Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hdam
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2017, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Hdam »

Hallo Allemaal,

voor komend najaar (november/december) zitten wij te kijken om weer naar de USA te gaan.
wat ons opvalt is dat de prijzen voor de huurauto's zo ongeveer zijn verdrievoudigd ten opzichte van eerdere jaren.
weten jullie wat de oorzaak hiervan is, is dit covid gerelateerd? is dit tijdelijk? is verwachting dat de prijzen nog gaan zakken later dit jaar?

bijvoorbaat dank,

groet Hans
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7723
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door mtl »

Beperkt aantal auto's beschikbaar. Ga er maar van uit dat de prijzen voorlopig niet zakken.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@Hdam zie bv https://www.autorentalnews.com/10141163 ... rist-areas
Te weinig beschikbaar: Hoop auto's verkocht afgelopen jaar, nu alles weer aantrekt zijn er geen nieuwe auto's leverbaar vanwege het wereldwijde chip tekort. Dus prijzen gaan extreem omhoog en je moet maar afwachten wat er is, zie andere posts op dit forum.
De verwachting is dat de tekorten tot minimaal begin volgend jaar gaan duren en mogelijk nog langer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Het is me uiteindelijk via hertz.fr gelukt om een redelijke boeking te maken bij Hertz in MSY.
Nu $1182 voor een Small Pick up Truck (O6 IPAR) en $1244 voor een midsize Pickup Truck (S SPAR). Gek genoeg kwamen die er ook goedkoper uit dan een Groep C (die was ruim $2300).Geboekt met de AMEX CDP (20% off) en PC 192021 (nog eens $50 rebate).
Met mijn $1100 EC boeking bij National heb ik er nu wel vertrouwen in dat het goed gaat komen....

Uiteraard alles Post Pay geboekt, dus kan nog wijzigen/opnieuw boeken als de prijzen alsnog zakken, maar ben blij dat het vastligt.

Nu maar afwachten wat er staat. Hoop toch op Presidents Club status gewoon een Explorer mee te krijgen...dus afwachten hoe de ontwikkelingen de komende tijd zullen zijn qua aanbod en hoeveelheid rental cars.
Ik verwacht dat met/na Memorial Day het aanbod wel groter zal gaan worden. Fingers crossed.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1858
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door asv60 »

Even een vraagje aan de hier alom aanwezige experts. Ik zie een mooie deal via een reisburo, maar dan moet ik een combi van tickets en auto afnemen. Het betreft dan een auto via Alamo. Nu heb ik al in geen jaren meer bij Alamo geboekt. Wij zijn zo gewend om bij National, waar we Executive Elite zijn, om gelijk door te lopen naar de garage en dan een mooie bak uit te zoeken. We zijn wel Alamo Insider (uit een ver verleden)maar ik kan op de site niets meer vinden over skip the counter o.i.d. Weten jullie of ik met een Alamo intermediate boeking ook een (grote)auto bij National mag pakken? Nou ja pakken, zal waarschijnlijk toch naar de balie moeten. In mijn herinnering zijn Alamo en National één pot nat.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Gaat niet lukken, je moet een National EC boeking gemaakt hebben, die ziet de medewerker bij het uitrijden, Alamo boeking gaat niet werken.
Het is wel zo dat ze auto's uitwisselen, ik heb al vaker gehad dat er niets leuks in de rij bij National staat, ik even een praatje met de greeter ga maken en ze dan een auto bij Alamo vandaan laten komen. Die kan ik dan met een National EC boeking meenemen. Omgekeerd niet. Je gaat met een EC boeking niet langs de balie.
Je zal waarschijnlijk wel Skip the counter bij Alamo kunnen krijgen met je reserveringsnummer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Lijkt de deal mooi of is het echt een mooie deal? Ik heb dit soort combi deals in het verleden ook wel voorbij zien komen, maar dat was totaal niet interessant. (Meestal auto huur gebaseerd op een mid-size sedan, en de upgrade kosten zijn zodanig dat het daarna al helemaal niet meer interessant is).
Bovendien wordt je pakket prijs hoger als je maar met twee reist, omdat je auto huur component van de prijs bij 2 personen hoger is dan bij 4 personen, want je wordt dan in dezelfde auto te reizen.

Bovendien ben je veel flexibeler met losse autohuur, zeker als je status hebt bij National (je hebt al Executive elite) en Hertz (presidents circle). Dan heb je gewoon vrije keus uit de betreffende aisles (EC en EC Executive, Gold, five star en PC).
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1858
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door asv60 »

Dus skip the counter bestaat nog wel. Heb ik zeker niet goed gekeken.
Het is best wel een goeie deal volgens mij. Ticketprijs is 350 euro pp goedkoper.
Autohuur Alamo intermediate is 42 euro duurder dan mn reservering die ik bij National heb staan.
Dan is het waarschijnlijk toch wel aantrekkelijk om te doen. Moeten we het "ongemak" van een iets kleinere auto en het waarschijnlijk naar de balie moeten maar op de koop toe nemen.
@Terpies het is een offerte voor 2 personen dus die prijzen krijgen we ook.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14277
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

asv60 schreef:
14 mei 2021, 18:17
Dus skip the counter bestaat nog wel. Heb ik zeker niet goed gekeken.
Skip the Counter komt anders nog met enige regelmaat voorbij op het forum. :wink:

De afgelopen 5 reizen heb ik daar volop gebruik van kunnen maken bij Alamo. Voorwaarde is wel dat je het Alamo-reserveringsnummer bij je reservering ontvangt (in de regel nadat de volledige autohuur betaald is).

De laatste keer dat ik gebruik maakte van Skip the Counter was in oktober 2019 in Houston. Gelijk doorgelopen naar de auto's bij Alamo maar daar stond op dat moment niet heel veel (had een convertible gehuurd). Gelijk kwam een greeter op mij aflopen en na een blik op mijn reservering liep ze naar National en haalde daar een gloednieuwe Mustang Cabrio (4 mijl op de teller) voor mij op. :mrgreen:

Voor dit jaar weer bij Alamo geboekt (via uscarhire.com) en weer een convertible. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

asv60 schreef:
14 mei 2021, 18:17
Het is best wel een goeie deal volgens mij. Ticketprijs is 350 euro pp goedkoper.
Autohuur Alamo intermediate is 42 euro duurder dan mn reservering die ik bij National heb staan.
Dan is het waarschijnlijk toch wel aantrekkelijk om te doen. Moeten we het "ongemak" van een iets kleinere auto en het waarschijnlijk naar de balie moeten maar op de koop toe nemen.
@Terpies het is een offerte voor 2 personen dus die prijzen krijgen we ook.
Intermediate sedan….geen SUV terwijl je dat bij National normaliter wel zou kunnen krijgen (geen idee hoe het nu zal zijn na COVID, gegeven de horror verhalen over lege garages bij de verhuurders).

Dus je betaalt €700 voor de auto als ik het goed lees?
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1858
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door asv60 »

Dus je betaalt €700 voor de auto als ik het goed lees?
Nee, 523 euro voor 17 dagen intermediate.
Laatst gewijzigd door markro op 15 mei 2021, 04:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De code voor de quote aangepast.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14277
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@asv60 Even een ] achter [quote zetten. :wink:

De prijzen van huurauto's gaan momenteel wel flink omhoog zo te zien. Bij uscarhire.com zou ik nu ruim € 1.044 betalen ipv de € 648 die ik nu moet betalen. Ook een rondje bij andere aanbieders laten allemaal convertibles (mijn voorkeur) zien voor ruim € 1.200 voor 14 dagen. :shock:

Ik had dit overigens wel verwacht nu men weer durft te boeken voor dit jaar. Hetzelfde zie je bij de vliegtickets.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Als ik kijk via usa-car hire voor mijn periode op MSY (New Orleans) betaal ik voor een cabrio via alamo $7341 :geek2:
Bijlagen
F9D24AB7-B7BD-41CF-B472-7D7C70693E15.jpeg
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Koopje! Ik zou hem meteen aanschaffen (of mag je hem niet houden voor dat bedrag? ;-))
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Robbie&Irene »

Coyote schreef:
14 mei 2021, 20:16
asv60 schreef:
14 mei 2021, 18:17
Dus skip the counter bestaat nog wel. Heb ik zeker niet goed gekeken.
Skip the Counter komt anders nog met enige regelmaat voorbij op het forum. :wink:

De afgelopen 5 reizen heb ik daar volop gebruik van kunnen maken bij Alamo. Voorwaarde is wel dat je het Alamo-reserveringsnummer bij je reservering ontvangt (in de regel nadat de volledige autohuur betaald is).
Roland
Vorig jaar had ik ook "skip the counter" geregeld via de "third party" methode, en lukte ook zonder dat ik al betaald had (uiteraard allemaal geannuleerd vanwege de corona)
In 2019 ook "skip the counter" in Seattle. Echter toen ook een lege parkeergarage, dus er viel niets te kiezen. 2x kwam de greeter met een auto aan die net schoon binnenkwam, maar die ik afwees vanwege geen amerikaan, de 3e was mijn geliefde Grand Cherokee met 4x4 optie! Ga ook dit jaar naar Seattle en hoop dat er wat "skip te counteren" is ;)
Trom
Amerikakenner
Berichten: 868
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Ik heb voor september een boeking bij Alamo voor een intermediate SUV met Skip the Counter in LA.
Hoe kies ik in die categorie nu de beste auto uit? Kan ik zien hoe oud hij is? Graag jullie tips voor een goede keuze.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Oud zijn ze sowieso niet. Aantal km op de teller kijk ik altijd naar en of ie niet binnenkort aan onderhoud toe is (melding). Verder moet ie voor ons schoon van binnen zijn ivm allergieën.

Maar in de huidige omstandigheden gaat het de vraag zijn of er wel iets te kiezen valt, er is schaarste, zie eerdere berichten op het forum.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1858
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door asv60 »

Robbie&Irene schreef:
16 mei 2021, 11:22
Coyote schreef:
14 mei 2021, 20:16


Skip the Counter komt anders nog met enige regelmaat voorbij op het forum. :wink:

De afgelopen 5 reizen heb ik daar volop gebruik van kunnen maken bij Alamo. Voorwaarde is wel dat je het Alamo-reserveringsnummer bij je reservering ontvangt (in de regel nadat de volledige autohuur betaald is).
Roland
Vorig jaar had ik ook "skip the counter" geregeld via de "third party" methode, en lukte ook zonder dat ik al betaald had (uiteraard allemaal geannuleerd vanwege de corona)
In 2019 ook "skip the counter" in Seattle. Echter toen ook een lege parkeergarage, dus er viel niets te kiezen. 2x kwam de greeter met een auto aan die net schoon binnenkwam, maar die ik afwees vanwege geen amerikaan, de 3e was mijn geliefde Grand Cherokee met 4x4 optie! Ga ook dit jaar naar Seattle en hoop dat er wat "skip te counteren" is ;)
Goed te horen dat "skip the counter" ook lukt als er geboekt is bij een third party.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14277
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Robbie&Irene schreef:
16 mei 2021, 11:22
Vorig jaar had ik ook "skip the counter" geregeld via de "third party" methode, en lukte ook zonder dat ik al betaald had
Ja, dat kan inderdaad ook. Bijv. als je bij Happytours boekt, betaal je ook pas nadat je de auto weer inlevert en kun je van te voren Skip the Counter regelen. Zo heb ik het in 2019 voor Houston ook gedaan.

Doelde meer op als je een bijv. via uscarhire boekt en je betaalt niet gelijk, dan krijg je je reserveringsnummer van Alamo pas als alles helemaal betaald is.

En volgens mij krijg je bij usareisen.de niet eens het Alamo reserveringsnummer en wordt het lastig om Skip the Counter van te voren te regelen. Althans, meende dat hier op het forum enkele jaren geleden iemand was die dat nummer niet doorkreeg. Misschien is het inmiddels veranderd.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Op dit moment op Autoeurope normale prijzen voor autohuur bij Budget. Wel vreemd dat Budget er 2 keer op staat, de ene is Budget FR en de andere Budget DA. Iemand een idee wat het verschil is? Het is zelfs een tarief inclusief 1 extra bestuurder. Verzekeringen lijken gewoon inclusief.
image.png
ps. In Orlando (MCO), 16 okt - 5 nov
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer