Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ina »

Ik bedoel ook volgend jaar oktober 2021, deze maand zal het zeker niet gaan worden :wink: :D
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Grouchy »

Zoveel mooie aanbiedingen de laatste tijd van zowel Skyteam, Star-alliance en Oneworld.
Business voor onder de 1000EUR naar de oostkust/Florida. 1100+EUR naar de westkust en 1500+EUR naar Hawaii.
Main cabin voor 300+EUR, business met upgradable fare voor 450EUR + global upgrade certificate (die anders toch in July 2021 waardeloos verlopen). Zodoende hebben we eerder deze maand weer nieuwe vluchten geboekt voor Mei 2021 (Arizona - New Mexico).

De voorwaarden voor 2021 vluchten die je nu boekt zijn over het algemeen wat minder coulant; voorlopig geen geld terug mocht je niet kunnen/willen. De vluchten zijn wel te veranderen zonder change fee of te annuleren voor ecredit.
Verwacht echter wel de nodige schedule changes waardoor veel trips alsnog te annuleren zijn met daarbij als bijkomend voordeel: je geld terug.

Plus vanaf Februari 2021 verwacht ik toch wel voldoende testcapaciteit/sneltesten (& de eerste vaccin's) zodat vliegen van/naar o.a. de USA weer wat meer mogelijk wordt.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Big Al »

Grouchy schreef:
19 okt 2020, 19:39
Plus vanaf Februari 2021 verwacht ik toch wel voldoende testcapaciteit/sneltesten (& de eerste vaccin's) zodat vliegen van/naar o.a. de USA weer wat meer mogelijk wordt.
Houdt ook rekening met de verordeningen in de verschillende staten hier. Een collega van mij (uit Virginia) moest vorige week nog in quarantaine toen ze haar zoon in Massachusetts bezocht. Dat werd opgeheven zodra ze de negatieve uitslag van een test kreeg, maar die test mocht niet ouder zijn dan 72 uur. De boetes en straffen op het verbreken van de verplichte quarantaine zijn in veel staten niet mals. Er wordt onder andere gecontroleerd via Facebook en tol-transponders...
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Grouchy »

Zag het ook voor o.a. Chicago, Hawaii & Alaska. Het is hier in de EU met haar open grenzen niet anders. Eerder deze maand nog zakelijk naar Slowakije (PCR test niet ouder 72 uur) & Estland (PCR test on arrival) geweest. Alternatief is quarantine....
Voor trips in 2021 verwacht ik niks meer van hetzelfde, zeker omdat het dan waarschijnlijk allemaal wat sneller en goedkoper kan.
Laatst gewijzigd door Grouchy op 20 okt 2020, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Big Al »

Als dit aanhoudt dan zullen camperreizen met name in het oosten (vanwege de veelal kleinere staten) problematisch kunnen worden. Nogal lastig als je elke keer dat de een staatsgrens passeert een nieuwe test moet doen en dan ook nog eens in quarantaine moet tot je een negatieve uitslag krijgt.

Mocht de uitslag positief zijn dan zijn de rapen helemaal gaar.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote Buttes »

Ik lees van verschillende leden hier verschillende voorwaarden voor flexibele tickets bij Delta Airlines
Welke is nou de waarheid?

1) Ticket is max. 1 jaar geldig na boekingsdatum. Dan moet de reis dus klaar zijn.
2) Ticket is 1 jaar geldig, maar na zelf annuleren kun je een nieuwe vlucht kiezen met een nieuwe geldigheidsduur van 1 jaar. In totaal maximaal 2 jaar geldig dus.

Ik heb Delta proberen te bereiken via twitter en facebook, maar ze zijn blijkbaar gestopt met deze chats.
Bellen heeft niet mijn voorkeur, want dan heb ik geen bewijs.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote Buttes »

Ik heb net toch maar gebeld met Delta en krijg het volgende te horen;

Als je nu boekt (tussen maart en december 2020) en wegens Corona moet/wilt annuleren, kun je herboeken maar moet de reis voor 21 november 2021 beginnen.
Weer een ander verhaal van Delta Airlines dus.
Ik vind het zo vaag worden dat ik maar niet ga boeken.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Het staat hier, wel soort van cryptisch https://www.delta.com/us/en/travel-upda ... eaceofmind
"Final travel must be completed by end of ticket validity, one year from date of original issue. If travel is not able to be rescheduled within these guidelines, customers may cancel their reservation and apply any unused value of the ticket toward the purchase of a new ticket for a period of one year from the original ticket issuance. Applicable fare difference will apply for new travel dates. Final travel must be completed by end of ticket validity."
Wat betekent dat je binnen 1 jaar na aankoop mag/moet cancellen, dus uiterlijk 21 oktober 2021, en de ecredits voor 21 oktober 2021 kunt gebruiken voor de aankoop van een nieuw ticket. En dat kan 330 dagen van tevoren, dus voor vertrek uiterlijk in september 2022.

Ik heb dit in detail met een uitgewerkt voorbeeld voorgelegd en op schrift staan of het zo werkt, dit werd mij persoonlijk zo bevestigd door Delta. Maar of je daarmee je gelijk gaat halen als het toch niet zo werkt weet ik niet... en elke keer weer een andere uitleg helpt ook niet.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote Buttes »

Hoi Harryh,

via welk platform (omdat je het op schrift hebt staan) heb jij Delta kunnen bereiken?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Facebook
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door BJK2810 »

Coyote Buttes schreef:
21 okt 2020, 17:59
Ik heb net toch maar gebeld met Delta en krijg het volgende te horen;

Als je nu boekt (tussen maart en december 2020) en wegens Corona moet/wilt annuleren, kun je herboeken maar moet de reis voor 21 november 2021 beginnen.
Weer een ander verhaal van Delta Airlines dus.
Ik vind het zo vaag worden dat ik maar niet ga boeken.
Bovenstaande is mij via twitter ook gemeld.
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door BJK2810 »

harryh schreef:
21 okt 2020, 18:11
Het staat hier, wel soort van cryptisch https://www.delta.com/us/en/travel-upda ... eaceofmind
"Final travel must be completed by end of ticket validity, one year from date of original issue. If travel is not able to be rescheduled within these guidelines, customers may cancel their reservation and apply any unused value of the ticket toward the purchase of a new ticket for a period of one year from the original ticket issuance. Applicable fare difference will apply for new travel dates. Final travel must be completed by end of ticket validity."
Wat betekent dat je binnen 1 jaar na aankoop mag/moet cancellen, dus uiterlijk 21 oktober 2021, en de ecredits voor 21 oktober 2021 kunt gebruiken voor de aankoop van een nieuw ticket. En dat kan 330 dagen van tevoren, dus voor vertrek uiterlijk in september 2022.

Ik heb dit in detail met een uitgewerkt voorbeeld voorgelegd en op schrift staan of het zo werkt, dit werd mij persoonlijk zo bevestigd door Delta. Maar of je daarmee je gelijk gaat halen als het toch niet zo werkt weet ik niet... en elke keer weer een andere uitleg helpt ook niet.
Het lastige hierin vind ik dat er nergens staat dat je mag omzetten in ecredits. Er staat alleen ' if traver is not able to be rescheduled within these guidelines"... dat kan natuurlijk ook betekenen alleen door Corona. Dus als je door Corona in november nog steeds niet kunt reizen. Dan mag je misschien een credit nemen, maar als je wel kan reizen, maar het je door persoonlijke logisitieke problemen (geen vakantie) niet lukt, dat is mij niet duidelijk
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Maxmannl »

Het kan dus nog goedkoper LA en Vegas met oneworld alliance vanaf € 247 :thumbup:

Alle data t/m okt 2021. Zomervakantie uitgesloten maar die zijn weer goedkoop middels Star alliance (=/- € 330)

Heb nog wat avios punten die ingewisseld moeten worden :lol:
la.png
las.png
De enige echte Ticketbaas
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ONYX666 »

zijn mooie prijzen en had vandaag bijna rechtstreeks las vegas voor 325 gekocht maar heb me toen even in de reisverzekeringen verdiept en dan wordt het nu boeken niet aantrekkelijker. je bent volgens mij nergens voor verzekerd als je boekt op het moment dat het oranje of rood is. Hotels en ticket maakt me niets uit maar wel gezondheidszorg als je daar bent en eventuele repatriering
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Tantelotje »

Ik weet dit niet 100% zeker, maar is het niet zo dat je via je reisverzekering verzekerd bent als je op het moment van reizen geel of groen hebt?
En dat het dan niet uitmaakt wanneer je je ticket bij welke kleurcode geboekt hebt?
Tenzij het oranje blijft natuurlijk. Dan ben je afhankelijk van de wijzigingsvoorwaarden van dat ticket want daar zal een verzekering niet voor uitkeren.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er nu zoveel mensen zijn die tickets boeken en dat die reizen straks niet verzekerd zijn.
Alhoewel het menselijk gedrag natuurlijk geen garanties geeft :lol:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Het is toch marktwerking? Hoe minder er geboekt wordt hoe lager de prijzen? Of zijn het lokkertjes om geld binnen te halen?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ONYX666 »

lees maar even war reisverzekeringen na bij de meeste staat moment van boeken genoemd
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

En toen waren de prijzen weer back to normal. Of tenminste die van KLM en Delta. Ik. twijfelde nog teveel dus helaas niet toegehapt...
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote Buttes »

Ik heb gepoogd een overzicht te maken van de flexibele omboekregelingen van diverse airlines
reis.jpg
reis.jpg (50.77 KiB) 1402 keer bekeken
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Renée76 »

Ik zie voor volgend jaar tickets naar Denver voor 300 pp. In juli/augustus via KILROY

https://www.kilroyworld.nl/boek-met-zekerheid

Als ik de site goed begrijp kan ik kosteloos ( behalve administratiekosten) inboeken mocht het oranje zijn 35 dagen voor vertrek.
Of mis ik iets?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer