Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Bennogr »

Kan je CPA in Boston die check niet namens je innen? Zelf ondertekenen, dan 'endorse to' je CPA op de achterkant schrijven en dan opsturen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door kastelke »

https://www.huntington.com/learn/checki ... %20of%20it.

dat is zomaar van google.

Ik heb ook gehoord van mensen die 'homeless' zijn in de US, en die dus de stimulus cheque via email kregen, en zij konden het innen via een online app dat ze hadden. Cash App, denk ik. Geen idee of je die app ook kan gebruiken als je geen Amerikaans bankrekening hebt, maar je zou dat ook als een optie kunnen gebruiken. Al is het endorsen wel het allermakelijkste. Je kent vast en zeker mensen in de US die dat voor je willen doen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door ADE01 »

Cash app inderdaad, maar ik weet niet of je fysieke checks bij hen kunt verzilveren. Wel dat je een account aan kunt maken met een routing nummer waardoor je de volgende stimulus betaling digitaal via hen kunt ontvangen.

Ook kun je met een SSN een checking account openen bij een online bank. Ally, American Express, Discover, enz. Die hebben vaak geen kosten voor het openen van een rekening of onderhoud en dergelijke. Via de app kun je bij hen cheques digitaal verzilveren.
Sloppy Joe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2021, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Sloppy Joe »

Bennogr schreef:
08 feb 2021, 14:27
Kan je CPA in Boston die check niet namens je innen? Zelf ondertekenen, dan 'endorse to' je CPA op de achterkant schrijven en dan opsturen.
Dat zou mooi zijn, ware het niet dat hij $150 per uur kost. Dus niet.
Sloppy Joe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2021, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Sloppy Joe »

Verder dank voor alle reacties en goede ideeen. Ik heb intussen contact opgenomen met de bank in Berlijn.
Ze berekenen 12,50 euro voor zo'n check en hun rekeningen zijn gratis (met card en al).
Meld me binnenkort aan.
TheaR
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2021, 13:48

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door TheaR »

Sloppy Joe, mag ik vragen hoe je contact hebt opgenomen (ik neem aan bij de DKB?) ? Ik heb geprobeerd online een rekening te openen maar zoals bij alles wat ik probeer, het lukt niet. Ik vind het ongelooflijk dat het zo moeilijk is om die checks te verzilveren. Er zijn zoveel mensen met dit probleem. Een amerikaanse bankrekening gaat niet omdat ik in nederland woon enz enz.
Jessica25
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2021, 10:00

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Jessica25 »

Is er iets gevonden dat echt werkt? Want ik heb van alles geprobeerd het is best wel vervelend dat het zo moeilijk is! Alvast bedankt voor het hulp.
Sloppy Joe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2021, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Sloppy Joe »

TheaR schreef:
09 feb 2021, 13:57
Sloppy Joe, mag ik vragen hoe je contact hebt opgenomen (ik neem aan bij de DKB?) ? Ik heb geprobeerd online een rekening te openen maar zoals bij alles wat ik probeer, het lukt niet. Ik vind het ongelooflijk dat het zo moeilijk is om die checks te verzilveren. Er zijn zoveel mensen met dit probleem. Een amerikaanse bankrekening gaat niet omdat ik in nederland woon enz enz.
Ik heb een e-mail gestuurd in het Duits, aan info@dkb.de om te vragen wat de kosten zijn.
Kreeg een keurig antwoord met link naar een PDF https://dok.dkb.de/pdf/plv_pk.pdf van al hun kosten, waaronder het verzilveren van "Auslandsschecks".
Ik wacht nog even voordat ik een rekening bij hun open, om te zien of er nog meer komen.
De US Treasury checks zijn een jaar geldig
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door kastelke »

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Disney-Golf »

En nu kan je helemaal nier meer cashen...
https://www.nu.nl/economie/6117175/het- ... veren.html
Sloppy Joe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2021, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Sloppy Joe »

In het artikel op nu.nl staat o.m.
De organisatie Americans Overseas meldt op haar website ook dat Duitse banken Nederlandse klanten weigeren.

Het laten overschrijven op een Nederlandse bankrekening is daarnaast erg ingewikkeld, doordat Amerikanen niet gewend zijn aan het IBAN-systeem dat wij hanteren.

Americans Overseas raadt aan een account aan te maken op Transferwise, dat het mogelijk maakt om geld over te schrijven naar het buitenland, en zo het geld te krijgen.
Alle drie dingen zijn niet waar, Nederlandse klanten kunnen wel degelijk een rekening openen in Duitsland. Amerikanen echter, is een ander verhaal.
Mijn Amerikaanse Social Security wordt keurig overgemaakt op mijn rekening hier. Tuurlijk kennen de banken daar het IBAN-systeem.
Transferwise verzilvert geen checks, dus wat heb je eraan???
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door ADE01 »

Op Transferwise kun je een Amerikaans bank rekening nummer aanmaken. Dan ga je naar de website van de IRS en vult je gegevens plus dat rekening nummer in. Vervolgens krijg je de stimulus overgemaakt op het rekening nummer ipv een fysieke check. Via Transferwise is het vervolgens simpel en kost het volgens mij niks om dat weer op een andere (euro) rekening te krijgen. Ze hanteren ook nog eens een veel betere koers dan banken. Dat bedoelen ze denk ik met de Transferwise oplossing.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Coyote »

Disney-Golf schreef:
18 feb 2021, 14:28
En nu kan je helemaal nier meer cashen...
https://www.nu.nl/economie/6117175/het- ... veren.html
Beetje oud nieuws van nu.nl. ING is al per 1 januari 2021 gestopt met het innen van buitenlandse cheques.

Was ook een achterhaald systeem. Een cheque is geen gegarandeerd betaalmiddel. Zelfs al had je je geld voor de cheque al op je rekening ontvangen en uitgegeven dan kon de bank het nog steeds terughalen als de cheque ongedekt was of teruggetrokken werd.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
LucLuc
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2021, 09:16

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door LucLuc »

@Sloppy Joe mooi dat je die optie in Duitsland hebt gevonden, hier ga ik ook naar kijken!

UPDATE:
''DKB contante cheque
Helaas konden we niet voldoen aan uw verzoek om DKB Cash als onderdeel van onze automatische beslissing. Volgens uw gegevens zijn de noodzakelijke vereisten voor een DKB-Cash niet beschikbaar.
Houd er rekening mee dat we alleen accounts openen voor klanten in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.''

Deze melding krijg ik als ik een rekening probeer te openen bij DKB, helaas...

Eerder heb ik al wel met verschillende banken in België contact opgenomen, zij geven aan dat het een vereiste is om een adres(inschrijving) te hebben in België waardoor ze het niet toestaan om voor mij een bank rekening te openen.
TheaR
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2021, 13:48

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door TheaR »

Is er al iemand die zijn/haar checks heeft kunnen verzilveren ??
Marcuscj1
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mei 2019, 23:29

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Marcuscj1 »

Een family lid van mij die een social security check krijgt iedere maand maar geen alien resident is of a us citizen.
heeft haar $ 1200 en $ 600 teruggestuurd en voor een debitcard gevraagd.

Na een week hebben ze die $600 in haar bankrekening gestort.
Van de $1200 check heeft ze nog niets gehoord.
I will let you Know If there is more news.
Sloppy Joe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2021, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Sloppy Joe »

ik heb nog niets ondernomen, wacht op de 1400 USD check. Komt waarschijnlijk april/mei.
dkeunen
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2021, 12:51

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door dkeunen »

Beste forumleden,

Vanwege mijn aanhoudende zoektocht naar oplossingen tot dit probleem heb ik net een account aangemaakt.
Mijn ervaringen tot nu toe zijn dat ik de eerste cheque via de ING heb kunnen innen, die zijn nu gestopt met cheques innen.

Daarna heb ik de tweede cheque thuis ontvangen. Een familielid heeft deze inmiddels weten te innen door een rekening te openen bij de SDFCU. Dit was helaas voor mij geen optie omdat mijn US paspoort verlopen is (11 jaar geleden).

Vandaag heb ik met de klantenservice van Deutsche Bank en DKB gebeld en is het zoals al eerder gezegd in deze thread niet mogelijk om zonder Duits adres in Duitsland een rekening te openen. Hetzelfde verhaal kreeg ik bij het Belgische filiaal van BNP Paribas. Bij KBC bank was alleen mogelijk met een Belgisch adres, of een connectie met België zoals een Belgische werkgever of als je er op korte termijn naartoe ging verhuizen. Allemaal niet van toepassing voor mij.

Nu de derde cheque eraan komt hoop ik dat dat de Non-Filer IRS zoals die ooit voor de eerste cheque was geopend wordt heropend. Dan kan ik als betaling een Transferwise direct deposit opgeven. Weten jullie hier meer over? Of anders taxes filen voor dit jaar (ben student dus kan denk ik overal nullen invullen) zodat ze die Transferwise account als bankrekening on file hebben??

Is het anders mogelijk om die tweede cheque terug te sturen naar de IRS dat ze het dan via de Transferwise direct deposit storten? Lijkt me vrij risky met alle administratieve rondslomp? Ervaringen?

Als dit allemaal niet lukt heb ik nog als plan B de optie om bij de Amerikaanse ambassade à 150 euro een nieuw paspoort aan te vragen, dan kan ik via de SDFCU een rekening openen, ik kan bevestigen dat die route wel werkt.

Nou hoop vragen dus, hoop dat ik misschien zelf ook mensen help met het bevestigen dat SDFCU met een geldig US passport volledig online cheques kan innen!

Bedankt,
Dieuwer
TheaR
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2021, 13:48

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door TheaR »

Hi Dieuwer,

Wat betreft banken heb ik ook alles geprobeerd en ik heb geen amerikaans paspoort, alleen een SSN. Ik heb nu besloten om te wachten tot de volgende check er is en ze dan allebei aangetekend terug te sturen naar Treasury Dept. in de hoop dat ze er een debet card van maken. Als dat niet lukt heb ik geen opties meer en ben ik ze kwijt maar ik heb er nu ook niets aan.
Aleidis
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2021, 19:47

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Aleidis »

Goedenavond allemaal,
Mijn man en ik hebben hetzelfde probleem. Bankrekeningen kunnen on line niet worden geopend omdat we geen Am. paspoort hebben, een cheque endorsen aan iemand anders wordt ook niet geaccepteerd. Familie kan de cheques dus ook niet innen. België en Duitsland hebben we ook geprobeerd. Heb gister weer bijna 2 uur aan de telefoon gezeten met de IRS en het antwoord wat ik uiteindelijk kreeg was.....We cannot help you.....I'm sorry .... It's the law. Het schijnt dat je persoonlijk wel een rekening kunt openen bij een Amerikaanse bank (dit gaan we nog wel even verder bekijken). Als dit zo blijkt te zijn dan zit er dus niet anders op dan -als het weer mag en kan- een retourtje New York te boeken. Ondertussen houd ik ook de berichten in de gaten van Dhr. Vinke die een rekening heeft geopend in Litouwen.
Ik geef nog niet op. Het gaat om teveel geld.
Groeten,
Lida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer