Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Grouchy »

Normaal werkt het zo. Zolang het ticket uitgegeven is door BA moet je goed zitten, anders zou ik zoiets als 'only on BA operated (and/or marketed) flights' verwachten.

Waar me wel opvalt is dat als het niet doorgaat je een voucher krijgt. Zodra je dan die voucher wilt gebruiken:

The voucher provided is valid for use towards a new British Airways Holidays booking or British Airways flight only booking.

Dat kunnen ze interpreteren als alleen BA operated (en/of marketed) vluchten. Geen Iberia en geen American.
tcjvissers
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2017, 09:17
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door tcjvissers »

Maxmannl schreef:
27 okt 2020, 20:05
BA / American airlines sale van €250 inmiddels ook afgelopen.

Cool. Benieuwd wanneer je die site live hebt! zou graag weer wat alerts instellen!!

Ben een nieuwe site aan het ontwikkelen speciaal voor usa waar je alleen populaire steden ziet met direct laagste prijs via broker en direct bij maatschappij. Kun je ook alert ontvangen als prijs voor jouw bestemming extreem laag is (alert google flights is crappy). Werkt niet met invoeren van data zoals rest maar laat echt gewoon direct de goedkoopste prijs zien voor een periode van 7,14 en 21 dagen in het komende jaar. Zodra die af is meldt ik het.
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door phoonke »

Heb zonet mijn tickets geboekt bij air canada aan 448€ pp
CDG-YUL-MCO 2/7/21
MCO-YUL-CDG 22/7/21

Het is een gok kunnen we al gaan of niet. Maar we verliezen niets.
Tickets zijn betaald met voucher van air canada omdat we dit jaar niet kunnen gaan zijn en wie boekt bij air canada voor 31 december mag kosteloos zijn vlucht omboeken.

Hopelijk is de coronacrisis beter dan of nog beter opgelost? Want het wringt toch dat we dit jaar niet kunnen gaan zijn.

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1996
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Het valt mij de laatste tijd op dat de tarieven bij Aer Lingus naar LA, SF, NY & Seattle ,vrij voordelig zijn voor het voorjaar/zomer 2021.
Bijvoorbeeld 3 weken San Francisco, 7 tot 28 april, 420 euro met bagage. New york 360€. Persoonlijk kan ik wel leven met dit soort prijzen.
Verder geen ervaring met Aer Lingus maar volgens mij zijn ze wel ok.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Dat de prijzen laag zijn valt me niet op. Er zal aanzienlijk minder geboekt worden en dat zie je terug in de prijzen.
Erwin10
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2019, 13:07
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Erwin10 »

Het nadeel van Aer Lingus is dat de tickets, maar flexibel zijn tot 31-05-21. Dit bij andere vliegtuigmaatschappij veel ruimer.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ik zie bij de KLM rechtstreeks naar LA in september volgend jaar voor 530. Dat is best aardig volgens mij? Normaal denk ik in de 700? Hoe denken de kenners daar over?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Zou in de pre-coronatijd een goede prijs zijn. Inclusief bagage?
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Nee sorry, zonder bagage (Light-tarief) dat had ik er idd even bij moeten vermelden. Maar ben nog Silver bij KLM dus dan kan ik sowieso een koffer mee.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Als jij het zelf een goede prijs vindt dan zou ik boeken.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Visser »

Heel nette prijs. Zou ik ook meteen boeken. Vlieg meestal naar Louisville KY. Daar kan ik alleen maar van dromen.... Alhoewel vorige winter met AA voor 550 dollar, retourtje, Dat was ook niet slecht.
.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

@TradeMarkNL83
Is vliegen vanuit Dusseldorf een optie voor jou? Vanaf DUS (of BRU) zijn de prijzen vaak veel scherper.
Zelf heb ik, met de vouchers van afgelopen voorjaar), voor augustus '21 een reis geboekt voor de familie: heen DUS-LAX en terug LAS-DUS. Beide met overstap op Schiphol. Tickets waren €470 p.p. inclusief bagage (dus ong. €370 exl. bagage). Helaas zijn de prijzen intussen alweer gestegen...
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Bedankt voor de antwoorden! Het moet trouwens SFO worden want Yosemite is de hoofdbestemming, maar die prijzen zijn nagenoeg gelijk.

@Frasi Wat ik me over vliegen via Düsseldorf met overstap op Schiphol altijd afvraag is of mensen dan daadwerkelijk opstappen in Düsseldorf of toch op Schiphol. Ik heb nl geen auto dus zou dan met de trein naar Düsseldorf moeten. Maar goed dat is 20 euro zie ik en duurt 2u (woon in Amsterdam dus op zich makkelijk te doen). Zal die prijzen ook eens in de gaten houden!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Ik vond eerlijk gezegd met de trein naar Düsseldorf en verder met vliegtuig niet echt een aanrader.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

In mijn geval scheelde het de helft (vanuit AMS hadden mijn tickets €930 gekost en nu €470). En dat x6 is de moeite. De prijsverschillen variëren maar toen ik eind augustus boekte was het echt zo extreem.

@TradeMarkNL83 : je moet ook echt vertrekken vanaf de luchthaven die je ticket aangeeft. Halverwege (bijv. op Schiphol) opstappen kan/mag niet. In dat geval ben je namelijk in DUS een "no-show" en zijn alle volgende trajecten komen te vervallen. Tenzij je op Schiphol het volle prijsverschil bijpast. Er zijn voorbeelden uit het verleden waar het mis ging.
Enige escape die je kan nemen is als je een ticket vanaf Brussel Midi (ZYR) of Antwerpen (ZWE) met de Thalys van en naar Schiphol hebt. Dan moet je ook echt daar je treinticket afhalen, maar kan je op de terugweg direct vanaf Schiphol naar huis.

Maar goed, als je in Amsterdam woont en geen auto hebt, is de route vanaf Düsseldorf wellicht minder handig. De vertrektijden vanaf DUS zijn vaak erg vroeg (06:20 of 08:15u) en dat haal je niet met de trein. Allemaal een kwestie van afwegen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Als het zoveel scheelt kan ik het me goed voorstellen. Bedankt voor de info! :thumbup:
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timb »

Blij dat ik aan de grens woon. Alles in Duitsland is goed te rijden. Mooi om te zien dat ook iedereen weer tickets boekt. Ik was even aan het twijfelen, maar de prijzen zijn idd erg laag. Wij gaan dus ook de gok maar wagen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

TradeMarkNL83 schreef:
21 nov 2020, 15:05
Wat ik me over vliegen via Düsseldorf met overstap op Schiphol altijd afvraag is of mensen dan daadwerkelijk opstappen in Düsseldorf of toch op Schiphol.
Als je in Dusseldorf niet opstapt. Kan je jezelf de moeite besparen om naar Schiphol af te reizen. Je wordt daar namelijk niet toegelaten op de vlucht omdat je vanuit Dusseldorf als een no show staat geregistreerd.

Ik vlieg zakelijk altijd uit Schiphol, Dusseldorf of Brussel. Maakt me niet zo heel veel uit of ik nu 3 kwartiertjes verder moet rijden ja of nee. Prive eigenlijk altijd vanuit Brussel of Dusseldorf. Dan overstappen op Schiphol levert regelmatig tussen de €500 en €1.000 voordeel op. Per ticket. Daar rij ik prive heel graag een stukkie voor om...
Zakelijk gezien ook. Maar mijn baas zal het een rotzorg zijn.

Van die 3 vind ik Schiphol sowieso het minst prettig.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Almere vak V schreef:
25 nov 2020, 13:47

Als je in Dusseldorf niet opstapt. Kan je jezelf de moeite besparen om naar Schiphol af te reizen. Je wordt daar namelijk niet toegelaten op de vlucht omdat je vanuit Dusseldorf als een no show staat geregistreerd.

Van die 3 vind ik Schiphol sowieso het minst prettig.
Dank, leek me ook logisch hoor. Maar had wel eens gelezen dat mensen het deden, vooral zonder bagage en op de terugvlucht. Maar niet een risico dat ik van plan was om te gaan nemen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

TradeMarkNL83 schreef:
25 nov 2020, 16:15
vooral zonder bagage en op de terugvlucht
Terugvlucht geen probleem. Ik weet overigens niet wat een maatschappij hiermee eventueel doet of kan doen.

Maarja, dan kan ik in Amsterdam wel uitstappen. Staat mn auto toch in Dusseldorf of Brussel....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer