2e huis kopen in Orlando

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
rdammertje
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2021, 16:00
Aantal x V.S. bezocht: 8

2e huis kopen in Orlando

Bericht door rdammertje »

Hallo allemaal,

Na 8 bezoekjes aan Orlando heb ik inmiddels de leeftijd en situatie bereikt waar ik eindelijk kan gaan doen wat al jaren als doel stond: Een vakantiehuis kopen in Orlando. Nu weet ik dat er een aantal voorwaarden en beperkingen zijn aan verhuur, koop, regio's en dat soort zaken. In de meest ideale situatie zou ik graag een villa willen met 4 kamers in Lake buena vista omgeving.
Zijn er mensen die ervaringen hebben en kunnen helpen bij het vinden van betrouwbare contacten om aan dit avontuur te gaan beginnen? Even ter verduidelijking: Ik wil een leuk huisje waar wij als gezin in de zomermaanden onze vakanties door kunnen brengen. Ik ben niet op zoek naar een belegging, winsten of immigratie en andere zaken. Als ik quitte speel en hierdoor onze vakantie 'gratis' heb ben ik tevreden. Maar een betrouwbare partner en een goede locatie voor verhuur is wel belangrijk.

In April staat er al een bezoek in de planning voor de second home beurs. Als er mensen zijn die connecties, linkjes of ervaringen hebben hoor ik het graag.

Groeten,
Peter
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door ADE01 »

Geen expert in 2nd home maar heb wel vrij recent een huis gekocht in deze omgeving, met een schuin oog op verhuur op lange termijn. Financiering kan ik je niet zo mee helpen want dat zal heel anders zijn, andere praktische vragen misschien wel dus mocht je specifieke vragen hebben kun je altijd een berichtje sturen.

Wil je kopen op een vakantie park of in een subdivisie? Er worden momenteel veel nieuwe vakantie parken gebouwd. Veel bouwers doen alles zelf en dan heb je verder geen makelaar of iets nodig. Dat is vaak wel iets duurder qua maandelijkse lasten dan tussen de gewone mensen een huis kopen, maar heeft ook weer genoeg voordelen.

Qua locatie zou ik momenteel kijken naar alles langs/tussen 429 & 27 in en Championsgate/Loughman. Alhoewel de laatse 2 erg afhankelijk zijn van de I4 en die wil nog wel eens vast staan. En dat gaat alleen nog maar erger worden als ik zie wat ze momenteel aan huizen, appartementen, bedrijven, ziekenhuizen enz. ze uit de grond stampen. De 429 & 27 zijn wat gemakkelijker te bereiken zonder dat stuk I4 en vooral een uitkomst voor Disney, maar heeft als nadeel dat je weer iets verder van Universal & SeaWorld af zit.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door Disney-Golf »

Wil je echt zalige vakanties vieren, intrest krijgen op je investering en profiteren van de stijgende vastgoed prijzen?
Koop dan een huis en verhuur het op jaarbasis!
Je maakt zo gegarandeerd winst en met die winst kan je zelf een huis huren of op hotel gaan waar je maar wil.
Een eigen huis dat je gaat verhuren en waar je zelf vakantie gaat vieren gaat frustraties opleveren...
Elke keer dat je er heen gaat zal je beschadigingen opmerken en minsten 1-2 dagen besteden aan herstellingen die property managers ofwel niet gezien hebben ofwel hen niet genoeg opbrengen om te laten uitvoeren.
Been there, done that, got the T-shirt... :wink:
Als je toch naar second home gaat, ga dan eens met Noël Moenssens praten. (exclusivesuninvest.com)
Die is al meer dan 30 jaar actief als makelaar in de Orlando area en is al van bij het ontstaan van de beurs bij elke editie aanwezig.
Dat zijn dingen die mij meer vertrouwen geven dan standhouders die de grootste en mooiste stand hebben het eerste jaar en het volgende jaar nergens meer te bespeuren zijn...
Succes alvast! :thumbup:
rdammertje
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2021, 16:00
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door rdammertje »

Bedankt voor de reacties :thumbup:

We zijn niet uit op winst of lange termijn. We willen zelf met ons gezin lekker vakantie kunnen vieren. Als we quitte spelen en hierdoor een goedkopere vakantie hebben is het doel al bereikt. Een beetje extra zou mooi meegenomen zijn :D
We willen zo dicht mogelijk bij Disney, dat is toch onze quilty pleasure. Mijn 8 trips ben ik ook voornamelijk in Lake buena vista geweest. Dus voornaamste is de locatie voor onszelf maar ook gunstig voor verhuur. En natuurlijk de prijs, we zitten niet in het segment van een miljoen of hoger helaas. Maar daar mag de hypotheekadviseur iets meer over roepen welke ruimte er precies is voor een huis in het buitenland.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door ADE01 »

Op de websites van zillow/trulia/realtor.com kun je zoeken om een idee te krijgen van wat er waar beschikbaar is tegen welke prijzen rondom Disney/ Lake Buena Vista. In Lake Buena Vista woont overigens vrijwel niemand, dat is Disney terrein. In mijn beleving zitten er enorm verschillen in de kwaliteit van een huis in het segment tussen de 250-350k en listen veel mensen op basis van prijs per vierkante meter ongeacht de staat van het huis. Verder is er weinig op de markt momenteel. Wat er beschikbaar was is reeds opgekocht door investeerders en nu blijven veel mensen zitten waar ze zitten met de hele COVID situatie. Je kunt namelijk je huis niet uitgezet worden als huurder en veel hypotheken bieden eigenaren uitstel e.d. aan.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door mpaauwe »

Ron Biegelaar woont en werkt sinds een aantal jaar in Florida (omgeving Orlando). Samen met zijn vrouw heeft hij een managementbureau, dus altijd handig voor het onderhoud en de verhuur van jouw eigen villa en hij is ook makelaar.
Zoek hem even op via google; het zijn hele aardige mensen die jou vast van veel informatie kunnen voorzien.
rdammertje
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2021, 16:00
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door rdammertje »

mpaauwe schreef:
20 jan 2021, 13:26
Ron Biegelaar woont en werkt sinds een aantal jaar in Florida (omgeving Orlando). Samen met zijn vrouw heeft hij een managementbureau, dus altijd handig voor het onderhoud en de verhuur van jouw eigen villa en hij is ook makelaar.
Zoek hem even op via google; het zijn hele aardige mensen die jou vast van veel informatie kunnen voorzien.
Ik had al een beetje begrepen dat Ron de huismakelaar is en een goed netwerk heeft :thumbup: Ik heb inmiddels contact met hem en zal hem zeker een aantal dingen vragen. Bedankt voor de verhalen en tips. Ze worden zeer gewaardeerd. Het blijft toch een een hele stap een 2e huis, en dan ook nog in het buitenland.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door Almere vak V »

rdammertje schreef:
22 jan 2021, 13:28
Ik had al een beetje begrepen dat Ron de huismakelaar is en een goed netwerk heeft
Vooral dat netwerk is belangrijk. Zorg dat je iemand hebt die de ins en de outs van de staat kent. Leuk dat iemand in Texas of Minnesota een huis heeft. Maar dat is hetzelfde als iemand in Duitsland om advies vragen als je een huis in Spanje koopt. Het lijkt er allemaal op. Maar net niet. Onder aan de streep wil je dit soort dingen goed geregeld hebben.
ChantalVW
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:46

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door ChantalVW »

Hoi peter

Wij zijn net voor de pandemie het project van een 2e huis in davenport aangegaan. Een nieuw te bouwen villa, we kochten dus eigenlijk een “lot” Hoewel we de omgeving goed kennen is het toch heel bijzonder dat we er nu het opgeleverd wordt nog steeds niet naartoe zijn geweest. Hopenlijk kunnen we ons half maar officieel eigenaar van onze eigen familydreamvilla
Wij hebben veel gebruik gemaakt van het netwerk van de “builder” en lokale makelaar en veel contact gehad met onze toekomstige buren.
Wij hebben dezelfde doelstelling fijne vakanties vieren met het gezin en short-term rental om in elk eval de kosten terug te verdienen.
Het is voor ons een bijzonder leerzaam maar zeker ook leuk project om alles vanaf het begin mee te maken
CLaudiaCM
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2021, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door CLaudiaCM »

Beste Peter,

Wij hebben goede ervaringen met Florida Solutions. Twee jaar gelden hebben wij een vakantie woning gekocht in Florida. We zijn geweest naar de Second Home Beurs waar zij twee keer per jaar staan, en wij Michiel hebben ontmoet. HIerna volop in contact gebleven en een super woning met zwembad gekocht!
Hij regelt samen met zijn vrouw nu onze verhuur, en we kunnen niet goed genoeg erover spreken. Zelfs nu in de pandemie verloopt onze woning verhuur goed!
Ze hebben veel ervaring met het verkopen aan Nederlanders, de management, maar ook hebben zij ons in contact gebracht met onze hypotheek in Amerika.
Ik zou zeker ook kijken of je bij hem informatie hierover kan inwinnen.
Succes!
Claudia
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door Kletskous »

@CLaudiaCM ik ben wel benieuwd naar jullie villa. Zou je een linkje via PB willen sturen?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door MattRob »

@rdammertje Wij hebben ook al sinds inmiddels 3,5 jaar (ik moest even terugkijken, wat is dat snel gegaan zeg ... 'alweer' 3,5 jaar dus eigenlijk) een vakantiewoning in Davenport, in het mooie Solterra. We vinden het zelf heerlijk om erheen te gaan (normaal zeker 2 keer per jaar), onze vrienden en familie vinden het heerlijk, en daarbuiten verhuren we deze zelf (met name door mijn vrouw allemaal geregeld). Hij zit eigenlijk continu vol, en zelfs in deze corona-tijd is hij continu verhuurd (uiteraard aan Amerikanen).

Wij hebben ook heel veel contact (gehad, maar ook nu nog geregeld) met Ron Biegelaar, ik zou hem het hele proces zonder enige twijfel toevertrouwen. Hij woont daar, is verschrikkelijk gemotiveerd, dus nog even een veer voor hem :clap: :thumbup: !

Succes, en al heel leuk om mee bezig te zijn, weten wij ook uit ervaring ! En, ook een Rotterdammer hier :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
DutchVision
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2021, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door DutchVision »

Wij hebben september 2020 een huis gekocht in Margaritaville Kissimmee waarbij Florida Solutions (https://www.floridasolutions.nl) als onze makelaar optrad. Het huis moest nog worden afgebouwd, maar Florida Solutions hield ons op de hoogte van de vorderingen met foto’s en video’s. Wat ons betreft ging dit zeer soepel. Een Nederlandse makelaar in Kissimmee die niet alleen de aankoop begeleid met o.a. video rondleidingen en de onderhandelingen met de verkoper voert, maar vervolgens daarna als property manager optreedt. Florida Solutions heeft ook contact opgenomen met verzekeraar en administratiekantoor. Kortom, een full service makelaar !
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door MattRob »

@DutchVision Wat leuk zeg !! Daar zijn wij ook nog paar keer gaan kijken. Wat wordt het mooi daar !! Gefeliciteerd met de aankoop !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
BernardClaudia
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2021, 13:55

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door BernardClaudia »

Wij komen al sinds 1996 in Amerika, voornamelijk in Florida. Het is voor ons daar echt thuiskomen. Het verlangen groeide om een eigen woning in Florida te hebben en door de jaren heen hebben we via internet de nodige woningen bekeken om een idee te krijgen wat de mogelijkheden zijn.
Ook probeerden we informatie te vinden over betrouwbare makelaars in de omgeving van Orlando.
Begin 2020 hebben we de stap gezet en contact gezocht met Michiel Groenendijk van Florida Solutions.
Wij zijn van nature geen personen die veel risico nemen en wilden verkennen of er voor ons opties waren in het kopen van een vakantiewoning in de omgeving van Orlando.
Michiel heeft ruim de tijd genomen om de vele vragen die wij hadden te beantwoorden. Florida Solutions kan de aankoop van een woning begeleiden, maar kan ook veel zorg uit handen nemen voor het proces erna. Ons idee was namelijk om de woning te verhuren gedurende de tijd dat wij in Nederland zijn.
In eerste instantie was het idee om een vakantiewoning aan te schaffen voor de korte termijnverhuur om er zelf ook gebruik van te kunnen maken. Wij gaan bijna ieder jaar in het voor- en naseizoen naar Florida. Het idee was om in september, wanneer wij daar zelf zouden zijn, verschillende woningen te bekijken. Helaas werden de grenzen gesloten door de coronacrisis en kon dit niet doorgaan.
Wij zijn blijven zoeken naar huizen op internet, via twee sites die Michiel had aangeraden: Realtor en Zillow. Daar is heel veel informatie op te vinden over de aangeboden huizen.
Gedurende het proces hebben we regelmatig contact gehad via WhatsApp met Michiel. Hij geeft nooit het gevoel dat het ongelegen komt. Vragen die wij hadden, werden binnen een paar uur, maar eigenlijk altijd dezelfde dag beantwoord. Dit geeft heel veel vertrouwen.
Omdat wij de woning via Florida Solutions wilden verhuren, hadden we ook een gezamenlijk belang dat de uiteindelijk gekozen woning van goede kwaliteit zou zijn. Zij zitten immers ook niet op ellende met klagende huurders te wachten.
Gaandeweg het proces werd het voor ons duidelijk, ook door de adviezen van Michiel, dat het voor ons beter zou zijn om een woning te kopen die wij in de toekomst langere tijd kunnen bewonen, maar de eerste jaren kunnen verhuren voor permanente bewoning. De eisen die wij aan de woning stelden, werden zo steeds duidelijker. Het is echt belangrijk om te bepalen of de woning verhuurd moet kunnen worden en of dat voor korte of lange termijn moet zijn. Daarmee wordt ook de mogelijke gebiedskeuze van waar de woning gekocht zou kunnen worden duidelijker.
Wij kozen voor een groeigemeente Poinciana, niet al te ver van Orlando, met voldoende slaapkamers voor een jong gezin. Het huis is nog maar tien jaar oud en nauwelijks gebruikt door de vorige eigenaren, omdat zij het alleen voor eigen vakanties hadden.
De begeleiding van iemand die je voor 100% kunt vertrouwen in zo’n dure aankoop op grote afstand is bijzonder belangrijk. Michiel en zijn vrouw hebben zichzelf meer dan bewezen. Zij zijn zeer precies in het nakomen van hun afspraken.
Vervolgens wilden wij de woning verhuren. Florida Solutions heeft zo’n uitgebreid netwerk en mogelijkheden, dat de woning al na twee weken!!! al verhuurd was.
Florida Solutions treedt nu voor ons op als property manager. De verwarming was vorige maand (januari kan in Florida koel zijn) defect geraakt, maar nog dezelfde dag heeft Michiel voor oplossingen gezorgd voor een vlotte reparatie, zodat onze huurders niet in de kou gezet werden.
Wij zouden iedereen die interesse heeft in het aankopen van onroerend goed in Florida, aanraden om met Florida Solutions contact op te nemen.
Voor de goede orde, wij zijn heel enthousiast over wat Florida Solutions voor ons heeft gedaan en doet, maar dit stukje hebben wij op eigen initiatief geschreven om anderen te helpen in hun keuze bij het vinden van een betrouwbare makelaar in Florida. Natuurlijk zijn er daar meerdere (Nederlandse) betrouwbare makelaars. Het is toch heel belangrijk om kennis te hebben van specifieke zaken waarmee je te maken kunt krijgen bij de aanschaf van een woning in Florida. Denk alleen al aan wat termieten en klimatologische omstandigheden met een huis daar kunnen doen.
Wij bevelen Florida Solutions van harte aan. Mocht u meer informatie willen, neem gerust contact met ons op.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door Disney-Golf »

En weten dat je 10 jaar geleden van dit forum gegooid werd als je reclame "durfde" te maken... :blink: :cry: :roll:
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door Disney-Golf »

DutchVision schreef:
05 mar 2021, 09:52
Wij hebben september 2020 een huis gekocht in Margaritaville Kissimmee
Echt?
Vraagje? Hebben jullie de afwerking van die "hutjes" met jullie eigen ogen gezien en toch gekocht? :shock:
Waarschijnlijk zie ik er met meer dan 30 jaar vastgoed ervaring anders naar? :mrgreen:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door mtl »

@Disney-Golf Dit topic trekt inderdaad spammers aan.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door ADE01 »

Over smaak valt te twisten, ik vind Margaritaville vooral enorm duur. Bijna het dubbele van vergelijkbare woningen in de directe omgeving. Het is wel een mooi gebied aan het worden, we gaan regelmatig eten afhalen bij 1 van de restaurants op de Sunset walk (?). Daar hebben ze nu al live muziek, het zal er vast gezellig worden nadat corona weg is.

Poinciana is misschien nog leuk als investering maar als vakantie gebied...? Lijkt inderdaad op spam.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door Disney-Golf »

De smaak is het probleem niet ADE01.
Margaritaville is mooi, punt! ... Vanop afstand!
De afwerking en gebruikte materialen, gewoon schandalig!
Heb je hun modelwoning gezien?
Moeten ze daarmee kopers lokken?
Ik snap niet dat er mensen zijn die voor die hutjes want zo noem ik het ook $500.000 tot 1mio uitgeven?!
Ook niet helemaal waar, ik snap het wel na één van de verkopers gesproken te hebben.
85% van hun verkopen is aan mensen die het zuiver als belegging doen, zelfs er nog nooit geweest zijn maar vertrouwen op de naam Jimmy Buffett.
En dan nog maar te zwijgen over de H.O.A.die er elke maand moet liggen zelfs al is het niet verhuurd...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer