Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door bedeve »

Even ter aanvulling op de herfstige posting van @GJ

https://www.autowereld.com/autotests/id ... ck-up-2020

Tsja ; is het ter compensatie van iets anders dan alleen belastingen?

I ' m a RAM is het eigen maken van die compensatie.
Niet te verwarren met super compensatie
Hoor het prachtnummer van mr Roy Buchanan hier onder.
De vrolijkheid waarmee hij zijn guitar over de RAM laat vertellen weerspiegelt niet de herfstige wijze waarop hij aan zijn einde is gekomen
Laatst gewijzigd door bedeve op 17 nov 2020, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door bedeve »

Dan maar weer even on-topic .
Want geliukkig valt de Ford Explorer niet in de categorie autoos waar @GJ zich hier somber over uit liet
Ik mis het rijden in de USA en de parkeerterreinen waar bij de vakken staat aangegeven voor welk type auto dat vak bedoeld is.
En denk dat het gebruik van het anderhalve vak in Nederland niet zo zeer met het type auto dan wel met de Nederlandse en met name Hollandse hufterigheid te maken heeft

No, you can't always get what you want
You can't always get what you want
You can't always get what you want
But if you try sometime you find
You get what you need


Schalt bijna door het Groninger Museum.
Maar als je echt wilt is ie wel beschikbaar ;
https://www.autovisie.nl/nieuws/duik-in ... hem-maken/

RTL Autowereld liet Allard Kalff een item maken met de Ford Explorer.
Gelukkig zonder parkeervakken.
Zie hier ;

https://rtlautowereld.pmgvideo.nl/video ... ard-kalff/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door GJ »

bedeve schreef:
17 nov 2020, 10:07

Ik mis het rijden in de USA en de parkeerterreinen waar bij de vakken staat aangegeven voor welk type auto dat vak bedoeld is.
En denk dat het gebruik van het anderhalve vak in Nederland niet zo zeer met het type auto dan wel met de Nederlandse en met name Hollandse hufterigheid te maken heeft.
Inderdaad! Als we hier ook aparte parkeervakken hadden voor boodschappenautootjes en voor grote auto's zou dat al best schelen, want een busje of pick-uptruck past simpelweg niet op één vak...

Overigens hebben we in Amerika ook al met veel plezier in Chevrolet Traiblazers en andere SUV's gereden, het rijdt inderdaad heerlijk! Maar goed, in de VS is daar buiten de grote steden ook gewoon de (parkeer)ruimte voor. En zijn de benzineprijzen er trouwens ook naar.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door Visser »

bedeve schreef:
17 nov 2020, 10:07

Ik mis het rijden in de USA en de parkeerterreinen waar bij de vakken staat aangegeven voor welk type auto dat vak bedoeld is.
Dat heb ik nog nooit gezien. En heb behalve Montana iedere staat meerdere en de meeste heel vaak bezocht. Enkel handicapt parkeren en speciaal voor een zij lader.
Overigens zijn de zogenaamde gehandicapten 3 van de 4 gewoon vette varkens die eigenlijk zover mogelijk weg moeten parkeren ... :D
.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door Big Al »

bedeve schreef:
17 nov 2020, 10:07

Ik mis het rijden in de USA en de parkeerterreinen waar bij de vakken staat aangegeven voor welk type auto dat vak bedoeld is.
Dat is in de VS toch wel heel gebruikelijk. Meestal krijgen echter alleen de kleinere vakken een aanduiding ("compact").
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door Big Al »

Visser schreef:
14 nov 2020, 11:10
Maar 9 van de 10 amerikanen verlaten maar amper de county waar ze leven. Ze kunnen maar max 12.000 mijl per jaar rijden ivm de lening.
Ook zie ik dat 95% van alle pick up trucks leeg zijn. Het is gewoon een status symbool. Een semi truck heeft minder pk's dan een pick up truck.
Ik heb nog nooit van een lening met een afstandslimiet gehoord. Bij een lease is dat wel gebruikelijk.

Het klopt dat veel pick-ups leeg rondrijden. Veel mensen gebruiken hem echter in het weekeinde om een caravan of boot te trekken of om grote zaken te vervoeren.

Overigens zijn Amerikanen ervan overtuigd dat een aanhanger je personenauto binnen de kortste keren zal ruïneren. Een personenwagen met een trekhaak is zeer zeldzaam en zal als occasion veel minder waard zijn. Je kunt een trekhaak er maar beter afhalen voordat je een personenauto verkoopt... Zelfs een mini-van wordt niet vaak van een trekhaak voorzien.

Dat verklaart voor een groot deel waarom mensen hier een SUV of pick-up aanschaffen.
BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2020, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wilkes County, NC

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door BlueRidgeParkway »

Nogmaals terug te komen over de trucks. Als een truck met een lege laadbak rond rijd wil dat niet onbedingt betekenen dat de truck enkel maar voor de show gebruikt word. Heel vaak als men (enkele) een truck bezit, word voor men met hem naar de stad rijd, etc de laadbak leeg gemaakt. Zeker als je geen afsluitbare toolbox hebt, of meer equipment of andere zeken hebt die niet in een toolbox passen. Zeker als men weet dat men de truck langere tijd en/of in en onbewaakt/onveilig gebied moet achterlaten.
”I’m doin’ finer than frog hair split four ways.”
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door Big Al »

Laadbak leegmaken? Dat zie ik hier heel weinig. Veel collega's laten van alles en nog wat achterin liggen. Eén heeft eigenlijk altijd z'n kajak bij zich. Verder zie ik veel hengels, tuinstoelen, en dergelijke. En afval...
BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2020, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wilkes County, NC

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door BlueRidgeParkway »

Ja zaken van weinig waarde en vuilnis zie je hier ook vaak. Had het dan ook meer over (duurder) gereedschap, compact bows, rifles, etc die men hier in het dorp gewoon in de laadbak laat liggen, maar ivm diefstal er uithaalt als men naar een (grotere) stad rijd. Want zelfs op “bewaakte” parkeerplaatsen in grotere steden word het nodige gestolen. Kan ik jammer genoeg uit ervaring zeggen. Moest vorig jaar voor deployment mijn SUV op de longtime parking bij het vliegveld laten, en bij terugkomst vaststellen dat alles behalve het blauw licht, en de radio gestolen was. :evil:
”I’m doin’ finer than frog hair split four ways.”
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer