Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vastgoed in (zuidwest) USA.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
RaphaelB
Amerikafan

Vastgoed in (zuidwest) USA.

Bericht door RaphaelB »

Helaas zijn net als in Nederland ook hier in de VS de huizenprijzen enorm gestegen de afgelopen jaren. Ik zoek een niet al te oud huis met minstens 4 slaapkamers / 2 badkamers. Helaas is er onder de 300k niks redelijks meer te vinden in regio Glendale in AZ in een veilige buurt. Men verwachtte dat ivm Covid de prijzen zouden dalen, maar niks is minder waar helaas.

Heeft er iemand ervaring met foreclosure of andere tips om iets voordeliger te kopen?

Ben al pre approved voor een hypotheek en ben in contact met real estate agents. Maar ik vraag ook liever naar jullie ervaringen
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Re: Vastgoed in (zuidwest) USA.

Bericht door Disney-Golf »

In 2008-2009-2010 kon je koopjes doen als buitenlander.
Amerikanen zelf dan weer minder omdat het gross geen cash geld had om huizen te kopen en hypotheken amper gegeven werden in die periode.
Verder zijn huizen nergens ooit goedkoop geweest hoor!
Vraag eens aan je ouders (groot ouders) of hun huis goedkoop was toen ze het aankochten?
Alles is echter relatief, vandaag is $300.000 duur voor je!
Binnen 20 jaar ga je jezelf voor de kop kunnen stoten dat je er maar één gekocht hebt, wacht maar... :wink:
Visser
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Visser »

In 2010 waren huizem in AZ 30.000.... Wilde iets kopen in Buckeye, maar terwijl ik het bekeek schreeuwde iemand, "PUT THAT GUN DOWN". Never mind. Plus AZ in mijn favoriete staat, Phoenix mijn minst favoriete stad.... Maar daar is het werk.
Koop anders een mobile home double wide. Zijn net zo goed als een stick built home. Maar de helft goedkoper. Of koop in bv. Casa Grande, Eloy.
.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

COVID zorgt vooral voor een vlucht van appartement huurders in dure dichtbevolkte gebieden naar goedkopere ruimere plekken. Huizen met tuintjes zijn erg gewild. Makkelijk social distancing...
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Volgens mijn realtor gaan de prijzen pas volgend jaar ergens wat stagneren/zakken, wanneer veel mensen hun huis niet meer kunnen betalen. Als het al zo ver komt want het kan weer snel aantrekken met de economie. Er wordt minder gekocht maar het probleem is dat er ook bijna geen aanbood aan de onderkant is omdat vrijwel niemand nu doorstroomt met COVID en alle onzekerheid, vraag en aanbod blijft dus alsnog in balans. En in veel gebieden gaat het niet zover komen omdat deze relatief nog goedkoop zijn voor mensen die vanuit duurdere gebieden in de VS komen. Geen idee of dat in Phoenix zo is, maar hier komen veel mensen uit NY, Boston, DC, enzovoorts. Die kopen huizen onder de 400k in cash.

De rente stand is wel laag voor Amerikaanse begrippen. Op 3% rente betaal je per maand zo'n $4.22 per $1000 aan hypotheek en je kunt waarschijnlijk wel beter krijgen op het moment. Dus misschien dat je nog wat ruimte hebt in je budget.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Verhuizen naar Houston is zeker geen optie? In mijn wijk gaan de kleinste huizen (3-4 slaapkamers, minstens 2 badkamers) nog wel voor onder de 300k volgens mij, al stijgen de prijzen wel. De iets oudere wijken om ons heen hebben een behoorlijk groot aanbod onder 300k. We hebben niet voor niets veel mensen die vanuit NY en California hier naartoe verhuizen.
Terug in Texas!
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

hemmie schreef:
23 nov 2020, 16:41
We hebben niet voor niets veel mensen die vanuit NY en California hier naartoe verhuizen.
Was het niet vorig jaar dat er geen U-Haul meer te krijgen was in California omdat iedereen massaal de staat aan het verlaten was vanwege de hoge prijzen?
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Dat tekort aan verhuiswagens van welke soort ook is nog altijd een doorgaand probleem. Evengoed blijven de huizenprijzen hier stijgen want er is nog altijd bevolkingsaanwas via ooievaar, vliegtuig, en coyote; en een decennia-lang tekort aan bouwen lost zich niet zomaar op.
Heeft er iemand ervaring met foreclosure of andere tips om iets voordeliger te kopen?
Voor veilingen na gedwongen verkoop alsook voor short sales zul je met contant geld op de proppen moeten komen, anders maak je geen kans. Bedenk ook dat het vrijwel onmogelijk is om een inspectie te doen, deels vanwege COVID, deels omdat huizen snel verkopen en er a priori dus heel weinig tijd is.

Ik ben het met Disney-Golf eens dat een huis kopen altijd verschrikkelijk duur lijkt, maar dat het gewoon went over tijd: als je een vaste hypotheek hebt, dan wordt dat bedrag al snel lager relatief je inkomen, als je alleen maar met inflatie kunt bijbenen. En ik zie hierboven een rente van 3% genoemd, maar met de beste krediet kun je daar fors onder zitten. Voeg belastingaftrek toe en de rente is minder dan inflatie: een hypotheek is effectief gratis geld.

In het verleden was het alleen simpelweg de vraag of je zelf 5+ jaar ergens wilt blijven wonen. Dit jaar zijn er enorme veranderingen in de woningmarkt geweest vanwege COVID (het effect van thuiswerken, gesloten scholen, geen uitgaansleven, etc. en bij-effecten zoals veel minder verkeer). Nu moet je dus ook rekening houden met wat je denkt dat de langdurige effecten daarvan zijn over die 5+ jaar: of die veranderingen blijvend zijn, terugdraaien met de beschikbaarheid van een vaccin, of een combinatie van beide? En hoe dat alles jou persoonlijk treft.

Een antwoord op die vragen is volgens mij belangrijker dan de hoogte van de koopprijs nu.

Gr., Flipje
RaphaelB
Amerikafan

Bericht door RaphaelB »

Dat was inderdaad een gouden tijd vlak na de crisis. Ken verhalen van mensen hier die destijds prachtige huizen kochten tussen de 30 en 70k. Diezelfde huizen zijn nu meer dan 3 ton waard. Ook een collega van me had in 2016 zijn huis gekocht voor 250k en onlangs verkocht met meer dan een ton winst. In 4jr tijd! Prijzen stijgen extreem snel. Er zijn hier veel mensen die uit California komen en een bak geld aan overwaarde meenemen. In hun ogen is AZ ontzettend goedkoop, zij bieden ook vaak meer dan de vraagprijs.
Een andere staat is misschien nog wel een optie in de toekomst. Sommige real estate agents beweren inderdaad dat waarschijnlijk volgend jaar een dipje komt en de prijzen omlaag gaan. Maar ik wil niet meer wachten. Er zit niks anders op dan snel wat te kopen. In NL zeurt men over “hoge” huurprijzen van hun sociale huurwoning. Maar dat is niks vergeleken met de huurprijzen hier.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer