Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Trails »

ClaireVHaut schreef:
16 nov 2020, 08:58
MAar ik was niet van plan te reserveren eigenlijk (reisperiode september/oktober) Of is het alsnog nodig in de grote bekende parken in de VS ?
Wij zijn zowel in 2017 als in 2019 in september/oktober geweest (7 en 5 weken). Wij waren blij dat we alles gereserveerd hadden, tenminste de campings die te reserveren waren. Veel campings (ook natuurcampings en in State Parks en Nat. Parks) waren vol. We hebben dan ook heel wat keren tot vrij laat in de avond campings zien komen en weer zien gaan.
Dat wil niet zeggen dat wij ter plekke niet flexibel genoeg zijn om eens iets te veranderen. Die wijzigingen hebben ons nooit meer dan $ 200 gekost. En... wat is nou $ 200 op die hele reissom???
Hou er ook rekening mee dat veel natuurcampings al begin/midden september op slot gaan.
Wij vinden het vrijheid om campings te boeken en de hele dag te kunnen besteden aan dingen doen/zien. Wij hoeven niet al vroeg in de middag op zoek te gaan naar een plekje want we weten dat we er al eentje hebben.
Voor de parken is oktober ook nog hoogseizoen. In 2017 zelfs heel veel problemen gehad met het vinden van een parkeerplek in de parken. De camperparkeerplekken werden vaak in beslag genomen door personenauto's. En dan hadden wij niet eens een camper van 30ft...

Ik weet niet wat jullie route wordt maar meestal staat toch wel op een reserveringssite erbij vermeld of er een tentpad aanwezig is. Op natuurcampings kan een tentje meestal wel naast/bij de camper geplaatst worden.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

@ClaireVHaut ik vond nog een foto met op de achtergrond van onze site ( achter onze picnic tafel) een "zandbak" . Zo noemden wij de tent plekken. Deze hebben wij op heel veel campings gezien. Dus plek voor zowel je camper als een tentje.
IMG_1196 - kopie.JPG
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ClaireVHaut »

Trails schreef:
16 nov 2020, 10:17
ClaireVHaut schreef:
16 nov 2020, 08:58
MAar ik was niet van plan te reserveren eigenlijk (reisperiode september/oktober) Of is het alsnog nodig in de grote bekende parken in de VS ?
Wij zijn zowel in 2017 als in 2019 in september/oktober geweest (7 en 5 weken). Wij waren blij dat we alles gereserveerd hadden, tenminste de campings die te reserveren waren. Veel campings (ook natuurcampings en in State Parks en Nat. Parks) waren vol.

Dat wil niet zeggen dat wij ter plekke niet flexibel genoeg zijn om eens iets te veranderen. Die wijzigingen hebben ons nooit meer dan $ 200 gekost. En... wat is nou $ 200 op die hele reissom???

Ik weet niet wat jullie route wordt maar meestal staat toch wel op een reserveringssite erbij vermeld of er een tentpad aanwezig is. Op natuurcampings kan een tentje meestal wel naast/bij de camper geplaatst worden.


Ah.. oke..dus reserveren is dus wel zinvol, dan moeten we dat even in de gaten houden. Route ligt nog niet vast.. We zitten nog in de "waar gaan we heen" fase. Ene stel wil Texas, terwijl mij de westkust (en vooral die parken) enorm aanspreken.

200 USD is niet veel idd, maar als allle plekken dubbel geboekt moeten worden,dan vind ik dat best veel. Plek voor RV is 30-50 USD per nacht ? Tent 20 zag ik zo , op 30 nachten loopt dat natuurlijk wel op als je alles dubbel moet boeken. MAar goed, ik begrijp dat het vaak wel kan, dus zal ik daar eens goed op letten.

Thanks voor de info !
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ClaireVHaut »

BonnyR schreef:
16 nov 2020, 11:10
@ClaireVHaut ik vond nog een foto met op de achtergrond van onze site ( achter onze picnic tafel) een "zandbak" . Zo noemden wij de tent plekken. Deze hebben wij op heel veel campings gezien. Dus plek voor zowel je camper als een tentje.IMG_1196 - kopie.JPG
HA ha.. die zandbakken ken ik idd uit Canada. Staat het duidelijk bij de plekken vermeld?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

ClaireVHaut schreef:
16 nov 2020, 11:51
HA ha.. die zandbakken ken ik idd uit Canada. Staat het duidelijk bij de plekken vermeld?
Durf ik niet te zeggen, wij hebben nog nooit een tent mee gehad dus daar ook niet specifiek opgelet.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Trails »

ClaireVHaut schreef:
16 nov 2020, 11:51
Staat het duidelijk bij de plekken vermeld?
Hier wat dagverslagen van ons waar ook de tent bij de camper op de foto's staat:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 0sept.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 0sept.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 0sept.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 20okt.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 20okt.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 20okt.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 20okt.html

Ik heb nog even op de reserveringsite van Mather Campground (Grand Canyon) gekeken en daar staat duidelijk bij de specifieke plekken dat een tent erbij kan.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 20okt.html

Wat wij ook een voordeel vinden van het reserveren van campings: je kunt je plek uitzoeken. Wij boekten meestal zodra het kon en we stonden vorig jaar werkelijk op de mooiste plekken.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ClaireVHaut »

@Trails bedankt voor je uitgebreide antwoord en wat een mooi verslag ! Ik ben nu iig wat meer gerust vwb tentplek bij de camper Thanks!
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

ClaireVHaut schreef:
16 nov 2020, 08:58
Trails schreef:
16 nov 2020, 08:17



Mag er geen tent bij de camper geplaatst worden dan kun je altijd nog overwegen om er een tentplek bij te boeken.

Als je campings van tevoren boekt kun je de lengte van de camper aangeven, dan weet je bij aankomst dat hij op de plek past. De camper mag niet op de weg staan zodat anderen niet meer langs kunnen.

De parken die ik bekeken heb, kan ik niet 1,2,3 vinden of er een tentpad op de plek is, wel staat er dat je met 6 op de plek mag (1 auto/rv) . Twee plekken boeken vind ik nogal prijzig worden. Camper is al stukje duurder dan met auto (zelfs met 2 auto's is camper duurder) en als ik dan ook nog 2 plekken moet gaan boeken, vind ik dat best wel iets om over na te denken.

Lengte van RV is idd wel een ding bij boeken, meestal staat het er bij wat er past. MAar ik was niet van plan te reserveren eigenlijk (reisperiode september/oktober) Of is het alsnog nodig in de grote bekende parken in de VS ? (wellicht handig om dit niet hier te vragen)
Meestal lukt het wel met een tentje erbij. Je kan hem zelfs op het asfalt zetten als dat past.

Wat de prijs betreft, veel kampeerterreinen staan toe dat je met een motorhome op een 'gewone' plek staat. Je hebt echter niet alle aansluitingen. Ik heb overigens ook vaak gezien dat tent-plekken elektriciteit hebben. We namen derhalve ook wel vaak een éénpits inductieplaatje mee.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ClaireVHaut »

@Big Al stroom gebruiken wij zelden. Ik denk dat ik met een Camper 1 x in de zoveel dagen ergens aanhaak, maar ik ben van nature een tent kampeerder en gebruik dan ook zelden stroom. Opladen van telefoon/camera doe ik in de auto bijvoorbeeld. Dus ook met camper zal ik niet vaak stroom gebruiken aangezien de koelkast en oven op gas werken, magnetron zal ik , denk ik, niet vaak gebruiken.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gast

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Gast »

Geen airco in de RV?
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

Airco, tuurlijk zit er airco in een RV, maar gebruiken wij nauwelijks. Tijdens het rijden met RV heb je net als in een auto gewoon airco. En met de generator kun je airco altijd aanzetten als je stilstaat, hoef je dus ook geen stroomaansluiting voor te hebben.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Elendan schreef:
21 nov 2020, 13:03
Airco, tuurlijk zit er airco in een RV, maar gebruiken wij nauwelijks. Tijdens het rijden met RV heb je net als in een auto gewoon airco. En met de generator kun je airco altijd aanzetten als je stilstaat, hoef je dus ook geen stroomaansluiting voor te hebben.
Op veel kampeerterreinen mag een generator maar tijdens bepaalde uren en/of op bepaalde plekken gebruikt worden. Ze maken toch wel redelijk veel lawaai en je zit ook nog met de uitlaatgassen.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

@Big-AL Wat ik zeg, wij gebruiken het nauwelijks maar als je het niet 's nachts aanzet geen probleem hoor. Wij staan meestal in het 'wild' dus daar stoor je niemand mee en in al die jaren misschien 4 uur in totaal tijdens onze vakanties dat ding aangehad.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Mee eens. Wildkamperen (boondocking) heeft ook onze voorkeur. Lang leve NF, USDA, BLM, enz.!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ClaireVHaut »

Terpies schreef:
20 nov 2020, 18:36
Geen airco in de RV?
ik geloof niet dat ik het nodig heb.. ik weet natuurlijk niet wat ik mis.. Ik ben tent kampeerder, daar heb je arko ;)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Hangt wellicht van de regio en de tijd van het jaar af. Het is vrijwel niet uit te houden in de zomer in het zuidoosten - ook 's-nachts niet. Warm (25-30 graden) en vochtig (80-100% relatieve luchtvochtigheid).

Sommige mensen hebben daar geen of weinig last van. Helaas val ik daar niet onder.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door hemmie »

ClaireVHaut schreef:
24 nov 2020, 23:09
Terpies schreef:
20 nov 2020, 18:36
Geen airco in de RV?
ik geloof niet dat ik het nodig heb.. ik weet natuurlijk niet wat ik mis.. Ik ben tent kampeerder, daar heb je arko ;)
Dat hangt er inderdaad maar net vanaf waar je reist, en wanneer. Ik woon in Houston, ik zou hier toch niet graag in de zomer zonder airco in een RV verblijven. Afgelopen zomer een paar nachten bij Zion in een tent gekampeerd tijdens een hittegolf, elke dag 42 graden en ook 's nachts nog erg warm. Dat was al afzien in een tent (buitentent niet gebruikt, dus alleen de binnentent die voor een groot deel uit gaas bestaat), ik moet er niet aan denken in zo'n situatie in een RV te slapen (met alleen wat kleine raampjes) zonder airco.
Terug in Texas!
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Pleank »

Hoi allemaal,

mijn interesse is gewekt in het huren van een camper, maar ik heb geen benul van redelijke prijzen.. Tot nu toe vooral verdiept in reizen met auto en combi van tentkamperen en hotels. Maar gezien onze bestemming volgend jaar, Yellowstone/South Dakota en misschien Colorado in september met wellicht een stukje Canada of Glacier NP erbij (geinspireerd door @jojostravelusa) was ik nu ook eens naar een camper aan het kijken. Zo'n truckcamper zag er leuk uit, is dat goedkoper dan een reguliere camper?

Kortom, volgend jaar september, 4 tot 5 weken.. Salt Lake City, Denver, eventueel Vegas of Calgary..

Wat ik nu tegenkwam is op usareisen.de vanuit SLC 29-08 tot 30-09 een T19 truckcamper van Cruise America voor 3300 euro. Dat klinkt zo goedkoop voor zo'n lange reis, is dit een hele goede aanbieding of zie ik iets over het hoofd? Op Travelhome is dezelfde camper voor dezelfde periode 4687 euro..

EDIT: ik zie al wat ik over het hoofd zie, geen mijlen inclusief.. :?

Ik ga me wat inlezen in dit topic maar enige beeldvorming over wat een redelijke prijs is zou al top zijn :thumbup:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jojostravelusa »

De truckcampers waar wij voor gevallen zijn, zijn zeker niet goedkoper dan de C-class. Wij gaan er speciaal voor naar Canada omdat ze daar mooiere modellen hebben. Canadream en Fraserway hebben de TCA resp. TC en die zijn beduidend groter en luxer dan de truckcamper van Cruise America. Die is heel simpel, maar schijnt wel goed bruikbaar te zijn. Wij hebben hier geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Coyote Buttes »

Ik ben op zoek naar camperhuur via de website van besttimerv. Helaas kan ik niets vinden, alleen verkoop van campers.
Ook bij boeken via tussenpersonen staat besttimerv niet bij de resultaten.
Verhuurt besttimerv nog steeds campers?

Heeft iemand enige info?
Ik zou het liefst een trailer + caravan huren (Jeep wrangler + micro minnie)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer