Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door gera_r »

Dat is fijn swissdutchie. Was het bij ons maar zo'n feest.
Heb inmiddels mijn rechtsbijstandsverzekering benaderd vanwege mijn op 13 augustus geannuleerde vlucht van een paar dagen later, die ik bij Flugladen.de geboekt had. Na het doorsturen van al mijn bewijsmateriaal, kreeg vorige week bericht dat ze de zaak doorgestuurd hebben naar hun contactpersoon bij Travix, om te kijken waar mijn geld nu zit. Was al erg opgelucht dat ze er op in sprongen! Nu maar kijken of dit iets oplevert... :?
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Nessiezzz schreef:
26 okt 2020, 15:04
Na 115dagen wederom gebeld met KLM.. wat een zooitje.

Nu komt het refundverzoek bovenop de stapel. Fijn :sadcry:

Inmiddels zitten we op 135 dagen wachten. Bijna 2 tot 3x per week een belletje/appje, en er gebeurt werkelijk niets.
Mijn refund betreft ook 2500 euro, heb het idee dat ze vaak lagere uitkeringen voorrang geven.
Sildi
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2020, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 26

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Sildi »

Ik ben benieuwd of de volgende oplossing zou werken..

In de proclamation staat dat wanneer je de afgelopen 14 dagen in Schengen, Uk, Brazil, Iran of China bent geweest, de VS niet in mag.

Het reizen per vliegtuig tussen Mexico en de VS is wel gewoon open, waar landgrenzen tot nader orde gesloten blijven.
Is het wel mogelijk om dus als Nederlander om 14 dagen naar Mexico te gaan en vervolgens na twee weken door te reizen?

Iemand hier ervaringen mee of andere oplossing, of heb ik hier iets over het hoofd gezien?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Of het als Nederlander mogelijk is om naar Mexico te vliegen? http://nederlandwereldwijd.nl/landen/me ... reisadvies
Is het trouwens nog wat geworden met het kopen van een huis in New Jersey?
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Martijn88 »

Ja volgens mij is dat technisch gezien mogelijk. Met oranje reisadvies mag je reizen, hoewel alleen noodzakelijk, maar dat is een afweging die je zelf moet maken. Ik heb op andere forums gelezen dat mensen dit inderdaad gedaan hebben, en ook iemand die het via Kroatie wilde proberen volgens mij. Het gaat er wel om dat je die 14 dagen vol maakt, want ik las iemand die op de 14e dag in Mexico probeerde de US in te komen, en die werd terug gestuurd. Of je dit moet willen is natuurlijk maar de vraag, voor een vakantie lijkt het me niet, voor een belangrijk familiebezoek is het een afweging die je maakt.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Er schijnt een facebook pagina te zijn voor Nederlanders in Amerika waarin dat soort zaken besproken wordt.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pepito »

Nessiezzz schreef:
22 nov 2020, 22:46



Inmiddels zitten we op 135 dagen wachten. Bijna 2 tot 3x per week een belletje/appje, en er gebeurt werkelijk niets.
Mijn refund betreft ook 2500 euro, heb het idee dat ze vaak lagere uitkeringen voorrang geven.
En, er al door heen? Dat zou me wat geduld en vertrouwen geven...

Bij KLM zit ik 'nog maar' op 85 dagen wachten.
Dat is al 10 keer zo lang als American airlines, die toch in 8 dagen na het refund-request wegens re-route het geld weer op mijn cc hadden gestort.

Volgens KLM zelf zit ik echter op maar 60 dagen wachttijd. Want op eens is AFKLM niet een en hetzelfde.
Originele tickets waren KLM, maar deels met AF vlucht. AF heeft in februari een aanpassing in tijd gedaan en er AF tickets van gemaakt, ben ik me niet van bewust geweest, de paar minuten tijdverschil in het schema waren geen probleem, dat het ticketnummer van maatschappij veranderde viel me toen niet op. Toen ik in september het gevoel had dat kerst bij de schoonfamilie er niet in zou zitten heb ik een refund aangevraagd via de telefoon, bij dacht ik KLM. Maar dat bleek dus bij AF te zijn. Er werd aangegeven dat ik nog bevestiging via mail zou krijgen, maar die nooit gehad. Na 5 dagen is AF er achter gekomen dat de refund bij KLM zou moeten zijn en is de claim gesloten, toen ook nooit iets van gehoord.
Begin oktober naar de status geïnformeerd. Er was toen, bij KLM, niets van een restitutie verzoek bekend, dus dat is nogmaals ingediend, en dat loopt nog steeds.
Heb ondertussen een paar keer iemand aan de lijn gehad, die wist te melden dat alles nu goed stond en ze er 'prioriteit' aan gingen geven. Vandaag echter iemand die aangeeft dat dat helemaal niet kan en ik nog rustig tot januari mag wachten.
Wachten tot januari vind ik in principe helemaal niet erg, als ik zeker weet dat ik het geld dan ook krijg. Maar ik heb het gevoel dat in januari we makkelijk to horen krijgen dat geduld tot februari gewenst is.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Het zou ook via de Antillen (Aruba) moeten kunnen lijkt mij. Dit kwam een tijdje terug ook voorbij in dit staartje geloof ik. Of wordt Aruba gezien als Nederland? En kom je zo dus niet aan de 14 dagen niet in een Schengengebied te zijn geweest?

Het zou dus wel kunnen ,maar goed voor vakanties lijkt het mij niet geschikt. Voor een (urgent) familiebezoek is het ieders eigen afweging. En uiteindelijk blijft het de regels buigen en is dit natuurlijk niet zo bedoeld.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Pepito schreef:
04 dec 2020, 11:59

En, er al door heen? Dat zou me wat geduld en vertrouwen geven...

Nee, ik wacht al 149 dagen en KLM zegt elke week dat ik maar geduld moet hebben. Het is een drama :thumbup:
Maar ik weet in welke shit zij zitten en ik heb het geld niet direct nodig.

Als het maar wel ooit komt :roll:
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hke »

Dag allemaal

heeft iemand van jullie die bij budgetair zomervakantie tickets had geboekt al een refund gekregen?
Wij hadden in dec 2019 geboekt.
Voor vliegen in juli. Op en neer van DUS naar LAS.
Ik heb in aug, sept en okt telkens 1 mailtje van budgetair gehad. Ze zijn ermee bezig.
Hierna niets meer gehoord.

Heeft iemand al een refund gehad van budgetair voor afgelopen zomer?

gr Hans.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pascal »

Ja.

Geboekt 10 januari.
Geannuleerd 23 juni.
Geld terug eind augustus.

Vluchten met Lufthansa en Swiss voor begin september.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door gera_r »

hke schreef:
07 dec 2020, 07:16
Dag allemaal

heeft iemand van jullie die bij budgetair zomervakantie tickets had geboekt al een refund gekregen?
Wij hadden in dec 2019 geboekt.
Voor vliegen in juli. Op en neer van DUS naar LAS.
Ik heb in aug, sept en okt telkens 1 mailtje van budgetair gehad. Ze zijn ermee bezig.
Hierna niets meer gehoord.

Heeft iemand al een refund gehad van budgetair voor afgelopen zomer?

gr Hans.
Budgetair is het zelfde als Flugladen, ook van Travix.
Mijn vlucht geboekt in oktober 2019 bij Flugladen. Vliegen augustus 2020. Geannuleerd een week van tevoren. Daarna niets meer gehoord. Anderhalve maand geleden mijn rechtsbijstandsverzekering erop gezet, die het oppikte. Zij hebben de zaak een maand geleden aan hun collega, die contactpersoon is bij Travix, doorgestuurd, om te kijken wat er met mijn reissom is gebeurd. Sindsdien niets meer gehoord. Dus zelfs die persoon krijgt klaarblijkelijk niets voor elkaar... :(
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

Ik heb destijds mijn bij Budgetair geboekte vluchten rechtstreeks van KLM (als vouchers) terug gekregen. Bij zowel KLM als Budgetair de claim ingediend, nooit iets van Budgetair gehoord maar wel de vouchers direct van KLM per email gekregen. De eerste duurde ongeveer een maand (6x€500) de tweede (€139) binnen 24 uur.
Ik wacht overigens al wel 6 maanden op een €109 teruggave van Tripair. Ze reageren wel telkens binnen 3 werkdagen na elke aanmaning die ik ze stuur, bevestigen ook dat eraan gewerkt wordt, maar het geld heb ik nog steeds niet terug. En daar dan ook nog €35 handelingskosten voor rekenen....
Dus ondanks de snelle reacties nooit meer Tripair voor mij.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Marielleh »

Ook wij hebben van Budget Air een refund gekregen. Eind sept. voor vluchten in juli/aug.
We vlogen ook met Lufthansa, ik heb herhaaldelijk voorbij zien komen dat mensen die LH, ook via brokers, wel hun geld terug kregen. Blijkbaar heeft LH dat op orde en klopt het verhaal van BA dat ze, zodra zij de refund hebben, deze doorgeboekt wordt.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Elena
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Elena »

Goede middag allemaal,
Mijn naam is Elleni, geboren en getogen in Nederland en ik ben nieuw op deze forum.
Ik heb een vraag mbt het reizen naar Amerika.
Ik ben voor de kerst 2 weken in Ethiopie en wil daarna gelijk doorvliegen naar Amerika (om mijn vriend te zien) en mijn vraag is of er iemand met een Nederlands paspoort en die niet aan de uitzondering regels voldoet tijdens corona via een niet Schengen land, Amerika is binnengekomen?

Alvast heel dank voor jullie tijd en aandacht :)
Groeten, Elleni
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Heb je al uitgezocht of je van Ethiopie naar Amerika kan vliegen aankomende kerst? Volgens mij zijn er hier geen mensen die via een omweg de travelban omzeilt hebben.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

Ethiooue staat nietbop de lijst van de 'ban', dus ja, in principe kun je na 14 dagen daar direct naar de VS reizen (zo ver er vluchten gaan...). Let wel op, ik heb van mensen gehoord dat die 14 dagen heel nauw wordt genomen, er moet echt 14 dagen tussen aankomst en vertrek in het 3e land zitten, 14 dagen tussen vertrek uit NL en aankomst in de VS is niet voldoende, dus neem het ruim!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

Hier in de VS ook drama met geannuleerde vluchten. Wij zouden 25 juni naar NL vliegen, KLM tickets maar geboekt via Ovago. Vluchten veranderden steeds en klopten totaal niet meer, en we wilden ook niet meer, dus geannuleerd (wat ook gewoon kon). Ovago vroeg daar helaas $750 voor (totaal voor 5 tickets), we kwamen er niet onderuit, maar goed, dat verlies konden we nog wel accepteren (ingecalculeerd risico als je via een broker boekt, het prijsverschil was enorm, dus ik sta er nog steeds achter dat we de gok hebben genomen). Ovago zou verder alles regelen, maar ondanks herhaald mailen en bellen kwam er geen geld. Uiteindelijk in november iemand gesproken, zij gaven aan dat KLM hen nog niet had betaald. Leek mij een smoesje, maar ja hoor, na contact met KLM bleek onze terugbetaling daar inderdaad nog niet verwerkt te zijn. KLM wilde verder nog steeds niets voor ons doen, dus we kwamen niet verder, en de claim ligt nu bij de credit card maatschappij.
Terug in Texas!
Elena
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Elena »

Bedankt voor jullie supersnelle reactie. Ethiopie staat inderdaad niet op de lijst van "banned" landen. Ik wil alleen zeker weten dat ik niet op basis van mijn paspoort wordt afgewezen, want daar is specific niets over te vinden. Vandaar dat ik opzoek ben naar mensen die deze loophole al hebben toegepast :)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Op bladzijden 150 en 151 van dit topic vroeg forumlid @Arjan92s hoe hij de travelban kan omzeilen om in Amerika met zijn bruid te kunnen trouwen. Dat huwelijk stond gepland voor eind september. Helaas heeft hij geen update gegeven hoe het afliep maar wellicht kun je hem een pb sturen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer