeker voor huurauto gaan. Oahu kan je makkelijker reizen met openbaar vervoer, maar kost je wel meer tijd. Niet alleen de shuttle ook excursies zijn gewoon erg duur in Hawaii. Op Oahu kan ik Waikiki Banyan via Koko resort adviseren. Dan heb je een appartement in Waikiki incl. parkeren, als je toch voor huurauto gaat. (dat kost je anders ook nog circa $25 per dag) Op Maui hadden wij een appartement in Maalea Harbor, maar was voordat de regels aangepast werden voor verhuur. Nu moet je vaak meestal 1 maand huren, dus dat beperkt de opties.

Ik lees dat in Hawaii ook de autohuur prijzen erg gestegen zijn door een tekort en dat sommige mensen verhuiswagens (Uhaul) huren, maar dat lijkt me voor de road to Hana ea natuurparken geen succes.
Hendrik8
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jun 2021, 01:56
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door Hendrik8 »

Hallo weer, bedankt voor de tips, en inderdaad zal de Road to Hana uitnodigend zijn om op verschilleende plekken te stoppen
Omdat we in Kihei willen verblijven zitten we dan wel al richting het vliegveld en dan rechtsaf naar Hana ,andersom zouden we langer moeten rijden om bij de Wailua falls te komen en dan richting Hana te rijden,de road after Hana is een gewone weg maar ook gelezen dat het onderhoud belabberd is en door slecht weer vaak kapot is ,juist daar is het op z,n mooist(de Piilani hwy) want het is wel een doorgaande weg
Alternatief zou dan evt zijn om een bepaald stuk niet te rijden tussen Hana en Wailua en in 2en te rijden ,het rondje is 204 km en via youtube wel gezien hoe de wegen daar zijn,dan nog wat over Kauai,is het echt de moeite waard om de boottocht te maken naar de Napaali coast,dit vanwege de hoge kosten? In Honolulu verblijven we vlak bij het vliegveld en willen we niet te veel doen,hoogstens 1 dag met de local bus naar Waikiki
planning is medio september maar is afhankelijk van openstelling van de grenzen voor ons
bedankt zover
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door lauravanderklugt »

Ik zou niet adviseren om de andere kant op te rijden, maar om het stuk na Oheo Pools niet te rijden. Je kunt wel s morgens in 1 keer naar de pools rijden en dan de stops op de terugweg doen. Zo doe je het anders dan de meeste toeristen en vermijd je de ergste drukte. Doordat de conditie van de weg na de pools onvoorspelbaar is, mag je van veel verhuurmaatschappijen officieel het laatste stuk ook niet rijden. Als je daar iets gebeurd ben je dus onverzekerd en zijn alle kosten voor jou. In VS/Hawaii wil je dat echt niet want dan ben je wel wat meer kwijt dan een paar 100 dollar.

NaPali Coast is prachtig, maar afgelegen dus je komt er niet zomaar en inderdaad tours zijn prijzig. Wij vonden het wel de kosten waard, maar ik zou het niet adviseren als je gevoelig bent voor zeeziekte, want dan wordt je gegarandeerd ziek. Heb op een tour gezeten waar halve boot ziek werd. Dat is voor niemand leuk. Andere alternatief is helikopter, maar dat is nog duurder. Iets betaalbaarder alternatief voor helikopter is vliegtuigje. Wij hebben topervaringen met wingsoverkauai. Vanaf Ke'e beach en aan het eind van Waimea Canyon kan je een stukje van NaPali zien, maar dat is eigenlijk geen vergelijking met wat je ziet tijdens een boottocht. En Kalaula valley ligt vaak in de mist. Eerste twee keer niks gezien en laatste keer hele park mistig en Kalaula valley prachtig weer. Met andere woorden; weer is onvoorspelbaar.
Hendrik8
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jun 2021, 01:56
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door Hendrik8 »

Bedankt weer Laura, maar dan nog even dit het belabberste stuk Piilani hwy wat ook op filmpjes te zien is ligt dus net op een cruciaal punt halverwege,iedereen heeft het dus over de road after Hana maar voorbij Hana is ook de Wailua Falss en die schijnen ook mooi te zijn;ik ben best wel wat gewend met autorijden ,ook in de USA maar zoals je meldt schade heb je zo ,dus is er een gedeelte wat we evt kunnen skippen,ik meende te hebben gezien dat onderaan het eiland dar juist dat slechte stuk weg zit, wat best wel spannend is maar wil ook geen risico nemen en zoals je vermeldt , het weer is een grote factor op de eilanden,zeker na de heftige beelden van april meen ik
Dus resumerend adviseer je ons niet via de 37 en 31 naar onderen te rijden maar via Hana en dan terug zolang het licht is dan,in september van 6.15 u tot 18.30 u ,wat missen we niet als we bijvoorbeeld op een andere rit tot aan dat slechte stuk rijden en dan terug,
heb wel gemerkt dat het keuzes maken betekent en weet niet wat we evt missen aan de Pools of Oheo, we zijn geen hikers want daar zijn we te oud voor(74/71)dus we doen toch alleen maar de begaanbare paden en we selekteren dan wel wat het leukste is
groeten,Hendrik
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door lauravanderklugt »

Hallo Hendrik. Tot aan Oheo Pools zijn er mooie stops en is de weg best te doen (hooguit wat smal). Vanaf daar zou ik inderdaad teruggaan ipv verder door te rijden. Daarna wordt het wat schaarser met mooie stops in onze beleving. De laatste keren hebben wij in Hana een aantal nachten overnacht zodat we alle tijd hadden, maar Hana is een dure omgeving om te overnachten.

Er is heel veel te zien langs de road. Dat het de road to Hana heet, is eigenlijk wat verwarrend, want Hana zelf is niet heel bijzonder. Het gaat om de stops langs de route. De Pools zijn leuk om te zien, maar je moet er wel een stukje voor lopen en stenen trappen klimmen. Wailua Falls net na Hana zou ik zeker nog even meepakken. Dat zit langs de weg, dus kost weinig moeite om te stoppen. Enige probleem is dat het druk kan zijn en er geen parkeerplek meer is. Daarom adviseerde ik je om eerst door te rijden naar het verste punt wat je wilt zien. Dan laat je alle toeristen achter je en heb je hopelijk minder parkeerproblemen. Wij vinden het zwarte strand bij Waianapanapa een leuke stop en daarnaast zou ik een selectie doen van wat mooie watervallen, even stoppen op Keanea peninsula en er zit aan het begin van de route een mooie tropische tuin met prachtige uitzichtpunten. Die zou ik dan aan het eind van de dag doen op de terugweg.

Misschien heb je wat aan deze site om je stops te bepalen: https://www.paradise-found-in-maui.com/ ... ghway.html
Succes met de planning.
Hendrik8
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jun 2021, 01:56
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door Hendrik8 »

Hartelijk dank weer voor je tips en voor het zover is gaa ik nog wel wat meer info verzamelen ,omdat mijn vrouw niet zo makkelijk kan lopen zijn we al beperkt ,onze zoon van 33 en ik kunnen nog wel wat ondernemen als het easy is
we waren met hem(als baby) in november 1988 op Oahu en Big Island en de hang om een keer terug te gaan is altijd gebleven en hopelijk gaat het lukken,ik ben iemand die zelf alles uitvogeld
Vanwege naaste familie zijn we het meest North of Seattle geweest en nu ook deze keer ook weer maar hebben we ook andere delen van de USA gezien en rondreizen gemaakt en alles zelf uitgezocht en zeker nu met internet al een verrijking van kennis ,jammer dat Hawaii zo extreem duur is dus zullen we moeten kiezen.
Wat Kauai betreft is het vooral om die Napaali Coast te doen maar dat kost al ± € 340 met de boot van Makena tours en afwegen of dat de moeite waard is en momenteel is een auto huren al een crime met de prijzen,misschien kan ik nog wat vinden op lokaal gebied voor bv 3 dagen want zo groot is het daar niet om van het vliegveld ergens heen te gaan,ik merk wel dat er veel kartelvorming is met de prijzen vooral met shuttle,s van vliegvelden naar hotels etc
Het wordt begin september of 3 weken later naar Hawaii ,eerst afwachten wanneer de grenzen weer opengaan
Voorlopig bedankt voor je reakties,
m vr gr Hendrik
Hendrik8
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jun 2021, 01:56
Aantal x V.S. bezocht: 15

Hawaii september/oktober

Bericht door Hendrik8 »

Beste leden van het forum en dan vooral over Hawaii
Wij willen behalve naar Oahu ook nog naar Maui omdat we daar uiteraard de Road to Hana willen berijden en nog meer,maar ik schrik me wezenloos van de prijzen die men daar momenteel hanteert ,we hebben niet zo een dikke portemonnee als de meesten hier dus heeft iemand nog tips voor accomodatie ,ook al kijk ik steeds of er aanbod is via verschillende aanbieders
Kauai hebben we al laten vallen omdat het daar even duur is en Big Island zijn we in 1988 geweest
Op de gok vliegen naar Maui en dan wat zoeken lijkt me niet slim en hotels zullen ook niet goedkoop zijn, dus brand maar los met ideën
Omdat het auto huren best ook wel duur is via de gevestigde bedrijven ,zijn er misschien lokale verhuurders daar en dan denk aan Kihei waar het best goed toeven is denk ik
Helaas zijn wij net als jullie afhankelijk van de grillen van de US overheid en hopen toch dat het lukt om medio september te vertrekken,eerst naar Phoenix en vanaf LAX naar HNL en dan naar OGG en terug naar de mooiste streek van de westkust, northwest of Seattle ,alwaar een zus van mij woont, dus bekend terrein en vandaar weer terug naar Ams
Bij voorbaat weer hartelijk dank
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hawaii Juli 2021 = 2022

Bericht door Marina B »

Beste mensen,

Na veel geduld ziet lijkt het dan toch gaan lukken om in 2022 af te reizen naar Hawaii.

Als het goed is vertrekken wij op 30 juli naar Honolulu en vliegen wij op 19 augustus weer terug vanuit Kona. 19 nachten te verdelen. Ik had gehoopt op meer, maar hier moeten we het mee doen.

En daarmee kom ik gelijk op weer een nieuwe verdeling en de knagende twijfel: " doen wij 3 of 4 eilanden aan...."

Ik kom er moeilijk uit maar neig momenteel naar 3 eilanden; ik wil overal de tijd hebben; het is vakantie en ik wil niet haasten om dan oververmoeid weer thuis te komen waar gelijk de plicht weer roept. Tenslotte moet er ook tussen de eilanden gevlogen worden wat toch weer vermoeiend is en tijd kost.

Maar ik hoor daar graag jullie mening over en ja ik weet alles is persoonlijk maar ervaringen van anderen kunnen toch weer helpen keuzes te maken.

Op mijn eigen intuïtie en logica heb ik het volgende in gedachten:

30 juli voor 6 nachten naar Oahu - we houden van steden, drukte, winkelen, strand en uitstapjes maken en ja hoor we gaan ook gewoon de toeristisch dingen bekijken zoals pearl harbour etc.
Vervolgens 5 nachten naar Kauai - juist voor het contrast en het verschil met Oahu kies ik voor Kaui ipv Maui. Nogmaals puur intuïtie nergens op gebaseerd, beiden lijken mij prachtig, maar Kauai lijkt mij indrukwekkender. Meningen zijn welkom want ik ben er zelf nog niet geweest.
Vervolgens 8 nachten naar Big Island: 2 nachten Hilo - regenkant en ik hou niet zo van regen. 1 nacht Vulcano en 5 nachten Kona.

Alle tips en tricks zijn welkom!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door harryh »

Wij zaten er wat langer in 2017 maar deden ook die 3 eilanden. Ik zou het lekker bij deze 3 houden, zeker geen 4.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door Marina B »

Dank je, Harry. Ik laat het ook bij deze eilanden. ik heb mij echter 1 nacht vergist we hebben er 20 te verdelen.
Ik moet nog even kijken wat nu de beste verdeling is. Ik wil lekker kunnen bijkomen aan het begin en ook aan het eind weer wat kunnen uitrusten.
Zelf denk ik dat Kauai 5 nachten voldoende is. 6 Nachten Oahu lijkt mij ook voldoende. tot nu toe heb ik dus die extra nacht bij Kona gezet.
Hotels nog boeken, vluchten en auto's ook. Ik denk dat ik in Honolulu eerst even zonder auto de nabije omgeving bekijk en op dag 3 een auto huur voor een paar dagen.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door dejong89 »

Lastige keuzes!

Wij zouden zo nog een keer kunnen gaan, alleen al voor het bananenbrood en de verse smoothies :mrgreen:

Wij vonden Kauai echt heel leuk. Maui was ook erg divers. De road to Hana was echt heel erg tof en de parken daaromheen zeer fraai. Let wel goed op: Je moet tegenwoordig bij veel parken van te voren reserveren. Zo kwamen wij van een koude kermis thuis bij Haena State Park op Kauai :sadcry: Echt zonde, want het ligt niet echt om de hoek..
Oahu had ook zijn charme alleen vonden wij Honolulu verschrikkelijk druk maar wij houden dan ook meer van de natuur.

Mocht je op Oahu nog een leuke Airbnb zoeken, wij kunnen deze van harte aanbevelen. De eigenaresse, Carol, was echt een lief mens. Het ligt bij Kailua, op een half uurtje rijden van Honolulu.

https://nl.airbnb.com/rooms/47339228
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer