Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips gevraagd Philadelphia...

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

Tips gevraagd Philadelphia...

Bericht door rverhoog »

Volgend jaar ben ik van plan een tussenstop te gebruiken om Philadelphia te bezoeken. Het lijkt me een mooie en bijzondere stad. Ik wil o.a. de liberty bell bezoeken en gebruik maken van de City Pass (http://www.citypass.net) om het e.e.a. te bezoeken daar. Wie heeft er tips voor overnachting?? Wie heeft er tips voor must-see attractions enz.???? :)

Bedankt alvast!!

Groeten,
Ronald Verhoog

http://www.usa-reizen.com
:D
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Hey Ronald,

Als ik naar Philly ga, stop ik altijd eerst bij het (nieuwe) visitors center.
Hier is de link naar hun web site. http://www.independencevisitorcenter.com

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het Franklin Institute Science Museum is ook heel leuk om te bezoeken. Ik ben er deze zomer met de kinderen geweest en vermaakte me er prima.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Bij het Franklin Institute zijn wij ook geweest en we vonden het ook leuk. Verder de Mint, waar je kunt zien hoe munten gemaakt worden.
Bij Penn's Landing ligt een duikboot en WWI boot die je kunt bezoeken, en je kunt met een veer oversteken naar Camden, New Jersey, waar het battleship "New Jersey" ligt. Hier kun je een rondleiding krijgen. Ik vond het interessant. Er ligt ook een aquarium, maar daar zijn we niet geweest, dus kan ik je niks over vertellen.
Verder natuurlijk de historische dingen zoals de Liberty Bell en Independance Hall, waar wel altijd lange rijen staan.
Annemiek
PeeJay
Amerika-expert

Re: Tips gevraagd Philadelphia...

Bericht door PeeJay »

rverhoog schreef:...Wie heeft er tips voor must-see attractions enz.???? :)
Wat je ook zeker niet moet overslaan is het NCC, National Constitution Center. Het is pas nieuw en erg leuk en leerzaam.

En natuurlijk even iets verder naar het Noorden rijden, bezoek Scranton.
Laat maar weten als je in de buurt zit.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door rverhoog »

PeeJay schreef:Hey Ronald,

Als ik naar Philly ga, stop ik altijd eerst bij het (nieuwe) visitors center.
Hier is de link naar hun web site. http://www.independencevisitorcenter.com

/PeeJay
Hoi Peejay,
Bedankt voor je link. Ik ga hem toevoegen aan de links die ik al heb. Ik denk dat ik voor Philadelphia 3 dagen neem en voor Washington DC en omgeving 3 of 4. Lijkt me mooi.
Thanks!

Groeten,
Ronald
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door rverhoog »

Petra/VS schreef:Het Franklin Institute Science Museum is ook heel leuk om te bezoeken. Ik ben er deze zomer met de kinderen geweest en vermaakte me er prima.
Hoi Petra,
Bedankt voor de tip. Ik zet hem erbij. Het zal zoiets zijn als het Omsi in Seattle denk ik. Dat was ook erg interessant. Ik ga trouwens ook enkele dagen (dag of 3 a 4) naar Washington DC en omgeving. Mark (jou wel bekend) had het eens over een grote shopping mall in die omgeving. Weet jij welke hij bedoelt??

Groeten,

Ronald
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door rverhoog »

ANY schreef:Bij het Franklin Institute zijn wij ook geweest en we vonden het ook leuk. Verder de Mint, waar je kunt zien hoe munten gemaakt worden.
Bij Penn's Landing ligt een duikboot en WWI boot die je kunt bezoeken, en je kunt met een veer oversteken naar Camden, New Jersey, waar het battleship "New Jersey" ligt. Hier kun je een rondleiding krijgen. Ik vond het interessant. Er ligt ook een aquarium, maar daar zijn we niet geweest, dus kan ik je niks over vertellen.
Verder natuurlijk de historische dingen zoals de Liberty Bell en Independance Hall, waar wel altijd lange rijen staan.
Annemiek
Hoi Any,
Thanks!! Ook dit zijn erg leuke tips. Ik ben zeer geinteresseerd in het bezoeken van oorlogsschepen e.d. Zo heb ik Pearl Harbor bezocht en ook bijv. de USS Lexington (vliegdekschip) in Corpus Christi, Texas.
De andere tips staan genoteerd. Bedankt!

Groeten,

Ronald
:)
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door rverhoog »

PeeJay schreef:
rverhoog schreef:...Wie heeft er tips voor must-see attractions enz.???? :)
Wat je ook zeker niet moet overslaan is het NCC, National Constitution Center. Het is pas nieuw en erg leuk en leerzaam.

En natuurlijk even iets verder naar het Noorden rijden, bezoek Scranton.
Laat maar weten als je in de buurt zit.

/PeeJay
Peejay,
Ik denk dat ik met alle tips al aardig wat dagen kan vullen. Ook het NCC staat genoteerd. Ik denk dat ik in 2005 in mei in de buurt zal zijn. Woon jij daar in de buurt??

Groeten,

Ronald
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

rverhoog schreef:Ik denk dat ik in 2005 in mei in de buurt zal zijn. Woon jij daar in de buurt??

Groeten,

Ronald
Hey Ronald,

Dat is een mooie tijd, net als het weer warm begint te worden, alle buiten activiteiten/attracties gaan weer open, mensen zijn weer blij en extra vriendelijk omdat de zomer er aan komt.

Ja, ik woon net iets ten Noorden van Scranton.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ronald,

misschien heb je de aflevering destijds al gezien, maar Yorin Travel heeft laatst een leuke reportage uitgezonden over Philadelphia: http://www.rtl.nl/reizen/yorintravel/yo ... elphia.xml

Onderaan op de aangegeven pagina kun je de reportage nog eens terugzien.

Heel interessant!

Groet,

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer