Reis ChantalGrrr: huwelijks/rondreis Florida mei 2021.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 jan 2019, 10:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis ChantalGrrr: huwelijks/rondreis Florida mei 2021.

Bericht door ChantalGrrr »

Hallo allemaal!

Na vorige zomer ons hart verloren te zijn aan Amerika (toen een rondreis in het zuidwesten gemaakt), maar ook waar we ons vorig jaar hebben verloofd, is het tijd om onze huwelijksreis te plannen. Hopelijk kan alles volgend jaar door gaan, ook al zal het hier en daar nog wel aangepast zijn door corona.
We hebben ook al onze New York trip moeten uitstellen, dus hopelijk deze niet.

Ik zit vast aan de onderwijsvakantie's, maar heb 1 extra weekje weten vrij te krijgen door te ruilen van dagen met collega's.
We gaan van 2 mei tot 22 mei. We zouden graag nog tips willen over hoe we onze reis nu gepland hebben, maar ook over er ergens nog verborgen parels zijn. De pretparkendagen blijven sowieso staan, grote droom is om naar disneyworld te gaan en universal studios (voor het harry potter gedeelte en ja, die hebben we ook al in het zuidwesten gehad :) ).

1 mei - woonplaats naar Amsterdam (als we een vroege vlucht hebben, pakken we een hotel op Schiphol)
2 mei Amsterdam - Orlando (tot nu toe is er 1 directe vlucht op deze datum)
3 mei Orlando > Universal studio's
4 mei Orlando - Via Tampa - Clearwater beach
5 mei Clearwater beach - via St. Petersburg - Sarasota
6 mei Sarasota - Fort Myers
7 mei Fort Myers - Naples
8 mei Naples - Marco Island
9 mei Marco Island (strand/relax dag, mocht er een beter strand zijn graag tips!)
10 mei Marco Island - Everglades airboat tour doen - naar Marathon (is dit haalbaar?)
11 mei Marathon - Key West (ochtend zwemmen bij Bahia Hoda state park (als ik dat zo goed schrijf)
12 mei Key west dagtocht naar Dry Tortuga
13 mei Key West - Miami
14 mei Miami
15 mei Miami - Fort Lauderdale - Cocoa beach
16 mei Cocoa beach (bezoek Space Center) - St. Augustine
17 mei St. Augustine dagtrip naar Jacksonville (bezoek Kingsley Plantation)
18 mei St. Augustine - Daytona beach - Orlando
19 mei Disneyworld
20 mei Disneyworld
21 mei Disneyworld
22 mei Orlando - Amsterdam

Mochten jullie nog meer info willen hebben dan voeg ik die toe (we huren een auto, zijn met 2 personen).
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis ChantalGrrr: huwelijks/rondreis Florida mei 2021.

Bericht door iLoveStedentrips »

Hi, mooie route!

je vraagt of 10 mei haalbaar is? Ik denk van wel maar ook afhankelijk wat je van de Everglades wil zien. Ik zou langs de Hwy 41 zeker even stoppen bij Kirby Storter Roadside Park en de loop Road rijden langs de Hwy 41.

Ik heb het inmiddels vaker aangeprezen op dit forum maar het is zo leuk en ook nog eens helemaal gratis! Kijk maar even op mijn site als je tijd en zin hebt. Staan veel foto's op.
https://www.rondreizennoordamerika.nl/l ... 1-florida/
https://www.rondreizennoordamerika.nl/k ... boardwalk/

Mocht je deze twee bezoeken, het duurt niet heel lang, dan kan je Sharky Valley wat mij betreft overslaan en kan je zeker doorrijden naar Marathon. Eventueel kan je ook op Islamorada stoppen, dat is wat eerder.

Verder moet je tijdens je huwelijks natuurlijk vanaf de pier in Naples naar de zonsondergang kijken. Romantischer wordt het niet :D De pier bij Clearwater vond ik ook erg leuk, wel drukken met marktkraampjes. Kijk vanaf de pieren ook goed in het water, dan zie je vast Manatees, roggen, grote vissen en hopelijk dolfijnen.

Hier vind je al mijn berichten over Florida:
https://www.rondreizennoordamerika.nl/tag/florida/

Mocht je specifiekere vragen hebben?

Veel plezier met de voorpret!
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis ChantalGrrr: huwelijks/rondreis Florida mei 2021.

Bericht door IngridZw »

Voor een extra dagje relaxen kan ik zeker Clearwater Beach aanraden. Wij hadden er 2 overnachtingen en hebben ons prima vermaakt. CB staat bekend om haar prachtige witte stranden en dat klopt helemaal. Bovendien is er een mooie boulevard met winkeltjes, restaurantjes etc. waar het 's avonds erg gezellig is.

Wij hadden ook de intentie om op de Keys een zwem/strand moment in te lassen. Op Islamadora (aan de Atlantische oceaan) had ik op internet een publiek State Park opgezocht, maar het strand lag daar vol met zeewier en het stonk naar verrotte eieren. Op advies van een plaatselijke inwoner gingen we daarna naar Founders Park aan de Mexicaanse golf. We moesten een paar dollar entree betalen maar dat was het helemaal waard. Echt een klein paradijsje met palmbomen, schoon wit strand, heerlijk warm water en mooie overdekte picknickplaatsen. Misschien is dit ook iets voor jullie.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
stoffelke
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 jul 2013, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis ChantalGrrr: huwelijks/rondreis Florida mei 2021.

Bericht door stoffelke »

Voor een honeymoon mag het wel wat specialer zijn he. Enkele romantische tips:
De sunset op de pier in Naples.
Het sandpearl hotel in Clearwater beach.
Full moon party op islamorada.
Jet ski tocht rond Key West.
Magic Kingdom vuurwerk, maar vanop het strand vh polynesian resort (gratis).
Fietstocht door Celebration.
Dagje Fiscovery cove!
Richard033
Amerikafan
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Amersfoort

Re: Reis ChantalGrrr: huwelijks/rondreis Florida mei 2021.

Bericht door Richard033 »

Wij zijn een aantal jaar terug een week op Marco Island geweest. Tigertail beach is een mooi strand maar de weg ernaartoe, lopend vanaf de parkeerplaats is een ramp, je loopt door de mangroven en het stikt daar van de muggen. Overige public beaches hebben weinig tot geen parkeermogelijkheid. Het was de laatste week van onze vakantie en eerlijk gezegd na 2 dagen was ik al aan het kijken of we ergens anders terecht konden, maar alles was op korte termijn erg duur.

Het eiland zelf is ongelofelijk saai, blijf 2 dagen langer in Naples. Daar heb je meer te doen en zijn de stranden net zo mooi.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis ChantalGrrr: huwelijks/rondreis Florida mei 2021.

Bericht door BonnyR »

Op een Honeymoon trip mag natuurlijk Honeymoon Island niet ontbreken. :P
https://www.floridastateparks.org/honeymoonisland

Wij vonden het een leuke stop, heel veel wasbeertjes gezien daar.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer