Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mayco
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 mar 2019, 16:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mayco »

ja , ik hoop ook echt dat we weer kunnen. Ben toch al over de ' hill ' maar gelukkig nu nog fit genoeg. :thumbup:
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

Zolang in NL de besmettingen zo hoog blijven komen wij niet op het lijstje om de USA binnen te komen ben ik bang. Als het al op gang komt. Misschien een motivatie voor sommige mensen om zich aan de regels te houden. Zou mooi zijn.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Het virus moet eerst volledig onder controle zijn. En dat gaat nog lang duren. Ik ben al blij als ik volgend jaar zomer veilig in Europa kan reizen. Ik hoop volgend najaar naar Amerika te kunnen maar ik reken nergens op.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door d_vdploeg »

mtl schreef:
17 okt 2020, 09:32
Het virus moet eerst volledig onder controle zijn. En dat gaat nog lang duren.
Ik denk dat men niet kan/wil wachten tot het volledig onder controle is.. Dat duurt nog jaren.. Al kan ik het vanuit virus oogpunt wel zien.. economisch gezien wat lastiger..

Als we in Q1 of Q2 2021 eindelijk dat vaccin hebben, als dat er komt, duurt het nog wel even voordat er voldoende mensen gevaccineerd zijn om het virus te laten berdwijnen. Die tijd is er niet als je het mij vraagt, dan is de hele reiswereld, luchtvaart en nog meer sectoren falliet. De vraag is, gaat men dat laten gebeuren.. Wat doet men als dat vaccin er voorlopig nog niet komt.. Dat mis ik een beetje in de aanpak..
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door asv60 »

Luchtvaartmaatschappijen zoeken oplossingen:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... napaspoort
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door MaGiL »

Canadezen voorlopig niet welkom in EU
Canadezen zijn voorlopig niet meer welkom in de Europese Unie. De EU-lidstaten hebben het Noord-Amerikaanse land verwijderd van de 'witte' lijst van landen buiten de EU die het coronavirus min of meer onder controle hebben.
bron nu.nl
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Big Al »

Wat eigenlijk een beetje mist in deze discussie is dat het niet alleen gaat om de "grens van de USA", maar ook om de grenzen van de individuele (deel)staten.

Tipsy_1 gaf al eerder aan dat New Jersey mensen uit andere staten weert. Dat geldt ook voor een aantal andere staten. Immigratie en quarantaine worden ook per staat geregeld. De boetes kunnen zeer hoog oplopen en hechtenis is ook een mogelijkheid.

Hawaii heeft al meer dan 200 reizigers uit andere staten gearresteerd voor het verbreken van de verplichte quarantaine. Een aantal is gesnapt omdat ze foto's op Facebook hadden gezet...
Depending on states and localities, you could face felony charges and be imprisoned for up to a year
The worst penalties an individual could face are felony charges (in Texas, South Carolina, New Hampshire, and Mississippi), imprisonment for up to a year (in Wyoming), or fines up to $10,000 (also in Wyoming). A person could be liable for both breaking isolation and quarantine orders or for entering isolation or quarantine premises without explicit authorization from a public health authority.

https://www.insider.com/breaking-corona ... nes-2020-3
Zie ook dit overzicht van wet- en regelgeving in de afzonderlijke staten betreffende quarantine.

Er bestaat ook nog de mogelijkheid dat een aantal staten vaccinatie verplicht zal stellen.
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Iris_1982 »

De prijzen bij KLM liggen wel lekker laag nu valt me op.
Retour Vancouver, directe vluchten voor 570 euro in september. Dat is 100 euro goedkoper dan waar ik het dit jaar voor geboekt had.
Dus maar weer geboekt voor september 2021. Ik mag hopen dat we dan weer mogen, zo niet...dan is denk ik inmiddels de hele (reis)wereld failliet.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ik zie het ja, wat later in september zelfs voor 470 en met overstap nog goedkoper. Bedankt voor de tip @Iris_1982 De aanbiedingen naar Amerika heb ik eerder deze maand laten schieten, dus extra moeilijk om ook deze gok niet te nemen en plannen te maken voor Banff etc. Jammer dat Calgary niet goedkoper is. Maar even een nachtje over slapen nog...
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Ruud2004 »

asv60 schreef:
21 okt 2020, 15:27
Luchtvaartmaatschappijen zoeken oplossingen:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... napaspoort
Begrijp ik van UA, maar niet echt nieuw. Als we willen reizen/vliegen zullen hier in de toekomst niet aan ontkomen, schat ik in. Persoonlijk zou ik dit initiatief graag bij de (Nederlandse) overheid met EU=standaard zien.

https://www.vaccinatieboekje.com/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Tipsy_1 »

Big Al schreef:
21 okt 2020, 23:22
Tipsy_1 gaf al eerder aan dat New Jersey mensen uit andere staten weert. Dat geldt ook voor een aantal andere staten. Immigratie en quarantaine worden ook per staat geregeld. De boetes kunnen zeer hoog oplopen en hechtenis is ook een mogelijkheid.

Even benadrukken dat dit absoluut niet enforced wordt in NJ en ook niet in de meeste andere staten.
Het is tegen de Amerikaanse grondwet om dit echt te enforcen en bestraffen.
Ik weet dat CT er mee gedreigd heeft. Rhode Island heeft een aantal boetes uitgeschreven in het begin (wat uitgebreid in de pers kwam). En Hawaii dan. Florida deed in april grens controles. Dat is het zowat aan de oostkust.
(misschien dat dat veranderd als Biden wint)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door hemmie »

Het is volgens mij ook niet te controleren. Dit voorjaar ws er een tijdje een beperking voor mensen die vanuit Louisiana naar Texas wilden reizen. Op de grote wegen (interstate) waren controleposten, maar ik vroeg me toen ook al af hoe ze dat dan deden met al die kleinere wegen die de grens overgaan, dat is toch niet te doen?
Terug in Texas!
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door babarage »

Je kan hooguit elke auto met een Louisiana plate gaan controleren. Lijkt me best arbeidsintensief
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

babarage schreef:
27 okt 2020, 13:36
elke auto met een Louisiana plate
Alleen Louisiana??
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door babarage »

Nou ja het voorbeeld ging over mensen uit Louisiana die tijdelijk niet naar Texas mochten. Vandaar. Ik Staten waar voor alle buiten-staters quarantaine geldt zou je dus alles met out of State license plates moeten stoppen. Dah wordt pas echt een feessie :).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

babarage schreef:
28 okt 2020, 08:38
Dah wordt pas echt een feessie .
Misschien is het huren van een camper dan wel een aanbeveling... :blink:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door hemmie »

Nummerbord maakt toch niet uit? Stel ik was met mijn auto met texaans nummerbord in Louisiana op familiebezoek geweest, dan zou de quarantaineplicht ook voor mij gelden. Je zou dus elke auto moeten stoppen, op elke grensovergang.
Terug in Texas!
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door babarage »

Oeff. Ja dat ook ja. La maar. Tis dus niet te handhaven :)
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Big Al »

Tipsy_1 schreef:
26 okt 2020, 22:51
Big Al schreef:
21 okt 2020, 23:22
Tipsy_1 gaf al eerder aan dat New Jersey mensen uit andere staten weert. Dat geldt ook voor een aantal andere staten. Immigratie en quarantaine worden ook per staat geregeld. De boetes kunnen zeer hoog oplopen en hechtenis is ook een mogelijkheid.

Even benadrukken dat dit absoluut niet enforced wordt in NJ en ook niet in de meeste andere staten.
Het is tegen de Amerikaanse grondwet om dit echt te enforcen en bestraffen.
Ik weet dat CT er mee gedreigd heeft. Rhode Island heeft een aantal boetes uitgeschreven in het begin (wat uitgebreid in de pers kwam). En Hawaii dan. Florida deed in april grens controles. Dat is het zowat aan de oostkust.
(misschien dat dat veranderd als Biden wint)
Florida Couple Arrested for Breaking Quarantine

Hawaii has arrested nearly 200 visitors for quarantine violations

14 visitors arrested for violating quarantine in Maui County

Police arrest Colorado woman accused of violating Hawaii’s coronavirus quarantine

5 More People Fined for Violating CT COVID-19 Travel Restrictions: Governor's Office

Connecticut fines residents $3,000 for violating coronavirus travel advisory

American Tourist Faces More Than $500,000 in Fines for Breaking Canadian Coronavirus Rules Twice
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer