Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja da's lastig van die auto ;) In mijn geval zou ik met de trein reizen dus dan maakt dat niet uit. Maar we gaan gewoon lekker vanaf Schiphol, die tijden vanaf Dusseldorf zijn zoals iemand al zei me iets te vroeg.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Corv »

Boekte vroeger op Azië vaak open jaw ticket. Vertrek Düsseldorf en terug op Schiphol. Scheelde vaak paar 100€.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Er zijn wat Black Friday-aanbiedingen. De flexibiliteit die Qatar biedt klinkt wel interessant:

"Gulf carrier Qatar Airways is ook dit jaar weer van de partij voor Black Friday. Met promo code ‘BLACKFRIDAY’ krijg je deze keer verschillende voordelen. Zo krijg je bijvoorbeeld tot 30% korting en kun je tot 4000 extra Qmiles verdienen op QR vluchten. Daarnaast blijft het ticket geldig voor twee jaar en zijn onbeperkte datumwijzigingen toegestaan. Alle info lees je hier terug."
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Nergens gigantische zaakjes te doen via KLM? :D
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Nee nog niks gevonden. Maar ik houd me ook aanbevolen.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timb »

Tickets geboekt voor dusseldorf - las vegas 30 juli t/m 17 augustus. €1350 euro voor 4 personen via chaser.nl
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ragjee »

Hier het ook aangedurfd om te boeken. Bij British Airways (met enkel een voorschot)
Vlucht Dusseldorf - Miami + bagage + Midsize SUV voor 3 personen: 1991 euro
Op dit moment 40% korting op auto's bij hen.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Lufthansa introduceert SLEEPERS ROW upgrades:
https://www.lufthansa.com/br/en/sleepers-row

Lijkt me een betere upgrade dan economy plus :)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Als ik het goed heb betaal je 220 euro om 3 tot 4 plekken voor jezelf te hebben. En krijg je ook beddegoed erbij. Vooraf boeken is niet mogelijk, het zal op de luchthaven bij het inchecken geregeld moeten worden.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ina »

Timb schreef:
27 nov 2020, 11:24
Tickets geboekt voor dusseldorf - las vegas 30 juli t/m 17 augustus. €1350 euro voor 4 personen via chaser.nl
Is dit met koffers?
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timb »

Nee exl. koffers. Echter nemen wij altijd maar 1 grote koffer mee en 4x handbagage. Daar redden wij ons prima mee :D
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door chippie777 »

mtl schreef:
27 nov 2020, 15:05
Als ik het goed heb betaal je 220 euro om 3 tot 4 plekken voor jezelf te hebben. En krijg je ook beddegoed erbij. Vooraf boeken is niet mogelijk, het zal op de luchthaven bij het inchecken geregeld moeten worden.
Dat is slim van Lufthansa. Trekt het aan dat hebben zij zich niet geconformeerd aan het verkopen van 3 of 4 plekken aan 1 persoon, is het nog steeds niet geweldig en vliegen ze met een minimale bezetting dan kunnen ze toch nog wat verdienen aan die personen die voor 220 euro 3 tot 4 plekken bij boeken.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door MDeckers »

Een beetje later maar via StudentUniverse (publieke prijs, want we zijn geen student meer) hebben wij maandag voor Sep 2021 geboekt op BA/AA (AA ticketed) van CDG - DEN voor 320 euro incl bagage pp. (totaal 2 pers).

6 uur overstap in Londen en we moeten de parking in Parijs betalen maar wat dat betreft toch sterk in orde. Voor onze reis in mei 2020 betaalden we 370 pp CDG - MCO (Orlando), wat we toen ook al een goede prijs vonden.

Enige challenge is nu nog huurwagen, vinden voor 4 weken niets onder de 980. Heb een annuleerbare boeking bij Budget voor 775 voor fullsize, maar dit is via een Broker (AutoEurope), en ik had voor mijn huwelijksreis toch graag liever rechtsreeks bij National / Hertz geboekt zodat ik misschien een mustang uit de rij kan kiezen. Heb bij National alvast één staan voor 980. (Hertz altijd 2000+ :? )
Het is echter nog lang dus we houden de prijzen in het hoog.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door HennyCox »

MDeckers schreef:
02 dec 2020, 08:51
en we moeten de parking in Parijs betalen maar wat dat betreft toch sterk in orde.
Je kunt ook een hotel in de buurt vh vliegveld nemen de avond van tevoren en de auto daar laten staan, ik wou dat afgelopen mei ook doen, had toen een hotel gevonden voor slechts € 65 per kamer en gratis auto laten staan en ze hadden een shuttle naar het vliegveld.
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door MDeckers »

Dat is een goed idee, maar bij de meeste hotels die ik zo gevonden had was de prijs tot 15 nachten, en extra nachten werden duur aangerekend, we gaan 4 weken dus dat telt wel door dan.
Zou je kunnen aangeven welk hotel je toen gevonden had, misschien dat ik daar handig prijs kan vragen.
Een hotel nabij zou wel fijn zijn, gezien de vlucht reeds om 7 gaat.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Tantelotje »

Als je vlucht zo vroeg gaat, let dan wel op dat de shuttle al rond die tijd rijdt.
Geen ervaring met CDG specifiek, maar ik weet inmiddels dat sommige hotels een nachtshuttle systeem hebben waarbij de shuttle minder frequent rijdt of tegen (kleine) vergoeding. En sommige hotels starten pas de shuttle rond 06.00 uur.

In ieder geval zou ik met zo'n vluchttijd altijd kiezen voor een hotel overnachting. Anders blijft er wel heel weinig over aan nachtrust. En nachtrust mag wat ons betreft best wat kosten :D En parkeerkosten maak je toch, ofwel regulier ofwel in zo'n tarief.
Dus wij pakken eigenlijk altijd een Park, Sleep, Fly.

In Nederland ervaring met Van der Valk (31 dagen gratis parkeren) en Ibis (21 dagen gratis parkeren, weet niet wat de aanvullende tarieven zijn want die hadden we niet nodig), in Duitsland en België met Mercure (3 euro per dag vanaf dag 22), Golden Tulip (6 euro per dag vanaf dag 22) en Relaxta hotel. Als ik het me goed herinner 8,- per dag vanaf dag 22. Kan me niet voorstellen dat zoiets niet beschikbaar is bij CDG?
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Google maar eens op: park sleep fly CDG. Krijg je heel wat mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

MDeckers schreef:
02 dec 2020, 08:51
Een beetje later maar via StudentUniverse (publieke prijs, want we zijn geen student meer) hebben wij maandag voor Sep 2021 geboekt op BA/AA (AA ticketed) van CDG - DEN voor 320 euro incl bagage pp. (totaal 2 pers).

6 uur overstap in Londen en we moeten de parking in Parijs betalen maar wat dat betreft toch sterk in orde. Voor onze reis in mei 2020 betaalden we 370 pp CDG - MCO (Orlando), wat we toen ook al een goede prijs vonden.
Ik bedoel dit niet flauw maar wat ik mij afvraag, wonen jullie misschien in de buurt van Parijs (of zuidelijk Belgie)? Ticketprijs is natuurlijk superscherp, maar is dit reisplan nu echt zo voordelig c.q. aantrekkelijk?
-Eerst (gerekend vanuit Eindhoven) ruim 400km rijden (auto rijdt niet op water, tol Lille-Parijs a 16,50)
-Omdat je vlucht zo vroeg vertrekt nog een overnachting willen (moeten) boeken, toch ook snel 70 Euro. (excl.parking)
-Een overstap op LHR van 6 uur. Hier maak je vast (lunch)kosten, want 6 uur is best lang.
-Na een lange retourvlucht (met overstap ?) vermoeid die 400km weer terugrijden naar Nederland (auto rijdt nog steeds niet op water, tol Parijs-Lille a 16,50 of weer een overnachting bij CDG?)

Ik heb CDG (net als FRA trouwens) nooit gezien als een startpunt voor een reis naar de VS. Daar overstappen is geen probleem, maar om mijn reis daar te starten..... Het zal onder aan de streep wat voordeliger zijn maar het gemakt wil toch ook wat, of zie ik wat over het hoofd ?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door HennyCox »

Ruud2004 schreef:
03 dec 2020, 13:54
Ik bedoel dit niet flauw maar wat ik mij afvraag, wonen jullie misschien in de buurt van Parijs (of zuidelijk Belgie)? Ticketprijs is natuurlijk superscherp, maar is dit reisplan nu echt zo voordelig c.q. aantrekkelijk?
-Eerst (gerekend vanuit Eindhoven) ruim 400km rijden (auto rijdt niet op water, tol Lille-Parijs a 16,50)
-Omdat je vlucht zo vroeg vertrekt nog een overnachting willen (moeten) boeken, toch ook snel 70 Euro. (excl.parking)
-Een overstap op LHR van 6 uur. Hier maak je vast (lunch)kosten, want 6 uur is best lang.
-Na een lange retourvlucht (met overstap ?) vermoeid die 400km weer terugrijden naar Nederland (auto rijdt nog steeds niet op water, tol Parijs-Lille a 16,50 of weer een overnachting bij CDG?)

Ik heb CDG (net als FRA trouwens) nooit gezien als een startpunt voor een reis naar de VS. Daar overstappen is geen probleem, maar om mijn reis daar te starten..... Het zal onder aan de streep wat voordeliger zijn maar het gemakt wil toch ook wat, of zie ik wat over het hoofd ?
Nee, je ziet niks over het hoofd, buiten het feit dat inderdaad er ook mensen zijn die het niet fijn vinden om vanaf Schiphol te vliegen en daar ook niet naast de deur wonen. Voor mij is bv. Dusseldorf nog geen 45 minuten rijden en Frankfurt, waar veel prijsverschil in zit tov Schiphol, is een uurtje verder rijden en gratis parkeren bij het hotel (€65) voor 3 weken.

Verder denk ik dat vele (net als ik) het een "sport" vinden om zo goedkoop mogelijke vluchten/autohuur/hotelkamers te kunnen scoren.
Bovendien begint voor velen de vakantie al zodra je vanaf de oprit thuis wegrijdt...dus die 2uurtjes meer naar Parijs rijden tov Schiphol is puur al vakantie. Velen draaien er hun hand niet voor om om in USA 500 a 600 km op een dag te rijden, maar een luchthaven hier op 200km verder dan Schiphol is al teveel van het goede, die redenatie snap ik dan weer niet zo goed.
Conclusie: ieder doet het op zijn/haar manier, voor beide is wat te zeggen :thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

HennyCox schreef:
03 dec 2020, 14:22
mensen zijn die het niet fijn vinden om vanaf Schiphol te vliegen en daar ook niet naast de deur wonen
Hier is er inderdaad zo eentje. Woon op 3 kwartier van Schiphol. Maar rij net zo lief naar Brussel of Dusseldorf om daar vandaan te vliegen. Prive zullen we bijna nooit van Schiphol vliegen. Een sterke voorkeur voor Dusseldorf nipt gevolgd door Brussel. Vele malen relaxter dan het altijd chaotische Schiphol.
Zakelijk maakt het me niet zoveel uit. Mijn werkgever weet dat het mij niet uitmaakt. Ik hoor vanzelf wel wat ze boeken.
HennyCox schreef:
03 dec 2020, 14:22
waar veel prijsverschil in zit tov Schiphol
Verschillen kunnen zo maar tussen de €500 en de €1.000 zijn per ticket. Dan neem ik dat uurtje extra in de auto wel voor lief!
HennyCox schreef:
03 dec 2020, 14:22
Velen draaien er hun hand niet voor om om in USA 500 a 600 km op een dag te rijden, maar een luchthaven hier op 200km verder dan Schiphol is al teveel van het goede, die redenatie snap ik dan weer niet zo goed.
Daar verbaas ik me inderdaad ook elke keer weer over. Het ene moment praat men hier over Dusseldorf en Brussel of het aan de andere kant van de wereld ligt en 10 minuten later starten ze een topic om te vragen of een rondje San Francisco-Las Vegas-Los Angeles op 1 dag haalbaar is...

Maar goed. Iedereen moet het lekker doen op de manier die hem of haar het beste past. Of het meeste plezier uithaalt. En gelukkig is dat niet voor 1 ieder hetzelfde. Anders waren we snel klaar met dit forum!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer