Valley of Fire State park "self payment booth"

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Valley of Fire State park "self payment booth"

Bericht door Adjepatatje »

beste forum leden,
Als onderdeel van een te plannen rondreis door het zuidwesten wil ik in de vroege ochtend ook Valley of Fire State Park bezoeken vanuit Las Vegas (op doorreis naar Zion national park). Ik wil bij zonsopkomst bij de ingang van Valley of Fire zijn. Dat is rond 5.30am (We vertrekken dan rond 4.30 am uit LV).Dit om de hitte in juli enigszins voor te zijn, zodat we in de ochtend 2 wandelingen kunnen doen (Fire Wave Trail en White Dome trail). Het visitor center is pas 8.30 open. Maar schijnbaar kan je het park wel in, aangezien er een envelop-box is waar je de park fee cash in kan stoppen, waarna je een bewijsje kan afscheuren van de envelop om in je auto te leggen als betaalbewijs. Dan kan het zelfstandig het park in rijden. Heeft iemand dit ooit gedaan? Waar zijn deze envelop boxen te vinden, bij Visitor Center of moet je dit center gewoon rechts laten liggen en doorrijden op de Mouse Tank Road? is het lastig uit te 'vinden' hoe dit werkt?

groepjes
Ad
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Valley of Fire State park "self payment booth"

Bericht door Martin & Marianne »

Betalen doe je bij de ingang, niet bij het visitor center. Je ziet het vanzelf als je het park binnen rijdt, dus nog voor je bij het visitor center bent. Ik kan me niet herinneren dat er een bemande entree was. Is misschien ook afhankelijk van welke ingang je neemt. Zorg ervoor dat je de 10 dollar gepast kunt betalen.

Ik heb het idee dat het bij de White Dome trail heter is dan bij de Fire Wave, er wordt daar in elk geval gewaarschuwd voor de hitte, dus misschien die eerst doen?

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Valley of Fire State park "self payment booth"

Bericht door hemmie »

Er zijn heel veel state parks waar de ingang niet altijd bemand is, dat systeem met die envelopjes werkt prima dan. Maar inderdaad wel zorgen voor gepast geld, wij proberen daarom altijd wat briefjes van $5 en $10 bij de hand te hebben.
Overigens kun je in sommige staten (o.a. hier bij ons in Texas) tegenwoordig online al de dagtoegang betalen. Maar ik weet eigenlijk niet hoe dat werkt als je geen printer hebt (en de toegang dus onbemand is).
Terug in Texas!
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Valley of Fire State park "self payment booth"

Bericht door Adjepatatje »

Hallo,
Bedankt voor de antwoorden!
Groet
Ad
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Valley of Fire State park "self payment booth"

Bericht door PSVwally »

Ik kan me niet herinneren dat er een bemande entree was. Is misschien ook afhankelijk van welke ingang je neemt.
Aan de westkant weet ik zeker dat deze toen ik er was bemand was.
Maar op dat tijdstip waarop TS het park binnen gaat lijkt het me niet waarschijnlijk.
groennom
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Valley of Fire State park "self payment booth"

Bericht door groennom »

2 keer vanuit de oostkant binnengekomen, zit niemand. Wel een duidelijke plek waar je de envelop kunt invullen en USD 10 (destijds) kunt achterlaten.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Valley of Fire State park "self payment booth"

Bericht door markro »

Het Valley of Fire State Park heeft via de weg twee officiële ingangen, bij beide ingangen is een controlepost waar je de entree kan betalen via het enveloppensysteem.
Via de ingang aan de westzijde kom je het park binnen als je vanuit Las Vegas via de Interstate-15 naar het noorden rijdt; via de ingang aan de oostzijde kom je het park binnen als je vanuit Las Vegas via de oostelijker gelegen Highway-167, genaamd de Northshore Drive, rijdt.

Als je via deze oostelijke route rijdt, dan kom je door het Lake Mead National Recreation Area. Voor de toegang tot dit gebied behoort men entree te betalen, of als men een geldige America the Beautiful Parks Pass heeft, is deze hier ook geldig en kost dit niets extra.

Op het internet kwam ik het volgende blog tegen, misschien leuk om even in te kijken:
http://foodwinetravelmore.com/travel-bl ... our-drive/

Onze belevenissen dateren al weer van 2007, hierbij ons reisverslag en kijk dan op dag 13,
http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm .
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Valley of Fire State park "self payment booth"

Bericht door Adjepatatje »

Hoi Marco
Dank voor je reactie en aanvulling.groet
Ad
groennom
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Valley of Fire State park "self payment booth"

Bericht door groennom »

markro schreef:
12 okt 2020, 18:09
.... Voor de toegang tot dit gebied behoort men entree te betalen, of als men een geldige America the Beautiful Parks Pass heeft, is deze hier ook geldig en kost dit niets extra.
Toen wij er waren (en ook als ik nu even snel google) was the america the beautifull pass niet geldig. Goed om dit toch nog even te chechken.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Valley of Fire State park "self payment booth"

Bericht door PSVwally »

Lake Mead NRA heeft een entree van $25,-
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Valley of Fire State park "self payment booth"

Bericht door Old Faithful »

groennom schreef:
13 okt 2020, 13:07
Toen wij er waren (en ook als ik nu even snel google) was the america the beautifull pass niet geldig. Goed om dit toch nog even te chechken.
America The Beautiful.JPG
Bron: https://store.usgs.gov/s3fs-public/PassIssuanceList.pdf

Om misverstanden te voorkomen. Dit geldt dus voor Lake Mead Recreation Area. Valley Of Fire is een State Park en daar is de America The Beautiful Pass dus niet geldig.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Valley of Fire State park "self payment booth"

Bericht door Dude »

Ik ben er gisteren geweest. De Nationale parkenpas is er idd niet geldig en ze verkopen hem dus ook niet
Aan de westzijde en aan de oostzijde waren trouwens bemande betalingshuisjes. Inkom was 10$ en elke dollar waard. Waren er voor de 3e keer en het blijft een erg mooi park.
Het was er ook behoorlijk druk.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Valley of Fire State park "self payment booth"

Bericht door PSVwally »

Haha lekker dan al die verschillen op diverse sites. Dank u Bart voor het er 'even' heen rijden :D
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Valley of Fire State park "self payment booth"

Bericht door Adjepatatje »

Hoi Bart
bedankt voor de bevestiging m.b.t. westelijke entree van het park. Neem aan de procedure bij de self payment box (met envelop en cash 10$ als ik goed lees) niet al te ingewikkeld is.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Valley of Fire State park "self payment booth"

Bericht door jojostravelusa »

Vul je persoonlijke gegevens in en je kenteken, doe het geld in de enveloppe, doe de enveloppe in de buis.
Moet te doen zijn. Denk aan cashgeld en een pen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer