DV-2015 winnaar : clp90

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door mtl »

@Greenhorn Deze persoon heeft vandaag nog gepost. Wellicht kan je de andere postings van topicstarter doorlezen, wie weet staat daar meer in.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

Greenhorn schreef:
06 apr 2021, 13:38
Zeer oud topic, maar als ik me niet vergis is deze persoon hier nog actief?

Ben verschillende gelijkaardige topics aan het lezen en vroeg me af hoe het bij deze persoon gegaan is/gaat.

-excuses als persoon dat ergens anders al beschreven heeft, had gezien dat persoon in april nog actief was-
Hier gaat alles oke! Ik woon ondertussen bijna 6 jaar in Georgia (minus 6/7 maanden dat ik weer even in Nederland heb gewoond). Ik weet niet of je iets specifieks wil weten?
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Greenhorn »

Aangezien ik ooit in Alpharetta heb gewoond voor drie maanden en GA vermoedelijk ook mijn voorkeur zou hebben als ik ooit GCL zou winnen, toch wel benieuwd hoe de opstart enzo daar gegaan is.
Waar precies zit je/waarom daar (behalve als het echt centrum Atlanta is)/ hoe was het zoeken/hebben van eerste werk/sociaal leven etc. :D
En vandaar de 7maand terug in Nederland?
Als ik juist ben was het “al” gedaan met de vriend voordat er een keuze gemaakt moest worden? Had de keuze er iets mee te maken of was dat los van elkaar?

Natuurlijk zeer privé vragen dus je moet je niet gedwongen voelen om overal op te antwoorden!
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

Leuk! Ik woon momenteel in Alpharetta!

Het was inderdaad (gelukkig) al over met mijn ex toen, liefde maakt blind toch? Daar was het een typisch gevalletje van haha. Ik kan me nu niet meer voorstellen ooit te hebben nagedacht over trouwen met hem, maargoed. Dat maakte de situatie ook wel wat makkelijker voor mij.
Ik ben uiteindelijk in de zomer van 2015 naar Atlanta vertrokken. Via craigslist heb ik mijn roommate ontmoet waar ik vandaag de dag nog bevriend mee ben. Via haar heb ik een baan gekregen in een restaurant. Veel leuke mensen ontmoet daar, een paar waarmee ik nog steeds bevriend ben. Daarna heb ik een aantal jaren in een ziekenhuis gewerkt. Periodes veel gesolliciteerd maar met een Nederlands recht diploma bleek het lastig een goede baan te vinden. Uiteindelijk besloten terug te keren naar Nederland. Ik vind veel dingen in Nederland beter (geregeld) en beter betaalbaar. En ik miste familie en vrienden (en de Albert Heijn, haha!). Een paar maanden voordat ik naar Nederland terugging heb ik mijn huidige vriend ontmoet. Ik ben alsnog gegaan, had direct een goede baan, veel vakantie en goede voorwaarden, maar ik miste de VS (en mijn huidige vriend). Uiteindelijk nog een keertje terug gegaan voor vakantie en toen besloten definitief terug te keren. Ik was in Nederland helaas toch niet gelukkig, hoewel ik in theorie alles had wat ik graag wilde (behalve mijn vriend dan, haha). Ondertussen zijn we weer een tijdje (en een baby!) verder, en ben ik erg gelukkig hier. En ik ben momenteel bezig met de aanmelding voor een LL.M. hier in GA zodat ik hopelijk straks ook een baan op niveau kan vinden.

Wat heb jij in Alpharetta gedaan? Ik vind het erg prettig wonen hier.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Greenhorn »

Amaai terug naar Nederland gaan om dan toch weer terug naar de VS te komen moet één grote mindfuck geweest zijn denk ik.
Het niet hebben van Amerikaans diploma/diploma waarmee je in de VS direct aan de slag kan lijkt me inderdaad het moeilijkste voor die opstart te hebben!

Familievrienden van ons wonen in Alpharetta (Crofton wijk). In het laatste jaar van mijn bachelor (toevallig 2015) ben ik voor drie maand mijn schoolstage bij Mark Spain Real Estate gaan doen. En dus die periode bij dat gezin verbleven. Zij zijn ergens in 1999/2000 naar daar gegaan op werkvisum (geen idee welk, was oorspronkelijk voor 3 jaar bedoeld) maar ondertussen al paar jaar staatsburger. Als je wilt kan ik je hun gegevens doorsturen.

Proficiat met de baby!
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

Dankjewel! Ja die tijd terug in Nederland was een vreemde periode, maar ook heel leuk.

Mark Spain is wel bekend hier ja, vond je het wat? Ik heb toevallig zelf vorig jaar mijn real estate salesperson en registered appraiser licenses behaald. En handig dat je bij familievrienden kon verblijven. Er wonen hier wel meer Nederlanders/Belgen geloof ik. Nou goed, mocht je meer vragen hebben dan kun je me altijd een pm sturen!
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Greenhorn »

Toen ik er zat in 2015 waren werkten ze nog onder Keller Williams en was het toch een zeer goed kantoor. Als ik het wat gevolgd heb zijn ze nu volledig op hun eigen met verschillende vestigingen. Waar ik ze vooral sterk in vond was hun organisatie qua opleiding voor hun personeel en werking (echt zo stappenplannen voor nieuw personeel/realtors, 100 dagen opvolging met checklists etc). Ik denk wel dat moest ik de DV winnen dat ik zou kijken om bij hen te werken.

Nu alleen nog die verrekte DV winnen! (En mijn vriendin overtuigen dat de VS best leuk en niet zolang vliegen is) :mrgreen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer