Reis Happiechappie: wie helpt ons op weg? Zomer 2021.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Happiechappie
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2020, 06:08
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Happiechappie: wie helpt ons op weg? Zomer 2021.

Bericht door Happiechappie »

Hallo allemaal!

Nieuw hier op het forum en al ontzettend veel gelezen waardoor het me nu duizelt. :P

Van 21 juli t/m 14 aug 2021 (hopelijk kunnen we dan weer reizen) willen wij (man, vrouw, kind van 9) naar Zuidwest-Amerika. Jaren terug wel eens in Hawaii geweest met een stop in SFO en LAX, maar verder onbekend terrein voor ons. Ik heb al heel wat tijd gestoken in het lezen hier van verschillende verslagen en topics en toch loop ik vast en kom ik niet uit de planning en de route. Ik hoop dus dat iemand hier met me mee wil denken.

Wat we willen is beginnen in LA en dan rijden naar Vegas. Vanuit Vegas willen we naar de GC, Bryce, Zion, Monument Valley, Valley of Fire State Park en Lake Powell. Dit zijn voor ons must sees. Ook willen we niet te veel achter elkaar in de auto zitten, dus overal minimaal 3 nachten blijven is een must.

Wat zou een logische route zijn voor deze plekken? Ook nog belangrijk, waar slapen we, welke hotels moeten we zijn en welke niet? Welk hotel in Vegas en vooral ook LA?

Wie helpt ons ajb op weg?
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Wie helpt ons op weg ? Zomer 2021

Bericht door jwensammy »

Hmm overal minimaal 3 nachten willen blijven, 24 dagen hebben en niet teveel willen rijden, dat wordt krap vrees ik.
Je zou kunnen overwegen om naar bv San Francisco toe te vliegen en vanuit LA terug maar dan mis je highway 1.
Las Vegas ligt ook centraal maar is zeker voor rechtstreeks te vliegen duurder.
Daarnaast zou ik de route zo opzetten dat je het weekend niet in Las Vegas bent, de prijzen zijn dan veel hoger.
Dit is ongeveer de meest bekende route, tal van voorbeelden zijn al voorbij gekomen.
Probeer de route voor jezelf eens uit te schrijven, eventueel met 2 verschillende aankomst/vertrek punten en deze hier te posten. Is toch een Belangrijk onderdeel vd voorpret, tips en adviezen volgen dan ook sneller.

Hotels zijn er zoveel met bv booking.com of Expedia ben je flexibel en zit je niet aan bepaalde ketens vast, lid zijn van een keten levert dan weer sneller een gratis overnachting op. Las Vegas is de plek voor betaalbare 4 en 5 sterren hotels, wil je direct op de strip of juist net buiten de drukte? Met online spelletjes zijn er ook gratis overnachtingen te verdienen. Zie topic
https://forum.allesamerika.com/viewtop ... =7&t=70156
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wie helpt ons op weg ? Zomer 2021

Bericht door iLoveStedentrips »

Hi!

Ik zou denk ik het volgende rondje rijden als ik LAX als vertrek plaats zou kiezen.

LA - Kingman - GC - Page - Bryce - Zion - LV

In Kingman, of in de buurt, zou ik alleen 1 nacht blijven en de ritten tussen LA en GC via Kingman zijn misschien wat lang. Onderweg kom je langs Joshua Tree en Route 66 historie.

Op deze manier maak je een soort half rondje wat je zou kunnen verlengen via Death Valley, Yosemite naar San Francisco.

Maar er zijn nog wel way variaties te vinden. Mocht de bovenstaande toch te lange ritte bevatten kan je vanuit LA naar Sequoia rijden en dan via Death Valley naar LV. Van daaruit naar Bryce, Zion, Page, GC en terug naar LV.

Hopelijk heb ik je wat op weg geholpen.
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wie helpt ons op weg ? Zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Als je alleen de genoemde must sees wilt doen heb je meer dan voldoende tijd, de opmerking van @jwensammy begrijp ik dan ook niet helemaal. Of wil je toch nog meer opnemen in de route?

Met googlemaps of een papieren kaart (kijk eens naar de Hallwag nr 6) kun je zelf natuurlijk prima de beste route bepalen. Of kijk eens naar de voorbeeldroute.
Ik begrijp dat je wilt starten in LA en eindigen in Las Vegas?
Het is heel fijn om overal voldoende tijd te hebben, maar voor sommige parken is 3 dagen wel heel erg veel. Zo is voor Monument Valley en Valley of fire één overnachting meer dan voldoende. Voor die laatste zou meer tijd op zich kunnen, maar in de zomer is het daar te warm om veel te doen.

Voor overnachtingen kun je eens kijken naar reisverslagen. Wij hebben in onze laatste reisverslagen een aparte pagina opgenomen met overnachtingen. En in de andere verslagen kun je per dag in het verslag zien waar we overnachtten. Maar maak eerst eens een route per dag, de rest komt dan wel.
Willen jullie alleen hotels? Of is een tent of cabin ook een mogelijkheid?

Marianne
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Wie helpt ons op weg ? Zomer 2021

Bericht door jwensammy »

Als je zoals hier boven al geadviseerd op sommige plekken je aantal overnachtingen in wilt korten zou je Yosemite en Death Valley of sequoia toe kunnen voegen en terug vliegen vanuit San Francisco. Is qua stad en history een stuk mooier dan bv LA.
Qua autohuur zou het bij sommige verhuurders gunstiger kunnen zijn.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Wie helpt ons op weg ? Zomer 2021

Bericht door Corv »

Op https://www.travelhome.nl/amerika/reisinspiratie
kun je ook veel mooie routes vinden.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Happiechappie: wie helpt ons op weg? Zomer 2021.

Bericht door IngridZw »

Happiechappie schreef:
11 sep 2020, 09:13
Ook nog belangrijk, waar slapen we, welke hotels moeten we zijn en welke niet?
Wat ik vaak doe is op Google Maps naar een bepaald gebied gaan en in de zoekfunctie "hotels" invullen. Je ziet dan hoeveel en welke hotels er in die buurt zijn inclusief de bedragen die op dat tijdstip gelden. Vervolgens vul je linksboven een datum in wanneer je er ongeveer zult zijn. In het hoogseizoen zullen de bedragen hoger uitvallen. Als een bepaald hotel je aanspreekt klik je hem aan en dan zie je ook de aanbieder die past bij het bedrag. Dat kunnen verschillende aanbieders zijn.
Wij hebben goede ervaringen met Booking.com maar we hebben ook regelmatig geboekt bij Expedia, Hotels,com etc. en ook op de site van het hotel zelf. Kwestie van vergelijken. Wel altijd kijken of het hotel annuleerbaar is.

In Las Vegas moet je trouwens als het kan het weekend vermijden omdat de prijzen van hotels dan een stuk hoger zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Happiechappie: wie helpt ons op weg? Zomer 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

@Happiechappie Heb je al iets aan alle reacties? Als je wat meer duidelijkheid geeft over jullie wensen krijg je ook concretere tips. Nu is het nog een beetje gissen naar wat jullie precies willen.
Zo is het bijvoorbeeld voor de overnachting in LA handig om te weten wat jullie daar willen doen. Wil je naar Disneyland dan is overnachten in Anaheim aan te raden. Kijk voor meerdere accommodaties eens in ons 2008-verslag. Wij zaten toen op drie verschillende locaties. Maar in 2017 hadden we twee nachten in Santa Monica en dat was ook prima voor wat we toen wilden doen in LA.

Uitgaande van meerdere nachten per locatie zou je route er als volgt uit kunnen zien:

1 naar LA
2 LA
3 LA
4 LA
5 LA
6 LA - Kingman
7 Kingman - Grand Canyon
8 Grand Canyon
9 Grand Canyon
10 Grand Canyon - Monument Valley
11 Monument Valley - Page
12 Page
13 Page
14 Page
15 Page - Bryce
16 Bryce
17 Bryce - Zion
18 Zion
19 Zion
20 Zion - Valley of Fire
21 Valley of Fire - Las Vegas
22 Las Vegas
23 Las Vegas
24 Las Vegas

Je zou een dag minder LA kunnen doen. Voor Bryce wordt meestal 1 nacht aangeraden, het is een klein park, maar als je overal echt meerdere dagen wilt zijn dan is twee nachten ook wel prettig. Voor Page heb ik 4 nachten gedaan; je kunt er veel doen in de omgeving, en met een dag varen of een dag strand is 4 nachten niet gek. Kijk eens in ons 2017-verslag voor onze overnachting daar. Voor de Grand Canyon is de tijd nu erg ruim, maar je zou daarvandaan ook een bezoek aan Sedona kunnen brengen. Of je doet 1 nacht GC en twee nachten Sedona.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Happiechappie: wie helpt ons op weg? Zomer 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het wel fijn als topicstarters reageren … (gewoon klikken op de knop Plaats reactie :wink: ).
Mensen hebben er tijd in gestoken om je te helpen.
Misschien heb je inmiddels andere plannen, of ben je er al helemaal uit, maar ook dan is een korte reactie toch wel prettig.
En als je nog wel met je reis bezig bent is het verstandig om te reageren, want je zult merken dat je dan meer en betere reacties krijgt. Nu zaten we natuurlijk een beetje te gissen naar de bedoelingen en wensen.

Marianne
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Happiechappie: wie helpt ons op weg? Zomer 2021.

Bericht door iLoveStedentrips »

"Plaats reactie" gelukt bij mij :thumbup: :lol:

Ben ook wel benieuwd of alle adviezen geholpen hebben of dat inmiddels de hele reis op de lange baan is gegaan.

PS: als je een topic "volgt", via de knop bij het onderwerp, krijg je ook meldingen bij reacties zoals ik nu :wink:
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 724
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Reis Happiechappie: wie helpt ons op weg? Zomer 2021.

Bericht door Ingrid1958 »

@IngridZw
Handig die tip van google maps ; zoeken hotels in het juiste gebied, nooit eerder opgemerkt dus ook niet gebruikt. :thumbup:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer