Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advice needed!! Betreft emigratie

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Gast

Advice needed!! Betreft emigratie

Bericht door Gast »

Hi iedereen!

Ook ik heb iemand ontmoet in Amerika en zou graag willen verhuizen. Helaas ben ik afgelopen jaar aangehouden ivm een wietkwekerij (in mijn woning, nee ik was het niet, ja ik wist er wel van.. maar dat vertellen we de politie natuurlijk niet :wink: )
Ik moet nog voorkomen en dit kan zelfs nog wel een aantal jaar duren. Zal waarschijnlijk ook een boete zijn of taakstraf.. hopelijk.

Anyway.. kan ik emigreren onder een K1 visum? Kan ik emigreren voor dat ik moet voorkomen of moet ik dat afwachten?

Zijn er mensen die ervaring hebben met emigratie en een strafblad?

Ik las ook iets dat consulaat bij aanvraag visum, gegevens kan opvragen bij justitie. Is dit waar? Vragen hun gegevens op of moet ik zelf een VOG afleveren?

Iemand ooit geëmigreerd met een valse VOG? Just asking for a friend....

Oke laatste is een grapje. But maybe not.

What to do here? Help me. Ik heb mijn vriend ontmoet na dat domme geval en heb nog nooit zoveel van iemand gehouden als van hem. Weet ook duizend procent zeker dat ik nooit meer iemand zoals hem zal vinden en hij is echt me soulmate. Ik kan gewoon niet geloven dat ik Amerika niet in zou mogen door die domme fout :cry:

Hopeful greetings ( en hopelijk komen jullie met hoopvolle informatie)
fotooss
Amerika-ontdekker

Re: Advice needed!! Betreft emigratie

Bericht door fotooss »

Ik denk dat als je even googled je snel zelf je antwoordt zal vinden. Zoals ik het lees en interpreteer ziet het er niet echt rooskleurig uit. Ik kan verkeerd zijn, maar mij lijkt het alsof je wilt vluchten voor je daden...

Dit is een stukje tekst aan welke voorwaarden je moet doen voor een K1-visum. Zie onderstaande Site
Zonder aan de bovenstaande voorwaarden te voldoen, zou u kunnen worden gewaarschuwd dat u niet gekwalificeerd bent of in aanmerking komt voor het visum. Er zijn verschillende redenen waarom dit zou kunnen gebeuren, het zou kunnen zijn:

- Betrokkenheid bij historische criminaliteit (bijv. Drugshandel)
- U heeft illegale documenten of papieren ingediend
- U heeft uw verblijf in de VS met een eerder visum overschreden of u heeft andere regels voor het hebben van een visum overtreden
https://visahelp.us.com/nl/k1/

Veel succes!!
fotooss
Amerika-ontdekker

Bericht door fotooss »

GastLL schreef:
24 okt 2020, 21:59
Ik kan gewoon niet geloven dat ik Amerika niet in zou mogen door die domme fout :cry:
That's just the way it is. Ze hebben daar al genoeg "criminelen". Denk niet dat ze er nog graag bijwillen ;-) ;-) ;-) ;-)

De enigste manier om het te weten te komen is om te je visum aan te vragen en af te wachten of je het krijgt.
Gast

Bericht door Gast »

fotooss schreef:
24 okt 2020, 23:08
Ik denk dat als je even googled je snel zelf je antwoordt zal vinden. Zoals ik het lees en interpreteer ziet het er niet echt rooskleurig uit. Ik kan verkeerd zijn, maar mij lijkt het alsof je wilt vluchten voor je daden...

Dit is een stukje tekst aan welke voorwaarden je moet doen voor een K1-visum. Zie onderstaande Site
Zonder aan de bovenstaande voorwaarden te voldoen, zou u kunnen worden gewaarschuwd dat u niet gekwalificeerd bent of in aanmerking komt voor het visum. Er zijn verschillende redenen waarom dit zou kunnen gebeuren, het zou kunnen zijn:

- Betrokkenheid bij historische criminaliteit (bijv. Drugshandel)
- U heeft illegale documenten of papieren ingediend
- U heeft uw verblijf in de VS met een eerder visum overschreden of u heeft andere regels voor het hebben van een visum overtreden
https://visahelp.us.com/nl/k1/

Veel succes!!

Helaas Google en zoek ik me rot op forums maar kom ik nergens uit. Veel dingen zijn tegenstrijdig zeggen iets anders. Voor de ene is natuurlijk het glas half vol en de ander leeg.

Er is ook een kans dat het nog wel 4 jaar gaat duren voor dat ik een oproep krijg om voor te komen, vandaar dat ik rekening mee moet houden dat ik voor die tijd al wil verhuizen. Is geen kwestie van vluchten maar ik wil geen jaren wachten om samen te zijn met mn geliefde.

Ik weet indd drugshandel nog een ernstig vergrijp voor kan zijn maar ook stond er weer ergens in kleine regels dat je toch wel kans hebt als je niet langer dan een x aantal dagen hebt vastgezeten. Ik ben op dit moment alleen nog een verdachte en niet vastgezeten. Mocht ik voorkomen, dan in de meeste gevallen zit je hier ook niet voor vast.

Was dus ook echt op zoek naar iemand die hier wat kon over vertellen die een visum aanvraag heeft gedaan met ‘ernstigere’ misdaden. Maar toch bedankt voor je reactie
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik denk dat je het beste een goede immigration lawyer zoekt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kent elkaar nog niet zo lang, want je zegt dat je deze Amerikaan pas hebt leren kennen "na het domme geval", en dat dat 'domme geval' eerder dit jaar gebeurd is. Het zal dus moeilijk zijn om op dit moment een langdurige relatie aan te tonen. Hoe vaak heb je elkaar al ontmoet? Heb je zijn familie al ontmoet? Hij de jouwe? En de vrienden? Dat zijn ook allemaal dingen die bewijsstukken zijn om mee te sturen, samen met bewijs van jullie ontmoetingen, om de echtheid van een relatie aan te tonen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Berouw komt meestal na de zonde...

Afgezien van alle adviezen zoals hierboven gegeven die ik zeer ter harte zou nemen! Als ik het goed begrijp heb je geen veroordeling op dit moment. En moet je nog voorkomen. Ook in Amerika ben je pas schuldig als dat bewezen is. Dat is in dit geval dus nog niet aan de hand. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat dit nu een VOG in de weg zou staan. Mocht er informatie worden opgevraagd bij justitie kan ik me niet voorstellen dat zij hier een uitspraak over gaan doen. Nogmaals, je bent onschuldig totdat je schuld is bewezen.

Maar?! Of het zo werkt?? Ik durf het niet te zeggen. Maar zo voelt het logischerwijs wel voor mij.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Gast schreef:
De vraag is eigenlijk al het antwoord...

Je hebt wel een vreemde vriendenkring. Eerst een criminele vriend/huisgenoot met een illegale kwekerij en nu een vriend die wellicht immigratiefraude en mijneed wil plegen...

De vragen omtrent gedrag op de aanvraagformulieren beperken zich niet tot je officiële strafblad. Eén van de vragen luidt (vrij vertaald): "Bent u ooit staande gehouden, gearresteerd, of hebt u a boete gekregen, ongeacht het voorval of beschuldiging? Een andere vraag: "Hebt u ooit een misdrijf gepleegd waarvoor u niet vervolgd bent?".

De antwoorden moeten ook nog eens onder ede bevestigd worden. Het opzettelijk foutief invullen van de aanvragen is "prima facie" bewijs van "moral turpitude"...

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de federale overheid je tot tien jaar na afgifte van een visum/verblijfsvergunning nog kan deporteren als blijkt dat er sprake is van falsificatie of meineed.

Overigens, als ik het goed heb dan heb je de Nederlandse niet wet overtreden door de kwekerij niet aan te geven daar verplichte aangifte is alleen van toepassing op wetsovertredingen die persoonlijk lijden tot gevolg hebben. Maar je bent wel gearresteerd...
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zie dat topicstarter inmiddels in de anonieme status is als gast.
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

Big Al schreef:
02 nov 2020, 14:31
Gast schreef:
De vragen omtrent gedrag op de aanvraagformulieren beperken zich niet tot je officiële strafblad. Eén van de vragen luidt (vrij vertaald): "Bent u ooit staande gehouden, gearresteerd, of hebt u a boete gekregen, ongeacht het voorval of beschuldiging? Een andere vraag: "Hebt u ooit een misdrijf gepleegd waarvoor u niet vervolgd bent?".
Is het dan zo dat je geen visum krijgt als deze vraag met "ja" beantwoord kan worden? Ik bedoel, we hebben allemaal wel een boete ontvangen toch? Een verkeersboete bijvoorbeeld. :oops:
I left my heart in LA
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Als je ergens een verkeersboete voor krijgt dan heb je geen misdrijf begaan, maar een wetsovertreding.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Het gaat bij de aanvraag volgens mij toch echt om alle wetsovertredingen. Zelfs als er geen wet is overtreden maar er slechts sprake is van "staandehouding" ("detainment") moet dat volgens mij vermeld worden.
I-485 (Green Card Application):

25. Have you EVER [sic] been arrested, cited, charged, or detained for any reason by any law enforcement official?
I-485 Instructions

In general, you do not need to submit documentation relating to traffic fines and incidents that did not involve an
actual physical arrest if the penalty was only a fine of less than $500 or points on your driver’s license. However,
you must submit such documentation if the traffic incident resulted in criminal charges or involved alcohol, drugs, or
injury to a person or property.
Dit houdt volgens mij in dat alle voorvallen vermeld moeten worden, maar dat hij bepaalde (lichte) vergrijpen of verkeersovertredingen geen officiële documentatie bijgevoegd hoeft te worden.

De instructies voor N-400 (naturalisatie) zijn nog duidelijker:
For example, if you were never arrested but were once detained by a police officer, check "Yes" to the question "Have you ever been arrested or detained by a law enforcement officer?" and attach a written explanation.

We will use this information to determine your eligibility for citizenship. Answer every question honestly and accurately. If you do not, we may deny your application for lack of good moral character. Answering "Yes" to one of these questions does not always cause an application to be denied.
Daarin wordt ook heel duidelijk aangegeven dat het weglaten van bepaalde voorvallen tot afwijzing kan leiden als het voorval zelf daar niet toe geleid zou hebben. Je moet de formulieren onder ede bekrachtigen en opzettelijke onjuistheden zijn dan automatisch meineed. Mocht je een visum hebben gekregen en later blijkt dat er sprake is van meineed dan kan dat leiden tot uitzetting. Dat zou ik niet boven mijn hoofd hebben willen hangen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer