Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Immigratieprocedure met arrestatie (in NL)
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Immigratieprocedure met arrestatie (in NL)
Ik weet dat bij mij in het dorp er bijna bij elke zelfscan terminal een bordje hangt met "bij diefstal doen wij altijd aangifte, 183euro boete!". Ik dacht eigenlijk dat dat de normale gang van zaken was bij de AH. Misschien verschilt het per filiaal? Ik denk dat ze het vooral doen om gesteggel te voorkomen/vanwege regels? Maar het lijkt mij ook wel extreem als iemand gelijk een strafblad zou krijgen als ze een pak melk vergeten af te rekenen...
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Ik lees hier 'enkele items'. Om hoeveel items gaat het hier dan? Wat waren de producten? Wellicht duurdere producten? Een pakje boter is natuurlijk anders dan enkele pondspakken DE koffie...
Dat vind ik dan toch wel anders dan wanneer het om 1 product zou gaan.
Toen bij mij hier in het dorp de scanner werd geïntroduceerd ben ik 'm ook gelijk gaan gebruiken. In het begin 1x bij een controle wat verwarring. Zou een product niet gescand hebben maar dacht zelf van wel. Werd verder niet moeilijk over gedaan en sindsdien nooit meer problemen gehad (regelmatig wordt er een controle uitgevoerd, vooral wanneer je veel producten weer teruglegt en uit de scanner haalt zo lijkt het). Tegenwoordig gebruik enkel de smartphone, wel zo makkelijk.
Wellicht is dit bij een AH gebeurt die veel last van diefstal heeft? Dan kan ik mij voorstellen dat ze er al snel de politie bij halen. Maar normaal gesproken zal je niet bij één verkeerde scan gearresteerd worden. Ik denk dat er hier meer speelt.
En ja, dit gebeurt vaker. Las laatst nog van iemand in Leeuwarden die een halve kar 'vergeten te scannen' was. Die werd betrapt en inderdaad gearresteerd...
Roland
- Almere vak V
- Amerika-expert
Ik moet zeggen dat ik ze bij ons in het dorp ook zie. Bij voorkeur in de avond of in het weekend als er veel scholieren werken. Drie tassen in hun kar. Cirkelen kriskras door de hele winkel zonder dat ik ook maar ooit een piepje hoor. En vervolgens als de tassen halfvol zijn begint de scanner in enen wel te piepen. Heel toevallig. Schuiven altijd aan bij de jongste medewerker bij de scankassa. Die als je gecontroleerd wordt alleen de spullen bovenop controleert. Ik ben echt heel erg benieuwd naar de cijfers rondom spullen die verdwijnen uit winkels zonder dat ze afgerekend worden.
Wat betreft die steekproeven die men dan houdt. Net ook even bij mijn vrouw gecheckt. Echt maanden geleden dat we gecontroleerd zijn. Misschien wel een half jaar. Het lijkt me geen waterdicht systeem...
Maar ik ben er blij mee. Bloedhekel aan die boodschappen die in en uit die kar moeten.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik kom heel weinig in een supermarkt.Almere vak V schreef: ↑30 okt 2020, 10:24Drie tassen in hun kar. Cirkelen kriskras door de hele winkel zonder dat ik ook maar ooit een piepje hoor. En vervolgens als de tassen halfvol zijn begint de scanner in enen wel te piepen.
Is er nooit camerabewaking waardoor dit op zou vallen? Trouwens, als jij het ziet moeten anderen - medewerkers - dat toch ook zien?
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Almere vak V
- Amerika-expert
Verbaas me sowieso regelmatig over de naïviteit van sommige ondernemers in Nederland.
Was net bij de Jumbo. Even de proef op de som gedaan van wat hier werd gesuggereerd dat als je veel scant en weer verwijderd dat dit reden is tot een steekproef. Ik denk dat ik 25 dingen gescand heb en weer verwijderd. Maar geen steekproef.
Blijf het bijzonder vinden...
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
@Almere vak V Misschien werkt het bij de Jumbo anders. Daar ben ik ook nog maar 1x gecontroleerd.
Bij de AH al enkele keren opgevallen dat ik juist gecontroleerd werd nadat ik artikelen weer uit de scanner verwijderd had. Volgens de AH medewerkers is het geheel willekeurig maar aangezien je persoonlijke gegevens al bekend zijn bij AH denk ik dat 'achter de schermen' de computer wel het e.e.a. van jou in de gaten houdt en zo vaker een controle kan laten uitvoeren terwijl je bij de Jumbo anoniem kunt scannen.
Roland
Bij de AH al enkele keren opgevallen dat ik juist gecontroleerd werd nadat ik artikelen weer uit de scanner verwijderd had. Volgens de AH medewerkers is het geheel willekeurig maar aangezien je persoonlijke gegevens al bekend zijn bij AH denk ik dat 'achter de schermen' de computer wel het e.e.a. van jou in de gaten houdt en zo vaker een controle kan laten uitvoeren terwijl je bij de Jumbo anoniem kunt scannen.
Roland
Los van jouw verhaal @Michael89
Ik ga er van uit dat je helemaal ter goeder trouw hebt gehandeld.
Mijn dochter werkt bij de Appie to go nu is dat ook nog weer iets anders als een 'echte' supermarkt, maar het is daar schering en inslag met niet scannen van producten. 4 flesjes bier kopen en 1 scannen en dat soort dingen. En ze krijgt regelmatig een grote bek als ze betrapt worden. Snap ook een keer dat je gewoon dikke pech hebt gehad omdat je de zoveelste bent geweest op die dag.
Zelf trouwens ook meegemaakt . ben met m'n dochter boodschappen aan het doen( samen voor Corona
) . heeft zij er 2 doosjes thee bij de boodschappen gegooid en vergeten te scannen ( bij de Jumbo) prompt controle geen probleem, maar inderdaad karretje uitpakken en alles langs de kassa. Daar vergeet ik het kratje bier te melden, die ik wel braaf gescand had. Mevrouw werd erg pissig, ook op mijn vraag of ze het niet op haar schermpje gezien had. Maar afijn verder geen gedoe.
Ik hoop dat het goed uitpakt met het vervolg en snap dat je daar goed van in de stress zit.
Ik ga er van uit dat je helemaal ter goeder trouw hebt gehandeld.
Mijn dochter werkt bij de Appie to go nu is dat ook nog weer iets anders als een 'echte' supermarkt, maar het is daar schering en inslag met niet scannen van producten. 4 flesjes bier kopen en 1 scannen en dat soort dingen. En ze krijgt regelmatig een grote bek als ze betrapt worden. Snap ook een keer dat je gewoon dikke pech hebt gehad omdat je de zoveelste bent geweest op die dag.
Zelf trouwens ook meegemaakt . ben met m'n dochter boodschappen aan het doen( samen voor Corona
Ik hoop dat het goed uitpakt met het vervolg en snap dat je daar goed van in de stress zit.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Wettelijk gezien kan je in Nederland geen strafblad krijgen als je vergeet een pak melk af te rekenen. Artikel 310 van het Strafrecht geeft duidelijk aan dat er opzet in het spel moet zijn. Als niet bewezen kan worden dat er opzettelijk niet is afgerekend dan mag dat niet tot een veroordeling leiden.Nagini schreef: ↑26 okt 2020, 20:17Ik weet dat bij mij in het dorp er bijna bij elke zelfscan terminal een bordje hangt met "bij diefstal doen wij altijd aangifte, 183euro boete!". Ik dacht eigenlijk dat dat de normale gang van zaken was bij de AH. Misschien verschilt het per filiaal? Ik denk dat ze het vooral doen om gesteggel te voorkomen/vanwege regels? Maar het lijkt mij ook wel extreem als iemand gelijk een strafblad zou krijgen als ze een pak melk vergeten af te rekenen...
- Big Al
- Amerika-expert
Wellicht is het veranderd, maar op mijn N-400 stonden onder meer de volgende vragen:Nagini schreef: ↑25 okt 2020, 11:53Heb je de boete al betaald? Je kan dan gewoon je strafblad opvragen. Indien de boete niet op je strafblad staat vermeld, is er geen enkele reden om het aan te geven bij de amerikanen, er is dan ook geen kans dat ze er ooit achter zouden komen. Bijvoorbeeld bij verkeersboetes boven de 100$ krijg je meestal ook geen strafblad (staat op de boete aangegeven), en ik heb zo'n boete niet vermeld toen ik mijn visum ging aanvragen.
Verder vroeg ik me af of shoplifting een crime of moral torpitude is, en vond veel websites die het onderscheid maakten tussen "shoplifting", bij hoge bedragen en waarbij opzet in het spel is, en "petty theft" bij kleine bedragen. De laatste is geen "crime of moral torpitude". Het lijkt mij dat in jouw geval je shoplifting "petty theft" was, en geen "shoplifting", omdat je maar een paar dingen vergeten was te scannen. De regels verschillen van staat tot staat over welk bedrag, maar over het algemeen loopt het in de honderden dollars.
Ik zie bij deze vragen geen optie om de beschuldiging van de perikelen rondom de vermeende winkeldiefstal bij Albert Heijn niet te vermelden, tenzij er geen sprake was van "staande houden" of een arrestatie. De hoogte van een eventuele boete of de ernst van een vergrijp speelt geen rol bij het beantwoorden van de vraag. Of je nu een waarschuwing hebt gekregen vanwege een kapotte achterlamp of dat je door een SWAT-team gearresteerd bent voor een dubbele moord en een serie gewapende overvallen; het antwoord op vraag 16 is "ja".16. Have you ever been arrested, cited, or detained by any law enforcement officer for any reason?
17. Have you ever been charged with committing any crime or offense?
In mijn geval heb ik braaf "ja" geantwoord daar ik een keer staande ben gehouden in New York City omdat ik rechtsaf door rood reed (wist niet dat dit niet mag in NYC), een boete had gekregen omdat ik geen nummer op mijn zeilboot had geplakt (was door een park ranger verkeerd voorgelicht) en nog een andere boete omdat ik de registratiesticker nog niet op m'n nummerplaat had geplakt. Het grootste probleem was nog dat ze kopieën van de boetes wilden hebben terwijl dat toen al ver in het verleden lag. Er is nimmer aangegeven dat dit niet nodig was geweest.
Het voorval zelf zal hoogstwaarschijnlijk niet leiden tot een afwijzing. Echter, onjuist invullen van de formulieren wordt als "prima facie" (an sich) bewijs gezien van "moral turpitude" en kan zelfs jaren later nog zeer grote gevolgen hebben.
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ahh, ik zat zelf te denken aan de ESTA vraag, waar "cited" niet in voor komt. Dat is het "moral torpitude" gedeelte. Misschien dat dat inderdaad op de DS260/andere documenten meer uitmaakt. Ook zijn infracties in de VS natuurlijk anders; daar weet de VS van. Een verkeersboete in Nederland staat niet op je strafblad, dus de VS weet daar niet van tenzij je het expliciet verteld (want je hoeft het niet aan te leveren tijdens je interview, en de kans dat ze ooit oude verkeersboetes opvragen bij de nederlandse overheid EN daar dan inzage in krijgen is nihil). Je hebt wel gelijk dat het natuurlijk niet helemaal netjes is.
Ik vroeg vooral of het op het strafblad staat omdat het de de topicstarter in ieder geval duidelijkheid bied; Als het voorval op zijn strafblad geregistreerd is, MOET hij moet het vermelden en een waiver aanvragen in de toekomst. Verder staat op het strafblad waarschijnlijk ook duidelijk waarvoor hij veroordeeld is, dus dan is er minder speculatie.
Ik vroeg vooral of het op het strafblad staat omdat het de de topicstarter in ieder geval duidelijkheid bied; Als het voorval op zijn strafblad geregistreerd is, MOET hij moet het vermelden en een waiver aanvragen in de toekomst. Verder staat op het strafblad waarschijnlijk ook duidelijk waarvoor hij veroordeeld is, dus dan is er minder speculatie.
- Big Al
- Amerika-expert
Dat is een eufemisme. Onder de Amerikaanse wetgeving heet dit "immigratiefraude"... Vroeg of laat zal je ook onder ede moeten verklaren dat alle formulieren naar waarheid ingevuld zijn. Dat wordt het meineed.