Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Tipsy_1 »

Dat verwacht niemand denk ik :-s. Ik hoop wel dat de grens tussen Europa en US sneller kan, toch op zijn minst voor bepaalde categorien... (L1... met name mezelf :lol: )
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

MaGiL schreef:
25 sep 2020, 11:15
Ondertussen blijft de grens tussen Canada en de US minimaal t/m 21 oktober gesloten. Vraag me af of die grens nog open gaat dit kalenderjaar.
Er is hier al onofficieel sprake van minstens tot na de Amerikaanse Thanksgiving, dus dat is eind november en zou me niet verbazen dat de grensen dichtblijven tot eind dit jaar/begin volgend jaar.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

Kan me niet voorstellen dat de grenzen tussen Europa en de US open gaan einde 2020 of begin 2021. Besmettingen in Europa en ook de US stijgen weer.

Bij een afzwakking van het virus of snel een werkend vaccin gaan de grenzen misschien open in het voorjaar 2021. Al denk ik dat get langer duurt. Toeristen vanuit Europa staan ze nu ook niet zo op te springen aldaar.
We zullen misschien ook nog wel aantoonbaar een vaccinatie moeten hebben om erin te komen, zou me niet verbazen. Andersom misschien ook wel.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

Ben ook bang dat het met de pappen en nat houden methode zoals wij die in het "vrije" westen er op nahouden wellicht niet de manier blijkt om hier vanaf te komen. Los van de discussie hoe besmettelijke en dodelijk het allemaal wel of niet is.

Met andere woorden. Dat gaat inderdaad nog wel even duren.

Hoorde gisteren op Radio 1 een reportage hoe ze in China dat virus zo snel onder de knie kregen. Daar wordt je als "vrij" mens niet direct vrolijk van als je dat zo hoort. Wat er van waar is weet ik ook niet. Maar tijdens het vieren van de Gouden week deze week is er gewoon 600 miljoen man onderweg in auto's, bussen, treinen en vliegtuigen.

Of het de oplossing is weet ik niet. Het is in ieder geval wel een andere kijk op de zaak...
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door MaGiL »

Wij hebben vandaag de plannen maar in de ijskast gezet voor komende zomer. We zouden naar de Canadese rockies, Glacier en Yellowstone gaan (eigenlijk dit jaar al), maar zien het niet meer gebeuren dat tegen die tijd het toerisme weer op een normale manier is opgestart.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

Wij hebben nog een beetje hoop voor volgende zomer, maar we zijn er beide ook wel een beetje van overtuigd dat op een leuke en gezellige manier en met een vakantie gevoel naar Florida afreizen volgend nog niet tot de mogelijkheden behoort. Als de grenzen al open zijn, zijn afreizen met een veilig en een echt vakantie gevoel zonder grote risico’s op ziek worden en/ of isolatie toch wel belangrijke voorwaarden voor ons. Daarbij als einde van het jaar een vaccin goedgekeurd wordt zijn we er nog lang niet. Tegen de tijd dat zo’n 60% van de wereld gevaccineerd is, zijn we wel 2 jaar verder ben ik bang. Als er geen tegenslagen zijn en dit echt de oplossing is?

Maar we houden het nog even open, beetje tegen beter weten in ☹️
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Daar lees je ook allerlei verhalen over. Bijv. dat het vaccin pas volgend jaar herfst beschikbaar is. Of dat pas in 2024 iedereen gevaccineerd is. Maar we wachten af. Maar ik denk niet dat alle problemen van de ene op de andere dag verdwijnen zodra het vaccin er is!
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Inges »

MaGiL schreef:
02 okt 2020, 18:59
Wij hebben vandaag de plannen maar in de ijskast gezet voor komende zomer.
Wij hebben ook plannen en reserveringen gemaakt voor augustus 2021. Oa Yosemite en enkele AirBnb woningen op Vancouver Island (4,5 wk van SFO naar SEA is de planning). Alles is annuleerbaar geboekt. We hebben geen vliegtickets en weten dat we daar meer gaan voor betalen hoe langer we wachten maar dat is dan maar zo. Dat is beter dan nu betalen en het geld nooit meer terug zien. Wij hebben onderling afgesproken dat als we eind april nog geen zicht hebben op enigszins veilig reizen dat we dan alles weer annuleren en het een jaar vooruit schuiven. Kan het wel "veilig" (en dat heeft ook met een vaccin te maken) dan boeken we tickets en gaan we ervoor. Maar ook ik heb zo mijn twijfels en denk steeds vaker dat we gewoon een jaar te vroeg willen. Maar het kan geen kwaad om het nog een paar maanden aan te kijken en leuke plannen te maken. Heb ik toch een beetje lol in locktober ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door pumi1000 »

@Inges
Volgens mij wachten de meeste hier af met boeken van tickets of je moet je reis hebben moeten omboeken of vouchers kunnen gebruiken van afgelopen jaar. Ook al zie ik mooie prijzen voor juli, we boeken ook pas volgend jaar als het veilig is en meer zeker is. Zal vast de hoofdprijs zijn dan, maar ja dat is dan maar zo. Ik heb wel de hotels en auto geboekt. Waar ik ook wel benieuwd naar ben is hoe het de vliegmaatschappijen vergaat mochten ze nog een heel jaar niet kunnen vliegen.

Wat wel jammer is, is dat de voorpret die je anders zo hebt er nu nog niet is.......
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door TommyGun »

Wij hebben vd week juist hotels en auto opnieuw geboekt voor juli/aug 2021. Als we dan niet kunnen spring ik van een brug...
Vlucht komt nog wel.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Van de brug springen? Dat gaat wel heel ver..................
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Old Faithful »

Niet overdrijven, hè. :wink:
Brug.jpg
Brug.jpg (15.98 KiB) 2089 keer bekeken
Groet,

Old Faithful
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door TommyGun »

Haha nouja jullie begrijpen me vast wel :D
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Iedere keer hier een bericht staat, hoop ik dat hier iemand gaan posten “hé, bericht gezien? Grenzen gaan open op xx-xx-xxxx!!”

Helaas, gelijk welke kaas :(
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Als de grenzen open gaan dan zul je dat ongetwijfeld uit de media vernemen. Er is hier echt niemand die meer weet.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door asv60 »

Ik hoop echt nu er snelle testen beschikbaar zijn er snel een oplossing komt. Als iedereen nu getest wordt voordat je het vliegtuig in gaat, heb je al een hoop gewonnen. Desnoods laten ze de passagier zelf betalen voor deze test. Maar dan moeten alle landen wel hun travelban opheffen natuurlijk.
Als het zo door gaat en je moet wachten op een vaccin en tot dat wijdverspreid is, dan zijn alle luchtvaartmaatschappijen failliet.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JanVoo »

Voor wat het waard is: in BNR's Amerika Podcast #44 van Bernard Hammelburg en Jan Postma zegt Hammelburg in antwoord op een luisteraarsvraag dat er binnen het Sate Department wordt gesproken om buitenlandse journalisten ("en twee andere categorieën" die hij verder niet noemt...?) in aanloop naar de verkiezingen in de VS "in kleine groepjes" weer toe te laten.

Vanaf 57:38
Laatst gewijzigd door JanVoo op 08 okt 2020, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Sullivan85 »

Er gaat in een travelban groep op Facebook een bericht rond over ons als normale toeristen dat volgend jaar als er een nieuwe president verkozen is (21januari) dat er dan pas gepraat gaat worden over de grens opengooien voor toeristen. Geen idee wat er van waar is..
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Ga er maar van uit dat dit waar is. Pas eind januari zal er verder gepraat worden over de travelban.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben 2021 al laten vallen en zetten voorlopig in op 2022. Of dat voor- of najaar wordt zal de tijd leren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer