Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Erik96
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 sep 2016, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Erik96 »

In plaats van een reis New York-Boston heb ik eind augustus een rondreis per trein gedaan door Europa. Van Amsterdam(ik had nog een hotel bij Schiphol dat ik niet kon annuleren, dus maar gebruik van gemaakt), naar Berlijn, Praag, Wenen, Zürich, Bern en Keulen. Alle hotels annuleerbaar geboekt. Gelukkig maar, want vanuit Bern zou ik eigenlijk via Parijs teruggaan maar toen dat naar oranje ging heb ik omgeboekt naar Keulen, en dat is erg goed bevallen.
Voor de treinreis heb ik voor het eerst een Interrail pas gebruikt. Dat is me erg goed bevallen en zou het in de toekomst zeker nog een keer doen. Voor omgerekend 30 euro per dag mag je onbeperkt elke trein in Europa pakken.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door PSVwally »

Ik heb ergens in November pas vakantie, maar ik vrees een beetje dat het wederom erg dicht bij huis zal zijn als ze nu al zoveel plekken oranje maken
Gebruikersavatar
Nathalie21
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 02 jan 2012, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Nathalie21 »

We hebben erg last minute een weekje aan de Belgische kust geboekt. Benieuwd hoe dat gaat zijn.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Cindy1969 »

Gelukkig ben ik in februari nog naar Florida geweest.
In de nazomer ga ik altijd graag een weekje naar de Spaanse of Griekse zon.
Had weekje Spanje geboekt in februari. Die 6 weken geleden omgeboekt naar Griekenland. Toen werd de vlucht geannuleerd. Weer omgeboekt, naar paar dagen later.
En eergisteren werd het geannuleerd wegens code oranje...
Gekeken naar alternatieven. Veel was al volgeboekt,en wat er nog bij de reisorganisatie te boeken was betaalde je de hoofdprijs voor, of vond ik er niet zo leuk uitzien.
En stel dat ik dan alsnog weekje Portugal of Italie boek, tot de dag van vertrek blijf je in onzekerheid, want stel dat die landen ook op oranje gaan?
Niets verbaast me nog...
Dus neem voucher, en ga volgend jaar september hopelijk in de herkansing.
Nu "veilig" gekozen voor mijn back up boeking, 5 dagen Zeeland, Vlissingen.
Jammer dat ik niet nog even van de warmte en zon kan genieten, maar heb hier ook veel zin in. Fijn natuurlijk dat ik toch even weg kan.
En hopelijk kan ik in januari naar Florida, ga heel hard duimen...
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door jojostravelusa »

Nu de positieven zo toenemen, zien wij onze reis de 25e naar Oostenrijk ook nog niet doorgaan. Is nog niet zeker natuurlijk, maar we sluiten niet uit dat wij als Nederlanders straks het land niet in mogen.
Gast

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Gast »

@jojostravelusa Ik zit op dit moment in Oostenrijk en het is hier prima vertoeven :thumbup:
Mondkapjes in winkels, maar in restaurants is het niet houden van afstand (voor de lokale bevolking) blijkbaar geen enkel probleem. Wel loopt het personeel van winkels, hotels en restaurants overal met mondkapjes.

Ik zou zeker deze kant op komen want het is hier echt heerlijk...

Stuur me even een pm als je meer info wilt.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Tantelotje »

Wij zijn net terug van onze roadtrip door Europa. We zijn naar Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Italie geweest, totaal 2,5 weken. Het oorspronkelijke plan was Frankrijk en niet Italie. Maar Frankrijk werd wel heel erg oranje :blink:

Het was plan B, maar we hebben een heerlijke vakantie gehad! We voelden ons idd niet beperkt door de corona maatregelen; je past je gewoon aan en het viel ons op dat de lokale bevolking dit ook zonder morren doet.
Eigenlijk was het heel overzichtelijk: bijna overal een mondkapje en in Oostenrijk contactgegevens doorgeven in horeca.
Het dragen van een mondkapje bijvoorbeeld in Italie ook in de smalle straatjes van Isola Bella in het Lago Maggiore. Dat doet ook 'iedereen'.
En natuurlijk in het OV en daar horen kabelbanen ook bij. Maar het went zeer snel. Wij vonden het, ondanks de warme temperaturen in Italie, niet hinderlijk. Je voelt je al snel 'kaal' zonder mondkapje.

Het voelde afgelopen weekend erg gek om hier weer boodschappen te doen zonder mondkapje. Misschien de volgende keer eens met proberen :D
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door jojostravelusa »

@Terpies Wij willen wel, maar we zitten nu te hopen dat Oostenrijk niet gaat zeggen dat Nederlanders er niet in mogen omdat hier zoveel besmettingen zijn. Als ze dat nou morgen of uiterlijk zaterdag zeggen, dan krijgen we ons geld terug, anders hebben we weer een voucher. Daar kunnen we zo langzamerhand mee kwartetten.
We zien daar ook geen problemen. We hebben een vrijstaand huis tegen een berg geplakt gehuurd en hebben geen spannende plannen. Genieten van de omgeving door tochtjes te maken in de auto (net doen of je in Amerika bent :lol: ), in de privé sauna, bubbelbad, lekkere dingen eten en drinken, serie of film kijken of een boek lezen en wij zijn helemaal blij. De overnachting in Duitsland wordt misschien wel een probleem, dus die gaan we waarschijnlijk annuleren. In principe kun je makkelijk in een keer doorrijden naar Oostenrijk als je allebei rijdt.
We zullen zien.
Gast

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Gast »

Hier in Oostenrijk passen ze vanaf maandag de regels wel enigszins aan.
Het is al even verplicht om in winkels, restaurants, OV en bv bergliften/gondels/stoeltjesliften etc mondkapjes te dragen. Ook het winkel/bedienend personeel draagt mondkapjes.

Van de registratie plicht voor de horeca zoals @Tantelotje beschreef heb ik nog niets gemerkt, en ik ben hier al ruim anderhalve week, en zit/kom ook in de toeristische gebieden, en eet dagelijks buiten de deur.

Wel valt het me op dat de lokale bevolking ‘net als vroeger’ gewoon in grote aantallen dicht bij elkaar aan tafel zit, alsof er niets aan de hand is. Wel houdt men (of probeert men) voldoende afstand te houden.

@jojostravelusa Hou wel even de site van ministerie van buitenlandse zaken in de gaten, want voor Duitsland geldt voor inwoners van noord en zuid Holland dat je een geldige Corona test moet kunnen overleggen die niet ouder is dan 48 uur. Voor de overige Nederlandse provincies geldt dit NOG niet:
Laatst gewijzigd op: 17-09-2020 | Nog steeds geldig op: 17-09-2020

Als u uit de Nederlandse provincies Noord-Holland en Zuid-Holland komt moet u bij binnenkomst in Duitsland een negatieve COVID-19 test tonen die niet ouder is dan 48 uur. Als u dit niet kunt overleggen moet u zich bij aankomst in Duitsland preventief laten testen. Dan wordt gevraagd om daarna 14 dagen in zelfquarantaine te gaan. De test- en quarantaineregels van de Duitse overheid gelden niet voor reizigers die uit de andere Nederlandse provincies komen of op doorreis zijn naar een ander land.
Bron: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Ik zou echt zeggen: waag de sprong, het is hier heerlijk. Geniet van je vakantie en als je gewoon een beetje rekening houdt met anderen (afstand en binnen mondkapjes dragen) dan is het in Oostenrijk prima uit te houden. Fijne vakantie en goede reis 👍

Wij reizen zaterdag helaas al weer naar Duitsland en de dag erna weer naar huis. Dan zit het er weer op, maar wat hebben we genoten van de rust, het weer en de ruimte....heerlijk om er toch even uit te zijn...
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Tantelotje »

Terpies schreef:
17 sep 2020, 20:48
Van de registratie plicht voor de horeca zoals [mention]Tantelotje[/mention] beschreef heb ik nog niets gemerkt, en ik ben hier al ruim anderhalve week, en zit/kom ook in de toeristische gebieden, en eet dagelijks buiten de deur.
Misschien ligt dit aan het gebied? Geen idee. Wij zaten in Tirol (gebied Ladis-Fiss-Serfaus) en op 3 van de 4 plaatsen waar we 's avonds gegeten hebben moesten we dit doorgeven. Overigens in Duitsland op het ene terras (Rothenburg o/d Tauber) ook, en de volgende avond (Fussen) weer niet. Kon er ook weinig logica in ontdekken :blink:

In Zwitserland werden we door een Oostenrijks nummer gebeld. Ik dacht al: het zal toch niet dat we ergens hebben gegeten en de buurman Corona blijkt te hebben! Dat was gelukkig niet zo, het hotel waar we geweest hadden had een vraagje. Fieuw, dat was toch even schrikken :D

Ben het wel met Terpies eens: het was echt heerlijk om 'er helemaal uit te zijn'!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door jojostravelusa »

Terpies schreef:
17 sep 2020, 20:48
voor inwoners van noord en zuid Holland dat je een geldige Corona test moet kunnen overleggen die niet ouder is dan 48 uur.
Zuid Holland geldt dus voor ons. Maar per deelstaat zijn ook weer verschillende regels.
Eigenlijk hebben we niet meer zo heel veel zin. We waren in maart in Amerika en hebben alle zeilen bij moeten zetten om 3 weken eerder naar huis te kunnen. Nu hoor je van Duitsers die als een speer vanuit Nederland naar huis rijden om niet in quarantaine te hoeven. Om nou daar een week in afwachting van mogelijke maatregelen en weer een overhaaste terugtocht te zitten, vind ik niet meer zo heel aantrekkelijk. Maar het alternatief is geld kwijt en daar zitten we ook niet op te wachten met nog 2 vliegvouchers en een aanvraag voor een refund in de achterzak.
En dan zijn we ook nog zo dom geweest om een aantal maanden geleden een weekje Andalusië (inclusief vlucht :oops: ) te boeken voor eind april. Is nog ver weg, maar dat was eind september ook toen we dat boekten.
Gast

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Gast »

Tantelotje schreef:
18 sep 2020, 11:42
Misschien ligt dit aan het gebied? Geen idee. Wij zaten in Tirol (gebied Ladis-Fiss-Serfaus)
Wij zaten vorige week in Vorarlberg en nu omgeving Zell am See, maar ook in Salzburg en Innsbruck geen registraties in horeca :thumbup:
We hebben twee weken geweldig weer gehad met zonnige dagen boven de 23 graden in de dalen (wel wat frisser in de bergen, maar volop zon).

Het was heerlijk, helaas morgen weer huiswaarts dus kijken of en hoe we thuis kunnen komen met een overnachting in Duitsland morgenavond.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben het hotel voor de overnachting in Duitsland vanmiddag geannuleerd. Kon kosteloos.
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door jess85 »

Wij zitten sinds weekje in zwitserland regio Jungfrau (Lauterbrunnen). Heerlijk weer gehad en veel hikes gedaan.

Wij vinden wel dat ze veel minder streng zijn dan in Belgie. Op treinen en kabelliften moet je mondmasker op zetten. Maar de zwitsers doen dit echt pas als ze opstappen en vanaf ze eraf zijn direct weer af. In winkels draagt niemand mondmasker behalve wij. Zelfs personeel niet. Baart ons wel beetje schrik maar eens we op onze trails zijn of terras van ons app kunnen we volop genieten.

Het weer is hier en in de brede omgeving wel aan het omslaan.

Op onze blog zie je wat fotos en tekst over hoe het hier is.
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door PSVwally »

Baart ons wel beetje schrik maar eens we op onze trails zijn of terras van ons app kunnen we volop genieten.
Niet van schrikken hoor. Hier wordt door virologen aangegeven dat al is geconcludeerd dat je in vluchtige voorbijgang niet of nauwelijks besmet kunt raken. Ook niet door airosolen. Zelfs als een besmet iemand zou hoesten. Dus bv in een supermarkt, maar ook elder waar iemand langs je loopt. Vooral in ruimtes waar veel volk minuten tot uren op elkaar gepakt zit en waar niet of nauwelijks ventilatie is loop je risisco. Zoals bv het OV, maar ook in kroegen of als je thuis iemand op bezoek uitnodigd die besmet zou zijn, maar het zelf bv nog niet weet. Het blijft voor mij wel frappant dat het ene land zegt dat vliegtuigen wel besmettinghaarden zijn en het andere land weer nirt. Maargoed, over de hele wereld concludeert men op dit moment verschillend lijkt wel.

Helaas gaat er nu echt weer steeds meer op oranje, dus ik vrees echt dat reizen naar een warm zonnig gebied in oktober niet zal kunnen.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door WeernaardeVS »

Wij hebben afgelopen week in Baden-Wurtemberg een wandeltrektocht gemaakt. Daar overal mondmaskers en registratieplicht, in ieder geval waar wij zijn geweest.
Overigens waren wij heel blij met het mooie weer, omdat dat de mogelijkheid gaf om eens op een terras te eten/drinken als we een dorp tegen kwamen. Binnen eten is geen optie voor ons.

Helaas is onze provincie inmiddels rood, dus we zijn niet meer welkom in onze buurlanden.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Ineke
Amerikakenner
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Ineke »

Wij zijn 6 september (1e overnachting in Duitsland) naar Oostenrijk vertrokken. Een gepland 3-daags bezoek aan en rond Wenen hebben we geannuleerd omdat Wenen code rood (of geel, weet ik even niet meer) kreeg. Wél bezocht Salzburgerland, Karinthië en Steiermark/Graz. Geen enkel probleem, wel overal steeds mondkapjes op en vooral in de hotels werd daar nauwkeurig op toegezien. Ook steeds bij binnenkomst/verlaten hotels, restaurants enz handen desinfecteren.
De laatste 5 dagen zouden we in Duitsland doorbrengen, dat hebben we (we wonen in Rotterdam) uit voorzorg ook maar geannuleerd en zijn we vandaag weer thuis gekomen.
We hebben ons geen moment 'onveilig' gevoeld, iedereen hield zich goed aan de afstand regels en aan het dragen van mondkapjes. In diverse kabelbanen naar boven gegaan, steeds hadden we een hele cabine voor onszelf.

De grens Oostenrijk/Duitsland passeren (bij Salzburg) verliep vlot. Alleen toen we naar de 1e Raststätte in Duitsland reden moest iedereen stoppen en werd er gevraagd of we een coronatest wilden doen. Dat wilden we niet, was geen probleem maar werd wel gevraagd hoe lang ons bezoek zou duren. 15 Minuten was geen probleem.
(overigens had ik wel de hotelrekeningen van de eerste 2 overnachtingen op 6 en 7 september bij de hand, zodat we evt. konden aantonen dat we al vóór 16 september uit Zuid Holland vertrokken waren).

gr, Ineke

Las net dit bericht.....

Vanwege het risico op besmetting heeft de Duitse overheid aangegeven dat zij nu ook inwoners uit de provincie Utrecht adviseert zich bij aankomst in Duitsland preventief te laten testen. Ook wordt gevraagd om daarna 14 dagen in Duitsland in zelfquarantaine te gaan. Dit gold al voor Noord-Holland en Zuid-Holland en daarom zijn er nu drie provincies waarvoor dit geldt.

Als je woonachtig bent in de provincie Utrecht, Noord-Holland of Zuid-Holland, blijft doorreizen met de auto door Duitsland mogelijk. Doe dit met zo min mogelijk tussenstops (overnachten is niet toegestaan).
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door GJ »

Wij zijn gisteren teruggekomen uit Duitsland. Negen dagen Zwarte Woud, gevolgd door twee dagen aan de Moezel. We hebben bewust gekozen voor appartementen om niet in een volle ontbijtzaal in een buffet te hoeven graaien en hebben ook een paar keer zelf gekookt. Verder, vanwege het mooie weer, steeds lekker buiten op terrassen gegeten. We hebben overal onze gegevens achter moeten laten, dus nu maar hopen dat we de komende weken geen telefoontje uit Duitsland krijgen. En we komen uit Brabant dus voor ons golden verder ook geen restricties.

Aan de mondkapjes waren we zo gewend en we voelden ons er ook echt veiliger door. Nu is het juist weer even wennen om ze niet op te hebben. Ik overweeg om de mijne in de supermarkt te gaan dragen, ook al doet verder niemand hier in het dorp dat.

Wel vonden we dat niet overal even goed afstand werd gehouden. Zeker op toeristische plaatsen, en zeker in het weekend.

Maar al bij al kan ik beide gebieden van harte aanraden. Wij hebben een topvakantie gehad, erg fijn.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door kalaman »

Eind januari nog een cruise op de Nijl gedaan en vorige maand 3 weken IJsland.
De tickets voor deze reis waren al geboekt van in februari en "dankzij" corona is het een fantastische reis geworden, ver weg van alle coronatoestanden, al is het daar nu inmiddels ook aan het veranderen.
Groot voordeel was uiteraard dat er helemaal geen toeristen waren. De overgrote meerderheid van die toeristen zijn Aziaten en Amerikanen en aangezien die niet welkom waren hadden we het land zo goed als voor ons alleen, behalve wat verdwaalde IJslanders die hun land niet uit mogen.

Straks, eind oktober, nog eens naar Tenerife. We hadden nog vouchers van Brussels Airlines die we vóór eind oktober moesten opgebruiken. Veel mogelijkheden zijn er niet meer en aangezien Tenerife een eiland is veronderstellen we dat de mogelijkheid dat deze bestemming een no-go zone zal worden kleiner is, vandaar deze keuze.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2019
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door dejong89 »

Wij zijn de afgelopen 2 weken in Italië ( Apulië ) geweest. Van Napels naar Bari.
Pas 4 dagen voor vertrek hadden we alles geboekt omdat we even de situatie in Europa wilden afwachten. Het zou of Portugal of Italië worden.
Het vliegen was eigenlijk zoals altijd. Alleen nu moesten we een mondkapje op en dat went eigenlijk zo.

In Italië zelf idem dito. Je mondkapje hang je aan je arm en je doet hem op zodra het moet. Onze vakantie was er niet minder om. Heerlijk gegeten, prachtige omgeving en heerlijk weer.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer