Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

BorL schreef:
22 okt 2020, 10:58
In April tickets geboekt bij KLM voor retour LAS in september.
In Juni telefonisch gevraagd of wij een voucher konden krijgen aangezien we geen zin hadden om af te wachten of de vluchten zouden gaan etc.,
binnen 5 minuten de vouchers in mijn inbox.

Eergisteren besloten te gaan voor restitutie, wederom gebeld en binnen 48 uur stond het hele bedrag weer op onze CC.
:thumbup:
Ik zit wat in dezelfde situatie... Eind november '19 tickets geboekt retour BRU - AMS - LAS, dit voor reis in september 2020.

Vlucht afgelast, voucher aangevraagd in juli. Na een week of 3 had ik deze.

Ik had voor vouchers gekozen aangezien deze 15% meer waard zijn tot eind oktober. We zijn nu (bijna) eind oktober, en er is nog steeds geen beterschap. Ik zie het niet wanneer ik ga kunnen reizen naar de USA, dat kan misschien volgend voorjaar, volgend najaar of misschien zelfs maar 2022 zijn, niemand die het kan zeggen.

In die optiek overweeg ik mijn vouchers om te zetten in geld. Gebruikte jij gewoon die link daarvoor die hier reeds gepost werd?
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door BorL »

Ik heb geen link gebruikt, alles telefonisch via het 020 nummer van KLM.
Kies optie 1 voor vlucht boeken, naar mijn ervaring nemen ze dan binnen 10 minuten op :wink:
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Tantelotje »

Tantelotje schreef:
20 okt 2020, 12:57
Ik ben eigenlijk meer voor het accepteren van vouchers. Maar gezien eventuele plannen die langzaam ontstaan voor 2022 (ik verwacht nog maar niet al te veel van 2021), weet ik eigenlijk niet goed of we onze vouchers van Delta kunnen gebruiken. En het gaat om ruim € 1500,-.
Dus ook ik heb gebeld met het Amerikaanse nummer (eerst het Nederlandse nummer maar daar konden ze me (uiteraard) niet helpen).
En de conformation van de refund payment zit al in de mailbox.
In ons geval dus van tickets voor Canada voor zomer 2020 die we in april 2020 zelf hebben geannuleerd! Super service van Delta!

Dus wie de tip uiteindelijk heeft gegeven: bedankt, want dit voelt toch weer een beetje als gratis geld :lol: :thumbup:
Maar even m'n eigen bericht geciteerd want dit was dus dinsdag en vandaag is het geld al teruggestort op de creditcard!
Supersnel, vooral omdat er in de mail stond dat het 30 dagen kon duren en mij telefonisch werd verteld dat het misschien zelfs wel 60 dagen kon duren vanwege de betalingscyclus.
Heel tevreden dus met Delta! :clap:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

Tantelotje schreef:
22 okt 2020, 17:02
Heel tevreden dus met Delta!
Kan niet anders dan dit alleen maar beamen. Worden altijd op een geweldige manier geholpen door Delta. Met als kleine kanttekening dat we hiervoor dan wel moeten bellen met Atlanta. Daar kan onze Blauwe trots nog wel van leren. Niet alleen die trouwens...

Service blijkt in Nederland hele andere kenmerken te vertonen. En ook hiervoor geldt. Niet alleen in Nederland trouwens...
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ClaireVHaut »

ik ben vandaag aangenaam verrast door onze blauwe vogel. Refund aangevraagd 3 weken geleden en nu al op rekening... dus.. valt me alles mee.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door NaMiSe »

Hier ook een zeer positieve ervaring met KLM, want ook binnen een week het geld terug voor onze eerder aangevraagde vouchers!
Afbeelding
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

@NaMiSe ook gewoon gebeld?

Kan ik als Belg best gewoon naar het algemene Belgische nummer bellen?
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Zonet gebeld naar het Belgische nummer van de KLM-helpdesk.

Binnen 14 minuten geholpen. Zeer vriendelijke dame aan de lijn.

Alle 4 de vouchers worden omgezet in cash, dit binnen de 7 dagen.

Netjes! :clap:

Intussen duurt het bij Brussels Airlines nog altijd even lang als in april/mei.
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door NaMiSe »

Timothy555 schreef:
23 okt 2020, 07:36
@NaMiSe ook gewoon gebeld?

Kan ik als Belg best gewoon naar het algemene Belgische nummer bellen?
Beetje late reactie, maar wij hebben gewoon het online formulier ingevuld, op advies van KLM via Facebook.
Afbeelding
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Na 115dagen wederom gebeld met KLM.. wat een zooitje.

Nu komt het refundverzoek bovenop de stapel. Fijn :sadcry:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

@Nessiezzz
Nu maar hopen dat ze ook daadwerkelijk maar 1 stapel hebben... :blink:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben vanochtend Air Canada gebeld om de voucher die 2 jaar geldig is om te laten zetten naar onbeperkt houdbaar. Dit zou online kunnen, maar dat lukt niet. Het lukte hun ook niet, dus hebben ze er een dossier van gemaakt en doorgestuurd naar een andere afdeling. Daar gaat het verwerkt worden, maar wanneer konden ze niet zeggen. Kan een week duren, maar kan ook 4 maanden zijn. Als ze het maar doen voordat de voucher verloopt. we houden het in de gaten.

Dan hebben we alleen nog een voucher voor United Airlines (relatief klein bedrag, was binnenlandse vlucht van Las Vegas naar Chicago), maar die zal wel ongebruikt verlopen. Weliswaar 2 jaar geldig, maar daar zijn al ruim 7 maanden van om en we zien ons nog niet snel naar Amerika vliegen.

Verder hebben we alles wat we geboekt hadden teruggekregen, behalve de whale watchtour in Moss Landing met Sanctuary Tours. Zij hebben überhaupt niet op mails gereageerd.
esak
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 jan 2012, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door esak »

jojostravelusa schreef:
26 okt 2020, 15:19
Wij hebben vanochtend Air Canada gebeld om de voucher die 2 jaar geldig is om te laten zetten naar onbeperkt houdbaar. Dit zou online kunnen, maar dat lukt niet. Het lukte hun ook niet, dus hebben ze er een dossier van gemaakt en doorgestuurd naar een andere afdeling. Daar gaat het verwerkt worden, maar wanneer konden ze niet zeggen. Kan een week duren, maar kan ook 4 maanden zijn. Als ze het maar doen voordat de voucher verloopt. we houden het in de gaten.

Dan hebben we alleen nog een voucher voor United Airlines (relatief klein bedrag, was binnenlandse vlucht van Las Vegas naar Chicago), maar die zal wel ongebruikt verlopen. Weliswaar 2 jaar geldig, maar daar zijn al ruim 7 maanden van om en we zien ons nog niet snel naar Amerika vliegen.

Verder hebben we alles wat we geboekt hadden teruggekregen, behalve de whale watchtour in Moss Landing met Sanctuary Tours. Zij hebben überhaupt niet op mails gereageerd.
Wij dachten ook dat we alleen met een voucher verder moesten. Maar na een e-mail van mijn man, kregen na een maandje opeens bericht van Air Canada om een refundprocedure op te starten. En na een week of drie hebben we toch ons geld teruggekregen!
Gebruikersavatar
Lampie
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 feb 2010, 00:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Lampie »

Nessiezzz schreef:
26 okt 2020, 15:04
Na 115dagen wederom gebeld met KLM.. wat een zooitje.

Nu komt het refundverzoek bovenop de stapel. Fijn :sadcry:
Zelfde ervaring hier. Eerste aanvraag in juni gedaan, toen bleek het boekingsnummer veranderd te zijn. Dat wordt dan pas na 60 dagen gemeld. Gevolg, opnieuw aanvragen met ander nummer en weer lang wachten. Nu eindelijk het geld retour gekregen. Hou dus vol, het gaat goed komen.
Wel frustrerend om te horen dat mensen binnen 3 weken klaar zijn. Uiteraard leuk voor de ontvanger, maar je zou toch verwachten dat de langst wachtende het eerst geholpen worden.

Hebben ze het al doorgezet naar de betaal afdeling? Dat was mijn laatste stap, waarna het nog 2 weken duurde totdat het op mijn rekening stond.
Uiteindelijk nog wel een tientje boekingskosten het schip in gegaan, maar die kunnen we nog wel leien.
2022 SEA - SLC http://vwijck.com
2015 NY - CAN - NY http://wijckusa2015.wordpress.com/
2014 SEA - Den http://wijckusa2014.wordpress.com/
2012 LV - Denver http://wijck2012.blogspot.nl
2010 San Francisco - Denver http://wijck2010usa.blogspot.com
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door RCRD »

Geboekt via Tix.

Zouden half November naar Miami vliegen. 2 weken geleden werd de vlucht door UA geannuleerd (zag ik na inloggen bij UA) en dezelfde dag bericht van Tix met een bevestiging daarvan. Ik hoefde niets te doen verder volgens Tix.

Vandaag een voucher van Tix ontvangen met een iets hogere waarde dan betaald voor de oorspronkelijke boeking. Binnen een jaar boeken, binnen 2 jaar vliegen.

Prima zo. 👍
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

esak schreef:
26 okt 2020, 20:19
Wij dachten ook dat we alleen met een voucher verder moesten. Maar na een e-mail van mijn man, kregen na een maandje opeens bericht van Air Canada om een refundprocedure op te starten. En na een week of drie hebben we toch ons geld teruggekregen!
We dachten dat dat geen optie was. Maar eens even kijken of dat alsnog tot de mogelijkheden behoort. Anders doen we het met een oneindig geldig voucher. Eens zal de wereld toch wel weer normaal worden?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

Naar welk e-mailadres hebben jullie dat gestuurd?
esak
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 jan 2012, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door esak »

jojostravelusa schreef:
27 okt 2020, 17:55
Naar welk e-mailadres hebben jullie dat gestuurd?
We hebben via deze link een formulier ingevuld. Hierna kregen we nameer dan een maand een e-mail terug. We kregen een claimnummer, zodat we de voortgang konden volgen.

https://refundservices.business.conduen ... nds/create
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

Thnx :thumbup: . We gaan kijken wat we voor elkaar krijgen.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 442
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door swissdutchie »

Bijna twee maanden nadat we onze bij Cheaptickets geboekte vliegtickets naar Houston zelf geannuleerd hebben, kregen we van de week bericht, dat we de kosten van de tickets terugkrijgen. Alleen de reserveringskosten en de kosten van de vliegticketverzekering (totaal ca 61€) krijgen we niet vergoed, maar daar kunnen we mee leven. Vandaag stond het bedrag al bijgeboekt op onze creditcard.
Ik ben eigenlijk best wel positief verrast door Cheaptickets. Na alle horrorverhalen, die ik hier op het forum over diverse brokers had gelezen, had ik niet verwacht, dat Cheaptickets onze zaak zo soepeltjes en vlot zou afhandelen. Zo kan het dus ook!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer