Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het ideale klimaat
Het ideale klimaat
Hallo allemaal,
Momenteel met COVID lijkt het allemaal nog ver weg, maar met de Hollandse winter voor de deur (lange herfst) ben ik aan het mijmeren over een oriëntatiereis naar een gebied in Amerika met een beter klimaat dan hier.
Mijn broer woont al in Amerika, in Vermont, maar daar is het mij te koud.
In welke staten zou het mooi wonen zijn met de minste extremen (geen of weinig -20 of +30)?
Wij wonen nu ook landelijk met o.a. paarden aan huis en we hebben 2 kinderen.
Als we iets geleerd hebben in de afgelopen tijd is dat we prima kunnen leven in onze bubbel, dus veel stedelijke activiteiten dichtbij is geen must, uiteraard wel een goede (high)school.
Mijn man is fervent jager, Duitsland zou ook een optie zijn, maar ik heb daar persoonlijk minder feeling mee.
Momenteel met COVID lijkt het allemaal nog ver weg, maar met de Hollandse winter voor de deur (lange herfst) ben ik aan het mijmeren over een oriëntatiereis naar een gebied in Amerika met een beter klimaat dan hier.
Mijn broer woont al in Amerika, in Vermont, maar daar is het mij te koud.
In welke staten zou het mooi wonen zijn met de minste extremen (geen of weinig -20 of +30)?
Wij wonen nu ook landelijk met o.a. paarden aan huis en we hebben 2 kinderen.
Als we iets geleerd hebben in de afgelopen tijd is dat we prima kunnen leven in onze bubbel, dus veel stedelijke activiteiten dichtbij is geen must, uiteraard wel een goede (high)school.
Mijn man is fervent jager, Duitsland zou ook een optie zijn, maar ik heb daar persoonlijk minder feeling mee.
Re: Het ideale klimaat
Lastig. Volgens mij zijn de zomers in Amerika altijd heet en benauwd. Als temperaturen boven de 30 een probleem zijn?
Ik heb het liever iets te warm dan koud
Maar een droog heet Texas klimaat zie ik niet zitten
Is voor dieren meestal ook niet fijn
Ik zit nu naar noordwestkust te kijken
Maar een droog heet Texas klimaat zie ik niet zitten
Is voor dieren meestal ook niet fijn
Ik zit nu naar noordwestkust te kijken
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Washington of Oregon lijkt mij inderdaad niet gek. Of kijk naar Colorado.
Jullie komen in aanmerking voor een visum?
Marianne
Jullie komen in aanmerking voor een visum?
Marianne
-
ADE01
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
De -20 is niet zo lastig. De +30 wel. Dat is in grote delen van de VS niet echt extreem warm in de zomer. Washington voldoet aan je omschrijving, ondanks wat 30+ uitschieters in de zomer, maar dan heb je meer regenachtige dagen dan in Nederland en een langere herfst/winter. Oregon is over het algemeen wat milder en meer vergelijkbaar met Nederland. California is droger, maar ook een grote staat dus daar heb je wel kans van slagen.
Aan de andere kant van het land kun je kijken in de staten om en nabij de Great Smokey Mountains. Ten Noorden van Atlanta, Georgia. Omgeving Charlotte-Asheville in North Carolina. Omgeving Greenville, South Carolina. Verder omhoog heb je over het algemeen warme zomers en koude winters en richting de kust heb je weer andere problemen.
Geen idee of je banden met Nederland behoud maar een vliegveld binnen redelijke afstand met de auto was voor ons wel een punt.
Aan de andere kant van het land kun je kijken in de staten om en nabij de Great Smokey Mountains. Ten Noorden van Atlanta, Georgia. Omgeving Charlotte-Asheville in North Carolina. Omgeving Greenville, South Carolina. Verder omhoog heb je over het algemeen warme zomers en koude winters en richting de kust heb je weer andere problemen.
Geen idee of je banden met Nederland behoud maar een vliegveld binnen redelijke afstand met de auto was voor ons wel een punt.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Het weer in Oregon. Maar ook in Washington State doet me veel aan Nederland denken. Maar vooral een stuk stabieler. Mooi weer blijft ook mooi. Slecht weer blijft ook slecht. Dus zeg maar zonder de wisselvalligheid. Ook lijken ze op de 1 of andere manier het weer veel beter te kunnen voorspellen dan in Nederland wat wellicht de acceptatie ook beter of wellicht makkelijker maakt.
Maar ik kan voornamelijk voor (het noorden) van Oregon spreken rondom Portland. Zo gauw je naar het noorden gaat wordt het wat frisser en wat natter. Zo gauw je naar het zuiden gaat wordt het wat warmer en wat droger.
Alles wat ik weet is van horen zeggen of aan den lijven ondervonden. Ik heb er geen wetenschappelijke studies op los gelaten.
In Oregon valt over het algemeen net zoveel regen als in Nederland. Alleen valt het in Oregon in een tijdsbestek van een half jaar. Echt nat is het van november tot en met februari. Het kan dan dagenlang regenen. En ook een behoorlijk pak sneeuw is hier niet vreemd. In die tijd kan het ook vriezen. Maar afgezien van de hoogte waarvan je opzit. Zal het nooit echt lang en hard vriezen. Ons huis staat op zo'n 600 meter hoogte. En het aantal dagen dat het hier overdag echt vriest zijn op 1 hand te tellen. Het enige vervelende waar je echt op moet letten in deze periode is de weg. Het kan zeer verraderlijk zijn met natte wegen, natte bladeren en dan bijvoorbeeld mooi de nachtvorst er overheen. Dan moet je in de ochtend echt goed opletten als je de berg op of af wilt. En in ieder geval geen haast hebben. Maart en april zijn hier afwisselend wat weerbeeld betreft. Ja, nog steeds natte dagen. Maar ook al fantastische dagen met 20 graden of meer. Vanaf mei, juni doet de zomer echt zn intrede. Dan zal je vooral dagen hebben tussen de 20 en 25 graden met af en toe een slechte dag er tussen. Juli, augustus en ook nog september zijn hier vaak prachtig. Zeker dan wil het met enige regelmaat boven de 30 graden komen. Maar zelden dat dit echt dagen/weken achter elkaar duurt. Oktober laat weer het weer zien van maart april. Soms echt bar en boos. Maar voordat je het in de gaten hebt zit je weer in een t-shirtje buiten omdat het prachtig weer is.
Wat me hier verder opvalt is dat het weer op de dag erg kan verschillen. Wij zijn er nu wel aan gewend. Maar in het begin keken we toch raar op als er sneeuw lag in de ochtend en dat we in de middag met zn allen gezellig op de porch eindigden voor een BBQ met 20 graden.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Californië en dan met name rond San Diego.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als ik het goed begrijp is dat een micro klimaat binnen Californië dus niet zo heet en droog als de rest?
Oregon zou ik graag willen bekijken
San Diego zoals hierboven al genoemd.
-
ADE01
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Voor een huis met wat land voor paarden in de buurt van San Diego moet je de omliggende heuvels in en dan kom je nog niet onder de miljoen ben ik bang. Ik weet verder je budget niet maar wel iets om rekening mee te houden. Zillow.com is wat dat betreft een prima website.
- goldenhills
- Amerika-expert
In Californië heb je allerlei klimaten, van mild en nat aan de kust tot droog en knetter heet in de woestijn tot winters met diepe sneeuw in de bergen. Een paar mijl het binnenland in is al merkbaar anders qua regen en mist in de winter en hitte in de zomer. Wij wonen niet ver van de kust maar achter een heuvelrug, en ter illustratie: het was 36C afgelopen vrijdag. In midden oktober...
Om de +30C te vermijden moet je behoorlijk noordelijk (Oregon, Washington) en dicht bij de kust.
Om de +30C te vermijden moet je behoorlijk noordelijk (Oregon, Washington) en dicht bij de kust.
We wonen in zo’n beetje de duurste regio van NL op een A locatie met veel grond dus budget is niet zo’n issueADE01 schreef: ↑21 okt 2020, 02:13Voor een huis met wat land voor paarden in de buurt van San Diego moet je de omliggende heuvels in en dan kom je nog niet onder de miljoen ben ik bang. Ik weet verder je budget niet maar wel iets om rekening mee te houden. Zillow.com is wat dat betreft een prima website.
Ik heb een idee welke richting we uit kunnen
Nu alleen COVID nog afwachten dus denken aan begin 2022 voor een rondreis
@Janne1980, ik ben nog steeds benieuwd hoe jullie naar de VS willen emigreren, dus op basis van welk visum.
-
MGTOW_Homeboy
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
@Hockey, waarschijnlijk familie reunie, want ze geeft aan dat haar broer in Vermont woont.
Als hij een citizen is mag hij een I-864 Affidavit of Support indienen.
https://www.uscis.gov/family/family-of-us-citizens
Als hij een citizen is mag hij een I-864 Affidavit of Support indienen.
https://www.uscis.gov/family/family-of-us-citizens
Doorklikkend op de link om je dan op een processing time van 92 tot 119,5 maanden. Momenteel zijn ze bezig aanvratgen van 11 november 2010 te verwerken. Oef.
Dit betreft de I-130, waarbij een broer of zus Fourth Preference heeft. De I-864 zie ik niet in de lijst staan. Verder google onderzoek liet zien dat de I-864 voor een spouse is. een zus of broer is geen spouse.
Dit betreft de I-130, waarbij een broer of zus Fourth Preference heeft. De I-864 zie ik niet in de lijst staan. Verder google onderzoek liet zien dat de I-864 voor een spouse is. een zus of broer is geen spouse.
-
MGTOW_Homeboy
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
@Hockey Je hebt gelijk, het is I-130 form of als ze al in The USA zijn het I-485 form (laatste geval zou ik niet wagen).
My bad, het was wat laat (lange nacht) en ik keek onder "Table: Relatives for Whom You May Petition" > "Related Forms"
Schik niet: De processing time staat erbij als je op "+ more" klikt:
Fourth Preference 109.5 Months to 142.5 Months
U.S. citizen filing for a brother or sister
Receipt date for a case inquiry December 21, 2008
Kort gezegt is dat pad dus onmogelijk. Ik ben benieuwd welk pad @Janne1980 dan denkt te kunnen nemen.
My bad, het was wat laat (lange nacht) en ik keek onder "Table: Relatives for Whom You May Petition" > "Related Forms"
Schik niet: De processing time staat erbij als je op "+ more" klikt:
Fourth Preference 109.5 Months to 142.5 Months
U.S. citizen filing for a brother or sister
Receipt date for a case inquiry December 21, 2008
Kort gezegt is dat pad dus onmogelijk. Ik ben benieuwd welk pad @Janne1980 dan denkt te kunnen nemen.