Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door vana »

Elendan schreef:
17 sep 2020, 15:51
... mensen leven gewoon weer in het 'oude' normaal en we vallen niet met bosjes neer. Hoe dat komt weet ik niet, maar als ik zie hoe mensen zich nu gedragen, had ik verwacht dat we al weer in net zo'n situatie hadden gezeten als in maart en dat is niet het geval. Gelukkig maar natuurlijk, maar het verbaast me wel, zou het virus afzwakken of komt het omdat er al veel 'zwakkeren' eerder dit jaar zijn overleden?
Ik vermoed dat dit komt omdat veel "zwakkeren" niet al zijn overleden, maar omdat zij zich vaak wél strikt aan de maatregelen houden. Dat moet wel, want voor hun is het geen "gewoon griepje" En hoe meer de andere mensen gewoon hun gangetje gaan, met zijn allen bij elkaar gaan zitten en elkaar besmetten, hoe gevaarlijker het voor hun word.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Robbie&Irene »

AnnInBC schreef:
18 sep 2020, 01:23
Waarom niet mogen reizen...elke dag zijn er waarschuwingen hier in Canada dat op vlucht nummer dit en dat een bevestigde corona patient op de vlucht had en dat diegenen van rij zoveel en zoveel moet opletten voor symptomen omdat ze mogelijk besmet zijn. En dit gaat dan om zeker zo een 4 tot 5 vluchten per week...dus ja daarom is het best om nu even niet reizen per vliegtuig.
Ann, dat is vreemd, in Nederland is in het zomerseizoen weer heel veel gevlogen binnen europa en er zijn nauwelijks besmettingen geconstateerd door het vliegen ( zie bijv https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... es-afstand ) Voor de rest als reacties op discussies: waar wij ergens iets van vinden, het is allemaal een mening. Ook hier, natuurlijk net zoals de Nederlandse samenleving en waarschijnlijk ook de Noord-Amerikaanse, zie ik 2 "kampen" in terug. Het is wachten totdat de regeringen besluiten om de intercontinentale vluchten voor toeristen weer te hervatten. Er zijn nu bij mij 3 vakanties de mist in gegaan door Covid-19, eerst in mei USA ,toen augustus/september Spanje (werd paar dagen voor vertrek code Oranje) en in november Argentinië/Chile. Heb nu vouchers in bezit en restituties-aanvragen lopen. Gelukkig heeft Trump gezegd dat er in oktober een vaccin komt :wink: , en dat geeft de toerist weer moed. Desondanks wacht ik nu maar even met nieuwe boekingen...
Laatst gewijzigd door Robbie&Irene op 18 sep 2020, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door PSVwally »

Nou ja, heel veel gevlogen... British Airways verliest op dit moment $23 miljoen dollar per dag dat het grootste deel van de vloot nogsteeds op de grond staat. Relatief gezien is er echt heel weinig gevlogen.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Robbie&Irene »

Onzin PSVwally, er is relatief gezien juist wel veel gevlogen op Schiphol gezien de Corona crisis. Maand augustus 2020 weliswaar 48,8% minder dan in 2019, maar nog altijd 23125 vluchten met 1,85 miljoen passagiers...
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Ik heb sinds corona 4 vluchten gehad, heen en terug naar Burgas van Zaventem (heenvlucht volgepakt, geen stoel meer vrij, terugvlug akelig leeg, 30 man) en heen en terug naar Tenerife (zowel heen als terugvlucht volgepakt, Dreamliner, 260 man aan boord).

Verder heb ik 'risicovolle' dingen gedaan zoals in een all-inclusive resort verblijven met buffetten, uitstappen naar zone's die volgens virologen oorlogsgebied zijn, ... Het enige wat ik doe is handen wassen/ontsmetten, afstand houden en waar verplicht mondmasker dragen (niet waar niet verplicht).

'Helaas' ben ik er nog niet in geslaagd het virus te pakken te krijgen. Zou het liefst achter me liggen hebben.

Binnen anderhalve week onderga ik een test op antistoffen, kunnen ze controleren of ik het 'ooit' al gehad heb (tussen begin uitbraak dit jaar en nu).
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door vana »

Timothy555 schreef:
18 sep 2020, 12:04
... Het enige wat ik doe is handen wassen/ontsmetten, afstand houden en waar verplicht mondmasker dragen (niet waar niet verplicht).

'Helaas' ben ik er nog niet in geslaagd het virus te pakken te krijgen. Zou het liefst achter me liggen hebben.
Misschien kun je dan beter niet je handen ontsmetten en afstand houden ? Juist door dat afstand houden loop je het virus immers minder snel op.
Hoewel het mij persoonlijk niet zo'n slim idee lijkt om het opzettelijk op te lopen, want je hoort steeds meer geluiden dat je er toch wel wat gevolgen aan over kunt houden, ook als je weinig klachten hebt.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

Timothy555 schreef:
18 sep 2020, 12:04
'Helaas' ben ik er nog niet in geslaagd het virus te pakken te krijgen. Zou het liefst achter me liggen hebben.
Wat denk je daarmee te bereiken? Dat jij weer alles doen en laten kunt wat je wilt? Dat je daarna 100% veilig bent?

Dat jij het nog niet hebt opgelopen ondanks je 'risicovolle' ondernemingen zegt misschien wel hoe goed jij jezelf (en anderen) beschermt. :thumbup:

En het oplopen doe je zomaar. Deze week hoorde ik dat mijn nichtje (in de 20-25 leeftijd) Corona heeft gehad. Altijd netjes aan de maatregelen gehouden maar 1x op een terras gezeten met 2 anderen waarvan er eentje even in het café zelf is geweest. Daarna alle 3 klachten en na een eerste positieve test, enkele dagen later bij een 2e test toch besmet. Gelukkig weinig last (enkel smaak- en reukverlies en een avond flink rillerig).

Eens temeer een bewijs voor mij dat cafés, kroegen en discotheken (die zijn al dicht) beter voorlopig gemeden kunnen worden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door vana »

Er blijkt nu uit onderzoek dat een deel van de Corona patienten hartschade oploopt. En daar merk je zelf in eerste instantie niets van.
zie hier

"Onderzoek onder een kleine groep Amerikaanse topatleten levert nieuwe aanwijzingen dat het coronavirus het hart kan beschadigen. Bij 4 van de 26 besmette atleten was sprake van een ontsteking van de hartspier, terwijl zij geen of nauwelijks coronaklachten hadden...

..Onlangs bleek uit een Duitse studie, onder honderd willekeurige coronapatiënten, dat eenderde van hen schade had opgelopen aan de hartspier. Dat nu ook in een veel jongere, topfitte populatie afwijkingen worden gevonden, baart hoogleraar De Boer zorgen. ‘Het is misschien ook een waarschuwing voor de millennials’, zegt zijn Amsterdamse collega Jan Piek: ‘Onderschat een corona-infectie niet.’
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Timothy555 schreef:
18 sep 2020, 12:04
'Helaas' ben ik er nog niet in geslaagd het virus te pakken te krijgen. Zou het liefst achter me liggen hebben.
Dat heeft vrij weinig vrees ik.

Ik ben verre van een expert, maar heb mij altijd twee dingen voorgehouden. 1. De kans dat ik ooit besmet raak is bijzonder groot. 2. Met dat gegeven in het achterhoofd, zal ik proberen het zo lang mogelijk te rekken, met het idee dat hoe langer hoe meer bekend is over een goede behandeling. Nu zie je al dat patiënten gemiddeld aanzienlijker korter op de IC verblijven, omdat meer bekend is over welke medicijnen effectief zijn bij de behandeling.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door winterpark »

Waarom zou je expres corona willen oplopen?! Ik heb een vriendin die maanden lang ziek is geweest ondanks nog geen 30 jaar oud. En bovendien is nog lang niet aangetoond dat je het niet nog eens kunt krijgen...
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Ik geloof niet in ernstige tweede besmettingen. Nergens is er enige documentatie voor.

We zetten alle hoop op een vaccin dat er nog steeds mogelijk nooit komt - ik hoop natuurlijk van wel?

En ik heb iets van - gehad is gehad. We lezen dan allemaal wel verhalen van 30’igers die ziek zijn of zelf overlijden, maar het risico is echt enorm klein - je moet de statistieken maar eens uitpluizen.

Ik rij regelmatig 250+ op de Duitse autobahn (waar het mag natuurlijk), daar kan je ook heel hard aan doodgaan (en er zullen wel statistieken zijn waaruit je kan afleiden hoe gevaarlijk dit al dan niet is).
Ik heb gerookt, drink alcohol,... het leven zit vol risico’s.

Maar Corona, dat ben ik wel kotsbeu.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door georgesken »

Kijk Timothy, iedereen is Corona kotsbeu, maar het zijn mensen die denken zoals jij die het onmogelijk maken voor iedereen. Jij bekijkt alles zo egoïstisch. Als je jezelf kapotrookt of kapotdrinkt dan is dat jouw eigen keuze en daar raak je alleen jezelf mee. En dit virus is statistisch gezien voor jou als dertiger even gevaarlijk dan dat je doodvalt aan een hersenbloeding orzo (onwaarschijnlijk maar het gebeurt). Ook voor mij is het als veertiger niet levensbedreigend. Maar ik ben wel zelfstandige en als ik mensen met jouw instelling moet behandelen loop ik het gegarandeerd ook op, en dan kan ik mijn praktijk voor 14 dagen sluiten. geweldig.... Jij kan wel roepen dat je makkelijk thuis kan werken in quarantaine , ik en vele anderen kunnen dat niet en dan heb ik 0 inkomsten.
Om nog maar te zwijgen over het risico dat je wel iemand uit een risicogroep per ongeluk besmet.
Ik heb dit jaar nu al 5 vakanties (skivakantie, Las Vegas, EK voetbal in Denemarken, Noorwegen en Mallorca) die geannuleerd zijn en ik wil zo graag op vakantie. Maar ik verzamel vouchers en terugbetalingen aan de lopende band. Maar zolang er geen oplossing is (vaccin, effectief geneesmiddel, goddelijke interventie,...) moeten we ons maar aanpassen en proberen wat solidair met elkaar te zijn en niet te egoïstisch.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Het zou mij dus én jou dus helpen als ik het gehad heb, dan ben je na een tijd niet meer besmettelijk en heeft het virus weer 1 gastheer minder.

Het feit dat ik het nog niet gehad heb betekent dat ik me goed aan de regels hou (en wel wat geluk gehad heb, ongetwijfeld). Ik heb géén zin om anderen ziek te maken of in de problemen te brengen. Maar mocht er een manier zijn om je vrijwillig te laten besmetten en nadien twee weekjes thuis te blijven, ik deed het onmiddellijk.

Ethisch wil men zoiets niet. Want als je 5000 gezonde jonge mensen gaat besmetten zal er wel eentje sterven. En de maatschappij aanvaard dat niet.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Het is zoals het is. We kunnen voorlopig niet naar Amerika. Het heeft geen zin om daarover te jammeren. :wink:
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Hockey »

Timothy555 schreef:
20 sep 2020, 11:11
Ik geloof niet in ernstige tweede besmettingen. Nergens is er enige documentatie voor.
Frappant dan dat artsen en medisch onderzoekers daar wel in geloven.
Timothy555 schreef:
20 sep 2020, 11:11
Maar Corona, dat ben ik wel kotsbeu.
En de rest van de wereld hoopt dat het og jaren voortwoekert? :roll:
Timothy555 schreef:
20 sep 2020, 12:08
Het zou mij dus én jou dus helpen als ik het gehad heb, dan ben je na een tijd niet meer besmettelijk en heeft het virus weer 1 gastheer minder.
Nee dus. We hebben nog geen idee of het virus niet na een x periode opnieuw mensen kan besmetten die het al gehad hebben.
Timothy555 schreef:
20 sep 2020, 12:08
Maar mocht er een manier zijn om je vrijwillig te laten besmetten en nadien twee weekjes thuis te blijven, ik deed het onmiddellijk.
Dat zeg je nu. Ik heb collega's gehad die in de twintig zijn en het virus hebben gehad. Die praten wel anders dan jij.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Da’s bizar. Ik ken intussen 6 man die Corona gehad hebben uit m’n kennissenkring en collega’s. Eentje is vrij grieperig geweest maar na twee weken volledig terug de oude. Eentje heeft milde symptomen gehad die leken op een verkoudheid. 4 zijn getest na contact tracing en hadden 0 symptomen.

I’ll take the odds.

Herbesmetting kan (misschien, misschien niet), maar zowat alle medici zijn erover eens dat het niet zo erg zal zijn als de eerste keer.

En natuurlijk is de rest van de wereld niet aan het hopen dat Corona nog 5 jaar duurt, maar je hebt mijns inziens wel twee groepen: zij die bang zijn en roepen dat het nog strenger moet, en zij die graag weer wat meer vrijheid willen. De tweede groep wordt nogal vaak als idioten weggezet door de eerste.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Omgekeerd toch ook..................
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Timothy555 schreef:
20 sep 2020, 17:19
Herbesmetting kan (misschien, misschien niet), maar zowat alle medici zijn erover eens dat het niet zo erg zal zijn als de eerste keer.
Dat hep gestaan op Facebook? Beetje flauw misschien, maar ik heb hierboven al een artikel uit eind augustus gelinkt waarin een eerste case wordt beschreven waarin er voldoende bewijs lijkt te zijn dat dezelfde persoon twee keer besmet is geraakt en dat het niet 1 lange infectie betreft met tussenliggende false negative testen. N=1 lijkt mij nogal karig bewijs voor 'zowat alle medici' dat een tweede besmetting niet zo erg kan zijn als de eerste keer.

Ik geloof niet dat de groep die voorzichtiger is met het oog op het virus de aanzienlijk minder voorzichtige groep wegzet als idioten. Wel als ongeïnformeerd, egoïstisch en gevaarlijk.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Hockey »

Timothy555 schreef:
20 sep 2020, 17:19
maar je hebt mijns inziens wel twee groepen: zij die bang zijn en roepen dat het nog strenger moet, en zij die graag weer wat meer vrijheid willen. De tweede groep wordt nogal vaak als idioten weggezet door de eerste.
Die groep is NIET bang. En zet de anderen NIET weg als idioten.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door PSVwally »

Het zat zijn komt ook wel voor een deel door het handelen van overheden. Ik denk dat je het als een Rutte bv nooit goed kan doen of je nou amper of juist strenge maatregelen treft.

Maar net als in Spanje waar ze nu Madrid weer op slot gooien maar dan weer het centrum niet, dat soort beslissingen wordt de middenstand stapelgek van.

Overigens denk ik dag de grootste groep zich netjes aan alle maatregelen probeert te houden, ze af en toe bewust of onbewust negeert en zich wel stoort aan mensen die het afdoen als griep en/of totaal geen mededogen hebben met mensen die zich op dit moment niet zo lekker voelen met dit virus
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer