Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Simoon
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door Simoon »

Komende zomer hopen we naar Amerika te kunnen gaan (en anders een andere zomer wanneer het wel weer kan :thumbup: ). We zijn een gezin met 2 dochters van (in 2021) 19 en 16 jaar oud.
We zijn in 2019 bijna 4 weken in het westen van de VS geweest, deze reis was fantastisch. Zoveel gezien, zo genoten dat smaakt naar meer Amerika!

De reis voor komende zomer heb ik (op basis van veel van jullie info en van overige internetsites) als volgt in elkaar gezet (deze keer hebben we max deze 17 dagen tot onze beschikking):

1 aankomst in Orlando
2 Orlando (Universal Studio)
3 Orlando (Walt Disney)
4 Orlando - Savannah
5 Savannah
6 Savannah - Chimneyrock - Ashville
7 Ashville - Oconaluftee - Gatlinburg
8 Gatlinburg
9 Gatlinburg - Nashville
10 Nashville
11 Nashville - Tupolo - Memphis
12 Memphis
13 Memphis - Clarksdale/Shack up Inn (aan het einde van de dag)
14 Clarksdale - Vicksburg - Natchez
15 Natchez - Swamp tour Breaux Bridge - New Orleans
16 New Orleans
17 New Orleans
18 vanuit New Orleans of Pensacola weer naar Nederland

Activiteiten: We willen in ieder geval naar Cades Coves, Grand Ole Opry, Music Row/Country Music Hall of Fame, Graceland, Sun Studio, National Civil Rights Museum, met een radarboot over de Mississippi, een swamp tour, een Cemetery Tour in New Orleans en naar een plantage (Laura Plantation bijv).

Leuke overnachtingen: In Natchez proberen we in een mooie B&B te overnachten en in Gatlinburg in een cabin. De Shack up Inn in Clarksdale is zovaak voorbij gekomen op dit forum dat we dat ook graag willen ervaren. Verder zoek ik altijd centraal gelegen zo bijzonder mogelijke accommodaties uit (bij voorkeur met een zwembad om aan het einde van de dag nog even een verkoelende plons te kunnen maken). Voor ons is een overnachtingsadres meer dan alleen een bed en een douche: het maakt onderdeel uit van de totale vakantie beleving. Tips zijn dus welkom. :thumbup:

Mijn vragen zijn:
Kan dit zo of gaan we ergens te snel doorheen of juist te veel tijd aan besteden? Wat moeten we nog zeker toevoegen aan onze trip?

Onze dochters zijn jonger dan 21 jaar en mogen de bars/tentjes met muziekpodia etc niet in (ga ik vanuit), is er buiten op de straat ook genoeg mee te maken van de optredens/sfeer in Nashville, Memphis en New Orleans?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door Markstaal »

Leuke plannen! Wij zouden dit jaar een vergelijkbare route doen (in 21 dagen), ook beginnen in Orlando en eindigen in New Orleans of Pensacola.
De planning ziet er prima uit denk ik, er zitten stukken van 4 uur rijden bij maar het lijkt me niet een race tegen de klok. Het zijn natuurlijk veel (muziek)steden en zou zelf bijvoorbeeld kiezen om een extra dag natuur mee te nemen ten koste van een nachtje stad. Daar in tegen zou een extra dagje Orlando ook mooi zijn, Orlando heeft ook goede Premium Outlets welke moeite waard zijn.
Simoon
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door Simoon »

Dank je wel voor je reactie Markstaal! Ik zie dat jij jullie reis doorgeschoven hebben naar 2021. Fijn vooruitzicht ook!

Waar zou je in onze trip een extra dag natuur plannen en ten koste van welke stad? Ik voel daar zeker voor maar weet nu nog niet zo goed waar ik moet schuiven. Ik ben nu nog bezig om de dagen globaal in te vullen. Waarschijnlijk (hopelijk) blijkt dan ook wel waar geschoven kan worden.

Als er meer tijd zou zijn, zou ik graag langer in Orlando blijven. Ik zie er nu weinig mogelijkheden voor behalve op de ochtend van vertrek naar savannah. Is wel iets om op mijn lijstje te zetten (worden de dochters ook blij van denk ik).

Groetjes Simone
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door Markstaal »

Zeker een mooi vooruitzicht!

Voor ons wordt het de eerste keer in dit gebied dus kan natuurlijk niet uit ervaring praten (ben zelf alleen 8 jaar terug in Florida geweest).
Ik vind jullie planning verder mooi voor het aantal dagen dat je heb en snap de keuzes. Zelf zou ik misschien 1 nachtje Nashville schrappen en een dagje natuur doen rondom de GSM of een dagje naar de swamps (bijvoorbeeld Congaree NP). De swamps horen natuurlijk bij de zuidelijke staten.
Simoon
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door Simoon »

Dank je wel! Ik ga ernaar kijken :thumbup:
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door IngridZw »

Tussen Asheville en Gatlinburg is een bezoekje aan Cherokee een aanrader. Leuk westernstadje met Veel Indiaanse invloeden. Aan de 441 richting Gatlinburg kun je de afslag naar Clingmans Dome nemen. Dit is het hoogste punt van GSM. Helaas voor ons hing er op dat moment een dikke mist maar normaal gesproken heb je een prachtig uitzicht over heel de smokey's.

In New Orleans hebben we overnacht in hotel Maison St. Charles. Mooi hotel, gunstig gelegen en vergeleken met andere hotels betaalbaar. Hotel heeft een parkeergarage en een zwembad en hottub. Tegenover het hotel was een halte van de tram die je in een kwartier naar het centrum bracht. En vlakbij het hotel een restaurant met heerlijke sushi's en ander Japans eten. Een aanrader.

Wij hadden ook 2 overnachtingen in Nashville. Wij zijn in het Broadway gebied niet ergens binnen geweest omdat we een peuter bij ons hadden, maar als je er door loopt hoor je sowieso overal muziek (en veel lawaai) uit de cafés en kroegen en het was er ontzettend druk. Voor ons was achteraf gezien 1 nacht voldoende maar wij hebben dan ook niet die dingen bezocht die jullie wel willen zien. We hadden wel een hotel op loopafstand van Broadway, nl Comfort Inn. Prima hotel met ook weer een mooi zwembad waar we de overige tijd hebben doorgebracht.

Gatlinburg is een erg leuk en gezellig stadje om te overnachten.
Het gebied ten zuiden van Asheville en GSM heeft trouwens ook een prachtige natuur en het staat bekend om de vele watervallen. Zoek je dus meer natuur zie zoekactie watervallen op google maps.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door BonnyR »

Simoon schreef:
07 nov 2020, 13:18
Onze dochters zijn jonger dan 21 jaar en mogen de bars/tentjes met muziekpodia etc niet in (ga ik vanuit),
http://nashvilleguru.com/68232/all-ages ... lder-guide

Handig lijstje :-)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Simoon
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door Simoon »

BonnyR: da's zeker een heel handig lijstje! Dank je wel :clap:

IngridZw: bedankt voor je uitgebreide reactie, super! Jouw tips ga ik stuk voor stuk bekijken. Ik twijfel ook een beetje aan en 2 nachten Nashville en 2 nachten Memphis (misschien teveel van "hetzelfde"). Heerlijk dat gepuzzel, gelukkig hebben we nog heel veel tijd.
Gebruikersavatar
Bert&Hanny
Amerikakenner
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 apr 2005, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Apeldoorn

Re: Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door Bert&Hanny »

Hoi Simone,
Wij hebben in 2014 ook gedeeltelijk jullie route gedaan, in ieder geval het stuk van Memphis naar New Orleans. Het is jammer dat jullie zo weinig tijd hebben voor Natchez, want daar kun je je wel een dag vermaken. Wij hebben daar overnacht in een prachtige B&B, nl de Oakhill Inn. Wel duur maar de mooiste B&B waar we ooit hebben gelogeerd. In Vicksburg heb je het National Military Park, vonden wij de moeite waard.
Onderweg van Natchez naar Breaux bridge kom je langs de Rosedown Plantation in St Francisville. Leuke rondleiding hier en een mooie tuin. In Breaux bridge hebben we een hele mooie swamp tour gedaan met Cajun Country swamp tours.
Onderweg naar New Orleans naar Laura plantation geweest. Ook hier hebben ze een mooie en interessante rondleiding.
Voor verdere info, foto's en beschrijvingen zie ons reisverslag hieronder reisverslag USA 2014. Ook van Memphis en de Shack up inn

Groeten en veel plezier met de voorbereiding,
Bert
Simoon
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door Simoon »

Ook Bert&Hanny dank voor je reactie. Ik heb alle adviezen/tips bekeken en hier en daar de route aangepast/verfijnd. Vanwege het weekend is Clarksdale naar voren geschoven. Is op zich niet erg, scheelt een paar km, maar ook meer tijd in Nashville. Vicksburg heb ik laten vervallen (keuzes maken), ik denk nl dat we dat het minst interessant vinden. In het reisverslag van Bert&Hanny las ik dat een dag in New Orleans eigenlijk ook voldoende is om een goede indruk te krijgen, goed om te weten.

Activiteiten: We willen in ieder geval een Ghost tour in Savannah, vanuit Gatlinburg naar Cades Coves, Laurel Falls, Clingsmans' Dome, Grotto Falls. In Nashville naar Grand Ole Opry, Music Row/Country Music Hall of Fame. In Memphis naar Graceland, Sun Studio, National Civil Rights Museum. In Natchez willen we een wandeling maken langs een aantal antebellumhuizen. Ook op het programma staat een swamp tour bij Breaux Bridge (bijv. Acadiana Tours of Cajun Country Swamp Tours) en een bezoek bij Laura Plantation. wanneer we in New Orleans zijn misschien met een radarboot over de Mississippi.

Ik ben in ieder geval weer een stukje wijzer geworden door jullie input. Erg fijn! Nu maar hopen dat we in de zomer weer kunnen reizen :wink:

Dag 1 Nederland - Orlando
Dag 2 Orlando (Universal Studio)
Dag 4 Orlando (Walt Disney)
Dag 4 Orlando – Savannah (ochtend outlet in Orlando of via een van de “Islands” naar Savannah)
Dag 5 Savannah
Dag 6 Savannah – via Chimneyrock naar Ashville
Dag 7 Ashville – via Cherokee naar Gatlinburg
Dag 8 Gatlinburg
Dag 9 Gatlinburg via Dollywood naar Nashville
Dag 10 Nashville
Dag 11 Nashville via Tupolo naar Clarksdale/Shack up Inn
Dag 12 Clarksdale - Memphis
Dag 13 Memphis
Dag 14 Memphis - Natchez/Oak Hill Inn
Dag 15 Natchez – ochtend in Natchez daarna via Swamptour in Breaux Bridge naar Baton Rouge
Dag 16 Baton Rouge – ochtend naar Laura Plantation daarna naar New Orleans
Dag 17 New Orleans
Dag 18 New Orleans – luchthaven Pensacola - Nederland
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door MDeckers »

Ik wil ook nog wat tips geven na die streek 2 keer gedaan te hebben (en hopelijk in 2021 een derde keer), het is denk ik mijn favoriete streek van de US.
  • Zijn jullie echt geen strandmensen, want een dagje in Pensacola (prachtig wit zandstrand) of Amelia Island kan echt wel relaxing zijn.
  • Ten noorden van Nashville heb ik Mammoth Cave bezocht, wat ook echt de moeite is.
  • Wij waren persoonlijk minder onder de indruk van Memphis (naast Graceland), en in Baton Rouge hebben we het tot het bezoek van het Capitol gehouden, zouden we nu ook opnieuw overslaan.
  • Je zou een dag in Atlanta kunnen toevoegen.
  • Qua plantation kan ik ook Whitney Plantation op de lijst van positieve ervaringen zetten
Hoe dan ook gaan jullie daar een prachtige reis maken.
Simoon
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Simoon: Atlanta - Orlando in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door Simoon »

Dank je wel @MDeckers voor je reactie. Ik zie hem nu pas vandaar mijn late reactie.
Ik ga je tips bekijken, hoewel Memphis ons wel erg leuk lijkt :-)

Ik had ons reisschema in ieder geval al aangepast (zie hieronder) waarbij we in Atlanta starten en eindigen in Orlando. Ik heb de titel van dit topic dus ook aangepast haha..... Savannah (en dat stukje van de reis) laten we dus voor wat t is. In ieder geval wel een fijne stranddag/kustplaatsdag ergens op de route New Orleans - Orlando toe kunnen voegen :-)

We kijken erg naar deze reis uit, ik denk ook dat dit een mooie trip gaat worden! We hopen op tijd in Atlanta te kunnen landen zodat we nog door kunnen rijden naar Greenville. Dat levert ons de dag erna tijdsvoordeel op.

1 Nederland-Atlanta-Greenville
2 Greenville - Chimneyrock - Cherokee - Gatlinburg
3 Gatlinburg
4 Gatlinburg - Nashville
5 Nashville
6 Nashville - Memphis
7 Memphis (Graceland)
8 Memphis - Tupelo - Clarksdale/Shack Up Inn
9 Clarksdale - Natchez
10 Natchez - swamptour - Oak Alley in Vacherie
11 Oak Alley - Laura plantation en/of Whitney Plantation - New Orleans
12 New Orleans
13 New Orleans - bijv. Panama City Beach of Pensacola Beach
14 Panama City Beach of Pensacola Beach - Orlando
15 Orlando (Island of Adventure)
16 Orlando (Epcot)
17 Orlando - Nederland

Ik heb over alle overnachtingen al wel een idee (indien mogelijk al via boekingssite volledig annuleerbaar en zonder aanbetaling gereserveerd). Met het boeken van Oak Alley en Shack Up Inn wacht ik nog een tijdje tot we denken dat we echt kunnen gaan, de tickets leg ik daarom ook nog niet vast. We hebben nog vouchers van afgelopen zomer dus zijn wel genoodzaakt om bij Delta te reserveren (en de prijzen zijn niet mals helaas).

Tot zover, alle tips en adviezen zijn nog altijd welkom.
Gast

Re: Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door Gast »

Dag 8: Memphis -Tupelo - Clarksdale?

Als je puur naar Tupelo rijdt om het geboortehuis van Elvis te zien zou ik me die 140mijl/ruim 2 uur omweg besparen. Leuk als je er langs rijdt maar zeker niet zo’n omweg waard. Ik vond het een beetje een tourist trap (het huis staat niet op originele plek meer en de toegangsprijs om 5 minuten binnen te mogen zijn (veel groter is het niet, dus je moet zelfs schuifelen anders haal je de 5 minuten niet, en kun je over de eerste drempel het hele huis zien) is imho een beetje teveel van het goede.
https://elvispresleybirthplace.com/

In Clarksdale is genoeg te doen om er langer dan een avondje te zijn (vooropgesteld dat je er op do/vr/za bent en primair komt voor de muziek) waaronder uiteraard de shack up inn, de naastgelegen commissary, riverside hotel, the crossroads, delta blues museum, Red’s, Ground Zero en de muziek winkels/platenwinkel/museum in het centrum.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door Tipsy_1 »

Wij vonden Tupelo erg leuk.
Wij zijn bij het geboortehuis 's morgens vroeg geweest toen het nog niet open was (en dus gewoon "gratis" enkel de buitenkant)
Gaan ontbijten in de kleine diner vlakbij in de Elvis booth (waar hij zelf ook gezeten heeft, foto hangt er boven) waar de lokals volop Elvis verhalen vertellen
en Rondgereden in het stadje (dat vrij rustig is) langs alle Elvis plekken.
Gast

Re: Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door Gast »

En dat is de extra rit van ruim 2 uur waard? :shock:

Overigens kun je sowieso gewoon buiten rondlopen (er staat immers geen hek omheen).Feit; Het huis staat niet eens op de oorspronkelijke plaats (het is opnieuw ergens anders opgebouwd)en tja...als jij gelooft in het verhaal van de lokale diner en daar enorm blij van wordt, dikke prima...ik zou er geen 140 mijl voor omrijden en alle leuke dingen in Clarksdale er voor op offeren door tijdgebrek daar.
Simoon
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door Simoon »

Dank voor de reacties! Ik begrijp dat de meningen verdeeld zijn of het al dan niet de moeite waard is.

Clarksdale/Shack up Inn lijkt me in ieder geval super leuk maar het is wel zo dat we er op maandag zijn. Ik heb al gelezen dat het dan veel rustiger is. Hoe zijn de ervaringen in Clarksdale op een door de weekse dag (met 2 minderjarigen in het gezelschap, dan 19 & 16 jaar).
Gast

Re: Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door Gast »

Volgens je schema is dan je weekend dus in Memphis (o.a. Graceland, wat in het weekend waarschijnlijk nog drukker zal zijn). Dat zou ik dan omdraaien en eerst Clarksdale doen en daarna Memphis (of een dag minder Nashville). Voordeel hiervan zou ook kunnen zijn dat de mogelijke route van Nashville je via Tupelo zou kunnen leiden, en dan kom je er wel langs en hoef je er niet (veel) voor om te rijden :thumbup:
Wel moet je dan daarna naar Natchez vanuit Memphis iets langer rijden dan vanaf Clarksdale maar dat is redelijk te overzien.

Avondjes uit met minderjarige kinderen, van 16 en 19, is sowieso een uitdaging want s avonds kom je (behalve in de restaurants) niet naar binnen in bars, clubs etc. En laten dat nou juist de locaties zijn waar (zeker in de steden van je route: Nashville, Memphis en New Orleans) de meeste live muziek en het vertier is... Dan zou je dus samen op stap moeten gaan, zonder kids....maar gezien hun leeftijd zou ook dat niet zo’n heel erg probleem moeten zijn , want die vermaken zich ook wel in het hotel schat ik zo in...
Overdag valt er, zeker in New Orleans, in French Quarter genoeg te beleven qua muziek op straat.
Simoon
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door Simoon »

Dank @Terpies !

Route Memphis/clarksdale omruilen was zeker een optie (had ik in een van de eerdere plannen ook), maar dan zit ik in het weekend in Shack up inn en dat betekent 2 nachten boeken... Graceland op zondag is mss niet zo aangenaam inderdaad maar het is op de verjaardag van mijn partner en hij is Elvis fan, dus dat leek me wel leuk op zijn verjaardag :-)

Uitgaan zonder de meiden is niet echt een optie ;-) De dames houden zelf ook van muziek/gezelligheid etc. Wij passen ons aan aan wat voor hen mogelijk. Ik heb ergens in dit topic een lijstje gekregen met gelegenheden in Nashville waar minderjarigen een voet over de drempel mogen zetten. Daar zullen we t mee moeten doen :thumbup:
Gast

Re: Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door Gast »

De BB king blues club (zowel in Memphis, Nashville en New Orleans) hebben afaik geen age restrictions. Overdag hebben de meeste restaurants met bar ook live muziek (zeker op Beale Street, Broadway en in French quarter), dus kun je daar ook met de dames naar toe.
Ook the House of Blues in New Orleans heer geen age restrictions. Pat o’Brians in New Orleans is ook een bezoekje waard met de open patio met de brandende fontein :thumbup:

Overdag kun je in Clarksdale in ieder geval naar Ground Zero (aanrader, de club is mede eigendom van de acteur Morgan Freeman).
Simoon
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Simoon: Orlando - New Orleans in 18 dagen zomer 2021.

Bericht door Simoon »

Thanks! Super tips!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer