DV-2020 is over

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV-2020 is over

Bericht door sander_vk »

Alleen als er in de 30 dagen iteratie nog iets verandert zou het zich nog kunnen draaien. Vooralsnog ziet het er somber uit.
“Sec. 4. Termination. This proclamation shall expire on December 31, 2020, and may be continued as necessary. Within 30 days of June 24, 2020, and every 60 days thereafter while this proclamation is in effect, the Secretary of Homeland Security shall, in consultation with the Secretary of State and the Secretary of Labor, recommend any modifications as may be necessary.”
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV-2020 is over

Bericht door Nagini »

Enige hoop is dat de ban (net als de travel ban ooit) kan worden opgeschort door een judge. Helaas voor ons 2020 winnaars is de tijd (te) kort. Verder is het ook maar de vraag of de ban de elections overleeft, maar dat is natuurlijk ook te laat voor ons.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: DV-2020 is over

Bericht door Wanderlust »

Ik leef mee met iedereen die hierdoor is gedupeerd :sadcry: heel zuur dit...
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Josters
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 aug 2014, 21:41

Re: DV-2020 is over

Bericht door Josters »

Er staat trouwens wel iets in wat ik niet helemaal begrijp: dat je met een nonimmigrant visa nog steeds naar de US kan reizen, namelijk
The suspension and limitation on entry pursuant to section 2 of this proclamation shall apply only to any alien who:

(ii) does not have a nonimmigrant visa that is valid on the effective date of this proclamation; and
Zou dat betekenen dat ik alsnog naar de US kan op mijn B2 visum, en dan daar het proces afronden? (Ik weet niet genoeg van dat visum, maar ik vermoed dat het waarschijnlijk een conditie heeft dat je geen AOS mag doen; weten jullie dit?)
Laatst gewijzigd door Josters op 24 jun 2020, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Josters
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 aug 2014, 21:41

Re: DV-2020 is over

Bericht door Josters »

Sander en Nagini: ik leef met jullie mee. In ieder geval hoeven jullie niet meer lang op het verlossende, maar het waarschijnlijk slecht, nieuws te wachten. :sadcry:
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7933
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: DV-2020 is over

Bericht door Pete.Z »

Typisch zo’n rotgeintje om te scoren bij de achterban tijdens de verkiezingen.
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV-2020 is over

Bericht door sander_vk »

Josters schreef:
24 jun 2020, 10:15
Sander en Nagini: ik leef met jullie mee. In ieder geval hoeven jullie niet meer lang op het verlossende, maar het waarschijnlijk slecht, nieuws te wachten. :sadcry:
Dankjewel. Er schijnt nog een rechtzaak gestart te worden hiertegen vanuit de advocatenvereniging. http://britsimonsays.com/collecting-cas ... ation-ban/. Het blijft even afwachten nog. Zou wel heeeeel zuur zijn als het niet doorgaat nadat we bij een eerdere editie vanwege een foutje van USCIS eerder allebei geselecteerd waren en toen toch weer niet. En nu dit.

Het zijn en blijven bizarre tijden met de pandemie. Ik ben in ieder geval blij dat ik gisteren mijn MBA heb kunnen afronden, dat we allemaal gezond zijn en dat we kunnen genieten van het mooie weer.
Bryan K
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2019, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Miami

Re: DV-2020 is over

Bericht door Bryan K »

Josters schreef:
24 jun 2020, 10:13
Naar de US kan op mijn B2 visum, en dan daar het proces afronden? (Ik weet niet genoeg van dat visum, maar ik vermoed dat het waarschijnlijk een conditie heeft dat je geen AOS mag doen; weten jullie dit?)
Op een B2 visum mag je gewoon een AOS doen! Zit nu zelf in het proces aangezien ik een amerikaanse vrouw heb. Ook de VS binnen gekomen met een B2 visum en nu gewoon een AOS aan het doen.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: DV-2020 is over

Bericht door Willem1 »

Bryan K schreef:
24 jun 2020, 18:34
Op een B2 visum mag je gewoon een AOS doen!
In het algemeen klopt dat niet. Er is alleen een enkele uitzondering waarin het toevallig wel mag.

Een B1/B2 is geen dual-intent visum, dus je mag er niet het land mee binnen als je de intentie hebt om AOS te gaan doen. Maar er wordt bijvoorbeeld ruimte gelaten voor het romantische idee dat je spontaan iemand tegen het lijf liep, meteen wil trouwen, en nooit meer van elkaar gescheiden wil zijn. Dus een marriage-based AOS, als je al in het land bent, kan inderdaad - al bestaat de mogelijkheid dat er alsnog vragen gesteld gaan worden ('hoe lang kennen jullie elkaar', en 'wanneer hebben jullie besloten om te gaan trouwen', etc).

Ook als je bijvoorbeeld te horen krijgt dat je de DV lottery hebt gewonnen, terwijl je al in de VS bent, dan is een AOS mogelijk.

Als aangetoond kan worden dat je waarschijnlijk al van plan was om AOS te gaan doen op het moment dat je binnenkwam met je B1/B2 (bv op basis van de data die op stukken staan), dan wordt je AOS afgewezen.

Dit is gewoon een stukje onzorgvuldig geformuleerde tekst in de EO.
Bryan K
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2019, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Miami

Re: DV-2020 is over

Bericht door Bryan K »

Mijn excuses, zoals je ziet legt @Willem1 het een stuk beter uit.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: DV-2020 is over

Bericht door goldenhills »

Da's balen zeg. Zo te zien is er weinig kans voor mensen buiten de VS die nog niet hun inreisvisum op zak hebben:

https://travel.state.gov/content/travel ... tions.html
Applicants for immigrant visas covered by the proclamation, including ​Diversity Visa 2020 (DV-2020) applicants, who have not been issued an immigrant visa as of April 23 are subject to the proclamation's restrictions unless eligible for an exception. No valid visas will be revoked under this proclamation.

If you were previously issued a visa for the DV-2020 program that was valid on April 23 and that visa expired before you were able to travel to the United States, please contact the Embassy or Consulate where your visa was issued for further information.

All DV-2020 entrants who were selected must be found eligible for, ​and obtain, their visa or adjust status by September 30, 2020. This deadline cannot be extended. This same strict deadline also applies to spouses and children of principal applicants.
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV-2020 is over

Bericht door sander_vk »

Inmiddels zijn er twee class actions gestart (https://britsimonsays.com/another-lawsu ... selectees/) & https://britsimonsays.com/aila-lawsuit-filed-today/ en is het consulaat visum verstrekking aan het opstarten. Dus wie weet ...
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV-2020 is over

Bericht door sander_vk »

https://www.bloomberglaw.com/public/des ... 1596203832

Hier valt het proces te volgen. En ook Britsimon plaatst met enige regelmaat updates.
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV-2020 is over

Bericht door sander_vk »

De rechter heeft inmiddels bevolen dat de DV visums weer behandeld moeten worden. Dus wellicht toch niet over? We gaan het zien.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV-2020 is over

Bericht door Nagini »

BritSimon heeft een video gepost waarin staat dat cases die al bij de ambassade liggen, zoals AP en jouw case omdat je al was uitgenodigd voor een interview, kans maken om toch het visum te krijgen als je voor 30 september een nieuwe medical kan doen en een nieuw interview kan krijgen. Volgens de proclamatie kun je de ambassade bellen om aanspraak te maken op een nood-afspraak of snelle behandeling. Zou ik iig proberen als ik jou was, Sander!

Mijn case ligt helaas nog bij KCC, omdat ik al maanden 'ready for sceduling' ben, maar mijn case nog niet naar de ambassade is doorgestuurd. Ondertussen wel alles klaar liggen, heb eind Augustus zelfs mijn medical gedaan just in case. De enige kans die ik nog heb is als de rechter op of na 25 September de deadline verlengt voor het uitgeven van DV2020 visums, of als KCC besluit sommige cases toch naar de ambassades te sturen.
Amerikanist
Amerikakenner
Berichten: 437
Lid geworden op: 14 mei 2011, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Nederland

Re: DV-2020 is over

Bericht door Amerikanist »

Is er volgende maand wel weer een inschrijfperiode voor DV-2022?
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV-2020 is over

Bericht door Nagini »

DV2020 niet zo dood in het water als het lijkt... er is een case in de 31k gescheduled in de afgelopen weken; https://dvcharts.xarthisius.xyz/ceacFY20.html en dan bij de onderste graph "AMS" invullen, de sliderbar bewegen. Ook twee cases verdwenen, misschien overgeplaatst?
Ik vroeg me af of die persoon ook hier op het forum zit, en if so wat ze anders hebben gedaan. Mijn 30k case zou in hetzelfde schuitje moeten zitten en ik denk dat meer bellen/emailen dan ik al heb gedaan geen zin heeft :p. Ik houd nog steeds een flintertje hoop voor mijn 2020 miracle.
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV-2020 is over

Bericht door sander_vk »

Wij hadden vandaag het interview. Alles ging goed en we moeten nu wachten tot de medische test uitslag van de tweede ronde medische teste doorkomt.

Zometeen is de hoorzitting on de deadline van 30 september te verleggen. Ik hoop dat zoveel mogelijk deelnemers aan dv2020 het alsnog lukt en dat er voor ons voldoende tijd is om de visa af te drukken op ons paspoort.

Na alles van de afgelopen periode is het pas echt als je de greencard in handen hebt. Een visa hebben blijkt niet hetzelfde als de mogelijkheid om in te kunnen reizen.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: DV-2020 is over

Bericht door Disney-Golf »

Je visa is evenveel waard als je green card.
Het is namelijk een gans jaar geldig dus maak je maar daarover geen zorgen! :clap:
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV-2020 is over

Bericht door Nagini »

DV visa's voor eerste inreis zijn GEEN greencards. Je moet namelijk nog een stempel bij immigratie voordat het op die manier geldig is. Dat eerste, oorspronkelijke DV visum is slechts 6 maanden geldig vanaf je medical. Voor mij (22aug medical) zou dat dus tot 22 Februari gelden. Na eerste inreis is het visum in principe indefinite net als een greencard, maar vanaf 1 jaar absentie heb je het risico dat je je LPR status "abandonned".

Grappig detail: Ik ben er met een omweg ook in geslaagd om mijn visuminterview gisteren te krijgen, en ben sander_v daar bij de ambassade tegen gekomen. Ik wacht nu ook op bericht dat het geprint is... probeer mijn eieren niet te verkopen voor ze gelegd zijn.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer