Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jill1234 »

In augustus 2021 hopen wij met de camper een 23-daagse reis te maken van Calgary naar Vancouver. Geboekt bij Travelhome met coronagarantie (gratis annuleren bij code geel, oranje of rood, tot 6 weken voor vertrek).
We hebben een route in gedachten, met Vancouver Island, maar de vraag is of Vancouver Island in deze route de moeite waard is.
Graag jullie mening.

dag 1 vliegen naar Calgary
dag 2 camper ophalen en rijden naar Banff
dag 3 Banff
dag 4 Banff
dag 5 Banff - Icefields Parkway via Yoho?
dag 6 Icefields Parkway - Jasper
dag 7 Jasper
dag 8 Jasper
dag 9 Jasper - Well's gray
dag 10 Well's gray
dag 11Well's gray - Whistler
dag 12 Whistler
dag 13 Whistler - Campbell River
dag 14 Campbell River
dag 15 Campbell River - Tofino
dag 16 Tofino
dag 17 Tofino - Victoria
dag 18 Victoria - Port Angeles - Seattle
dag 19 Seattle - Vancouver (eerst in Seattle de Boeingfabriek en het Museum of Flight bezoeken, in de avond aankomst Vancouver)
dag 20 camper inleveren en bezoek Vancouver
dag 21 Vancouver
dag 22 Vancouver - Amterdam
dag 23 aamkomst Amsterdam

Ik twijfel of we in plaats van Vancouver Island niet beter wat meer in noordwest Amerika kunnen zien; bijvoorbeeld Olympic, of North Cascades, Mount Rainier?

Benieuwd naar jullie tips; we reizen met 2 pubers van dan 12 en 14.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Calgary-Vancouver met de camper

Bericht door jill1234 »

Alternatieve route zonder Vancouver Island:
dag 1 vliegen naar Calgary
dag 2 camper ophalen en rijden naar Banff
dag 3 Banff
dag 4 Banff
dag 5 Banff - Icefields Parkway via Yoho?
dag 6 Icefields Parkway - Jasper
dag 7 Jasper
dag 8 Jasper
dag 9 Jasper - Well's gray
dag 10 Well's gray
dag 11 Well's gray - Ashcroft (Cache Creek)
dag 12 Ashcroft - Manning Park
dag 13 Manning Park
dag 14 Manning Park - Winthrop
dag 15 Winthrop
dag 16 Winthrop - Seatle
dag 17 Seattle
dag 18 Seattle - Vancouver
dag 19 Vancouver
dag 20 Vancouver
dag 21 Vancouver
dag 22 Vancouver - Amsterdam
dag 23 aankomst Amsterdam

In deze route heb ik eigenlijk 1 dag Vancouver teveel; waar zou die mooi passen? En is dit een afwisselendere route dan de route met Vancouver Island? In deze route zit Winthrop, dus het wilde westen wat leuk is voor de pubers denk ik; en Ashcroft, goudzoekerstadje. Misschien wat meer afwisseling voor de pubers dan de route met V.I.?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jojostravelusa »

Wij vonden Vancouver Island erg de moeite waard. In onze beleving heb je erg veel tijd in Vancouver gepland, maar wij zijn absoluut geen stadsmensen, dus voor ons is het al gauw teveel.
Jullie route op Vancouver Island is wel veel heen en weer rijden. Van Whistler in een keer naar Campbell River wordt een lange dag. Je hebt immers rekening te houden met de ferry. Dan moet je een groot deel van de weg weer terug om naar Tofino te kunnen en ook van Tofino naar Victoria is grotendeels weer dezelfde weg.
Weet je zeker dat er van Victoria (of omgeving) naar Seattle (of omgeving) een ferry is waar je ook met de camper op kunt? Wij hebben er toen wel naar gekeken, maar dat was niet gelukt, maar wellicht zien jullie een optie die wij over het hoofd gezien hebben.
Wij hebben de noordelijke route gedaan via Port Hardy en Bella Coola. Dat is heel goed bevallen, maar dan moet je je route wel anders indelen. Wij hadden overigens 4 weken de tijd en deden een rondje Calgary.

De alternatieve route lijkt mij met pubers wat minder geschikt. Maar wij waren met z'n tweeën en ik moet zeggen dat we daar toen niet direct op gelet hebben.

Jullie hadden ook plannen om Oregon een keer te doen. Zou je Seattle en Everett dan niet voor die route bewaren?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door ClaireVHaut »

ik deed deze route met auto. Je mag mijn verslag in polarsteps wel lezen https://www.polarsteps.com/ClairevanHau ... 8C609D132F
route deel ik hieronder in pdf

route2018.pdf
(55.27 KiB) 122 keer gedownload
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jill1234 »

Jullie hadden ook plannen om Oregon een keer te doen. Zou je Seattle en Everett dan niet voor die route bewaren?
Plannen voor Oregon hebben we niet direct; mijn mannen willen heel graag naar de Boeingfabriek en het Museum of Flight; vandaar Seattle toegevoegd, want zit relatief dicht in de buurt. Volgende reis zal waarschijnlijk Yellowstone/Grand Teton, Moab en Rocky Mountains zijn, dus dan zijn we zeker niet in de buurt.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jill1234 »

ClaireVHaut schreef:
05 okt 2020, 14:31
ik deed deze route met auto. Je mag mijn verslag in polarsteps wel lezen https://www.polarsteps.com/ClairevanHau ... 8C609D132F
route deel ik hieronder in pdf


route2018.pdf
Ga ik lezen, dank!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jill1234 »

jojostravelusa schreef:
05 okt 2020, 12:37
Wij vonden Vancouver Island erg de moeite waard. In onze beleving heb je erg veel tijd in Vancouver gepland, maar wij zijn absoluut geen stadsmensen, dus voor ons is het al gauw teveel.
Jullie route op Vancouver Island is wel veel heen en weer rijden. Van Whistler in een keer naar Campbell River wordt een lange dag. Je hebt immers rekening te houden met de ferry. Dan moet je een groot deel van de weg weer terug om naar Tofino te kunnen en ook van Tofino naar Victoria is grotendeels weer dezelfde weg.
Weet je zeker dat er van Victoria (of omgeving) naar Seattle (of omgeving) een ferry is waar je ook met de camper op kunt? Wij hebben er toen wel naar gekeken, maar dat was niet gelukt, maar wellicht zien jullie een optie die wij over het hoofd gezien hebben.
Wij hebben de noordelijke route gedaan via Port Hardy en Bella Coola. Dat is heel goed bevallen, maar dan moet je je route wel anders indelen. Wij hadden overigens 4 weken de tijd en deden een rondje Calgary.

De alternatieve route lijkt mij met pubers wat minder geschikt. Maar wij waren met z'n tweeën en ik moet zeggen dat we daar toen niet direct op gelet hebben.

Jullie hadden ook plannen om Oregon een keer te doen. Zou je Seattle en Everett dan niet voor die route bewaren?
Hai, ja, van Victoria kun je met de ferry (en camper) naar Port Angeles bij Olympic. Gisteravond met de pubers alles doorgenomen en zij willen juist liever wat meer in NW Usa ipv Vancouver Island; zij denken dat V.I. vooral veel mooie natuur is die we in West Canada al veel zullen zien en een berensafari kan ook bij Blue River bijvoorbeeld en walvisexcursie hebben we vorig jaar in Monterey gedaan. Zij willen graag een wild west stadje toevoegen (Winthrop)en een goudzoekersstadje (Ashcroft) bijvoorbeeld. Vancouver nu zeker een dag teveel inderdaad maar die kan makkelijk worden toegevoegd bij Yoho, of misschien Kootenay meenemen. We denken er nog eens over!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door ClaireVHaut »

Blue River Canada ? Niet doen!! Die lui zijn recent veroordeeld tot boete ivm voeren beren !
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door mtl »

Beren voeren zodat ze dichterbij komen voor mooiere foto's :cry:
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jill1234 »

ClaireVHaut schreef:
05 okt 2020, 16:05
Blue River Canada ? Niet doen!! Die lui zijn recent veroordeeld tot boete ivm voeren beren !
Aaah ok, nee die niet dan! Er zijn vast nog andere aanbieders van tours; tips?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jojostravelusa »

Blije pubers, blije ouders :wink:
Ga raften bij Well's Gray (Clearwater). Dat was geweldig en pubers vinden het ook vast super.
https://www.interiorwhitewater.com/
Afbeelding
Zie ook ons blog van die dag.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.b ... mpson.html
Bijlagen
afbeelding.png
afbeelding.png (207.36 KiB) 6472 keer bekeken
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jill1234 »

Ja, raften staat ook op de lijst inderdaad ;-)
Zo leuk om weer ergens mee bezig te zijn, de voorpret is al zo geweldig!
Is er op deze route ook een indianenreservaat te bezoeken? Dat staat nog op de planning om uit te vogelen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door AnnInBC »

Vancouver Island is net heel anders dan de rest van West Canada en erg mooi. En er zijn genoeg leuke dingen te doen voor tieners: https://wildplay.com/
https://www.wcwild.com/
https://www.niwra.org/visit

Voor wild west belevenissen kan je ook eens kijken naar een "ranch" onderweg in Canada. Ik weet ook niet goed waarom je van Ashcroft naar Manning Park wil rijden. Ik zou verder rijden naar Lillooet en Pemberton en zo via Whistler naar Vancouver rijden. Dit is een prachtige rit en Whistler is ook een leuke plaats om een nacht door te brengen. Een hip stadje wat ook interessant is voor tieners.

In Vancouver kan je gerust je dagen vullen, leuk ook voor tieners en vergeet ook niet dat Vancouver veel mooie natuur in de buurt heeft en interessant is voor jong en oud. Maar als je ergens anders je dagen wil invullen dan zijn 2 volle dagen toch wel interessant.

En als je kan, zeker een dagje Yoho National Park doen!
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jill1234 »

Dank je wel voor de reactie; Whistler wil ik eigenlijk nog toevoegen inderdaad, maar Seattle moet er ook echt in, dus het is echt even puzzelen wat nou handig is. Winthrop (westernstadje) willen alle drie de mannen er ook echt in.
We twijfelen echt over Vancouver Island; misschien beter bewaren voor een andere keer. Maargoed, we hebben nog 9,5 maanden dus tijd zat ;-)

Is het net als bij de bekende parken in Amerika een kwestie van klaarzitten op de minuut zodra er geboekt kan worden? Of is er altijd wel een campingplek te vinden?

Vanavond weer verder brainstormen; jammer dat ik moet werken vandaag ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door AnnInBC »

Als Vancouver Island voor jullie niet super aantrekt op dit moment en je hebt er niet genoeg tijd voor, dan zou ik het ook voor een andere keer laten en plannen rond de plekjes die jullie echt niet willen missen.

De geliefde plekjes zijn inderdaad altijd heel vlug bezet in de parken. Ik geloof dat het reserveren zo een 3 maanden op voorhand pas kan en als het mogelijk is zou ik zeker de nationale parken op voorhand boeken. Voor de rest zijn er ook vele mooie provincial parks met mooie campings, deze zou ik altijd verkiezen boven een prive camping. Verder als je ter plekke nog een plaatsje wil vinden, ga dan 's morgens bij de campings langs...velen vertrekken dan en zijn dan weer op weg naar hun volgende plek en zo komen er dan weer plaatsjes vrij voor anderen.

Succes met het samenstellen van de reis!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jojostravelusa »

Als je naar Whistler gaat dan is de Peak Express naar de Cloudraker Skybridge een aanrader. Beide dus eigenlijk. Ik hoop wel dat jullie dan mooier weer hebben dan wij hadden, maar ondanks dat vonden we het prachtig.
https://www.skiresort.nl/skigebied/whis ... en/l46299/
https://www.whistlerblackcomb.com/explo ... ridge.aspx
Afbeelding
Bijlagen
afbeelding.png
afbeelding.png (123.29 KiB) 6340 keer bekeken
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door ClaireVHaut »

jill1234 schreef:
05 okt 2020, 20:17
ClaireVHaut schreef:
05 okt 2020, 16:05
Blue River Canada ? Niet doen!! Die lui zijn recent veroordeeld tot boete ivm voeren beren !
Aaah ok, nee die niet dan! Er zijn vast nog andere aanbieders van tours; tips?
Ik ken alleen maar tours op VI. Dan oa Eagle Eye en er zijn er nog meer
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door ClaireVHaut »

[

Ik zou VI eruit laten. Veel te gehaast anders.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jill1234 »

Dank jullie voor de reacties; we gaan eens rustig op de route puzzelen en dan kom ik over een paar dagen terug.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door AnnInBC »

Als je net na dat het licht geworden is 's morgens of net voor dat het donker gaat worden 's avonds aan het rijden bent kom je zo soms ook al wel eens beren tegen in het wild, vooral in de Nationale Parken, Wells Gray Provincial Park en in de buurt van Whistler (Callaghan Road naar het Olympic Park). Beren tours kan je eventueel ook doen in Whistler: https://www.whistlerphotosafaris.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer