Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Iris_1982 »

Maar hoe is de aard van de besmettingen nu in de VS?
Is dat van hetzelfde kaliber als hier? Een tijdje geleden zagen we alleen maar drama beelden uit de VS van overvolle ziekenhuizen en doden op brancards op de parkeerplaat, maar die zie ik ook nooit meer.
En wordt er al gesproken over of de grenzen weer open mogen? Of is het op dit moment vooral verkiezingsellende? :mrgreen:
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Ik denk dat in Amerika de focus op de verkiezingen ligt. De vraag wanneer de grens weer open mag zal denk ik pas aan de orde komen zodra volgend jaar de winnaar van de verkiezingen ingezworen is als president. Hoe de situatie in Amerika is aangaande corona weet ik niet maar in Europa is het niet best. De travelban zal pas opgeheven worden als overal het virus voldoende bestreden is. En dat gaat nog heel lang duren vrees ik!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Persoonlijk, en dat is verder niets waard want het is een mening, denk ik dat de travelban pas opgeheven zal worden eens we ofwel een vaccin hebben dat voldoende verspreid is onder de bevolking, ofwel wanneer het virus afzwakt (zie Spaanse Griep, drie golven en het ergste was voorbij, zonder vaccin, omdat heel veel griepvirussen muteren naar een onschuldigere variant), ofwel wanneer er een zeer grote doorbraak is in de behandeling van de ziekte.

Ik acht de kans klein dat ik eind april kan gaan. Maar aangezien nog 7 maanden is, hou ik er wel wat hoop in.

Normaal moest ik morgenvroeg om 8u op het vliegtuig naar AMS stappen vanuit BRU, en vervolgens naar Vegas.

Binnen 36 uur zat ik, drankje in de hand, ongetwijfeld fun te hebben.

:cry:
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ADE01 »

Iris_1982 schreef:
21 sep 2020, 09:54
Maar hoe is de aard van de besmettingen nu in de VS?
Is dat van hetzelfde kaliber als hier? Een tijdje geleden zagen we alleen maar drama beelden uit de VS van overvolle ziekenhuizen en doden op brancards op de parkeerplaat, maar die zie ik ook nooit meer.
En wordt er al gesproken over of de grenzen weer open mogen? Of is het op dit moment vooral verkiezingsellende? :mrgreen:
Ligt er aan waar. De aantallen zijn nog wel hoog maar in veel staten zijn de ziekenhuizen nooit in de problemen gekomen. Die beelden zijn volgens mij enkel van New York and New Jersey aan het begin van de uitbraak geweest. Die 2e wave die je nu in Europa veel ziet was hier al een tijdje terug. Dat heeft volgens mij met de zomervakantie te maken, die is vroeger in de VS en begint in Juni al. En een week of 6-7 later (eind Juli - begin Aug) was er toen een piek.

Lees nog nergens dat de grenzen weer open gaan. Maar er is veel focus op de snelle test, dat wordt nu al gebruikt voor personeel in de luchtvaartsector hier. Als de capaciteit omhoog kan zie ik de grote luchtvaartmaatschappijen wel beginnen met lobbyen voor het openen van de grenzen met gebruik van die test.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door WeernaardeVS »

Hockey schreef:
20 sep 2020, 20:59
Timothy555 schreef:
20 sep 2020, 17:19
maar je hebt mijns inziens wel twee groepen: zij die bang zijn en roepen dat het nog strenger moet, en zij die graag weer wat meer vrijheid willen. De tweede groep wordt nogal vaak als idioten weggezet door de eerste.
Die groep is NIET bang. En zet de anderen NIET weg als idioten.
De eerste groep wil net zo graag weer meer vrijheid als de tweede groep.
Hoogstwaarschijnlijk heeft de eerste groep iets meer besef van de risico's (voor zichzelf of hun omgeving) dan de tweede groep. Dat heeft niets met angst te maken.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Iris_1982 »

Toch wel hoor.... ik vind corona namelijk inmiddels gewoon een risk of life.
Diezelfde mensen die er nu zo panisch mee omgaan of er heel bang voor zijn, die drinken wrs ook gewoon een biertje en eten een vette bitterbal.
Stappen in hun auto en doen vast nog wel eens meer "risicovolle" dingen. Maar daar denkt niemand verder op door. Maar bij het eventueel heel misschien oplopen van corona slaan alle stoppen door en is alles levensgevaarlijk.

Oftewel: ik vind het enorme risico van corona inmiddels schromelijk overdreven worden. De kans dat ik een hartaanval krijg is geloof ik 10 keer groter dan dat ik overlijd aan corona. En ja tijdens de eerste golf was dat mss van andere orde (hoewel ik me altijd afvraag hoe we hier over 5 jaar op terugkijken als blijkt dat we de hele wereld hebben stilgelegd omdat 0,0001 procent van de bevolking omviel die in 99 procent van de gevallen zwaar bejaard of al zwaar ziek was), maar op dit moment denk ik vooral: ja er zijn besmettingen, maar het zijn vrijwel allemaal jonge mensen die gewoon even ziek zijn en beter worden.
Waarom gaan we daar nog steeds hetzelfde mee om als in maart toen er "bosjes" doden vielen? Ik hoor vrijwel nooit iemand op het nieuws zeggen dat de IC's gewoon leeg blijven....en dat was bij golf 1 toch hét argument waarom wij allemaal binnen moesten blijven etc. etc. ipv dat we het virus zouden moeten laten rondwaren.

Anyhow, van mij mogen die grenzen wel weer open....
Geen idee hoe je het dan wel op moet lossen overigens...maar dit schiet iig niet op
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

Iris_1982 schreef:
22 sep 2020, 05:06

ja er zijn besmettingen, maar het zijn vrijwel allemaal jonge mensen die gewoon even ziek zijn en beter worden.
En diezelfde jongeren geven het coronavirus mogelijk door aan de oudere generatie die er zo erg vanaf zien en er van kunnen sterven. Als verpleegkundige die met bejaarden werkt horen wij hier bijna dagelijks dat er wel weer een werker in een rusthuis/ziekenhuis of dergelijke positief getest heeft voor corona...dat is voor ons toch een beetje angstaanjagend, want tot nu toe zijn we op mijn werk nog steeds coronavrij en ik hoop echt dat we het zo kunnen houden. Er zijn nu eenmaal ook jongeren die in de zorg werken en zich niet teveel aantrekken van de regels jammer genoeg.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door BonnyR »

:cry: Ik ben bang dat als de grenzen opengaan de Nederlanders er voorlopig niet inkomen als het zo doorgaat met de besmettingen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
gahoogenboog
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 aug 2006, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door gahoogenboog »

Iris_1982 schreef:
22 sep 2020, 05:06
Oftewel: ik vind het enorme risico van corona inmiddels schromelijk overdreven worden. De kans dat ik een hartaanval krijg is geloof ik 10 keer groter dan dat ik overlijd aan corona.
Dit is dus het probleem. Ik, ik. Het gaat om wat er door jouw gedrag veroorzaakt kan worden.
We moeten het met elkaar doen en niet denken ik krijg het niet, dus zoek het allemaal maar uit. Ik wil op reis en de rest boeit me niet. Zo komt dit in ieder geval over. Als iedereen zich aan de maatregelen gehouden zou hebben, waren we nu misschien er een stuk beter aan toe. Maar nee, wij zijn jong en willen verder, dus doen we wat we willen.
En bedankt.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Draai het eens om: waarom kan al wie (zeer) oud is en onderliggende problemen heeft zich niet even afzonderen (als ze dat al willen)? We zetten de wereld op pauze terwijl er heel veel perfect gezonde mensen zijn die er niets zouden van merken.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Hockey »

Omdat we geen asociale horken zijn die tegen de oudere medemens zeggen "bedankt voor het opbouwen van het land, ga nu maar dood" of tegen deze zelfde mensen zeggen "verroest maar achter de geraniums, de jonkies zijn te egoïstisch om even hun leven wat in te perken".

En omdat we heel veel van het virus nog niet weten, maar wel weten en hebben ervaren dat het voorkomen van besmettingen de beste remedie is die we voorlopig hebben.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

‘We’...

Ik durf te stellen dat als je deze stelling in de groep gooit bij 16 tot 30-jarigen, dat je heel wat tegenkanting zal krijgen.
Gast

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Gast »

Volgens mij heeft de regering met haar Corona beleid juist wel gezegd tegen de ouderen “verroest maar achter de geraniums” door het afkondigen van een bezoek verbod aan verpleeg/bejaarden tehuizen/ziekenhuizen.

Er zijn heel wat mensen in eenzaamheid dood gegaan omdat de regering geen greintje menselijkheid toonde.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Tipsy_1 »

Iris_1982 schreef:
21 sep 2020, 09:54
Maar hoe is de aard van de besmettingen nu in de VS?
Is dat van hetzelfde kaliber als hier? Een tijdje geleden zagen we alleen maar drama beelden uit de VS van overvolle ziekenhuizen en doden op brancards op de parkeerplaat, maar die zie ik ook nooit meer.
En wordt er al gesproken over of de grenzen weer open mogen? Of is het op dit moment vooral verkiezingsellende? :mrgreen:
Ik heb die beelden dus nooit gezien (ik bedoel in het "echt", in de Belgische kranten heb ik ze wel gezien op de HLN app) en ik woon in Amerika. Wij zijn ook in maart en in april toen New Jersey de hot spot was veel weggeweest en wij komen nogal veel op kerkhoven (tja, wij geocachen .... wij komen dus op veel gekke plekken en kerkhoven zijn hier heel anders dan in Belgie) en ook veel in ziekenhuizen (mijn man heeft veel (orthopedische) urgenties) gehad.
Wij hebben GEEN volle ziekenhuizen gezien, enkel lege parkings en personeel dat blij was dat ze met mijn man zijn trigger finger (dat was zijn kwaaltje eind april) eindelijk wat om doen hadden.
Ik heb geen kerkhoven met veel verse graven gezien. Niets van dat alles! Ik ken niemand van mijn collega's of vrienden die besmet is (geweest) (of ja wel, mensen die postief hebben getest op antibodies) noch ziek geweest zijn.
Wel werkloos ziekenhuispersoneel.
Ik ben het overigens volledig eens met je andere stelling ook. En ja dat is de "IK" view, so what? IK wil leven en genieten. Een verloren jaar in je leven is best veel. Mijn hart bloedt vooral voor de jongere generaties.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

Iris_1982 schreef:
21 sep 2020, 09:54
Maar hoe is de aard van de besmettingen nu in de VS?
Het lastige van de VS is dat het zo'n krankzinnig groot land is. Dus het is heel moeilijk om een gemene deler te vinden die voor het hele land opgaat. Mocht je het willen vergelijken met andere landen dan is de volgende website wellicht handig:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Als je een beetje speelt met de verschillende kolommen. Dan zal je al heel snel zien dat de VS op het gebied van het aantal slachtoffers op hetzelfde niveau zitten Italië, Zweden en Engeland. Het beter doen dan bijvoorbeeld Spanje en het een stuk beter doen dan België. Zolang je dat procentueel bekijkt. Of dat je bijvoorbeeld een vergelijking maakt per 1 miljoen inwoners.

Maar zoals met alles is het veel interessanter voor de media ( of een politieke partij die de verkiezingen probeert te winnen) om te schreeuwen dat er 200.000 doden zijn gevallen. Aantallen zeggen mij helemaal niks. Ik wil verhoudingen zien, ik wil procentuele vergelijkingen zien.

Ja, we hebben in Nederland nu 2 keer zoveel besmettingen als vorige week. Maar is dat ook procentueel het geval? Oftewel, als je vorige week 100.000 testen hebt gedaan en er waren 10.000 besmettingen. En je doet er deze week 200.000 en er zijn 20.000 besmettingen. Dan zijn dat er 2 keer zoveel als de week ervoor. Maar het blijft 10%. En hoeveel van die mensen komen daadwerkelijk in het ziekenhuis. Hoeveel mensen komen er daadwerkelijk op de IC. En hoeveel meer of minder is dat dan vergeleken met een maand of 4, 5 geleden.

Nou heb je in Nederland natuurlijk al te maken met plekken waar mensen dichter op elkaar wonen dan op andere plekken. En zelfs hier hebben we dus al discussies over regio's. Maar in de VS is dat verschil natuurlijk weer krankzinniger. Vergelijk New York met een staat zoals Montana. Op de ene plek wonen tientallen miljoenen mensen hutjemutje boven op elkaar. Terwijl je in Montana je best moet doen om een mens te vinden. Je mag het van mij allemaal op een hoop gooien. Maar zie er maar is wat van te vinden.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Tipsy_1 »

Dat klopt.
NJ is wel een beetje te vergelijken met een europees landje: 9 miljoen inwoners veelal grote bevolkingsdichtheid (vooral het noorden (bij NYC) en op de grens met PA) en zeer zwaar getroffen in maart/april/mei (hoewel ik daar dus niks van "gemerkt" heb). Hier zijn er momenteel volgens de mededelingen van de governor ( blijkbaar nogal met een eigen politieke agenda met het oog op de november) ongeveer +400 new cases per dag (er wordt veel getest), 7 doden de laatste 12 dagen, en iets meer dan 30 ventilators in use. Er is een lijst van van meer dan 30 staten (inclusief staten als Virginia en Delaware) waarvoor je als je er geweest bent 14 dagen in quarantaine zou moeten (wat niemand doet). Ook hier grote discussies tussen de "sheep" en de "egoists". De sheep vinden dat het allemaal best wel wat strenger mag - de egoisten vinden dat de economie kapot gaat en dat de mensen een eigen keuze moeten kunnen maken... Beetje zelfde polarisatie van de maatschappij als in Europa dus...
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door vana »

Iris_1982 schreef:
22 sep 2020, 05:06
..(hoewel ik me altijd afvraag hoe we hier over 5 jaar op terugkijken als blijkt dat we de hele wereld hebben stilgelegd omdat 0,0001 procent van de bevolking omviel die in 99 procent van de gevallen zwaar bejaard of al zwaar ziek was)
Waarom hoor ik dit argument toch steeds van mensen die de maatregelen overdreven vinden? Is het minder erg als mensen boven de 70 dood gaan terwijl ze anders misschien nog jaren hadden kunnen leven?
Is het minder erg als mensen met onderliggende problemen dood gaan? Ook al zijn ze jong en/of hadden ze zonder Corona wél heel oud kunnen worden?
Weet je wel hoeveel mensen onderliggende problemen hebben waardoor hun immunsysteem waarschijnlijk Corona niet aan kan? En hoeveel mensen daarvan jong zijn en/of nog vol in het leven staan?
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door vana »

Ik heb geen schrik om dood te vallen, geen idee hoe je daarbij komt?
Ik denk dat je mijn vraag niet begrijpt.
Je link werkt in ieder geval niet
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door MaGiL »

Ondertussen blijft de grens tussen Canada en de US minimaal t/m 21 oktober gesloten. Vraag me af of die grens nog open gaat dit kalenderjaar.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Dat gaat nog een hele tijd duren denk ik. Zou me verbazen als het nog dit jaar wordt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer