Reis Caatje79: New York- Washington- en dan de natuur in? Maar waar?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Caatje79
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2021, 11:13
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Caatje79: New York- Washington- en dan de natuur in? Maar waar?

Bericht door Caatje79 »

Goedemorgen,

Wij zijn in de eerste opzet voor onze reis in 2024 hahaha. Kan er niet snel genoeg mee beginnen toch?
De allereerste opzet was ook naar Orlando, maar door de hitte en luchtvochtigheid is dat afgevallen.

Voor nu hebben we het volgende:
1 Amsterdam New York
2 New York
3 New York
4 New York
5 New York - Washington (trein)
6 Washington
7 Washington
8 Washington
9 Washington - en dan???

We willen op dag 16 landen in Amsterdam. We reizen met 4, 2 kinderen dan 15 en 17 en 2 volwassenen. Graag willen we ook natuur zien, liefst met wildlife als beren. En is er een mogelijkheid tot paardrijden in de natuur dat jullie weten? Kunnen jullie ons helpen?
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: New York- Washington- en dan de natuur in? Maar waar?

Bericht door BonnyR »

Leuke steden om naar toe te gaan!
Wij hebben beiden bezocht. In parken is vaak altijd wel een mogelijkheid om met paarden op toer te gaan, vaak georganiseerd.
Deze hoek is niet direct de plek om grote kans te maken om beren tegen te komen.
je zou richting Nationaal park Shenandoah kunnen gaan.
https://www.nps.gov/shen/index.htm
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: New York- Washington- en dan de natuur in? Maar waar?

Bericht door chippie777 »

Wij zijn in 2019 in het noord oosten geweest. Naast New York toch wel wat natuur gezien. Echter het is niet zo als in het zuid westen of in de Great Smoky Mountains. In 2013 hebben we Washington en New York aangedaan met beperkt wat natuur. Wie weet haal je wat uit de verslagen van 2013 en 2019 welke je op ons blog kunt vinden.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Caatje79
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2021, 11:13
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: New York- Washington- en dan de natuur in? Maar waar?

Bericht door Caatje79 »

Dank u, ik ga kijken.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: New York- Washington- en dan de natuur in? Maar waar?

Bericht door Tipsy_1 »

De mooiste natuur aan de oostkust vind je naar mijn mening in upstate New York.
Bvb de Finger Lakes area maar het hele gebied daarrond.

Verder kan je met Shenandoah/Blue Ridge Mountains/Great Smokey Mountains ook niet missen.

Maar eigenlijk bulkt de east coast ook van minder bekende kleinere natuurparken: Ohiopyle SP (PA, ligt wel meer inlands), Ricketts Glen (PA, niet zo ver van NY), Cloudland Canyon (Georgia), de Catskills (vlakbij NY, prachtig wandelen),...

Als ik jou route zie zou ik doorsteken naar Atlanta via de Blue Ridge Mountains.

Ofwel blijven hangen in het noorden en geen Washington. Philadelphia is ook een erg mooie stad voor een dag. En voor de kust van New Jersey kan je bvb to Cape May (dolfijnen!!!!!!!) en dan de ferry naar Delaware voor wat strand/barrier islands.
Caatje79
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2021, 11:13
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: New York- Washington- en dan de natuur in? Maar waar?

Bericht door Caatje79 »

Wauw heel ander soort route, ik ga er zeker naar kijken. Bedankt voor uw reactie! Dolfijnen spotten is zeker ook leuk!
Laatst gewijzigd door markro op 12 jan 2021, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: New York- Washington- en dan de natuur in? Maar waar?

Bericht door Tipsy_1 »

belangrijk is weten in welke periode je gaat (welk seizoen).
In de zomer kan je bvb ook de Niagara watervallen invoegen.
Of in voor en najaar is een route richting zuiden erg mooi.
Caatje79
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2021, 11:13
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: New York- Washington- en dan de natuur in? Maar waar?

Bericht door Caatje79 »

We gaan in de zomer. En de max is 16 dagen. We gaan eens goed speuren.
Laatst gewijzigd door markro op 12 jan 2021, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Caatje79: New York- Washington- en dan de natuur in? Maar waar?

Bericht door Kletskous »

Wij zijn in de zomer 2019 o.a. naar New York en Washington geweest en hebben een korte rondreis in het Noordoosten gemaakt. Daarna namen we een binnenlandse vlucht voor nog een aansluitend verblijf in een villa in Orlando.
Dit was onze route, misschien heb je er iets aan.

Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Auto ophalen en naar Rockport (400 km)
Dag 6: - Salem (heksenstadje)
Dag 7: - Rockport (Whale watching Tour). Overnachten Albany (131 km)
Dag 8: - Robert Treman Park en Watkins Glen (330 km). Overnachten Rochester (130 km)
Dag 9 : - Niagara Falls (140 km). Overnachting in Canada
Dag 10 : -Naar Hersey (475 km). Overnachten in Harrisburg
Dag 11 :-Hersey pretpark/waterpark
Dag 12: - Washington (200 km).
Dag 13: - Washington
Dag 14: - Washington, avondvlucht naar Florida

Qua natuur kan ik je Robert Treman park aanraden, daar kun je wandelen en zwemmen in natuurlijk water en er zijn duikplanken bij een waterval. Vonden mijn pubers leuk! Wel koud water! Maar toch was het even leuk als tussenstop en even afkoelen.
Ook de wandeling bij Watkins Glenn vonden we erg de moeite waard, ook de pubers vonden het leuk. Met een treintje naar boven en al wandelend naar beneden.
In Washington zijn we nog naar Great Falls (watervallen) geweest, ook leuk voor een paar uurtjes.

Wildlife hebben we niet gezien, behalve de walvistour. Maar of je voor beren e.d. in dit gebied goed zit, vraag ik me af, daar ben ik niet genoeg in thuis. Zou eerder aan Canada ofzo denken bij beren. Maar dat weet ik dus niet.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Caatje79: New York- Washington- en dan de natuur in? Maar waar?

Bericht door Tipsy_1 »

Er zitten veel beren aan de East coast hoor, maar owv de jacht zijn ze buiten nationale parken erg schuw. Ik zie er voornamelijk dode als verkeersslachtoffer :-(.

Als je beren wil zien, kunnen de parken Shenandoah NP/Blue ridge parkway en Smokey Mountains NP aanraders zijn, ten zuiden van Washington. Hier zagen wij al elke keer beren....

De route hierboven is mooi (rijd zeker ook via Rickets Glen - wandeling van enkel uurtjes langs ontelbaar veel watervallen)!
Wel jammer dat je zo Boston quasi voorbij rijdt.
Een optie is ook geen Washington, maar tijd voor Boston en Maine (moosen! (elanden) met oa Acadia National Park , en dan via de White Mountains naar Watkins Glen.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Caatje79: New York- Washington- en dan de natuur in? Maar waar?

Bericht door Kletskous »

Ja, was een bewuste keuze voor ons om Boston over te slaan. Heb het wel overwogen hoor.
Maar mijn zoon wilde heel graag een keer naar Washington, het Witte Huis zien. En we wilden het combineren met nog een dikke week Florida. Dus tsja...keuzes maken!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis Caatje79: New York- Washington- en dan de natuur in? Maar waar?

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten hoor, en idd je hebt nog wel even de tijd. :wink:
Een verslag van ons rondje NO vindt je hier (http://85tomaat.blogspot.com/2014/09/wouw.html) geen literair hoogstandje maar zeker goed om een indruk te krijgen. Wij zijn gestart in Washington en geeindigd in NYC. Weliswaar heb je dan drop-off maar de auto hebben we gehaald de ochtend van vertrek in ingeleverd zodra we in NYC waren (dus geen last van de auto in de steden). Geweldige ervaring trouwens om met de auto dwars door Manhattan te rijden en midtown je auto in te leveren :wink: Wij hebben rustig aan gedaan en veel overnachtingen gedaan. Ricketts Glen is genoemd, idd erg leuk maar wij vonden het fietsen in Jim Thorpe ook echt geweldig. Ook Cape God was erg tof, keuze genoeg lijkt me.
Ons rondje vanuit Washington naar Shenandoah via de kust omhoog , met de Cape May ferry (reële kans op dolfijnen en/of whales "gewoon" op de ferry) via Atlantic City naar NYC is afgelopen jaar om een of andere rare reden niet doorgegaan :x dus die natuur kan ik je niets over vertellen...alleen dat we er erg graag hadden geweest. Veel voorpret :thumbup:
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Caatje79: New York- Washington- en dan de natuur in? Maar waar?

Bericht door Tipsy_1 »

Jim Thorpe is leuk! Wij gaan daar regelmatig naar toe om te wandelen (is 1.5 u rijden voor ons) - we waren er vorig weekend nog.
Heel die hoek in de tri state area NJ/NY/PA met de Pocono's, Lehigh Valley, Delaware Watergap is trouwens super, je kan je daar dagen vermaken ook in bvb High Point SP en Buttermilk falls aan de NJ zijde en aan de PA zij ook een serie makkelijk bereikbare watervallen.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis Caatje79: New York- Washington- en dan de natuur in? Maar waar?

Bericht door tomaat85 »

Wij gaan daar regelmatig naar toe om te wandelen (is 1.5 u rijden voor ons) - we waren er vorig weekend nog
Fijn hoor dat je dit nog even laat weten, maakt me op geen enkele manier weemoedig of zo :wink:

Wat me (ons) ook is bijgebleven is dat er een relaxte sfeer hangt. Geen idee of dat te maken heeft met het feit dat er misschien net iets minder toeristisch is maar wij zouden daar heel graag nog eens terug gaan. We zijn zoveel als mogelijk "binnendoor" gereden en kunnen echt vrolijk worden van een "langs de weg" gebeurtenis (garage sale, koffie tentje etc)
Wij in de Den Haag zeggen dan "ach, wat leg ik tog te droome " :D
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Caatje79: New York- Washington- en dan de natuur in? Maar waar?

Bericht door Tipsy_1 »

Je hebt het nog te goed he ;-)


De dolfijnen bij Cape May zijn trouwens het beste te zien op het strand en de jetty (! heel dichtbij) ten noorden van de vaargeul waar de ferry wegvaart, dat is het einde van beach drive (dat is rechtdoor ipv de ferry ingang). En dan vanop het strand / de weg die langs de baai zijde (niet de oceaan zijde) noordwaarts gaat.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis Caatje79: New York- Washington- en dan de natuur in? Maar waar?

Bericht door tomaat85 »

Je hebt het nog te goed he ;-)
Ik mag het wel hopen :shock:

Wij zouden de ferry van Lewes naar Cape May nemen. We zouden vanaf DC over de Chesapeake Bay bridge naar Rehoboth Beach gaan, daar overnachten en winkelen en dan vroeg de ferry...Cape May onveilig maken en dan langs de kust naar Atlantic City, daar de vakantie terug verdienen en dan door naar NYC....
Maar goed, het plan ligt er, er is een tip voor de Dolfijnen bij gekomen dus nu alleen nog ff dat virusje overwinnen :wink:
Grote Amerika fan
Caatje79
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2021, 11:13
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Caatje79: New York- Washington- en dan de natuur in? Maar waar?

Bericht door Caatje79 »

Mooie tips gelezen inmiddels. Ik heb deze week vakantie dus ga mee er helemaal in verdiepen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer