Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Bij United en Lufthansa zijn die vluchten voor 325,- te boeken zie google.com/flights. Die voorwaarden zijn niet van toepassing op losse tickets, alleen pakket reizen.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Renée76 »

Maar dan moet ik de voorwaarden van Lufthansa/united opzoeken
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Als je de voorwaarden van Kilroy goed lees dan zie je toch wat addertjes onder het gras.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Renée76 schreef:
25 okt 2020, 10:06
Maar dan moet ik de voorwaarden van Lufthansa/united opzoeken
en dan wel daar boeken, niet bij een broker ;)

Link staat op homepage https://www.lufthansa.com/nl/en/extende ... ng-options:
For flights booked on or after August 25, all fares of the Lufthansa Group airlines worldwide can be rebooked free of charge.

Your flight is not cancelled:

You can rebook your flight without rebooking fee, regardless of the terms and conditions of the originally purchased ticket. An additional payment due to fare difference may apply. Start of travel must be latest by 31 December 2021 and the rebooking has to be done before the original start of travel.
You can also change your destination* and your travel class. Your ticket will remain valid and you can use it towards a future flight. Latest start of travel is 31 December 2021. Please note, that in these cases, an additional payment might be necessary, e.g. if you change to a higher travel class or if you rebook from a short-haul to a long-haul flight.
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door marh »

Enorme twijfel om nu wel of niet vliegtickets te boeken voor volgend jaar.... Prijzen zijn goed voor zowel mei vakantie (Florida) of zomer (west route zoals gepland voor dit jaar). Niemand kan in de toekomst kijken, maar kan eventueel de creditcard maatschappij iets betekenen (amex)? Wil het liefst losse tickets boeken, want voor hotels gebruiken we veelal gespaarde punten. Hoe gaat het als een vliegtuig maatschappij omvalt?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Als een maatschappij omvalt is dat gedekt door je cc verzekering. Ook als je vlucht geannuleerd wordt en je geen voucher of geld ontvangt. Maar lastiger is dat als de vlucht wel doorgaat maar wij niet mogen vertrekken vanwege Covid-19 reisbeperkingen. Dan ben je afhankelijk van de regels van de maatschappij mbt omboeken en vouchers, je cc kan dan niets voor je betekenen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Lees dus de voorwaarden vooraf goed door.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

harryh schreef:
25 okt 2020, 15:09
Als een maatschappij omvalt is dat gedekt door je cc verzekering. Ook als je vlucht geannuleerd wordt en je geen voucher of geld ontvangt. Maar lastiger is dat als de vlucht wel doorgaat maar wij niet mogen vertrekken vanwege Covid-19 reisbeperkingen. Dan ben je afhankelijk van de regels van de maatschappij mbt omboeken en vouchers, je cc kan dan niets voor je betekenen.
Precies dat weerhoudt ons nu al te boeken voor juni 2021. Ze maken ons wel gek met al die mooie tarieven.

Ik zag AMS-YVR met LH voorbijkomen. Boeken via Expedia incl. vlucht, cabine- en 23kg ruimbage en de eerste nacht in ***hotel in Vancouver voor 352 Euro pp. :|
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Zelfde hier, Miami in juli vandaag is 220,-, Hawaii was even 350,- ... Maar met de huidige regelingen waarin je, als je nu boekt voor de zomervakantie en in juli niet mee zou kunnen, meestal al voor 31/12/2021 gevlogen moet hebben gaat voor ons niet werken. Blijft een (te) grote gok...
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote Buttes »

Bij Lufthansa en UA zijn de prijzen ondertussen ook aangepast.
Hetzelfde als KLM en Delta, bijna het dubbele nu.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1995
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Ruud2004 schreef:
26 okt 2020, 10:10
Ik zag AMS-YVR met LH voorbijkomen. Boeken via Expedia incl. vlucht, cabine- en 23kg ruimbage en de eerste nacht in ***hotel in Vancouver voor 352 Euro pp. :|
Ik ben echt gestopt met kijken. Het doet te veel pijn :mrgreen:

United heeft inmiddels zijn tarieven weer omhoog gegooid. Vluchten die voorheen 350-450 waren staan nu weer op 600-700 euro.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Maxmannl »

BA / American airlines sale van €250 inmiddels ook afgelopen.

United is bijna elke maand wel minimaal 1x rond 300-350 naar westkust. Vaak flash sale 1 max 2 dagen, soms zelfs nog korter van 08.00 tot 12.00 bijvoorbeeld.
Persoonlijk heb ik het niet zo op United elke keer vertraging, reparatie vliegtuig, geen stoel toegewezen krijgen bij inchecken omdat vlucht overboekt is etc... Maar dat is gewoon pech hebben denk ik.

Voor die prijzen gewoon elke ochtend even snel google flights openen en als de prijs zo laag is meteen toeslaan.

Ben een nieuwe site aan het ontwikkelen speciaal voor usa waar je alleen populaire steden ziet met direct laagste prijs via broker en direct bij maatschappij. Kun je ook alert ontvangen als prijs voor jouw bestemming extreem laag is (alert google flights is crappy). Werkt niet met invoeren van data zoals rest maar laat echt gewoon direct de goedkoopste prijs zien voor een periode van 7,14 en 21 dagen in het komende jaar. Zodra die af is meldt ik het.
De enige echte Ticketbaas
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Cool, klinkt interessant!
els70
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door els70 »

ik had een voucher van KLM.

Ik heb die gebruikt voor een vlucht van Airfrance. Stel nu in het slechtste geval dat KLM ermee stopt, ben ik die vlucht dan ook kwijt ook al vlieg ik met Airfrance vanuit Parijs?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Lijkt me niet, je vlucht is immers betaald.
els70
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door els70 »

Stel dat het een Klm toestel is, dan is de vlucht ook betaald, maar ben je alles kwijt, in geval van faillissement

Ik vrees dat de Code sharing maatschappijen[ Delta, AirFrance] al de tickets die door klm uitgegeven zijn, ook geannuleerd worden. Het zou wel eens kunnen dat de maatschappijen in de normaal gang van zaken, pas het geld van KLM krijgen de dag van vertrek.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Om welke vlucht gaat het precies?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pete.Z »

Als KLM failliet zou gaan kan je er wel van uit gaan dat Air France ook omvalt denk ik?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Geen idee. Ik weet niet in hoeverre de Franse staat bijdraagt aan Air France? En of ze partij zijn in het conflict?
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door pollyblue »

Hallo, Ik wil een gokje wagen door te boeken op de website van British Airways voor augustus 2021. Reden: Hun flexibele omboekingsvoorwaarden gelden tot april 2022. 2 van de vluchten die ik op het oog heb worden door Iberia en American uitgevoerd. Nu lees ik dit in hun terms and conditions: "Bookings made on BA tickets only" Mijn vraag is: Is een ticket geboekt op ba.com voor vluchten uitgevoerd door partnermaatschappijen ook een BA ticket? :think:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer