Tips (reis) verhalen/boeken en documentaires/series/films Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tips (reis) verhalen/boeken en documentaires/series/films Amerika

Bericht door Martine1979 »

Bedankt voor de youtube tips. A&K en Tim & Fin staan inmiddels ook bij ons regelmatig aan. :thumbup:

Daarnaast zijn de vlogs van Catherine Gregory en Brendan van Son (voor de fotografie liefhebbers) ook aanraders.
Groet, Martine
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Tips (reis) verhalen/boeken en documentaires/series/films Amerika

Bericht door Elizabeth Henry »

Op YouTube staat een acht/negendelige documentaire over New York City. Hij heet New York a documentary film episode 1 (en verder tot en met acht) van infinitpl. Erg uitgebreid met aandacht voor het ontstaan van de stad tot aan de tijd na de aanslagen van 2001.
Gebruikersavatar
Lrj15
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:30
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zeeland

Re: Tips (reis) verhalen/boeken en documentaires/series/films Amerika

Bericht door Lrj15 »

Bedankt nog voor de tips, :D
Ik heb nog 3 YouTube tips bedacht ik me, en de winter is nog lang:
-California through my lens & Through my lens ( andere Staten)
- Embracing Detours, en
-Schlossbesitzer,
de laatste heeft een paar roadtrips geplaatst van afgelopen jaren,
kijken lekker weg, lekkere muziek en prachtige shots.

Groet,
Liane
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tips (reis) verhalen/boeken en documentaires/series/films Amerika

Bericht door Martine1979 »

Voor de liefhebbers van reisvlogs via Youtube heb ik nog een tip: het kanaal/de vlogs van Lucas Catania.

Lucas maakt soloreizen door de V.S. in zijn omgebouwde busje. Hij is professioneel fotograaf en dat zie je in zijn vlogs. Fantastische beelden!

Op afstand toch meegenieten van de prachtige natuur van de V.S. :thumbup:
Groet, Martine
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tips (reis) verhalen/boeken en documentaires/series/films Amerika

Bericht door Martine1979 »

Hallo allemaal,

bij deze toch nog een tip m.b.t. ons inmiddels favoriete youtube kanaal: https://www.youtube.com/c/JerryArizona

Jerry woont in Arizona met zijn vrouw Tina en samen (of alleen of met vrienden) maken ze de meest fantastische wandelingen in vooral Arizona en Utah maar ook in andere staten.

Ze lopen de meer bekende wandelingen (zoals Angels Landing in de sneeuw, of de lagere hikes in de grand canyon, inclusief phantom ranch) maar ook de (voor ons) wat minder bekende wandelingen zoals wandelingen bij Crested Butte, de Superstition mountains of verschillende canyons (canyoneering).

Ook houdt hij vlogs bij van andere leuke activiteiten in de regio zoals kayakken bij lee's ferry/horsehoe bend of jetskien op Lake Powell.
En het zijn ook nog eens hele leuke mensen.
Kortom, echt een aanrader.

Een van Jerry zijn vrienden houdt ook een vlog bij: theNotLostNomad. https://www.youtube.com/@TheNotLostNomad Ook leuk.
Ik ben benieuwd of jullie verder nog tips hebben van leuke vlogs.
Ik ben vooral op zoek naar de regio Washington en Oregon daar we daar deze zomer naar toe gaan. Tips zijn welkom.
Groet, Martine
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Tips (reis) verhalen/boeken en documentaires/series/films Amerika

Bericht door goldenhills »

Bound For Nowhere (Youtube kanaal) is ook een aanrader, mooie plekken en erg filmisch.

En nog een leestip: Spark your dream, over een stel (met gezinsuitbreiding tijdens de reis :P) die het hele Amerikaanse continent doet van zuid naar noord, in een klassieke auto. Petrolicious heeft ook een artikel erover. Een mooie aanmoediging om gewoon aan een avontuur te beginnen, problemen los je op tijdens de reis.
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips (reis) verhalen/boeken en documentaires/series/films Amerika

Bericht door Wouterkaas »

Mocht iemand graag gamen dan is Red Dead Redemption 2 ook een gaaf spel, waarin vooral landschappen uit de Deep South en steden als New Orleans in terugkomen (zij het kleiner en onder een andere naam). Het is een prachtig vormgegeven spel met een meeslepend verhaal. Ik heb het samen met mijn vriendin gespeeld (ik spelen, zij kijken) en toen we afgelopen najaar in de Deep South waren was het een feest der herkenning in steden en natuur.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tips (reis) verhalen/boeken en documentaires/series/films Amerika

Bericht door Mrvanilla »

Klopt! Er zitten echt veel bekende plaatsen in (Yellowstone, Yosemite, Monument Valley, Canyons etc).

En voor diegene die niet gamen; er zijn ook mooie YouTube video's te vinden waarbij je gewoon heerlijk kunt kijken hoe iemand anders die wereld verkend, inclusief ontspannende muziek :)


Groetjes,
Daniel
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tips (reis) verhalen/boeken en documentaires/series/films Amerika

Bericht door Martine1979 »

Ziet er geweldig uit. Ook met de andere tips kunnen we weer even vooruit. Bedankt!
Groet, Martine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer