Zit ik goed ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Zit ik goed ?

Bericht door ClaireVHaut »

Ik ben even aan het brainstormen mbt een reis voor 2022... Ik ga dan met mijn hele gezin iig 30 dagen (wellicht langer, maar voor berekenen even 30 dagen) op rondreis naar de VS, waarschijnlijk Zuid-West. September is nu het plan..

Ik ben aan het rekenen geslagen om eens te zien wat nu meest voordeligst is (en praktisch).. Graag jullie meelezend oog en oordeel. Als ik fout reken dan hoor ik dat graag:

Basisgegevens: 30 dagen
6000 km(3800 miles)
5 personen
Rondje


CAMPER variant

Camper30 ft + extra tent
Brandstof 1200 USD
Campgrounds1000 USD
Hotel 500 USD
Onvoorzien 250 USD

Totaal 7950 -> 8000 usd EX tickets


AUTO variant

2 x intermediate SUV (bewust geen minivan)
Prijs auto heb ik even bij sunnycars opgezocht, prijspeil 2021

Autohuur: 3500 (2 auto's)
Brandstof: 750
Campgrounds 1000
Hotels 500
Onvoorzien 250
Totaal 6000 USD excl tickets

Ik ga uit van een rondje dus geen oneway kosten , excursies en eten/drinken niet meegenomen. Wij kamperen graag en zullen vaker koken dan uit eten gaan. Tevens zullen we onze tenten etc.meenemen (extra koffer is goedkoper dan daar alles kopen en onze uitrusting is lichtgewicht), daar kopen we nog wat kookspul en dat is het wel.


Klopt dit beetje ?

Wij gaan dus met onze kinderen waarvan 1 met haar partner meegaat, hij is oud genoeg om zonder extra kosten te mogen rijden in de VS. We slapen voornamelijk in tentjes / camper.

Ik heb zelf het idee dat het fijner is om niet in 1 auto te gaan en ook niet met zijn allen in de camper slapen, dan dus extra tent mee. Privacy is een factor maar ook als we ons eens op willen splitsen lijkt 2 auto's makkelijker. Andere optie is auto + camper maar dan moeten we een grote auto nemen waar we met 5 man comfortable inpassen..


Ik hoor graag of ik in de goede richting denk
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gast

Re: Zit ik goed ?

Bericht door Gast »

3500 voor twee auto’s? Lijkt me ongeveer 2000-2500 teveel.

Als je voor auto plus RV gaat kun je prima bagage in de RV laten en kun je (nagenoeg zonder bagage, alleen wat dag bagage voor je trips) prima rijden in een intermediate SUV, aangezien je er toch niet de hele dag met 5 man erin alle 6000 km zal rijden.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zit ik goed ?

Bericht door ClaireVHaut »

Terpies schreef:
09 jan 2021, 23:32
3500 voor twee auto’s? Lijkt me ongeveer 2000-2500 teveel.

Als je voor auto plus RV gaat kun je prima bagage in de RV laten en kun je (nagenoeg zonder bagage, alleen wat dag bagage voor je trips) prima rijden in een intermediate SUV, aangezien je er toch niet de hele dag met 5 man erin alle 6000 km zal rijden.

ik heb het even opgezocht bij sunny cars en die zat op 1750 per auto. Ik ga er vanuit dat het goedkoper kan. Ik heb in Canada 1200 euro betaald voor 4 weken in Augustus,intermediate SUV ook. Dat was bij Alamo.Ik moet me nog verdiepen in huren in de VS en via wie..

2 auto's leek me qua flexibiliteit handiger dan 1 auto en 1 RV. Maar ik heb 0 ervaring met een RV moet ik zeggen
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zit ik goed ?

Bericht door Martin & Marianne »

Wat is je bedoeling, wil je een beeld hebben van de totale kosten (dam mist er nogal wat) of wil je alleen maar de kosten van camper en auto vergelijken?
En van hoeveel hotelnachten ben je uitgegaan? Nemen jullie twee kamers? Dan zou ik voor 2 nachten wat meer rekenen. Maar goed, voor een vergelijking maakt dat niet uit.

Ik heb geen ervaring met campers maar volgens mij ben je op sommige campings met een camper wel duurder uit dan met een tent. Een en ander zal ook afhankelijk zijn van de route die je neemt en de parken die je bezoekt.
Ik zou me voor kunnen stellen dat je in het auto-scenario vaker een hotel zal nemen, bijvoorbeeld als je Las Vegas bezoekt of ergens onderweg een tussenstop hebt van maar 1 nacht.

Heb je de kosten voor autohuur in dollars opgevraagd? Of tel je nu euro's en dollars bij elkaar op?

Voor ervaringen in het zuidwesten met tent en 5 personen kun je eens naar de verslagen van Elly kijken op www.michelly.nl.
In 2017 en 2019 hebben wij ook een aantal nachten met de tent gekampeerd. Dat is erg goed bevallen.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Zit ik goed ?

Bericht door Trails »

Als je alleen gebruik maakt van de natuurcampings dan heb je misschien net genoeg aan die $ 1000 (die worden ook steeds duurder). Als je al meer gebruik wilt maken van de RV parks (was draaien, douchen) dan haal je het niet. Op een RV park mag niet altijd een tent bijgeplaatst worden.
In 2019 zijn we 5 weken met een 27 ft camper geweest en wij gingen uit van $ 1500 voor benzine. De benzine vonden wij erg duur geworden. Vraag ook hiervoor de supermarktpasjes aan want dan krijg je regelmatig korting op de gallonprijs.
Wij hadden genoeg aan net geen $ 1000 voor de benzine en reden 11-12 mijl op de gallon. Dat kwam door zuinig(er) te rijden: zo weinig mogelijk snelweg en nooit harder dan 50-55 mijl.

Reserveer zo veel mogelijk campings van tevoren. Wij zijn op onze camperreizen in sept./okt. geweest en campings waren toch vaak vol. We hebben dan ook vrij vaak campers (tot laat in de avond) de camping op zien/horen rijden en weer moeten vertrekken.
Reserveren betekent voor ons vrijheid want we hoeven dan niet al vroeg in de middag op zoek te gaan naar een plekje en je kunt de hele dag spenderen aan dingen zien/doen, want je weet dat je een plek hebt.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zit ik goed ?

Bericht door ClaireVHaut »

Martin & Marianne schreef:
10 jan 2021, 08:23
Wat is je bedoeling, wil je een beeld hebben van de totale kosten (dam mist er nogal wat) of wil je alleen maar de kosten van camper en auto vergelijken?
En van hoeveel hotelnachten ben je uitgegaan? Nemen jullie twee kamers? Dan zou ik voor 2 nachten wat meer rekenen. Maar goed, voor een vergelijking maakt dat niet uit.

Ik heb geen ervaring met campers maar volgens mij ben je op sommige campings met een camper wel duurder uit dan met een tent. Een en ander zal ook afhankelijk zijn van de route die je neemt en de parken die je bezoekt.
Ik zou me voor kunnen stellen dat je in het auto-scenario vaker een hotel zal nemen, bijvoorbeeld als je Las Vegas bezoekt of ergens onderweg een tussenstop hebt van maar 1 nacht.

Heb je de kosten voor autohuur in dollars opgevraagd? Of tel je nu euro's en dollars bij elkaar op?

Voor ervaringen in het zuidwesten met tent en 5 personen kun je eens naar de verslagen van Elly kijken op www.michelly.nl.
In 2017 en 2019 hebben wij ook een aantal nachten met de tent gekampeerd. Dat is erg goed bevallen.

Marianne
Dag Marianne

ging ons puur om auto vs rv.. De rest zal afhankelijk zijn van de route en we zullen voornamelijk wandelen etc. Eten en drinken delen we en we zijn nogal van de koken. Ik ben sowieso een kampeerder ;) ik doe normaal niet anders. Ben geen hotelmens .

Ik heb net de prijzen nog eens bekeken bij Alamo en kom daar op 1300 USD voor een maand voor een SUV,dus daar zit ik wat te hoog mee .2600 USD voor 2 auto's , net iets meer dan 2000€ , maar dat kan goedkoper , voor nu even retour SFO maand in september. Als we gaan boeken ga ik met het topic over autohuur bij de hand er goed voor zitten, maar je moet toch ergens vanuitgaan.

Hotels zijn , zoals we nu denken, alleen voor nacht bij aankomst en vertrek. Ook voor 1 nacht zet ik zo mijn tent op. Las Vegas zou ik idd wellicht eerder hotel nemen , die zit er nu niet bij, domweg omdat we nog geen exacte route hebben en het Zuid-Westen tot nu toe iedere keer terug komt in de gesprekken.

Michelly heb ik idd in mijn favorieten gezet.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zit ik goed ?

Bericht door ClaireVHaut »

Trails schreef:
10 jan 2021, 09:30
Als je alleen gebruik maakt van de natuurcampings dan heb je misschien net genoeg aan die $ 1000 (die worden ook steeds duurder). Als je al meer gebruik wilt maken van de RV parks (was draaien, douchen) dan haal je het niet. Op een RV park mag niet altijd een tent bijgeplaatst worden.
In 2019 zijn we 5 weken met een 27 ft camper geweest en wij gingen uit van $ 1500 voor benzine. De benzine vonden wij erg duur geworden. Vraag ook hiervoor de supermarktpasjes aan want dan krijg je regelmatig korting op de gallonprijs.
Wij hadden genoeg aan net geen $ 1000 voor de benzine en reden 11-12 mijl op de gallon. Dat kwam door zuinig(er) te rijden: zo weinig mogelijk snelweg en nooit harder dan 50-55 mijl.

Reserveer zo veel mogelijk campings van tevoren. Wij zijn op onze camperreizen in sept./okt. geweest en campings waren toch vaak vol. We hebben dan ook vrij vaak campers (tot laat in de avond) de camping op zien/horen rijden en weer moeten vertrekken.
Reserveren betekent voor ons vrijheid want we hoeven dan niet al vroeg in de middag op zoek te gaan naar een plekje en je kunt de hele dag spenderen aan dingen zien/doen, want je weet dat je een plek hebt.
Met een RV zit je idd soms aan de duurdere campgrounds. En her en der geen tent erbij dus 2e plek, dan kom je al wat duurder uit. Ik weet datje met 8 ofzo op een plek mag, maar mag je ook met 2 auto's op 1 plek?,dat heb ik nog niet helder. Ik zoek een camping waar ik kan douchen en een toilet heb,dat is het dan ook wel . Stroom heb ik met tent niet nodig.Ik laad mijn spul op tijdens rijden .
Ik zag de de benzine gemiddeld rond de 2,80 USD per gallon ligt nu..

Die supermarktpasjes tip hebben wij idd in Canada ook gebruikt, scheelde best aardig. Of dat ook scheelde met brandstof weet ik niet meer, wel boodschappen.

Reserveren zal ook wel nodig zijn denk ik in september (ik ga nu even uit van september, eea hangt af wanneer dochter en partner vrij kunnen krijgen). Het is wat het is, geeft ook wel rust. Wij hadden voor onze Canada reis in augustus destijds ook alles gereserveerd, geen zin om te moeten zoeken,rekening te houden met je dag omdat je nog plekje moet zoeken.

Exacte route is nog niet duidelijk. Ik wil liefst de parken in Utah/Californië en / of eventueel Colorado. Steden boeien ons niet zo.Leuk om in af te sluiten maar geen must. Maar vooralsnog is de lijst nog te groot ;). Ik sta liefst minimaal 2 nachten ergens en besteed liever meer tijd om iets goed te zien dan kort , veel kilometers en de parken maar zo/zo te zien. Dan kom ik nog wel eens terug.

Lastige keus hoe dan ook. .. te veel moois.. te weinig tijd..We proberen het nog op te rekken maar dat hangt af van werk dochter

We shall see
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Zit ik goed ?

Bericht door michelly »

ClaireVHaut schreef:
10 jan 2021, 10:05

Michelly heb ik idd in mijn favorieten gezet.
:thumbup:
Wij zijn regelmatig met vijf of zes geweest. We hebben altijd maar 1 camper of 1 auto gehad. Dat was een bewuste keuze maar ik kan me prima voorstellen dat je voor 2 gaat. We hadden wel een extra tent mee toen we met de camper reisden maar die is in de praktijk niet uit de koffer geweest. Op onze site kun je alle kosten terugvinden van iedere reis in de nabeschouwing. Da's misschien handig om te vergelijken.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Zit ik goed ?

Bericht door Trails »

ClaireVHaut schreef:
10 jan 2021, 10:17
Met een RV zit je idd soms aan de duurdere campgrounds. En her en der geen tent erbij dus 2e plek, dan kom je al wat duurder uit. Ik weet datje met 8 ofzo op een plek mag, maar mag je ook met 2 auto's op 1 plek?,dat heb ik nog niet helder. Ik zoek een camping waar ik kan douchen en een toilet heb,dat is het dan ook wel .
We hebben al vaker 2-4 auto's bij een kampeerplek gezien met 3-4 kleine tentjes erbij. Dat was meestal op natuurcampings.]
Als je persé wilt douchen dan zit je toch al gauw vast aan de RV parks. Wij deden daar niet moeilijk over en gingen eens in de 3-4 dagen naar een RV park om te douchen en een was te draaien. Hoe vies wordt een mens nou???
In de camper douchen hebben we nooit gedaan. Veel te weinig ruimte en de douchecabine gebruikten wij als opslag.
De campings op state parks in Utah en Colorado hebben wel vaak douches en die in Colorado ook vaak wasmachines, maar die campings zijn wel een stuk duurder. Die in Colorado moeten sinds 2019 wel gereserveerd worden.
Veel natuurcampings sluiten al vrij vroeg in september en state parks sluiten vaak een groot deel al in september. Kijk dat goed na!!!

Hier vind je onze reizen:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/plann ... 02017.html
en
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/Weste ... ingen.html
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zit ik goed ?

Bericht door ClaireVHaut »

Thanks.

Ik douche zeker niet iedere dag. In Canada stonden we in de parken en daar waren vaak wel douches, is dat in de VS anders?
Wassen deden wij ook niet vaak. En idd.. 1 x in de zoveel dagen wat luxer kamperen, maar ik ben niet zo moeilijk daarin.

September of april/mei is het idee. Maar dat weten we nog niet exact. Ik ga jullie reizen eens bekijken.
Laatst gewijzigd door markro op 10 jan 2021, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zit ik goed ?

Bericht door Martin & Marianne »

@ClaireVHaut Het is niet nodig om berichten in zijn geheel te quoten. En voor bovenliggende berichten en ook niet toegestaan.

In de VS heb je in de nationale parken meestal geen douches. Soms is er wel iets in de omgeving, zoals in Yosemite.
Bij staatsparken of in national monuments hebben wij wel douches gezien, zoals bijvoorbeeld op de mooie camping in Cedar Breaks NM.

April/mei is een mooie periode, maar je moet er dan wel rekening mee houden dat sommige passen nog gesloten zijn. Voor Colorado is september geschikter; je zult anders nog weinig kunnen wandelen. En als je geluk hebt, heb je mooie herfstkleuren in Colorado.
Wij waren er in 2019 in september, net iets te vroeg voor de echte herfstkleuren, maar het was hoe dan ook prachtig. Denk er wel aan dat he koud kan zijn als je met de tent gaat.
Misschien ook leuk om daarvoor de verslagen van Bert en Saskia te lezen, die waren in 2019 ook in onder andere Colorado. Met tent. Zie https://www.reizenmetenzondertent.com.

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Zit ik goed ?

Bericht door Galapogos »

Wij hebben veel tentgekampeerd in het zuidwesten. Het klopt dat veel natuurcampings geen douche- en wasvoorziening hebben. Maar er zijn ook genoeg natuurcampings waar die faciliteiten wel voorhanden zijn. En anders is er meestal wel een mogelijkheid in de buurt. Zo hebben we bij Joshua Tree NP en Zion NP gedoucht bij commerciële douchevoorzieningen net buiten het park, en gaan we soms ook douchen (of meteen zwemmen/bubbelen) bij een publiek zwembad. Veel grote dorpen hebben wel een 'recreation center' met zwembad of een 'aquatic center'. Kost vaak niet veel, de openingstijden zijn vaak ruim, en je kunt er vaak ook met korting terecht als je alleen maar wilt douchen.

Kleding wassen is sowieso geen probleem, omdat er op veel plekken laundry's zijn. Maar wij kiezen er uit gemak meestal voor om alleen te wassen als we ergens slapen (camping of hotel) waar een laundry aanwezig is. Dat hoef je ten slotte ook maar enkele keren per reis te doen.

1000 dollar voor 28 nachten tentkamperen lijkt mij wel te kloppen. Wij zijn de laatste jaren tussen de 15 en 30 dollar per nacht kwijt. Gemiddeld een dollar of 20/25. Dan praat ik over tentplekken op natuurcampings, niet over RV parks.

Je schrijft dat je de hotels alleen wilt benutten voor aankomst en vertrek. Ben je van plan überhaupt niet de steden te bezoeken? Los Angeles, San Francisco en Las Vegas hebben redelijk wat te bieden. Met name in San Francisco liggen de hotelprijzen bovendien vrij hoog.

Wij huren altijd een midsize SUV, en waren voor een maand nooit meer kwijt dan ongeveer 1250 euro, en dat was in hartje hoogseizoen. Buiten het hoogseizoen is het ook weleens voor de helft daarvan gelukt.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zit ik goed ?

Bericht door ClaireVHaut »

@Martin & Marianne excuus... macht der gewoonte van andere fora .. daar was het anders niet meer te volgen, ik zal proberen het niet meer te doen..
Periode qua reizen is echt afhankelijk van wanneer dochter vrij kan krijgen, als we dat weten kunnen we wat meer gericht kijken.. Nu is het vooral lijstje maken van welke dingen men wil zien en kijken waar de overeenkomsten zitten.

Verhlaa van Bert en Saskia zal ik ook lezen. Thanks
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zit ik goed ?

Bericht door ClaireVHaut »

@Galapogos

Wassen etc. dat loopt wel los. Dat is wel makkelijk te realiseren. En als je makkelijk kunt douchen op andere plekken is het al helemaal geen probleem

Wij zijn geen steden mensen, althans.. Als ik ga, dan ga ik op stedentrip. Meestal begin en eindig ik in een leuke stad, soms 2 dagen en als het echt leuk genoeg is 3 maar ik vind het vaak zonde van mijn tijd tijdens een rondreis. Ik doe dat liever apart.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
girliecathy
Amerikakenner
Berichten: 486
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09

Re: Zit ik goed ?

Bericht door girliecathy »

Vergeet ook niet dat je bij de RV een toeslag per km moet betalen.
Dit kan ook aardig oplopen omdat je vaak meer rijdt dan je in gedachte had.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Zit ik goed ?

Bericht door jill1234 »

Je kunt een ongelimiteerd mijlenpakket kopen; dus dan heb je geen last van die toeslag per extra km.

Ons kostenplaatje van juli/augustus 2019 was:
Tickets naar LA 1600 euro voor 4 personen (was echt een gelukje)
Camper 19 dagen inclusief early bird 3600 euro
3 dagen autohuur LA + 3 nachten hotel LA: 450 euro
Excursies (Antelope Canyon, Universal en Whale Watch): 1000 euro
Campgrounds: 700 euro voor 19 nachten; paar keer KOA, meestal nps campings.
En verder aan benzine en supermarkt en uiteten 3000 euro uitgegeven in 3 weken.

Totaal iets meer dan 10.000 euro voor 2 volwassenen en 2 pubers.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Zit ik goed ?

Bericht door Galapogos »

Is 3600 euro een normale prijs voor 19 dagen camperhuur? Want dan is wel meteen goed duidelijk dat daar veel winst te halen valt. Voor de helft van dat geld huur je twee midsize SUV’s. Ik vermoed dat daar gezamenlijk vervolgens ook nog minder benzine in gaat dan in die camper.

Op de campings bespaar je dan ook nog iets (wij betalen met een tent gemiddeld tegen de 25 dollar per nacht), maar dat is het geld allemaal niet.

Ik zou lekker met de auto’s + tent gaan. Jullie vinden dat sowieso al leuk, hebben een (lichtgewicht) uitrusting, en het scheelt best wat geld. Auto’s lijken me in de parken ook veel fijner dan een camper die je moeilijker kwijt kunt op drukke parkeerterreinen in de parken. En twee auto’s is natuurlijk al helemaal een luxe. Kun je inderdaad ook eens opsplitsen, en bij langere wandelingen kan het ook superhandig zijn om twee auto’s te hebben. Dan hoef je je niet te beperken tot rondwandelingen, maar kun je ook wandelingen van punt A naar punt B doen, door voorafgaand aan de wandeling alvast een auto te parkeren bij punt B.

Daarnaast is toch niets zo fijn als wakker worden in je tentje als het licht begint te worden. Opstaan/slapen met het ritme van de zon. 8)

Je schrijft ergens dat het (gebrek aan) elektra in de tent voor jullie geen probleem is. Dat snap ik heel goed. Is het voor ons ook nooit. We hebben een of twee powerbanks bij ons om in de tent een telefoon te kunnen opladen. En verder gebruiken we de auto en een incidentele hotelovernachting om telefoons en camerabatterijen op te laden. Meer apparaten hebben we toch al niet bij ons.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Zit ik goed ?

Bericht door jill1234 »

In het hoogseizoen is dat een normale prijs voor camperhuur. Wij vinden het echter heerlijk, de camper. Maar inderdaad, auto en tentje zal goedkoper zijn. Maar wij hechten echt erg veel waarde aan eigen toilet en douche die je altijd bij je hebt; hebben vaak op campings gestaan zonder douche; als het warm is willen we toch graag na een actieve wandeldag douchen ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1628
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Zit ik goed ?

Bericht door BonnyR »

Even ons kostenplaatje nagekeken. wij waren 2800 kwijt bij Cruise voor een 30ft. camper, die zijn in verhouding vaak goedkoper dan een kleinere camper. Dit was inclusief ongelimiteerde mijlen en een Early Bird. Weet nog dat de basisprijs voor 28 dagen 2000 euro was.
Moet wel zeggen dat we eind april vertrokken en dat valt natuurlijk in de 'goedkopere' periode. Tickets waren 1500 voor 4 personen naar SF retour.
Zelfs douchen met 4 volwassenen deden we af en toe in de camper. Geen probleem.
We waren samen met mijn broer en vrouw, we konden prima met z'n allen door één deur :lol: , maar privacy is natuurlijk wel minimaal. Dus een extra tentje voor het jonge volk zou ik zeker meenemen als je hier voor kiest.
Opladen, deden we vaak in het toiletgebouw. Er hingen vaker telefoons of opladers van camera's.Is natuurlijk een gokje, maar is al die jaren goed gegaan en verder onderweg opladen.
We hebben altijd alleen maar met campers gereisd, maar die dingen ( vooral de grote) zuipen echt benzine.

Natuurparken gemiddeld 20 dollar, maar je betaald ook wel meer in de grote parken. Hebben ook gratis op BLM plekken gestaan. Aan de andere kant in SF zelf 100 dollar per nacht betaald voor staan op een "parkeerplaats". In eerste instantie op zo'n kleine plek dat de deuren niet eens open konden omdat de buren een slide out hadden. :lol:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1628
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Zit ik goed ?

Bericht door BonnyR »

Galapogos schreef:
11 jan 2021, 22:06
Dan hoef je je niet te beperken tot rondwandelingen, maar kun je ook wandelingen van punt A naar punt B doen, door voorafgaand aan de wandeling alvast een auto te parkeren bij punt B.
Handige tip!
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer