Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Form I-130 Filing Fee, Hoe te betalen vanuit NL??
Form I-130 Filing Fee, Hoe te betalen vanuit NL??
Hi allemaal!
Na een paar uurtjes het forum doorgespit te hebben (alsmede andere forums en de nodige NLse banken, Western Union en GWK kantoren proberen te contacten), ben ik toch overgegaan op het openen van een post:
Ik type vanaf mobiel dus houd het enigszins kort.
Background: ik heb vier jaar in de VS gestudeerd (athletic scholarship), daar in najaar 2018 met mijn Amerikaanse droomvrouw getrouwd. Na mijn graduation in 2019 zijn we beide naar NL terug verhuist bc why not. Status anno 2021: we vinden het beide in Nederland kwalitatief uitermate teleurstellend en aarden niet lekker, gaan terug naar VS (ook financieel nog al wat aantrekkelijker). Via Boundless.com onze eerste immigration package zoals forms I-130 en I-130a verzameld etc, nu tijd om dat weer naar USCIS te sturen, uiteraard met een money order of check voor de $535 filing fee. Hamvraag: waar krijg je in Godsnaam een money order in Nederland? ING en Bunq (mijn banken) geven geen checks meer uit. Ik loop vast bij Western Union en GWK (die kunnen wel geld voor je opsturen, maar kan online nergens iets vinden over een money order). Op dit forum zitten vast en zeker mensen die vanuit Nederland voor een Greem Card petitioned hebben, dus hoe hebben jullie betaald?? Kan niet geloven dat ik hier zoveel tijd mee kwijt ben van alles haha..
Alle hulp wordt gewaardeerd !!
-LB
Na een paar uurtjes het forum doorgespit te hebben (alsmede andere forums en de nodige NLse banken, Western Union en GWK kantoren proberen te contacten), ben ik toch overgegaan op het openen van een post:
Background: ik heb vier jaar in de VS gestudeerd (athletic scholarship), daar in najaar 2018 met mijn Amerikaanse droomvrouw getrouwd. Na mijn graduation in 2019 zijn we beide naar NL terug verhuist bc why not. Status anno 2021: we vinden het beide in Nederland kwalitatief uitermate teleurstellend en aarden niet lekker, gaan terug naar VS (ook financieel nog al wat aantrekkelijker). Via Boundless.com onze eerste immigration package zoals forms I-130 en I-130a verzameld etc, nu tijd om dat weer naar USCIS te sturen, uiteraard met een money order of check voor de $535 filing fee. Hamvraag: waar krijg je in Godsnaam een money order in Nederland? ING en Bunq (mijn banken) geven geen checks meer uit. Ik loop vast bij Western Union en GWK (die kunnen wel geld voor je opsturen, maar kan online nergens iets vinden over een money order). Op dit forum zitten vast en zeker mensen die vanuit Nederland voor een Greem Card petitioned hebben, dus hoe hebben jullie betaald?? Kan niet geloven dat ik hier zoveel tijd mee kwijt ben van alles haha..
-LB
-
ADE01
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Form I-130 Filing Fee, Hoe te betalen vanuit NL??
Online filen dan heb je veel meer betaal mogelijkheden. Volgens mij is je process niet heel bijzonder, ik zou het gewoon zelf doen allemaal.
Ik waardeer iedereens input uiteraard, maar dit gaat niet op mijn vraag in..
-Online filen kan niet voor forms I-130 en I-130a (iig niet vanuit het buitenland). Jij denkt aan de green Card app zelf, die kan online gedaan worden. Dit is het petitioning for a spouse, waarin ons huwelijk als bona fide vastgesteld wordt.
-Zoals gezegd, er kan betaald worden per personal Check, cashiers check, of money order (per USCIS). Als het makkelijker kon zat ik mijzelf niet krom te zoeken de laatste dagen maar op de bank met een goed boek
-Online filen kan niet voor forms I-130 en I-130a (iig niet vanuit het buitenland). Jij denkt aan de green Card app zelf, die kan online gedaan worden. Dit is het petitioning for a spouse, waarin ons huwelijk als bona fide vastgesteld wordt.
-Zoals gezegd, er kan betaald worden per personal Check, cashiers check, of money order (per USCIS). Als het makkelijker kon zat ik mijzelf niet krom te zoeken de laatste dagen maar op de bank met een goed boek
Welkom hier! Je kan tegenwoordig je I-130 online filen, maar als je het via boundless doet lukt dit inderdaad niet, zij supporten voor zover ik weet geen online filings. Ik heb samen met mijn vrouw 1.5 jaar geleden gefiled vanuit NL, maar zij had hier wel een checkbook van haar Amerikaanse rekening, dus zij heeft een cheque uitgeschreven en die hebben we in het pakket gestopt. Mocht dat niet lukken, kijk dan even hier: https://www.uscis.gov/forms/filing-fees. Je kan ook met Credit Card betalen.
Hi Martijn,
Thanks voor de input. Ik zit nu ook Boundless achter de vodden waarom ik een groot packet print heb gekregen als dit ook allemaal online kan tegenwoordig, wth!! Ik zie dat creditcard kan bij lockbox facility inderdaad, dus zal nog met USCIS triple checken of dit ook opgaat voor filen vanuit NL, maar ben hoopvol!’
Thanks voor de input. Ik zit nu ook Boundless achter de vodden waarom ik een groot packet print heb gekregen als dit ook allemaal online kan tegenwoordig, wth!! Ik zie dat creditcard kan bij lockbox facility inderdaad, dus zal nog met USCIS triple checken of dit ook opgaat voor filen vanuit NL, maar ben hoopvol!’
-
ADE01
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Nee, ik dacht aan https://www.uscis.gov/i-130 en dan "file online".
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
En anders kan je misschien ook aan een Amerikaans familielid vragen om een cheque op te sturen naar je, of een money order? (je kan hen betalen via paypal / je bank / etc).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
MariekeH
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Let wel op dat je een "credit card issued by a U.S. bank" (https://www.uscis.gov/g-1450) gebruikt.
Online filen was inderdaad een betere optie geweest, maar daar is het nu waarschijnlijk te laat voor, tenzij je alles wilt overtypen in de online application.
Online filen was inderdaad een betere optie geweest, maar daar is het nu waarschijnlijk te laat voor, tenzij je alles wilt overtypen in de online application.
Je hebt gelijk. Onze adviseur Boundless heeft die optie niet eerder aangedragen voor deze stap en ik was van onderstelling dat I-130 in person moest.. aangezien money orders of checks in Nederland geen doen zijn zie ik dat eigenlijk als enige mogelijkheidADE01 schreef: ↑05 feb 2021, 14:08Nee, ik dacht aan https://www.uscis.gov/i-130 en dan "file online".
Die hebben we gelukkig. Ik ben alleen bang dat er met de cc weer een extra stap dat fout kan gaan wordt toegevoegd (verkeerd overgenomen nummers, billing adres, etc.). Geheel gelijk wat betreft online filen. Laat deze situatie een lesson zijn voor andere forum members die gaan filen!MariekeH schreef: ↑05 feb 2021, 18:27Let wel op dat je een "credit card issued by a U.S. bank" (https://www.uscis.gov/g-1450) gebruikt.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Geheel off-topic hoor, maar was benieuwd naar wat hiervan de reden is en wat jullie precies teleurstellend vinden? (:
I left my heart in LA
Edit: vandaag met UPS opgestuurd Inc. Form G-1450 voor CC payment. Thanks voor het meedenken iedereen!LB7_ schreef: ↑04 feb 2021, 19:35Hi allemaal!
-LB
Thanks! Vandaag opgestuurd moet goed komen!Disney-Golf schreef: ↑07 feb 2021, 19:17Ik heb al mijn fees die ik moest betalen vanuit België met C.C. betaald zonder probleem, dus ik vermoed dat het via NL ook moet kunnen?
Succes alvast!![]()
Thanks voor je vraag
Overigens niet geheel ontevreden met de keuze destijds omdat het tijdens de Coronacrisis wel lekker stabiel was/is hier. Vrouw had vorig jaar een bijbaantje in een winkel en dat is toch wel lekker als dat gwn wordt doorbetaald ipv ontslagen haha
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 4296 Weergaves
-
Laatste bericht door Trails
-
- 1 Reacties