DV-2020 is over

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV-2020 is over

Bericht door hemmie »

Ik hoop zo dat het jullie nog lukt!

En mocht de travelban blijven, ik heb inmiddels al heel wat verhalen gelezen van mensen die na 2 weken Aruba/Mexico o.i.d. de VS zonder problemen in zijn gekomen. Helaas geen goedkope optie, en wellicht ook niet zonder risico (regels kunnen tijdens die 2 weken veranderen) maar die mogelijkheid is er wel.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: DV-2020 is over

Bericht door SemJes »

Wat fijn @Nagini en @sander_vk !!! Jullie zijn zo ver gekomen, nu moet het toch wel goed gaan zou je denken. Nu nog de laatste stappen. Heel veel succes! :thumbup:
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV-2020 is over

Bericht door sander_vk »

We blijven vol goede moed!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV-2020 is over

Bericht door Nagini »

Het visum is vandaag binnen!!! Nu alleen nog inreizen, inderdaad... Mijn visum verloopt eind februari, dus zelfs als ik de June 22nd proclamation (Suspending Entry of Aliens Who Present a Risk to the U.S. Labor Market Following the Coronavirus Outbreak) moet afwachten die December 31 eindigt gaat dat gewoon lukken. Mocht Trump aanblijven is dat een ander verhaal, maar ik hoop dat ie genoeg te doen heeft rond die tijd om even twee weken te vergeten die ban te verlengen... Over de schengen ban maak ik me geen zorgen, die verloopt snel en als ik 2 weken in groenland moet wonen om toch de VS in te komen, dan doe ik dat gewoon.

We gaan het zien. Eerste stap is in ieder geval genomen!
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2020 is over

Bericht door clp90 »

Wat een goed nieuws allemaal!

Trouwens, die schengenban eindigt toch ook pas 31 december officieel, of heb ik iets gemist?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV-2020 is over

Bericht door hemmie »

Die heeft geen einddatum
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV-2020 is over

Bericht door hemmie »

Oh ja, jullie vallen natuurlijk onder die proclamation van april. Hele rare situatie zo, ze geven wel de visa uit, maar er is helemaal geen zekerheid dat je binnen de geldigheidsperiode de VS in kunt reizen. Duimen maar dat die proclamation op tijd beeindigd wordt!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: DV-2020 is over

Bericht door Almere vak V »

Wat @Nagini zegt. Gewoon even zorgen dat je 2 weken in een land verblijft dat niet op het lijstje staat. Dat aantoonbaar hebben. And off you go! Veel succes voor diegene die het betreft!
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2020 is over

Bericht door clp90 »

hemmie schreef:
25 sep 2020, 20:13
Die heeft geen einddatum
Ik lees het nu inderdaad. Dus er is nog een sprankeltje hoop dat Europeanen voor het einde van het jaar de VS in kunnen reizen. Ik hoop het zo!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV-2020 is over

Bericht door hemmie »

Ik hoop het ook (mijn schoonzus en neefjes hebben tickets om hier naartoe te komen met kerst), maar ik heb er een heel hard hoofd in.
Terug in Texas!
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV-2020 is over

Bericht door sander_vk »

Ik blijf hopen dat er alsnog weer mogelijkheden komen. Desnoods via specifieke uitzonderingen.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2020 is over

Bericht door clp90 »

Ik heb er ook een hard hoofd in hoor, maar het zou wel leuk zijn voor mijn ouders om hun eerste kleindochter te ontmoeten. Hoop doet leven :D.

Wie weet dat er voor DV winnaars nog een uitzondering in het leven geroepen wordt ja.. hoewel je zou denken dat dat al wel gebeurd zou zijn. We gaan het meemaken allemaal.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2020 is over

Bericht door clp90 »

@Nagini nog nieuws over jouw emigratie? Wat zijn je plannen op het moment, afwachten tot de travelban opgeheven wordt of evt via een ander land? Tot wanneer kun je inreizen?
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV-2020 is over

Bericht door Nagini »

Ik ben op dit moment aan het wachten. Ik heb een ticket voor 1 januari (AMS-> ORD), maar ik verwacht eigenlijk dat dat niet doorgaat ivm de schengenban (ik heb geen mogelijkheid om nu eerst twee weken af te reizen naar een ander land en via daar weg te gaan). Ik wacht eerst de amerikaanse presidentsverkiezingen af. Bij een Trump-win ga ik alles op alles zetten om 1 januari af te reizen, anders zijn er wat meer opties als ik wacht.

In principe is mijn visum geldig tot 20 februari. Dus bij een biden win zou ik ergens tussen 20 Januari en 20 februari afreizen. Het plan is nu om af te wachten of Trump de ban voor 31 December verlengt. Bij niet; probeer ik het gewoon. Mocht dit wel gebeuren, dan verplaats ik mijn ticket naar eind Jan/begin Feb. Spannend is dat ik heb afgesproken met een bedrijf wat mij zou kunnen aannemen dat zodra ik het land binnen kan ik daar op 3e solicitatiegesprek kan komen...

Fingers crossed!
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2020 is over

Bericht door clp90 »

Spannend! Afwachten dan maar inderdaad, iets anders kun je nu toch niet. En eerst 14 dagen naar een ander land lijkt me inderdaad ook iets voor bij hoge uitzondering (misschien wanneer de einddatum van je visum in zicht komt en de schengenban verlengd is), dat is natuurlijk nogal een omslachtig en duur grapje.
noukie7
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: DV-2020 is over

Bericht door noukie7 »

In het visa in je paspoort staat in een klein regeltje geprint waarin staat dat je uitgezonderd bent van de presidentiele proclamatie tegen inreizen. Schengenland of niet. Je kan gewoon vertrekken. Dit is bevestigd aan ons door het consulaat en staat op de website van de overheid als je zoekt op de code van je visum en travel.
wij moeten inreizen voor 25 maart en gaan in de 1e week van maart naar de states.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV-2020 is over

Bericht door Nagini »

in mijn visum staat met kleine regels:
"Subject to PP 10014" (de immigrant entry ban)
"May be subject to PP 9993" (de shengenban).
Lijkt mij duidelijk het tegenovergestelde, subject to betekend dat deze PP's op mij gelidg zijn. Alleen bij de laatste is het "maybe" omdat je natuurlijk 2 weken in een non-banned country kan verblijven voor inreis.
Staat er in jouw visum dan iets anders, @noukie7 ? Als je visum al voor de eerste ban is uitgevaardigt, ben je inderdaad niet subject to PP10014 (als je interview voor de lockdown was). Bij heruitgifte staat er dan in dat je exempt bent. In mijn geval was de datum van uitgifte 25 September, ver na de eerste immigratie-ban, dus. Daarom ben ik wel subject to PP10014, helaas.
noukie7
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: DV-2020 is over

Bericht door noukie7 »

er staat idd:subject to pp 10014/exception under pp on novel coronavirus. of te wel je valt onder de corona uitzonderingen die in de proclamatie staan. Dat is door het hoge gerichtshof bepaald.

Je schijnt ook en extra waver te kunnen krijgen via het consulaat om in te kunnen reizen.
Sinds 1 maart 2021 woonachtig in Jacksonville, Florida
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV-2020 is over

Bericht door Nagini »

Er staat bij mij verder niks, zeker niet het woord "exception". PP 10014 is specefiek gemaakt om immigration visa's toegang tot het land te ontzeggen VANWEGE de coronacrisis (of we nu echt een risico zijn of niet). Het zou raar zijn als je dan een waiver zou kunnen krijgen precies waar de proclamation voor bedoelt is. Wanneer heb jij je interview gedaan? Is die uitspraak dan heel recent? Want ik heb daar niets over gehoord, ook niet op Britsimons' website, waar wel meldingen zijn van mensen die teruggestuurd zijn bij de grens...

Verder, wat is die site waar je zegt dat je kunt checken of je mag inreizen?

Zie hier wat er in mijn paspoort staat:
IMG_20201103_160536_2.jpg
noukie7
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: DV-2020 is over

Bericht door noukie7 »

Bij ons staat dat er nog in, dus dat is wel raar. Wij hebben ons interview 28-10 gehad. Visa is uitgegeven op 30 september.
Ik zou als ik jou was even checken bij het consulaat.

In de proclamtie staat dat die voor iedereen geld behalve een aantal visa's etc.
ik zoek nog even naar de site voor je.
Sinds 1 maart 2021 woonachtig in Jacksonville, Florida
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer