Het is nog ver weg maar om toch iets te hebben om naar uit te kijken ben ik bezig met het plannen van een nieuwe autorondreis voor de zomervakantie 2022 (half juli-half augustus). We willen graag een combi maken van Canada en de V.S. en komen op volgend reisschema:
ROUTE
1 AMS-Seattle
2 Seattle ( Seattle ontdekken)
3 Seattle-Anacortes ( premium outlets, whale watching)
4 Anacortes- North Cascades- Winthrop (North cascades)
5 Winthrop- Penticton/Peachland ( wijntour)
6 Penticton/peachland- Revelstoke (Eva & Miller lake )
7 Revelstoke- Field/lake louise (Yoho, Lake Louise, Moraine lake)
8 Field/Lake Louise- Jasper ( lake o hara, Icefields parkway)
9 Jasper (Maligne road, Patricia, Pyramid lake)
10 Jasper- Banff/canmore (Beauty creek trail, Mount Edith Cavell)
11 Banff/Canmore (sulphur mountain, Grassi lakes)
12 Banff/Canmore- Waterton Lakes NP (waterton lakes np)
13 Waterton Lakes-Many Glacier (oost glacier, iceberg lake?)
14 Glacier NP ( Going to the sun rd, logan pass, watervallen)
15 Glacier NP-Helena
16 Helena-Gardiner-Roosevelt lodge (Yellowstone)
17 Yellowstone
18 Yellowstone
19 Yellowstone- Grand Teton
20 Grand Teton- Salt Lake City
21 SLC-AMS
We zijn al eerder in Canada en Amerika geweest en een aantal parken in de route hebben we al bezocht (Yoho, Banff, Jasper, Yellowstone en Grand Teton). We hebben hier dus bewust wat minder tijd voor gekozen om zo ook wat te tijd te hebben voor andere parken zoals Glacier NP, Revelstoke, Waterton Lakes en North Cascades. Al is het qua tijd natuurlijk nooit genoeg om van deze prachtige natuur te genieten. Er zullen dus helaas keuzes gemaakt moeten worden. We houden niet van al te lange reisdagen (hooguit 4 uur) waardoor we sommige plekken vooral als overnachting hebben zoals Helena. Een dagdeel op de reisdagen kunnen we dan wel in de parken besteden. We hopen om terug te kunnen vliegen vanaf Jackson Hole ipv Salt Lake city (of evt Bozeman) om zo een dag te winnen, maar dit moet wel betaalbaar zijn
We hebben alvast een aantal activiteiten bedacht maar dit kan natuurlijk veranderen. Voor inspiratie ben ik weer in jullie reisverslagen gedoken waarvoor dank
Is dit een haalbare route? (google is niet altijd reeel qua tijden, zeker in de bergen) . Is het logisch om van Seattle naar SLC te rijden of is andersom beter? Zijn er leuke plekken onderweg of mooiere routes die ik nu oversla? Of hebben jullie overige tips mbt activiteiten of overnachtingsplekken? Bijvoorbeeld onderweg van Glacier NP naar Yellowstone. Helena lijkt logisch maar een kleiner stadje in de natuur is ook zeer welkom als tussenplek.
Maar ook mbt North Cascades, Revelstoke en de omgeving van Penticton ben ik nog wat zoekende.
Alle tips zijn dus welkom.
Alvast bedankt.