Vraag over bedrijf op E2

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
mat2020
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2020, 21:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Vraag over bedrijf op E2

Bericht door mat2020 »

Ik heb een vraag mbt mijn E2 visum.
De einddatum van het visum is begin oktober 2021. Door de corona crisis is het erg moeilijk geworden om hier mensen in dienst te nemen, er zijn eenvoudig gewoon veel projecten gecanceld of on hold en inkomsten zijn er dus nauwelijks!
Ik zou mijn zaak (LLC) in New York wel graag willen aanhouden en vraag me af hoe ik de juiste wegen bewandel.
Ik ga met mijn gezin in juli 2020 terug naar Nederland en zal daar mijn Nederlandse zaak weer fris leven inblazen en (als het straks weer kan) naar de US heen en weer vliegen om mijn klanten in de US te bedienen.

Kan ik dat doen door mijn E2 te verlengen met 2 jaar? Ik zal wel woonachtig zijn in Nederland (grotendeels).
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Vraag over bedrijf op E2

Bericht door Disney-Golf »

Als je in Nederland woont en werkt en naar de V.S. gaat om klanten te bezoeken kan dit onder een B1/B2 visum.
Zeg nu zelf, waarom zou de U.S.C.I.S. je E2 dan verlengen?
Een E2 vraag je aan om een zaak in de V.S. te hebben en de noodzaak er is om ter plaatse te wonen om je zaak te kunnen runnen. Nu geef je zelf aan dat het eigenlijk niet echt nodig is...
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Vraag over bedrijf op E2

Bericht door Disney-Golf »

Waarom steek ik mijn tijd hierin vraag ik me dan af? :roll: :roll: :roll:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vraag over bedrijf op E2

Bericht door Almere vak V »

Disney-Golf schreef:
29 okt 2020, 22:16
Waarom steek ik mijn tijd hierin vraag ik me dan af?
Mooi hè?! Vragen stellen en vervolgens nooit meer terugkomen. Maar ik doe gewoon vrolijk mee!
Disney-Golf schreef:
15 okt 2020, 02:56
Als je in Nederland woont en werkt en naar de V.S. gaat om klanten te bezoeken kan dit onder een B1/B2 visum.
Volgens mij mag dat zelfs gewoon onder een ESTA...
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Vraag over bedrijf op E2

Bericht door Disney-Golf »

Dank je! Is er toch nog iemand die deze topic mee volgt... :thumbup: :clap: :lol:
Op esta gaat niet (meer) omdat topic starter al een E2 heeft gehad, dus moet hij een B1/B2 aanvragen.
Had hij nog nooit een visa aangevraagd heb je gelijk, dan is een esta voldoende!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vraag over bedrijf op E2

Bericht door Almere vak V »

Disney-Golf schreef:
31 okt 2020, 18:30
Op esta gaat niet (meer) omdat topic starter al een E2 heeft gehad, dus moet hij een B1/B2 aanvragen.
Had hij nog nooit een visa aangevraagd heb je gelijk, dan is een esta voldoende!
Jup! Klopt.!
Overheen gelezen...

Ik doe het namelijk al jaren op een ESTA met Global Entry. Nog nooit vragen gehad.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer