Reis martijn83: route van Portland naar Denver.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
martijn83
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mar 2014, 06:06

Reis martijn83: route van Portland naar Denver.

Bericht door martijn83 »

Hoi allemaal,

We zijn inmiddels bezig met het plannen van onze 4de reis naar Amerika. We kunnen de tickets van dit jaar omboeken, maar moeten dat binnenkort doen (anders niet meer geldig). We zouden graag weer naar Amerika willen gaan. We willen dit jaar naar gebieden gaan waar we nog niet geweest zijn. Met uitzondering van Yellowstone en Grand teton. Yellowstone zijn we al eens 3 nachten geweest, maar daar is nog zoveel meer te zien. En in Grand teton hadden we pech met het weer. Ook daar gaan we graag nog een keer naar terug.

Eerste keer: rondreis Florida gedaan.
Tweede keer: standaard rondje zuidwesten met de kustroute, San Diego en monument valley erbij.
Derde keer: Gestart in Seattle, Toen eerst een stuk door canada ,via de cannadese rockies, Glacier , yellowstone, grand teton, Saltlake city , Arches (en omliggende parken) , zion , las vegas , richting LA (en nog diverse andere parken en plaatsen).

Nu willen we in september 2020 een oneway gaan doen van Portland naar Denver, of van Denver naar Portland. Tickets zijn nog niet geboekt, en alles ligt nog open. We hebben een redelijk hoog reistempo. We houden om wandelen in de natuur af te wisselen met andere activiteiten. We gaan met 2 volwassenen en willen met een auto de rondreis gaan maken. Qua overnachtingen een combinatie van hotels/appartementen/etc.

Ik heb hieronder een route gemaakt, en ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden? Ik heb nog 2 dagen over, dus die zou ik kunnen besteden om ergens rust in te bouwen. Ik hoor graag of jullie nog tips voor ons hebben.

1. Amsterdam - Portland
2. Portland - Portland
3. Portland - Astoria
4. Astoria - newport
5. newport - Coos bay
6. Coos bay - Coos bay
7. Coos bay - Redwood National Park
8. Redwood National Park - Chiloquin
9. Chiloquin - Chiloquin
10. Chiloquin - Bend
11. Bend - Bend
12. Bend - Pendleton
13. Pendleton - Boise
14. Boise - Boise
15. Boise - Twin Falls
16. Twin Falls - Twin Falls
17. Twin Falls - Grand teton (jackson)
18. Grand teton (jackson) - Yellowstone
19. Yellowstone - Yellowstone
20. Yellowstone - Yellowstone
21. Yellowstone - Cody
22. Cody - Rapid City
23. Rapid City - Rapid City
24. Rapid City - casper
25. casper - Denver
26. Denver - Denver
27. Denver - Denver
28. Denver - Amsterdam

In het plaatje heb ik staan hoe de route er ongeveer zou uitzien. Uiteraard is dit slechts ter indicaties om een idee te krijgen en zijn dit niet per sé de wegen die we gaan gebruiken.
route.JPG
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route van Portland naar Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien toch nog wat meer toelichting. Waarom een volle dag Boise, en Twin falls? En waarom de lus naar Casper?
Geen Crater Lake?
Voor South Dakota lijkt meer tijd mij niet verkeerd.
Ook voor Redwoods NP is meer tijd wel mooi.

On 2015 deden wij deels hetzelfde stuk, misschien heb je iets aan ons verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Route van Portland naar Denver

Bericht door Felicitas »

Als jullie van wandelen en natuur houden is de volgende route van Pendleton naar Grand Teton ook het overwegen waard:
Pendleton
Joseph, Oregon
McCall, Idaho
Stanley, Idaho
Jackson, Wyoming

Maar dan heb je wat meer tijd nodig in die regio. Joseph is een erg leuk plaatsje en mooi gelegen bij de Wallowa Mountains en Wallowa Lake. McCall vonden we ook een gezellig plaatsje aan Payette Lake. Stanley is hét centrum voor outdoor activiteiten in de prachtige Sawtooth Range. En op de route van Stanley naar Jackson kom je langs Craters of the Moon NP.
martijn83
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mar 2014, 06:06

Re: Route van Portland naar Denver

Bericht door martijn83 »

Martin & Marianne schreef:
18 nov 2020, 13:19
Misschien toch nog wat meer toelichting. Waarom een volle dag Boise, en Twin falls?
Ik zou graag een American Football wedstrijd bijwonen tijdens mijn bezoek. Het enige NFL team op mijn route zit in Denver. Daarnaast zijn er op diverse plekken ook University Football wedstrijden. Mijn voorkeur gaat dan naar de Oregon Ducks of Boise State Broncos (wegens de link met Nederland). Omdat ik met de route nog aan het schuiven ben heb ik hier wat extra tijd staan. Daardoor hoop ik dat ik op een speeldag hier in de buurt kan zijn. Voor de rest heb ik er geen goede reden voor. Dus bij zowel Boise, en Twin falls kan een dag weggehaald worden (afhankelijk nog van een wedstrijd).
Martin & Marianne schreef:
18 nov 2020, 13:19
Geen Crater Lake?
Crater Lake staat zeker op mijn lijstje om te bezoeken. Ik had hem nu op de planning staan onderweg van Twin falls naar Jackson. Maar misschien moet ik dit anders gaan oplossen.
Martin & Marianne schreef:
18 nov 2020, 13:19
En waarom de lus naar Casper?
Bedoel je de lus rechts van Casper? dat is voor o.a. Badlands, Mount rushmore en crazy horse memorial

Martin & Marianne schreef:
18 nov 2020, 13:19
Voor South Dakota lijkt meer tijd mij niet verkeerd.
Ook voor Redwoods NP is meer tijd wel mooi.
Ga ik meenemen!
Martin & Marianne schreef:
18 nov 2020, 13:19
On 2015 deden wij deels hetzelfde stuk, misschien heb je iets aan ons verslag.
Dank je Wel! ik heb je verslag gelezen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Route van Portland naar Denver

Bericht door Almere vak V »

martijn83 schreef:
18 nov 2020, 16:48
Ik zou graag een American Football wedstrijd bijwonen tijdens mijn bezoek. Het enige NFL team op mijn route zit in Denver. Daarnaast zijn er op diverse plekken ook University Football wedstrijden.
In een "normale" wereld begint College Football het laatste weekend van augustus. Of het eerste weekend van september. NFL begint 2e weekend van september.

Als je voor de beleving gaat. Dan zou ik altijd voor de Ducks gaan. En dan spreekt niet alleen mijn persoonlijke voorkeur. De Powerhouses waar de Ducks er eentje van is spelen vaak de eerste 3 wedstrijden thuis. Twee scholen die er niet toe doen. En meestal 1 kraker. Afgelopen september zou dat thuis tegen Ohio zijn geweest. Oftewel landelijk gezien de nummer 3 tegen de nummer 5. Die wedstrijd is niet doorgegaan. Voor 2021 staat de uitwedstrijd op het programma. Maar dit kan ook weer gedraaid worden. Vooralsnog spelen ze op 4 september thuis tegen Fresno State en 18 september thuis tegen Stony Brook. Wat er tussenin gebeurd tegen Ohio is nog een verrassing. Ik verwacht een run op kaartjes. Omdat er dit seizoen niemand naar binnen mag. En dan lijken 60.000 kaartjes heel veel. Maar die zijn in een razend tempo weg. Mensen hadden de mogelijkheid om hun seizoenskaart kosteloos door te schuiven naar volgend jaar. En dat hebben heel veel mensen gedaan. Wij ook. Ducks zijn trouwens 99 van de 100 keer uitverkocht.
Mocht je kaartjes hebben. Zorg dat je uren voor de wedstrijd bij het stadion bent. En gaat sfeer proeven. Tailgaiting is super. Maar zorg ook dat je ruim voor aanvang in de practicehall bent. Daar vieren zo maar 20.000 mensen een groot feest. Muziek, cheerleaders en heel veel eten en drinken!

Dat zal bij Boise State een stuk anders zijn. Matig team. Raar stadion. Zelden of nooit uitverkocht en ik trek dat rare blauwe veld niet. Spelen de 18e thuis tegen Oklahoma State. Dat is een top 25 school. Dus dat is een aardige tegenstander. Maar als je echt de volledige college beleving wilt. Dan blind voor de Ducks gaan.

NFL is een heel ander ding. Andere manier van spelen. Andere atmosfeer. En zeker in Mile High Stadium. :wink: Broncos hebben een belabberd seizoen tot op heden. Een QB die er niet zo heel veel van kan. En dan ben je eigenlijk kansloos in de huidige NFL waar de goeie QBs voor het oprapen liggen. Maar daar heeft John Elway blijkbaar voorlopig nog geen trek in. Maar zeker is de NFL super om naartoe te gaan. Een stuk harder dan college. Veel tactischer dan college. Weet niet of je de regels een beetje kent. Probeer je anders vantevoren een beetje in te lezen. Of hopen op een behulpzame buurman!

Nogmaals. Ga je voor de beleving. Absoluut voor de Ducks gaan. Wil je een keer het echte werk zien. Dan is er niks mis met de Bronco's. En bij Boise moet je denk ik geluk hebben met de tegenstander.
martijn83 schreef:
18 nov 2020, 16:48
Crater Lake staat zeker op mijn lijstje om te bezoeken. Ik had hem nu op de planning staan onderweg van Twin falls naar Jackson.
Dat is een flink stukkie om... :wink:
Denk dat we het over een andere Crater Lake hebben als die jij bedoelt. Onze Crater Lake ligt in Oregon.
martijn83
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mar 2014, 06:06

Re: Route van Portland naar Denver

Bericht door martijn83 »

Felicitas schreef:
18 nov 2020, 13:46
Als jullie van wandelen en natuur houden is de volgende route van Pendleton naar Grand Teton ook het overwegen waard:
Pendleton
Joseph, Oregon
McCall, Idaho
Stanley, Idaho
Jackson, Wyoming

Maar dan heb je wat meer tijd nodig in die regio. Joseph is een erg leuk plaatsje en mooi gelegen bij de Wallowa Mountains en Wallowa Lake. McCall vonden we ook een gezellig plaatsje aan Payette Lake. Stanley is hét centrum voor outdoor activiteiten in de prachtige Sawtooth Range. En op de route van Stanley naar Jackson kom je langs Craters of the Moon NP.
Bedankt voor de tips. ik ga even kijken of ik dit (deels) kan meenemen in mijn route. Joseph lijkt me een leuke plek. Ook van Stanley naar jackson vind ik een goede, want we willen ook langs Craters of the Moon NP.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route van Portland naar Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Crater Lake ligt, zoals hierboven al aangegeven, in Oregon., jij bedoelde Craters of the Moon .
martijn83 schreef:
18 nov 2020, 16:48
Bedoel je de lus rechts van Casper? dat is voor o.a. Badlands, Mount rushmore en crazy horse memorial
Nee, ik bedoel de lust naar Casper. Casper ligt niet op de route van Mt Rushmore etc naar Denver, daar maak je een omweg. Ik vroeg me af waarom.

Als je nog voldoende tijd hebt zou je Rocky Mountain NP nog mee kunnen nemen op het laatst.

Marianne
martijn83
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mar 2014, 06:06

Re: Route van Portland naar Denver

Bericht door martijn83 »

Oeps klopt. Je heb helemaal gelijk. ik haal 2 dingen door elkaar. Maar om dan op de originele vraag terug te komen ik wil zeker langs Crater Lake. Ik heb daar in de route nu bij de plaats Chiloquin 2 nachten staan.

En ik snap wat je bedoeld met Casper, ik had op het forum en in reisverslagen positieve verhalen gelezen over Casper. Ik was op zoek naar iets tussen Denver en Rapid city om de reisdag wat te verkorten. heb jij daar nog leuke suggestie voor? of zou je dit direct rijden voor extra dag die dan bij Rocky Mountain NP besteed kan worden? Sowieso willen we langs Rocky Mountain NP . We twijfelen nog of we daarvoor iets van de tijd van Denver gaan afsnoepen.
Laatst gewijzigd door markro op 19 nov 2020, 03:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
martijn83
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mar 2014, 06:06

Re: Route van Portland naar Denver

Bericht door martijn83 »

Almere vak V schreef:
18 nov 2020, 17:50
martijn83 schreef:
18 nov 2020, 16:48
Ik zou graag een American Football wedstrijd bijwonen tijdens mijn bezoek. Het enige NFL team op mijn route zit in Denver. Daarnaast zijn er op diverse plekken ook University Football wedstrijden.
In een "normale" wereld begint College Football het laatste weekend van augustus. Of het eerste weekend van september. NFL begint 2e weekend van september.

<< KNIP >>
Dank je wel voor je uitgebreide uitleg. Ik speel zelf American Football in Nederland en ken de regels goed.

In Florida heb ik al eens de buccaneers VS Cardinals gezien. Ook heb ik de rondleiding gedaan door het stadium van de 49ers (was geen wedstrijd toen ik er was). En ik heb een wedstrijd gezien van Montana state. Dat is ook divisie 1 team, maar speelt stuk minder hoog dan de Ducks.

Boise trekt me vooral omdat er diverse Nederlanders daar zijn gaan spelen. Maar de Ducks is zeker een beter team. Als ik zo je verhaal lees dan ben ik wel om. Ik ga toch is kijken of dat goed in te passen is. En tegen Ohio lijkt me helemaal geweldig.
Laatst gewijzigd door markro op 19 nov 2020, 03:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort om het forum prettig leesbaar te houden.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Route van Portland naar Denver

Bericht door tomhster »

Twin Falls is overigens een prima (overnachting)stop met basejumpers van de brug en mooie watervallen. Wij zijn de volgende dag vroeg vertrokken, naar Craters of the Moon geweest (lavatunnel de moeite waard!), de eerste kerncentrale in Arco bekeken en dan naar Jackson. Lange dag, wel te doen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Route van Portland naar Denver

Bericht door Almere vak V »

martijn83 schreef:
18 nov 2020, 18:27
Ik speel zelf American Football in Nederland en ken de regels goed.
Dat wil wel helpen! :wink:

Heb regelmatig gasten mee voor mn werk, Maar daarvan zijn de meesten na 10 plays de weg aardig kwijt. En dan wordt alles er omheen in enen een stuk belangrijker. Maar als je een echte liefhebber bent dan kan ik je ook nog Friday Night Football aanraden. Bijna elke High School in elk groot uitgevallen dorp heeft zn eigen footballteam. Spelen standaard op vrijdagavond. Soms met hooguit 100 man op de tribune, Maar soms ook duizenden. Geweldig om mee te maken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route van Portland naar Denver

Bericht door Martin & Marianne »

martijn83 schreef:
18 nov 2020, 18:14
En ik snap wat je bedoelt met Casper, ik had op het forum en in reisverslagen positieve verhalen gelezen over Casper. Ik was op zoek naar iets tussen Denver en Rapid city om de reisdag wat te verkorten. heb jij daar nog leuke suggestie voor? of zou je dit direct rijden voor extra dag die dan bij Rocky Mountain NP besteed kan worden? Sowieso willen we langs Rocky Mountain NP . We twijfelen nog of we daarvoor iets van de tijd van Denver gaan afsnoepen.
Ik heb hier nog nooit iets positiefs over Casper gelezen. Wel geweest maar dat was alleen vanwege de zonsverduistering.
Voor Rocky Mountain NP zou ik zeker twee nachten uittrekken. Als je in 1 dag van bijvoorbeeld Custer naar Estes Park rijdt heb je weer een dag gewonnen. Eventuele stops kunnen zijn Carhenge, Scottsbluf, Fort Laramie.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis martijn83: route van Portland naar Denver.

Bericht door IngridZw »

Wij hebben de rit van South Dakota naar Denver op 1 dag gereden. Prima te doen. Eigenlijk zonde om daar een tussenovernachting aan te verspillen.
Ik vraag me wel af of je in totaal voldoende dagen hebt om alle plannen die jullie hebben te verwezenlijken. Bijv. voor South Dakota heb je eigenlijk ook 3 nachten nodig als je naast Custer SP ook Badlands wilt zien. Ik zou trouwens qua omgeving eerder kiezen voor Custer of Keystone. Leuke western stadjes.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
martijn83
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mar 2014, 06:06

Re: Reis martijn83: route van Portland naar Denver.

Bericht door martijn83 »

Allemaal bedankt voor jullie reacties :thumbup: :clap: . Op basis van jullie reacties zijn we nog eens goed naar de route gaan kijken. Ook hebben we er nog een aantal reisverslagen doorgenomen.

We hebben wat dagen verplaatst, en besloten om niet naar Redwood National Park te gaan. Niet omdat we het niet mooi zouden vinden, maar we komen tijd tekort. Ook willen we de route starten door op Seattle te vliegen. Dit omdat de tickets dan veel goedkoper zijn. De vlucht zal dan rond begin van de middag aankomen, en we willen dan direct doorrijden naar Portland (onderweg nog wel even boodschappen doen)

We hebben in het begin een beetje een rare bocht in de route om naar Corvallis te gaan. Hier willen we naar een football wedstrijd en moeten er dus precies op dag 10 zijn. snap dat dit als een beetje onlogisch kan overkomen.

Ik ben benieuwd of jullie nog op en aanmerkingen op onze vernieuwde route hebben. We horen deze graag.

1. Amsterdam - Seatlle - portland
2. Portland - Portland
3. Portland - Astoria
4. Astoria - newport
5. newport - Coos bay
6. Coos bay - Coos bay
7. Coos bay - Crater Lake
8. Crater Lake - Crater Lake
9. Crater Lake - Corvallis
10. Corvallis - Corvallis (Football westrijd)
11. Corvallis - Willamette Valley (wijn proeverij)
12. Willamette Valley - Bend
13. Bend - Bend
14. Bend - Pendleton
15. Pendleton - joseph
16. joseph - Boise
17. Boise - Twin Falls
18. Twin Falls - Grand teton (jackson)
19. Grand teton (jackson) - Yellowstone
20. Yellowstone - Yellowstone
21. Yellowstone - Yellowstone
22. Yellowstone - Cody
23. Cody - Custer
24. Custer - Custer
25. Custer - Custer
26. Custer - Rocky Mountain National Park
27. Rocky Mountain National Park - Rocky Mountain National Park
28. Rocky Mountain National Park - Denver
29. Denver - Denver
30. Denver - Amsterdam
Almere vak V schreef:
19 nov 2020, 09:33
Sorry dat we naar de rivaal gaan :wink: . Heb echt zitten kijken voor de ducks, maar op 11-9-2021 spelen ze helaas niet thuis.

Hieronder hoe de route er ongeveer gaat uitzien:
Route nieuw.JPG
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis martijn83: route van Portland naar Denver.

Bericht door Almere vak V »

martijn83 schreef:
29 nov 2020, 18:46
Sorry dat we naar de rivaal gaan . Heb echt zitten kijken voor de ducks, maar op 11-9-2021 spelen ze helaas niet thuis.
Als ze net zo spelen als afgelopen vrijdag dan zou ik me er niet al te veel zorgen over maken. Wat een schande! De eerste Civil War (geloof niet dat ik dat nog mag zeggen...) die ik mis in jaren. De eerste Thanksgiving die ik trouwens mis in jaren. En dan verliezen. Het was niet om aan te gluren. Ook voor een gedeelte door de mist. Maar het was echt een gevalletje van kwaad naar steeds erger...
Ducks spelen de 11e inderdaad vooralsnog niet thuis. Maar zoals gezegd. De kans bestaat dat deze wedstrijd omgedraaid gaat worden. Dan heb je een absolute kraker te pakken! Maar goed, ik krijg het bijna niet mn bek uit, Corvalis is best geinig. Echt studentenstadje. Alleen is alles een maatje of 3, 4 kleiner dan in Eugene. Zij wel bezig een goed programma te bouwen. Dus dat potje tegen Hawaii mag geen probleem zijn.
martijn83 schreef:
29 nov 2020, 18:46
1. Amsterdam - Seatlle - portland
2. Portland - Portland
3. Portland - Astoria
Wil je echt wat gaan doen in of om Portland? Of staat dit er alleen nog omdat dit je oorspronkelijke plan was?? Anders zou ik meteen naar Astoria rijden. Dan spaar je weer anderhalve dag uit.
martijn83 schreef:
29 nov 2020, 18:46
3. Portland - Astoria
Ik zie dat je over de 5 en de 30 naar Astoria wilt rijden. Met die route is niks mis. Alleen zou ik overwegen om vanuit Portland de 26 (minstens net zo mooi om te rijden) te pakken naar Astoria. Dan kom je namelijk langs Camp18. Niet op de kaart kijken daar. Maar blind Cinnamon Rolls bestellen. Ben je meteen voor de rest van de dag klaar...

Je zou er in Astoria nog voor kunnen kiezen om de brug over te steken en even een kijkje gaan nemen in Oysterville. Dorpje wat de afgelopen 150 jaar lijkt te hebben stilgestaan. Prachtige huizen! Mooi schooltje nog. En een minstens net zo mooi kerkje. Wellicht het uitstapje waard. Lunchen doe je dan in The Roo in Long Beach. Mooi verhaal is dat!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer