Eigenbedrijf, in VS werken

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
hdbn99
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Eigenbedrijf, in VS werken

Bericht door hdbn99 »

Hi,

Ik heb een eigen bedrijf (omdat dit beter uitkomt) waar ik verkoop voor bedrijven in de VS (denk aan marketing bureau's, coaches, etc.). Op het moment werk ik altijd 's avonds / 's nachts (meestal van 17:00 tot 01:00). Dit is niet ideaal en ik ben dan ook niet zo productief als ik zou willen zijn.

Nu zit ik er al een tijd aan te denken voor 3-6 maanden (of hoe lang mogelijk is), naar de VS te gaan en mijn werk voor die periode vanuit daar uit te voeren (mocht het bevallen denk ik zelfs aan daar wonen als mogelijk).

Nu is mijn vraag, en ik heb al redelijk veel rondgezocht maar kan nergens iets vinden, hoe kan ik dit het makkelijkst doen? Om te beginnen die 3-6 maanden natuurlijk.

Bedankt!
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Eigenbedrijf, in VS werken

Bericht door Visser »

Als toerist kun je hier 6 maanden verblijven. Hier is de officieele site.
https://www.usa.gov/visitors
.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 484
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Eigenbedrijf, in VS werken

Bericht door Mies2301 »

En als je niet in Amerika kan wonen/werken zou je ook nog kunnen overwegen om (tijdelijk) te verhuizen naar de ABC eilanden. Dan zit je al veel beter met de Amerikaanse tijdzones.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Eigenbedrijf, in VS werken

Bericht door Hockey »

@Visser, waarom dit antwoord, dit is totaal niet van toepassing voor hdbn99. hdbn99 wil er komen werken, een toerist mag absoluut niet werken. En toeristen mogen alleen 6 maanden verblijven als ze een B2 visum hebben. Nederlanders kunnen gewoon middels het Visa Waiver Program naar de VS toe en mogen dan maximaal 90 dagen blijven. Om als Nederlander een B2 visum toegewezen te krijgen moet je een gegronde reden aan kunnen voeren waarom het VWP niet voldoende is.

@hdbn99 ik weet niet of deze mogelijkheid überhaupt wel bestaat. Mijns inziens kan je het beste hiervoor contact opnemen met een immigratieadvocaat. De website van American Immigration Lawyers Association vind je hier.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Eigenbedrijf, in VS werken

Bericht door Visser »

Hockey schreef:
15 feb 2021, 08:42
@Visser, waarom dit antwoord, dit is totaal niet van toepassing voor hdbn99. hdbn99 wil er komen werken, een toerist mag absoluut niet werken. r[/url].
Dat weet ik. Maar je kunt hier 6 maanden verblijven op vakantie. En wat niet weet, wat niet deert. Ik kende twee Nederlanders die hier 6 maanden een vrachtwagen hebben gereden. Zonder geldig CDL. En wie weet hoeveel er hier op vakantie gaan, maar wel zaken doen.
Iedere oudere amerikaanse auto in NL is hier gekocht door een handelaar. Denk je dat die de juiste visa's hebben. Die vliegen gewoon naar hier en gaan op zoek. En zo is t met veel handel.

Probeer te helpen, maar vaak krijg je hier veel tegengas.
Laatst gewijzigd door Visser op 15 feb 2021, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Eigenbedrijf, in VS werken

Bericht door mtl »

Als tijdzone het enige issue is dan is de oplossing van @Mies2301 helemaal niet zo gek.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Eigenbedrijf, in VS werken

Bericht door Hockey »

@Visser, je kan alleen met een B2 visum 6 maanden in de VS verblijven. Dat voorbehoud laat jij echter weg in jouw reactie. En de regel is ook dat we hier geen adviezen geven om de wet te overtreden.

Een B2 visum krijg je alleen als je dit specifiek aanvraagt en dat is niet zomaar een gelopen zaak. Met kans op afwijzing en daarna nooit meer middels het Visa Waiver Program naar de VS kunnen.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Eigenbedrijf, in VS werken

Bericht door bedeve »

Visser schreef:
15 feb 2021, 11:45
[
Iedere oudere amerikaanse auto in NL is hier gekocht door een handelaar. Denk je dat die de juiste visa's hebben. Die vliegen gewoon naar hier en gaan op zoek. En zo is t met veel handel.
Heerlijk ; een auto in California oppikken en dan naar Galveston rijden voor de verscheping....
Wel even onderweg de appels en peren van elkaar scheiden vwb het visum verhaal @Visser
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
gbr-fl
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jan 2021, 05:37
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Eigenbedrijf, in VS werken

Bericht door gbr-fl »

je eigen bedrijf. ?, heb je meerdere medewerkers?? of ben je alleen...
indien het eerste zou je een L1 constructie kunnen bedenken,...
indien alleen, dan is deze constructie helaas niet mogelijk..tenzij je investeert door uit te breiden

als het alleen voor de werkuren is, ik zie geen probleem in de uren die je werkt,
heb dat ten tijde ook gewoon gedaan avond en s'nachts zijn juist productiever, want je wordt minder gestoord ...
en je dagen zijn lekker lang..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer