Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Diederik52 »

Brigit schreef:
21 aug 2020, 15:08
Timothy555 schreef:
21 aug 2020, 11:04
Ik twijfel heel hard om mijn vouchers van KLM te gebruiken om mijn vluchten voor eind april 2021 te gebruiken. Tuurlijk, de wereld kan dan nog steeds om zeep zijn, maar:

- dan heb ik tenminste weer iets om naartoe te werken
- als ik de uitleg goed begrepen heb, kan ik bij een eventuele annulatie gewoon weer nieuwe vouchers terugkrijgen?
Ik heb ook vouchers van klm die als ik voor eind oktober een nieuwe booking maak 15% extra waard zijn.Hier ook twijfel wat te doen, als we opnieuw vouchers krijgen (wat ik niet kan vinden op de site van klm) mocht het feest nog altijd niet door kunnen gaan dan is het prima om te boeken, anders wacht ik liever om te zien of de wereld weer iets normaler is geworden tegen die tijd.
Ik vraag me ernstig af of KLM op afzienbare termijn met coronavouchers blijft werken. Ik zag net dat de corona info op de KLM website op 1 sept weer is bijgewerkt, maar de voucherregeling geldt nog steeds voor vluchten t/m 31 augustus.... Daarna alleen maar gratis bestemming of datum wijzigen.
mayco
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 mar 2019, 16:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mayco »

Mijn vouchers van KLM zijn geldig tot 31-12-2021. Wil nu in oktober 2021 gaan. Ik ga pas boeken op het moment dat het officieel weer mogelijk is om te reizen. Volgens de dame die me hielp kan ik met deze vouchers zelfs boeken voor 2022 als ik maar voor de datum van 31-12-2021 boek. Afwachten gewoon !
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Sunny-007 »

mayco schreef:
07 sep 2020, 10:55
Mijn vouchers van KLM zijn geldig tot 31-12-2021. Wil nu in oktober 2021 gaan. Ik ga pas boeken op het moment dat het officieel weer mogelijk is om te reizen. Volgens de dame die me hielp kan ik met deze vouchers zelfs boeken voor 2022 als ik maar voor de datum van 31-12-2021 boek. Afwachten gewoon !
Hou je er wel rekening mee dat je 15% toeslag op je voucher vervalt als je vluchten na 15 juni 2021 zijn.
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door MaGiL »

@AnnInBC Horen jullie al geluiden over eventuele versoepelingen? Of blijft men in Canada nog steeds voorzichtig?
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kastelke »

In Ontario is er sprake om zeker niet vooruit te gaan, en mogelijk zelfs terug achteruit.

We hebben 14.5 miljoen inwoners en de afgelopen dagen zitten we terug aan 200+ besmettingen per dag. Komende van minder dan 100. In vergelijking met Belgie of Nederland is dat slechts een peuleschilletje. :lol: En het merendeel van de besmettingen in Ontario zijn in Toronto (Toronto,Peel).

Geen idee hoe het bij Ann in BC zit, hier zo'n 4.170 km vandaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door MaGiL »

Hier is het stil....1300+ besmettingen per dag....wel veel discussie over de huidige maatregelen. Rare tijden.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

MaGiL schreef:
15 sep 2020, 19:27
@AnnInBC Horen jullie al geluiden over eventuele versoepelingen? Of blijft men in Canada nog steeds voorzichtig?
Hier in het westen van Canada ook nog steeds erg voorzichtig en nu dat de scholen terug begonnen zijn adviseren ze hier om terug kleinere bubbels te vormen en heel voorzichtig te zijn nu dat het meer "binnen zitten" weer er gaat aankomen. We hadden in juni maar iets van 10 nieuwe besmettingen per dag, en nu zitten wij ook terug aan meer dan 100 per dag. Dus net zoals in Ontario zullen ze hier eerder terugschroeven in plaats van versoepelen. Ik hoorde op het nieuws ook dat de grens met Amerika hoogst waarschijnlijk gesloten blijft tot eind november of zelfs misschien tot eind dit jaar. Nog een beetje afwachten.

Ik denk dat het hele land wel onder dezelfde regel zal vallen wat internationaal reizen betreft. Voorlopig zijn de grenzen voor internationale reizigers (buiten Noord Amerika) gesloten tot eind september en tegen dan zal met dat wel weer herbekijken of het verlengd zal worden (en dat zal wel het geval zijn). Elke persoon die op een Canadese luchthaven aankomt vanuit het buitenland (Amerika inbegrepen) moet ook 2 weken in quarantaine.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Eigenlijk raar dat men de wereld, die nog nooit zo ‘open’ was als voorheen met goedkoop vliegen en onbezorgd reizen (behalve naar bepaalde landen), meent te moeten sluiten voor een pandemie. Het virus heeft geen bepaalde nationaliteit en infecteert iedereen. Toch doet iedereen, Europa, USA, Canada, ... gretig de deur op slot en katapulteert ons tientallen jaren terug in de tijd.

Waarom? Is elk land ervan overtuigd dat hun en enkel hun aanpak werkt?
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door vana »

Wat denk je dat er gebeurd zou zijn als we met zijn allen in april gezellig naar Noord Italië gereisd waren? Of verder waren gegaan met wintersport houden in Oostenrijk? Of als we Chinezen vrij hadden laten reizen naar Europa?
Of als we uit allerlei landen toeristen hadden binnen gehaald terwijl onze IC's al vol lagen?

Het is in mijn ogen vrij logisch dat je mensen uit risicolanden liever niet binnenlaat in je land, zeker niet in het begin van de pandemie. Je wilt het virus zo veel als maar mogelijk is onder controle houden.
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door MaGiL »

Dank AnninBC & Kastelke :thumbup:
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Iris_1982 »

Ik word doodmoe van die dagelijkse besmettingscijfers
Schei toch uit...zolang de IC's leeg blijven waar hebben we het dan over?
"Er zijn vandaag weer 1000 mensen verkouden geworden".
Dat doen we bij een normale griep pandemie toch ook niet? Ja de besmettingen nemen toe maar het is van een heel ander kaliber dan in maart en het zijn nu vooral jongeren die er vrij weinig tot niets van hebben. Waarom moeten we daar dan elke dag mee doodgegooid worden?
Soms lijkt het wel alsof we kost wat kost willen blijven hangen in de crisis. Ook als er een keer wat positiever nieuws is, wordt dat vrijwel altijd gevolgd door een "Jaaa maar we moeten niet denken dat.... en mogelijk tweede golf bla bla". Ik ben wel een beetje klaar met die angstpolitiek. Wat dat betreft is het hier net de VS nu :-D Er draaien nog net niet van die rode breaking news banners met rollende teksten onder het NOS journaal "Weer 1200 besmettingen! * blijf binnen* "

Voor de VS zou het helpen als die malloot in november niet herkozen wordt, dan volgt er daarna mss eens een wat doelgerichter en effectiever beleid en kunnen we hopelijk volgend jaar gewoon weer op vakantie :mrgreen:
Is de aard van de besmettingen overigens in de VS nu ook anders (milder) dan in het begin? Ik zie iig geen beelden meer van brancards met lijken in de steegjes achter ziekenhuizen voorbij komen.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Elendan »

@Iris_1982 helemaal met je eens, de media vaart wel bij deze coronacrisis. Ben het helemaal beu, hoe kun je cijfers vergelijken met het eerste half jaar, terwijl er in het begin nauwelijks getest werd. Vervolgens wordt er geklaagd dat er te weinig mensen zich laten testen en nu klagen ze weer dat er teveel mensen getest willen worden. Schei uit met die onzin.

Laten we gewoon ons verstand gebruiken en niet bij elkaar op schoot kruipen, of hutje mutje op elkaar gaan hangen, hou een beetje afstand en of dat nou 1,5 meter of een metertje is. Doe waar je je prettig bij voelt en laat een ander dat ook doen.

Ik vind de stijging van besmettingen en zeker ziekenhuis opnames reuze meevallen als je ziet hoe weinig de regels worden nageleefd. Veel mensen leven gewoon weer in het 'oude' normaal en we vallen niet met bosjes neer. Hoe dat komt weet ik niet, maar als ik zie hoe mensen zich nu gedragen, had ik verwacht dat we al weer in net zo'n situatie hadden gezeten als in maart en dat is niet het geval. Gelukkig maar natuurlijk, maar het verbaast me wel, zou het virus afzwakken of komt het omdat er al veel 'zwakkeren' eerder dit jaar zijn overleden? Als het virus afzwakt of wij meer weerstand opbouwen, zou dat wel een positief scenario zijn, dan kunnen de grenzen uiteindelijk gewoon open.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door hemmie »

Ja, dat er in blijven hangen herken ik hier ook wel. Wij hadden in het voorjaar hier niet veel besmettingen en dus ook weinig ziekenhuisopnames, waarschijnlijk doordat we relatief vroeg in lockdown waren gegaan. Maar deze zomer, toen alles weer open begon te gaan, ging het mis, in juli begonnen de ziekenhuizen vol te raken, dus het roer ging, terecht, weer om. Maar inmiddels ligt het aantal besmettingen weer op het niveau van mei, terwijl er veel meer getest wordt, nauwelijks covid patienten in de ziekenhuizen, maar er wordt gedaan alsof we nog steeds in de situatie van juli zitten. En begrijp me niet verkeerd, ik hoef niet zo nodig naar restaurants, en bars lijken mij sowieso riskant, maar onze kinderen moeten hoognodig weer naar school, naar de bieb, en hun normale sportactiviteiten oppakken, en dat gaat allemaal erg langzaam. En dat terijl de bioscopen een paar weken geleden wel weer open zijn gegaan, dus in mijn ogen liggen de prioriteiten hier ook totaal verkeerd.
Ik merk overigens dat veel mensen zelf ook in die angstmodus blijven hangen. Ik heb al van zo veel mensen gehoord, mijn kinderen gaan pas naar school als er een vaccin is. Maar wat als dat nog jaren duurt en/of niet heel erg effectief is? Hoe lang wil je je kind nog afzonderen en alle normale activiteiten ontzeggen? Op een gegeven moment moet je toch het gewone leven weer proberen op te pakken, en leven met dit virus, en nu lijkt mij het juiste moment om dat (voorzichtig) weer te gaan doen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door MaGiL »

Laten we hier aub niet dit soort discussies voeren....die zijn er al genoeg op andere media. Dit forum gaat over reizen naar de US en Canada.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Ik vind dat nochtans een perfecte discussie hoor - er is de travelban die er gekomen is door het coronabeleid en dat impacteert net Amerikareizen.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Cindy1969 »

Helemaal met je eens @Iris_1982
Mijn vader raakt er bv weer helemaal van in paniek. Maanden heeft hij al mentale klachten daardoor. En nu begint hij weer bang te worden...

Zou vandaag naar Griekenland vliegen, Kos, 0 besmettingen, maar code oranje.
Waar ik woon, Noord Holland, kust, is code rood voor Duitsland en België. Dan zou ik toch veiliger zijn op Kos?
Wat een waanzin.
En ja, gewoon je gezonde verstand gebruiken. En dat doe ik ook, hou me aan de regels, alleen al voor mijn ouders, mijn moeder woont in een verpleeghuis. Maar ik weiger om in angst te gaan leven.

En idd Hemmie, je kan toch niet tot er een vaccin is (die ik zelf niet wil) dit zo vol blijven houden?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door jojostravelusa »

Wij wachten ook niet tot er een vaccin is met naar Amerika reizen, maar wel tot het enigszins zeker is dat we niet weer allerlei vouchers aan ons broek krijgen. Daar hebben we er voorlopig nog genoeg van liggen. Het is vakantie, dus het moet wel leuk zijn. Daarom zetten we in op 2022. Volgend jaar wordt waarschijnlijk de laars van Italië i.c.m. Sicilië. Ook nooit geweest, dus geen ramp
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door vana »

Timothy555 schreef:
17 sep 2020, 18:42
Ik vind dat nochtans een perfecte discussie hoor - er is de travelban die er gekomen is door het coronabeleid en dat impacteert net Amerikareizen.

Misschien is het beter om deze discussie te verplaatsen en verder te gaan in het al bestaande topic over Corona/Travelban?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door PSVwally »

Dat doen we bij een normale griep pandemie toch ook niet
Er gaan bij een 'normale' griepgolf zo'n 250.000 mensen per jaar dood door de griep. In Europa zo'n 40.000... Dit nu nog steeds met de griep of 'een verkoudheid' vergelijken betekent volgens mij dat er in jou omgeving weinig tot geen mensen besmet zijn geweest. Of het nou een sterk virus, of een virus is dat andere (onbekende) lichamelijke klachten versterkt, het is voor velen toch wel wat heftiger dan een gewone griep.

Aan de andere kant deel ik wel je mening over de berichtgeving. Eerst waren het de doden, want het ging Italië achterna, toen werden het de IC en ziekenhuisopnames, toen de doden per 100.000 inwoners, toen de doden per 1 miljoen inwoners. Nu testen we vollop en gaat het over besmettingen. Ik denk dat hier ook wel de spagaat van veel regeringen zit. Nu er weinig ziekenhuisopnames zijn zou eigenlijk de economie open moeten zijn en is iedereen daar boos over. Maar als er straks toch weer duizenden mensen in ziekenhuizen liggen hebben ze het de afgelopen jaren weer slecht gedaan door de zorg zo uit te kleden en waarom hebben ze geen maatregelen genomen om besmettingen tegen te gaan.
Overigens handig om te weten dat de RIVM cijfers van de GGD komen en ongeveer een week achter lopen op de werkelijke ziekhuiscijfers. Dus wrs de komende week veel nieuws over nog meer besmettingen en ziek huisopnames. Ik kijk tegenwoordig ook lang niet alles meer want het lijkt wel of er niets anders meer gebeurd dan Corona of Corona gerelateerd nieuws.

Ik deel voor een groot deel Hemmies verhaal dat we wel door moeten met ons leven. Nu ben ik blij dat we hier geen lockdown hebben gehad zoals in Italie, Spanje of Frankrijk, maar het lijkt wel ofdat we hier ook maanden opgesloten hebben gezeten.
Ja, we kunnen helaas niet naar veel plekken op de aardbol, maar denk aan de andere kant dat er nog veel meer niet naar ons kunnen omdat het in vele landen nog veel strenger is dan hier. Ik vind ons vaak best egoïstisch eigenlijk. Ik kan hier gewoon naar de sportschool, voetbalken, terras/kroeg, bios, met vrienden op pad of een verjaardag vieren. En dan houden we gewoon een beetje rekening met elkaar dat we nu even geen polonaise lopen. Maar we houden ook echt niet overal panisch die 1,5e meter afstand. In mijn vriendenkring is er één stel die het gehad heeft en de enige klachten die zij hadden was dat het leek of ze een paar dagen een lichte kater hadden. In mijn kennisenkring daarentegen genoeg voorbeelden van mensen die zonder vooraf aantoonbare klachten zijn overleden of inmiddels al maanden revalideren met allerlei long- en tromboseproblemen.

Ik baal er ook van dat ik op dit moment geen festivals kan bezoeken of dat ik maar per 3 of 4 wedstrijden naar het stadion kan, of kan reizen waar ik graag heen wil, maar ik denk dat er ten alle tijden veel en veel meer mensen het een stuk slechter hebben dan wij hier. Maar ik denk ook dat als we allemaal nog een jaar ons (hopelijk) gezond verstand gebruiken we misschien snel weer naar het normale normaal terugkunnen en anders vinden we daar op een gegeven moment wel een weg in.

En als je je baan hierdoor bent verloren, of bv niet naar je geliefden aan de andere kant van de wereld kunt is dat nog een stuk vervelender.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

Waarom niet mogen reizen...elke dag zijn er waarschuwingen hier in Canada dat op vlucht nummer dit en dat een bevestigde corona patient op de vlucht had en dat diegenen van rij zoveel en zoveel moet opletten voor symptomen omdat ze mogelijk besmet zijn. En dit gaat dan om zeker zo een 4 tot 5 vluchten per week...dus ja daarom is het best om nu even niet reizen per vliegtuig.

Even een beetje off topic: Ik ben verpleegkundige in een rusthuis en doe dat toch al bijna 20 jaar. Wij hebben nu en dan te maken gehad met griep besmetting, maar geloof mij toch maar dat wij op al die jaren nog maar heel weinig patienten verloren door de griep. Dit coronavirus zorgt voor heel wat meer doden in de bejaarde bevolking en dat hebben wij hier in Canada ook mogen zien. Gelukkig hebben we op mijn werk tot nu toe nog niet te maken gehad met het coronavirus en hoop dat dat zo blijft.

Nummers gaan omhoog omdat men waarschijnlijk meer testen doet, ik kijk niet zo naar nummers...maar de ziekenhuis opnames en intensieve gevallen gaan ook wel weer een stuk omhoog.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer