Reis Trom: mijn reisschema

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door iLoveStedentrips »

Mooie route lijkt me. :thumbup:

Even nieuwsgierig, wat is de planning in Monterey? Wat zijn je plannen daar ivm de twee geplande overnachtingen?

Ga je overnachting in de Grand Canyon op dag 22 en dan ook in Williams op 23? Wat zijn je plannen in of bij Williams?

Eerlijk gezegd heb ik ooit te weinig aandacht aan de route tussen LA en Kingman besteed. Hier heb ik wel spijt van want Joshua Tree ziet er sowieso prachtig uit en in de omgeving van Kingman ook zat Route66 geschiedenis te bezoeken als je ervan houdt. Maar Joshua Tree heb ik veel spijt van, hier had ik graag mooie foto's gemaakt en een fraaie wandeling.
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trom »

@ilovestedentrips: bedankt voor je reacties.

We willen de eerste dagen rustig aan doen. Even acclimatiseren en aan het tijdsverschil wennen. We willen een mooie reisdag maken van Pismo naar Monterey. De volgende dag willen we dan een walvistocht maken.

We willen de Grand Canyon via de Zuid ingang bezoeken en de volgende dag nog daar rond kijken. In de loop van de middag naar Williams om daar wat route 66 ervaring op te doen.

Mijn vraag over Joshua Tree: gaat dat na al het geweld van de daarvoor bezochte parken nog extra's opleveren?
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door CAM1984 »

Dat vroeg ik me ook af toen ik door het ZW reisde. Ik dacht ook een beetje parkenmoe te zijn en verlangde naar een paar dagen stad. Mijn reactie: ja, ik vond Joshua Tree toch wel weer verrassend en anders. Maar het blijft heel persoonlijk natuurlijk. Ik ben in ieder geval blij dat ik er wel geweest ben.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door jojostravelusa »

CAM1984 schreef:
05 okt 2020, 18:20
een beetje parkenmoe te zijn en verlangde naar een paar dagen stad
Dat hebben wij nou echt nog nooit gehad. Serieus.
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door CAM1984 »

@jojostravelusa Daarom staat er ook 'ik dacht' voor hè, als in: het bleek niet zo te zijn 8)
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trom »

Omdat mijn vraag en schema onderaan de vorige bladzijde vallen, post ik ze nogmaals. Graag jullie reacties.

Hopelijk gaat het in september 2021 dan toch gebeuren en maken we onze eerste VS reis. We verblijven in hotels. Door jullie ideeën uit 2019 en voortschrijdend inzicht kom ik nu tot onderstaand schema. De terugvlucht gaat vanuit Las Vegas omdat ons het stuk van Kingman naar LA minder interessant lijkt. M.u.v. San Francisco zijn we maar één dag in steden omdat we meer voor de natuur gaan. De dagtocht van Yosemite Village naar Mammoth lakes willen we vooral gebruiken als dag om de Tioga pas te bekijken. Als jullie ideeën hebben die de reis nog interessanter kunnen maken dan hoor ik het graag!
image.png
image.png (31.33 KiB) 1780 keer bekeken
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door IngridZw »

Ik begrijp dat je met het nogmaals plaatsen van je route nog reacties wilt over de indeling. Als het de bedoeling is dat je overal veel wilt wandelen en als je natuur boven steden verkiest dan is het een mooie route. Al zou ik persoonlijk een uitzondering maken voor Las Vegas en daar een extra dag toevoegen. Het zou best eens kunnen zijn dat de stad je bevalt en dan is het achteraf jammer dat je er zo weinig tijd hebt.
Hou er ook rekening mee dat de Glacier Road in Yosemite volgend jaar gesloten is. Maar dat wist je misschien al.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Martin & Marianne »

Je wilt het in het begin rustig aan doen maar eigenlijk is het voor het wennen aan het tijdverschil beter om dat niet te doen. Ik zou een nacht Pismo Beach minder doen. Of verdeel het anders als je het rustig aan wilt doen, bijvoorbeeld met een nacht in Santa Barbara en een nacht Cambria. Wij hadden vorig jaar 1 nacht Monterey en 2 nachten Big Sur. Dat is ook goed bevallen.
Van Lone Pine naar Furnace Creek is niet ver. Wat heb je die dag gepland?

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trails »

Van Mammoth Lakes naar Lone Pine vonden wij Manzanar Nat. Historic Site zeer indrukwekkend. Dit is een interneringskamp uit de 2e wereldoorlog voor Amerikanen van Japanse afkomst.

Ook de Hot Creek Geological Site bij Mammoth Lakes vonden we erg mooi.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trom »

Bedankt voor jullie suggesties.
@IngridZw Wellicht dat ik Williams voor Kingman ga inruilen dan hebben we een dag halverwege en aan het einde in las Vegas.
@Martin&Marianne Pismo Beach houden we omdat we daar een prachtig hotel op de kliffen hebben. Wel ga ik kijken naar je verdeling van 1 nacht in Monterey en in een andere plek.
@Trails Lijken me twee prima tips. Ik ga info zoeken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn in 2015 naar Manzanar geweest, zie hier ons verslag. Wij vonden het ook erg interessant.
Verder vonden wij tussen Yosemite en Death valley ook het Ancient Bristlecone Pines Forest erg leuk. En natuurlijk de Alabama Hills, Mono Lake, Bodie, etc.
Je kunt in onze index kijken om per park of bezienswaardigheid een link naar onze verslagen te vinden.

Marianne
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trom »

@Martin & Marianne: wat veel info! Bedankt. Ik ga het rustig doornemen. Het wordt onze eerste rondreis in Amerika. We zullen dus selectief moeten zijn :D
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door IngridZw »

Ik zou ook de volle dag Pismo Beach schrappen. Je bent de 1e ochtend al heel vroeg wakker dus zal je voor de middag al in PB zijn. Het plaatsje zelf is wel leuk maar je bent er snel uitgekeken. En als je geluk hebt tref je het met het weer maar het kan ook anders zijn. Toen wij er waren was het helaas door de mist erg koud.
Wat je eventueel nog zou kunnen doen is een stop maken in Solvang. Een heel apart stadje maar wel leuk om even rond te lopen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trails »

Martin & Marianne schreef:
07 okt 2020, 18:12
En natuurlijk de Alabama Hills
Zeker even de wandeling naar de Mobius Arch doen. Geen lange wandeling en erg leuk met ook mooie uitzichten op de bergen.
Zie ons verslag van 2017:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/plann ... 02017.html
Voor onze reis in 2019:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... NNING.html
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trom »

@IngridZW: zoals je wellicht in ons schema ziet, zijn de verplaatsingen allemaal relatief kort. Zo willen we ook de rit naar Pismo gebruiken om dingen onderweg rustig in ons op te nemen. Ondanks het vroege opstaan, schat ik toch in dat we pas in de de tweede helft van de middag aankomen. Solvang gaan we zeker aandoen. Thx.

@Trails. Bedankt voor al je informatie. Ik ga het rustig doornemen en waar mogelijk inpassen. Thx
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door jojostravelusa »

CAM1984 schreef:
06 okt 2020, 19:20
Daarom staat er ook 'ik dacht' voor hè, als in: het bleek niet zo te zijn
Maar er zijn mensen die daar echt last van hebben. Geeft niks, ieder zijn smaak, maar wij hebben het zeker niet.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Diederik52 »

Mooie tocht! Ik weet niet goed waarom je 2 nachten in Pismo Beach wilt blijven, zoveel is daar niet dat je er een hele dag voor nodig hebt. Ik zou die extra nacht doorbrengen in Page waar zoveel meer leuks te doen en moois te zien is. Verder leid ik uit je planning (tijd en km's) af dat je binnendoor van Pismo Beach naar Monterey gaat. Suggestie om langs de kust te gaan, uurtje extra rijden, mooie route, en je komt dan ook langs Hearst Castle, zeker een bezoek waard als je van extreme extravaganza en rijkdom houdt.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Diederik52 »

Aanvulling: Ik zie net dat mijn suggestie om die dag in Pismo Beach te schrappen ook door iemand anders is gedaan. Ik kan beamen dat Solvang een leuk stadje is.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trom »

Bedankt @Diederik52. De kustweg ga ik zeker opnemen in mijn roadbook!
Han Pronk
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jul 2013, 01:28

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Han Pronk »

Hey ik weet niet hoe je aan die reistijden komt maar gooi die maar in de kachel(zeker van Google)
Klopt werkelijk niets van ga maar uit van het dubbele dan kom je redelijk in de buurt.
Gr Han en Ellen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer