Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan eind september een week naar Oostenrijk. We hebben een huis gehuurd. Dit is tot 1 week van tevoren kosteloos te annuleren. We kijken er, na ons niet gekozen avontuur in Amerika in maart erg naar uit. Alleen krijgen we langzaamaan wel een licht onbestemd gevoel dat het weleens niet door zou kunnen gaan. Nu het virus weer oplaait en er verschillende landen de toegang voor Nederlanders tot hun land ontzegd hebben en er meer en meer oranje vlekken op de Europese kaart komen, sluiten we zeker niet uit dat het geen Oostenrijk wordt voor ons dit jaar. Wat we dan gaan doen weten we nog niet. In elk geval wel die week vrij nemen. Maar alleen maar thuis zitten voel ik ook niet veel voor. Na al die maanden thuis werken (mijn man, ik mag gelukkig naar kantoor) willen we wel wat anders zien. Misschien een huisje somewhere in Nederland dan maar. Last minute of zo.
Maar we blijven duimen dat we straks in ons huis met uitzicht op de bergen zitten, lekker in de privé sauna, daarna een biertje en wat lekkers met een film of dvd of een boek en af en toe een mooie rit door de bergen. Kom maar op.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door LeenG »

Fietsvakantie in Limburg! :thumbup:
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Ragjee »

Hier was het plan om half juli voor 3 weken naar Florida te gaan. Uiteindelijk korte citytripjes gedaan naar Amsterdam en Parijs (voor het code oranje werd in België). Verder weinig. We stoppen het geld van de reis in een verbouwing van het huis en sparen lekker verder voor hopelijk zomer 2021 de herkansing te doen naar Florida :)
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Diannedv
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jan 2013, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: NL

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Diannedv »

Onze Amerika reis 2 weken terug zelf helemaal geannuleerd voor vertrek 29 augustus.
Besloten om naar IJsland te gaan voor 10 dagen. Nu is er vrijdagavond bekend gemaakt dat je na de eerste test daar 4 dagen in quarantaine moet en dan een 2e test moet doen, dan mag je weer verder reizen.
Dus vandaag alles voor IJsland ook geannuleerd :(

Nu hoop ik dat we over 2 weken nog naar Oostenrijk/Italië kunnen want dan is dat het alternatief.. maar ik ga nog niets boeken...
Gast

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Gast »

Als Corona Lockdowns geen roet in het eten gaan gooien gaan we in sept toch nog maar even 2 weken naar Landal in Oostenrijk.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door michelly »

Diannedv schreef:
16 aug 2020, 21:44
Onze Amerika reis 2 weken terug zelf helemaal geannuleerd voor vertrek 29 augustus.
Besloten om naar IJsland te gaan voor 10 dagen. Nu is er vrijdagavond bekend gemaakt dat je na de eerste test daar 4 dagen in quarantaine moet en dan een 2e test moet doen, dan mag je weer verder reizen.
Dus vandaag alles voor IJsland ook geannuleerd :(

Nu hoop ik dat we over 2 weken nog naar Oostenrijk/Italië kunnen want dan is dat het alternatief.. maar ik ga nog niets boeken...
Wat ontzettend balen. Wij zijn net terug uit IJsland, was voor ons ook een alternatief. Ik kan me voorstellen dat je nog even niets boekt. Ik duim voor je dat Oostenrijk/Italië door kan gaan. Stom virus....
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Brigit »

na het geannuleerd zien worden van zowel een (werk)trip begin mei naar Las Vegas vanwaar ik nog wat rond zou toeren en onze zomervakantie in Costa Rica zijn we net 2.5 week naar Noorwegen geweest met ferry en onze eigen auto. Prachtig land maar wat een regen hebben we daar gezien....
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Marcel5050 »

In december werd mijn week Egypte geannuleerd wegens faling Thomas Cook.In maart had ik drie weken Miami geboekt,geannuleerd wegens overlijden schoonvader.Zou op 11/3 vertrokken zijn en had ginds dus vast gezeten.Een week Albufeira in mei en een week Grand Canaria in juni gecanceld wegens Corona.Tot hiertoe telkens ofwel geld of voucher gekregen.Had ook nog een week Turkije in september en dat word een groter probleem,ik zou vertrekken van in Keulen en die vluchten gaan nog steeds door maar als Belg mag ik niet buiten Europa.Vrees nu dat indien de vlucht door gaat maar ik niet mee mag ik mijn geld wel eens zou kunnen kwijt zijn.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Galapogos »

Na het annuleren van onze reis van Seattle naar Los Angeles hebben we een tijdje gedacht aan IJsland, maar hebben we uiteindelijk besloten het dichter bij huis te zoeken en anderhalve week naar Terschelling en Vlieland te gaan. Uiteindelijk maar goed ook, want als het IJsland was geworden hadden we nu met de verplichte quarantaine gezeten.

Nu maar hopen dat de wadden voorlopig mogelijk blijven (we vertrekken over zeven dagen).
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door TommyGun »

Wij zijn heerlijk met de auto weggeweest. Prachtige steden gezien; Berlijn, Praag, Zurich, Lauterbrunnen, Gstaad, Zermatt. Eigenlijk de USA helemaal niet gemist, al staan we uiteraard te springen om volgend jaar wel te gaan (binnenkort alweer opnieuw boeken!). Qua coronamaatregelen was het ook prima. Duitsland is nog vrij streng, in Tsjechië kijken ze nergens naar, en Zwitserland zit er een beetje tussen in.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door ClaireVHaut »

Wij blijven nu maar thuis. Onze alternatieven vallen stuk voor stuk uit. Nu hopen we op december.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
DisneyJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 sep 2017, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door DisneyJ »

Nu Florida dit jaar 2x in het water gevallen is, hebben wij besloten 12 daagjes naar Curaçao te gaan. Hopelijk blijft de situatie daar en hier stabiel genoeg om dit door te laten gaan.
bigroc
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 01 okt 2008, 11:24
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: regio Rotterdam

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door bigroc »

Wij zijn afgelopen donderdag teruggereden via Duitsland vanuit het Gardameer, waar we een appartement hadden. Want ons alternatief in Istrië ging ook niet door. We hebben het prima naar ons zin gehad. Als we volgend jaar niet naar USA mogen, gaan we weer naar Italië. Ondertussen van Cheaptickets ons geld teruggestort gekregen van de Lufthansavlucht van 9 augustus naar Tampa, die geannuleerd was. Ook van alle hotels en airbnb's het geld terug gehad, ook al waren enkele niet annuleer baar.
http://usadegroot.wordpress.com

1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada
2022:Muziek&Texas
2023:Texmex
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door ClaireVHaut »

Ik vertrek maandag voor een week naar Athene. Manlief is aan het werk daar dus wel even lekker. Het is daar nu enorm rustig dus uitgelezen moment om wat te bekijken. Mondkapjes etc mee ;)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Alwayshappy
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jun 2014, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Delft

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Alwayshappy »

Wij hadden dit jaar sowieso geen Amerika plannen, maar wel drie vakanties moeten annuleren. Florence, Oostenrijk (in mei, toen je er niet in kon), en Londen. Uiteindelijk weekendje Vlissingen gedaan; een weekje Berlijn (met de trein) & een weekje in de Duitse Eifel. Valt me nog mee dat die dingen überhaupt konden. En het waren besmettingen waar we nog nooit geweest waren, dus wel ons doel kunnen behalen om elk jaar een nieuw land/bestemming af te strepen. Eind dit jaar verhuizen, dus geen vakantie plannen meer, maar we hopen volgend jaar op z'n minst alsnog naar Oostenrijk (nog nooit geweest) en Londen (favoriete stad) te kunnen. Ik verwacht dat de VS pas weer eind 2021 bespreekbaar is hier...afhankelijk van het virus dan. We weten al wel dat onze volgende keer VS zal gaan draaien om Los Angeles/San Francisco & omgeving. Sinds 2015 niet meer geweest. Oostkust in 2015,2017 en 2019 nog geweest.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Galapogos »

Alwayshappy schreef: En het waren besmettingen waar we nog nooit geweest waren
:lol: :lol:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door mtl »

Gelukkig maar. Want anders waren jullie zelf ook besmet! :shock:
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Pete.Z »

Toch maar op het laatste ogenblik Normandië geannuleerd, en een last minute naar Portugal geboekt....we wilden toch liever wat zon dan cultuur bij 16 graden. :wink:

(En weer is een surfplank huren, want daar is de kust bij zuid Portugal helemaal top voor. Kijken of ik het nog kan.....)
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door RCRD »

In Januari gelukkig nog in Vegas en Phoenix geweest.
In Juni naar Normandië geweest. Heerlijk rustig, genoten. Wat is de wereld fijn zonder mensen als je op vakantie bent. :clap:
In November zouden we naar Florida gaan maar dat gaat vast niet door. :|

Wat we dan wel gaan doen weten we nog niet want plannen is toch zinloos.
Maar we hebben 3 weken vrij en thuis blijven is absoluut geen optie. :mrgreen:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door GJ »

Wij gaan normaal gesproken in september of oktober naar de Canarische eilanden, maar dit jaar wordt 'm dat even niet. Nu gaan we volgende week naar het Zwarte Woud en eventueel plakken we er nog een week aan vast. In Duitsland, Oostenrijk of misschien zelfs de Bloemenrivièra in Italië, afhankelijk van het weer en hoe corona en de bijbehorende adviezen zich in de komende anderhalve week ontwikkelen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer